is die athlone 2 X3 niet erg verouderd ? (al tijd niet in AMD verdiept)quote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:47 schreef _Michael het volgende:
http://azerty.nl/winkelma(...)&product%5B7517%5D=1
Dus dat is wel iets voor alleen de COD reeks?
Moet er alleen nog wel een Windows 7 bij zien te krijgen, kost daar 80 euro ofzoiets.
Maar klopt dit zo wel of mist er nog van alles?
Geen flauw idee, daarvoor heb ik julliequote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:49 schreef mschol het volgende:
[..]
is die athlone 2 X3 niet erg verouderd ? (al tijd niet in AMD verdiept)
Creative en drivers... Na de overstap naar W7 wilde er op geen enkele manier nog geluid komen uit mijn Audigy 2, hoewel windows wel geluid aangaf. Toen een tijdje on-board gezeten. Vooral de eerste week valt het op, daarna leer je ermee leven. Vorig jaar toch maar weer een geluidskaart erin geschroeft, en voila, daar waren de details ineens weerquote:Op woensdag 24 augustus 2011 11:44 schreef mschol het volgende:
[..]
ik heb hiervoor een audigy 2 ZS gehad, toendertijd een pareltje.. enige verschil wat ik echt merkte was dat de volume controls een stuk brakker zijn bij de onboard shit..
dof en vlak heb ik hier geen last van hoor..
Creative heeft altijd een hekel aan drivers gehad. echt waardeloos slechte ondersteuning van vooral hun X-Fi.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:06 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Creative en drivers... Na de overstap naar W7 wilde er op geen enkele manier nog geluid komen uit mijn Audigy 2, hoewel windows wel geluid aangaf. Toen een tijdje on-board gezeten. Vooral de eerste week valt het op, daarna leer je ermee leven. Vorig jaar toch maar weer een geluidskaart erin geschroeft, en voila, daar waren de details ineens weer
dat is mede de reden dat ik op onboard ben overgeswitcht, het driver gezeik van de audigy 2 ZS op vista was echt een ramp..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:31 schreef Mday het volgende:
[..]
Creative heeft altijd een hekel aan drivers gehad. echt waardeloos slechte ondersteuning van vooral hun X-Fi.
Hence een Xonarquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:31 schreef Mday het volgende:
[..]
Creative heeft altijd een hekel aan drivers gehad. echt waardeloos slechte ondersteuning van vooral hun X-Fi.
Ze hadden daar een hele uitleg voor, maar dat sloeg als een lul op een drumstel. Iets met hardware dat niet meer direct aan te spreken is en zo. Ik heb bij een kennis uiteindelijk ook maar zijn onboard 5.1 aangezet, en zijn Creative-kaartje in de doos gedaan. Hij heeft niets gemerktquote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:33 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is mede de reden dat ik op onboard ben overgeswitcht, het driver gezeik van de audigy 2 ZS op vista was echt een ramp..
op XP is het een geweldig kaartje, maar sinds vista is het prut...
whoa, way outta my league. denk dat dat boeiender is voor producers of wat dan ook.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 12:58 schreef Skull-splitter het volgende:
Jullie noemen ook voorbeelden he...
Van die mensen die Bose, Sony en Pioneer een geweldig klinkend merk vinden maar bij Marantz denken dat het om een staafmixer gaat, Vincent een schilder vinden en B & W een automerk.
Voor de echte hifi-fanaten komt Asus met nieuw leuk speelgoed
Rest de vraag of dat een andere DAC/amp overbodig maakt. Ziet er wel strak uit.
Als je alleen football manager speelt zul je geen tiet verschil merken, dus zou ik het geld besparen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:32 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Hoi, ik heb nu een E5300, 2gig DDR2 ram en een 9600GT op een 460 watt A-merk (Zalman) voeding.
Ik vroeg mij af of het nut heeft om een update te doen voor de processor, mobo en geheugen voor max 150e.
Ik speel football manager en draai windows 7.
En als die 150e mij veel snelheidswinst oplevert, kunnen jullie mij dan advies geven over wat te kopen?
Dank!
dit. en het feit dat een mobo + DDR3 + processor met een snelheidswinst op het oog vrijwel niet te doen is voor dat geld, en zelfs als je 300+ euro uitgeeft aan zo'n set dan houdt je videokaart de rest min of meer tegen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:41 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Als je alleen football manager speelt zul je geen tiet verschil merken, dus zou ik het geld besparen.
Al even geen FM meer gespeeld maar een snellere CPU simuleert in principe al die wedstrijdjes een stukje sneller. Als het spel fatsoenlijk multithreaded is (dat was het een paar jaar geleden iig NIETquote:Op woensdag 24 augustus 2011 13:32 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Hoi, ik heb nu een E5300, 2gig DDR2 ram en een 9600GT op een 460 watt A-merk (Zalman) voeding.
Ik vroeg mij af of het nut heeft om een update te doen voor de processor, mobo en geheugen voor max 150e.
Ik speel football manager en draai windows 7.
En als die 150e mij veel snelheidswinst oplevert, kunnen jullie mij dan advies geven over wat te kopen?
Dank!
Maar goed, ik zou toch even mensen benaderen die het spel ook daadwerkelijk spelen, er zijn wel meer producenten die hoog opgaven over hun multithreaded software die in de praktijk crap wasquote:Optimizing the multi-core performance of Football Manager is important to Sports Interactive in a PC market where not every title does so as effectively. “Sometimes you find with games that even if you have, say, a quad-core machine it will only use two cores,” noted Appleyard, “whereas with our game, the more cores that you add the faster it becomes because it knows how to use those cores in the most efficient manner.”
Vertex 2 is sata 2 285/275quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:35 schreef Mday het volgende:
gaat lekker deze reeks! overigens mooie bakkies, paar reacties terug.
rumii, wat is die LG eigenlijk? een BR-drive?
weet iemand trouwens het verschil tussen een Vertex 2 en Vertex 3 SSD?
Ik heb een Asus P5K-PL AM SE, weet je of ik dan mijn bios moet updaten?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Al even geen FM meer gespeeld maar een snellere CPU simuleert in principe al die wedstrijdjes een stukje sneller. Als het spel fatsoenlijk multithreaded is (dat was het een paar jaar geleden iig NIET) zou je al erg veel voordeel halen als je van dualcore naar quadcore gaat.
Ik kan me namelijk voorstellen dat, in tegenstelling tot 3d-games, de prestaties bijzonder goed meeschalen bij dat soort berekeningen. Dat moet je ongeveer zo zien: op jouw dualcore berekent core 1 PSV-AZ, core 2 simuleert RKC-NAC, daarna gaat core 1 aan de slag met FEY-Ajax en core 2 met NEC-VVV. Laten we zeggen dat dat 2 seconden duurt in totaal.
Op een quadcore doen core 1 en 2 nog steeds PSV-AZ en RKC-NAC maar zijn core 3 en 4 op hetzelfde moment bezig met Fey-Ajax en NEC-VVV. En dan duurt dat 1,1 seconde ipv 2 bijvoorbeeld.
Wat ik nu zeg is een grove versimpeling van wat er daadwerkelijk gebeurt (en technisch fout ook nog) maar het principe klopt en de tijdswinst zal ook ongeveer in zo'n verhouding liggen![]()
Zelf beweert SI dat het spel tegenwoordig fatsoenlijk multithreading ondersteunt:
[..]
Maar goed, ik zou toch even mensen benaderen die het spel ook daadwerkelijk spelen, er zijn wel meer producenten die hoog opgaven over hun multithreaded software die in de praktijk crap was.
Maar ook snellere dualcores dan die je nu hebt zullen door de aard van het spel prestatiewinst opleveren. In principe zou elke van deze cpu's op je moederbord moeten kunnen, maar dat zou ik wel even checken voor je hem koopt (en hoogstwaarschijnlijk zal je wel je BIOS moeten updaten):
http://tweakers.net/price(...)oJM7T5dbGd3QaDrdZ6AQ
Dat hangt helemaal af van welk BIOS er nu opstaat en welke cpu je erin wilt duwen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:06 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Ik heb een Asus P5K-PL AM SE, weet je of ik dan mijn bios moet updaten?
inderdaad, wil namelijk blu-ray kunnen afspelen/ erop schrijven , en nu is het probleem de moboquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:35 schreef Mday het volgende:
gaat lekker deze reeks! overigens mooie bakkies, paar reacties terug.
rumii, wat is die LG eigenlijk? een BR-drive?
weet iemand trouwens het verschil tussen een Vertex 2 en Vertex 3 SSD?
welke moederbord neem je, of weet je dat nietquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:20 schreef Captainp00face het volgende:
Ik ga voor een 580 en zodra ze goedkoper zij , prop ik er nog een tussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |