Mag ik dan deze aanraden?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:38 schreef Captainp00face het volgende:
Asus p6z68-v of Asus p6z68-v PRO?
Als je een K CPU hebt dan moet je je multiplier instellen op 42. Voor de rest niets. Trekt ie makkelijk.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:42 schreef Captainp00face het volgende:
Dat brengt me op de volgende vraag.
Hoe werkt dat overklokken met die Asus moederborden? Ik weet dat er Youtube filmpjes zijn, maar ik kom er niet zo uit. Ik dacht namelijk dat er een hele makkelijke optie was om te overklokken?
Ik hoef maar iets van 4.2GHZ te hebben, geen 5.10 of iets dergelijks.
Ja, ik ga voor een K.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:47 schreef Auti het volgende:
[..]
Als je een K CPU hebt dan moet je je multiplier instellen op 42. Voor de rest niets. Trekt ie makkelijk.
Oeh.. geen ervaring met overklokken? Het is euh.. (voor mij iig) lastig uit te leggen.. Maar je hoeft inderdaad voor die snelheid niets aan je voltage te doen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:51 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Ja, ik ga voor een K.
Wat is in godsnaam een multiplier?En hoe kom ik daar?
Geen voltage aanpassen dus?
Het valt tegenwoordig wel mee en er zijn goede beveiligingen, Voltage kom je pas aan als je echt heel ver wilt gaan.. 4.2 GHz met een 2500k is makkelijk te doen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:58 schreef jpjedi het volgende:
Lees je eerst goed in aub voordat je begint.op GoT staat een goede wiki.
Voltages en frequenties gaan hand in hand en in balans tussen cpu en fsb. Dan nog wat latency klokken en timing aanpassen. Het is veel prullen, testen, prullen, testen enz.. Maar te ver gaan kan schade veroorzaken..
Dank, ga het even doorlezen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:00 schreef Auti het volgende:
[..]
Oeh.. geen ervaring met overklokken? Het is euh.. (voor mij iig) lastig uit te leggen.. Maar je hoeft inderdaad voor die snelheid niets aan je voltage te doen.
Het instellen doe je in de BIOS.
Hier is een review van een goede tweaker die een 2500k zo in 1 keer op 4.4 GHz klokte op een Z68 board. Volgens mij is een BCLK van 100 MHz standaard.. Dus je duikt de bios in, stelt de multiplier in op 44 (x100 = 4400) en je bent klaar, hij heeft zelf ook niets aan het voltage gedaan.
http://tweakers.net/produ(...)ga-z68x-ud3h-b3.html
Het is geen handleiding hehquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:02 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Dank, ga het even doorlezen.
Vroegahquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:03 schreef jpjedi het volgende:
Ik heb nog 3 opgestookte X2's liggen en 2 P6T's
Marketing... gun je Meneer "Fatal1ty" centjes? ..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:03 schreef rumiii het volgende:
Waarom geen extreme4 gen3
in plaats van een fatal1ty gen 3?
scheelt al gauw 50,- en allebei pci 3.0 volgens mij..
Stikstof heb ik nog nooit geprobeerd al heb ik het op mijn bedrijf wel staan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:07 schreef Auti het volgende:
[..]
Vroegah![]()
Maar je blijft aan de gang, als je geld genoeg hebt en echt gek bent dan eindig je op LN2 met alles wat daar bij komt kijken.. Het kan ook heel verslavend werken![]()
En omdat iedereen het zo interessant vind zitten er op veel goede moederborden zeer handige automatische overklok functies.. en die zijn behoorlijk veilig. Maar als je eenmaal begonnen bent...![]()
Zolang je geen grote stappen gaat maken met voltages kan je niets slopen en doet de beveiliging zijn werk goed.
you are kidding right?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:09 schreef Auti het volgende:
[..]
Marketing... gun je Meneer "Fatal1ty" centjes? ..
Fuck rivatuner.. Msi (ik begin fanboy te wordenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:11 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Stikstof heb ik nog nooit geprobeerd al heb ik het op mijn bedrijf wel staan.
Dat msi tooltje is handig maar je leert er geen zak van natuurlijk.
Maar een paar procentjes met rivatuner kan ik nooit laten
jups, in sli, moet alleen nog bouwen. cpu op nalevering.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:16 schreef Auti het volgende:
[..]
Fuck rivatuner.. Msi (ik begin fanboy te worden) heeft een stukje software dat Afterburner heet.. kijk daar eens naar
Die is leuk voor als je straks je nieuwe systeem hebt draaien, want je hebt ook 560-ti Hawk, toch?
Extra's op de Fatal1ty zijn een IDE controller, een extra LAN poort en een zgn super USB muis aansluiting.. Oh, en volgens mij heeft hij 2 extra Sata-600 kanalen op een kut chipset..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:15 schreef rumiii het volgende:
[..]
you are kidding right?
50,- meer voor de naam?
http://event.msi.com/vga/afterburner/overview.htmquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:18 schreef jpjedi het volgende:
[..]
jups, in sli, moet alleen nog bouwen. cpu op nalevering.
Afterburner ken ik niet maar zal het zeker eens bekijken als ik het heb draaien.
Als je voor de i7-2600k gaat en hem op turbo zet (staat ie standaard al op). Zal hij, waar nodig, tot de 3.8 ghz gaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:42 schreef Captainp00face het volgende:
Dat brengt me op de volgende vraag.
Hoe werkt dat overklokken met die Asus moederborden? Ik weet dat er Youtube filmpjes zijn, maar ik kom er niet zo uit. Ik dacht namelijk dat er een hele makkelijke optie was om te overklokken?
Ik hoef maar iets van 4.2GHZ te hebben, geen 5.10 of iets dergelijks.
Leuk ding.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:52 schreef Kw4Kje het volgende:
Voor de gene die zich nog afvroegen met welke specs ze op gamescom spelen:
Core i7, 2600K
Nvidia GeForce GTX 580
115 GB, SSD Corsair
8gb DDR3 1600Mhz
Mobo: MSI P67A-C45 B3
Soundcard: THX TruStudio PRO
brb ff naar gamescom om het te jatten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:52 schreef Kw4Kje het volgende:
Voor de gene die zich nog afvroegen met welke specs ze op gamescom spelen:
Core i7, 2600K
Nvidia GeForce GTX 580
115 GB, SSD Corsair
8gb DDR3 1600Mhz
Mobo: MSI P67A-C45 B3
Soundcard: THX TruStudio PRO
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |