Ik doe inmiddels 3 jaar met een proc die toen redelijk hoog in het middensegment zat (Q9550), 1 jaar met een budgetkaart waar ik al meteen spijt van had maar na geklaag van vriendin toch maar goedkope oplossing besloot te nemen. Beiden kunnen nog prima mee tot volgend jaar. Toch heb ik daar nooit een volle mep voor betaald, en beiden zijn inmiddels achterhaald qua standaard.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:41 schreef Auti het volgende:
3.0 kaarten zijn er nu nog niet, maar zijn wel onderweg.
Kijk, ik wil zelf ook niet elk jaar upgraden e.d., dat is ook niet te doen. Ik ben het ook eens dat je 2-3 jaar met een systeem moet kunnen doen. Mijn huidige is ook ruim 3 jaar oud.
Het is voor mij dan ook de tijd om, en niet alleen voor BF3, een nieuwe in elkaar te schroeven.
Bij mij groeit het geld ook niet op mijn rug of aan een boom in de achtertuin dus ik wil het goed aan pakken. Heb in het verleden wel eens een miskoopje gedaan of te snel beslist dus nu doe ik erg veel research, ik heb de afgelopen 2 dgn bijna niets anders gedaan dan lezen, lezen en lezen.. en youtube reviews bekeken.
En hier ben ik nu dus op uit gekomen. De Z68 Generation 3 borden zijn goed voorbereid op wat er komen gaat. Ivy komt uit in maart/april. De nieuwe kaarten zijn rond die tijd ook uit, al zal er later in 2012 natuurlijk nog wel zwaardere high end kaarten komen.
Al dit nieuwe spul gaat passen op de Z68 Generation 3 borden en prima werken. Een 3.0 videokaart op een Z68 die niet 3.0 ready is gaat niet op volle snelheid werken en dat is natuurlijk zonde.
Er blijft 1 puntje over waar ik ook bij stil gestaan heb.. en dat zijn de nieuwe chipsets die uit gaan komen. De X71 en Z7? .. maar wanneer gaan die komen, hoe duur zijn die en wat voor extra voordelen gaan die bieden ten opzichte van een Z68 Gen.3? Het enige wat ik weet is dat ze Quad Channel geheugen gaan ondersteunen. Wil ik daar op gaan wachten, nee.. kan je wel aan de gang blijven.
Ik heb een beetje moeite om het allemaal goed te omschrijven maar ik hoop dat ik een beetje duidelijk over kom
Je maakt hier een goed punt, zeker wat betreft het early adopter. Het blijft soms ook best wel een gok, maar in dit geval moet ik persoonlijk ook gewoon een knoop doorhakken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:53 schreef Skull-splitter het volgende:
LaPo:
[..]
Ik doe inmiddels 3 jaar met een proc die toen redelijk hoog in het middensegment zat (Q9550), 1 jaar met een budgetkaart waar ik al meteen spijt van had maar na geklaag van vriendin toch maar goedkope oplossing besloot te nemen. Beiden kunnen nog prima mee tot volgend jaar. Toch heb ik daar nooit een volle mep voor betaald, en beiden zijn inmiddels achterhaald qua standaard.
Bij een nieuwe proc heb ik weer een nieuwe mobo nodig en een nieuwe videokaart heeft nu nog de mazzel dat PCI-E nu wel blijvend is.
Je kunt research doen wat je wil, maar wil je "voorbereid" zijn dan loop je het risico early adopter te zijn waardoor je meer dan de volle mep betaalt met het risico dat je alsnog nieuwe onderdelen moet gaan halen als je wil gaan upgraden.
Ik ben en blijf van mening dat je beter voor 70% performance kunt gaan voor 50% van de prijs.
Wat ik bedoel is dat met een s1155 generation 3.0 moederbord je voorlopig geen problemen gaat krijgen met compatibiliteit. Ivy gaat passen, 3.0 kaarten gaan passen. Mij lijkt het er op dit moment naar uit te zien dat er geen andere grote veranderingen gaan komen wat niet gaat passen op een Z68 Gen.3quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:59 schreef Skull-splitter het volgende:
Totaal nutteloos als er nog geen G3 kaarten zijn (en nog steeds is me niet eens duidelijk wat je bedoeld)
Indien zelfbouw is 800 goed te doen. 1000 heb je een echt goed systeem staan als je erop let waar je het aan uitgeeft. 1600 is als je hem laat bouwenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:06 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
[..]
Dankje, dan weet ik wat ik ongeveer kwijt bentussen de 700 en 1600 euro.
Het ligt er natuurlijk aan wat je al in huis hebt. Mijn nieuwe systeem gaat tussen de 1450 en 1500 kosten, maar daar zit een kast van 200 euro en een voeding van 130 euro bij + een nieuwe SSD.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:06 schreef tuut-chips het volgende:
Dankje, dan weet ik wat ik ongeveer kwijt bentussen de 700 en 1600 euro.
En dan zou ik de komende 3 jaar wel goed moeten zitten? Dat heeft me altijd van PC gaming weerhouden namelijk, dat je altijd blijft upgraden...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:08 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Indien zelfbouw is 800 goed te doen. 1000 heb je een echt goed systeem staan als je erop let waar je het aan uitgeeft. 1600 is als je hem laat bouwen
Ik heb een 350euro-laptop. Crap dus.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:08 schreef Auti het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk aan wat je al in huis hebt. Mijn nieuwe systeem gaat tussen de 1450 en 1500 kosten, maar daar zit een kast van 200 euro en een voeding van 130 euro bij + een nieuwe SSD.
Een goed moederbord is er vanaf 130 euro, een 2500k CPU doet 180 euro, ram doet 50 euro, videokaart.. tja.. vanaf 200, hoe gek wil je het hebben?
Tuurlijk is die backwards compatiblequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:07 schreef BurnaBoy het volgende:
Is pcie 3.0 (ik hoop dat je het daar over hebt) niet backwards compatibel dan ?
Die nieuwe kaart heeft er waarschijnlijk niet al teveel last van als hij op 2.0 speeds moet lopen hoor.
Tegen die tijd zal je processor wel iets nekken ipv je gfx kaart
Als je bereid ben je settings ingame naarbeneden te zetten ja.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:09 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
En dan zou ik de komende 3 jaar wel goed moeten zitten? Dat heeft me altijd van PC gaming weerhouden namelijk, dat je altijd blijft upgraden...
Meh heb je altijd. Behalve als je 4000 aan je pc uitgeeft. En dan heb je 4 maand geen mehquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:11 schreef Auti het volgende:
[..]
Tuurlijk is die backwards compatible![]()
Maar je zal altijd een "meh" gevoel houden, denk ik.. en of de CPU gaat bottlenecken dat betwijfel ik, je hebt dan wel een Ivy Bridge CPU nodig heh.. Ik weet het niet, is nog te ver weg. Dat is de gok
Ja, maar elk half jaar is alleen als je steeds het nieuwste wil hebben en dat is allemaal onzin.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:13 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Meh heb je altijd. Behalve als je 4000 aan je pc uitgeeft. En dan heb je 4 maand geen meh
Want om het halfjaar is er weer iets nieuws wat toch weer sneller is.![]()
Ik zou eerst BF3 beta spelen. Als het een leuke gameplay voor jou is. Dan zou ik je computer oppimpen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:10 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Ik heb een 350euro-laptop. Crap dus.
Waar ik bang voor ben bij Battlefield is dat het weer zulke saaie gameplay wordt als bij BC2 op 360. 64players maakt het wel iets interessanter
Pro heeft meer aansluitingen maar verder geen verschil volgens mij. Dacht ook dat er meer overklok mogelijkheden in de Bios zitten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:38 schreef Captainp00face het volgende:
Asus p6z68-v of Asus p6z68-v PRO?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |