Voor mij persoonlijk vind ik toch He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot van het meest recente album The Sophtware Slump hun beste nummer...
Favo songs:
The Crystal Lake en A.M. 180, maar er zijn er zoveel erg mooi.
quote:Heel aparte indiepop/rock , waarbij vooral de zangstem + vocoder en een aangenaam grommend geluid opvalt. Ze hebben echt een unieke sound die je van mijlen af kunt herkennen.
Op maandag 01 juli 2002 09:57 schreef Dezz het volgende:
Wat voor soort muziek maken ze??
quote:Das toch dat ploing ploing ploinploing ploinploing liedje?
Op maandag 01 juli 2002 12:30 schreef Grobbel het volgende:[..]
Als je iets wilt uitchecken, waarschijnlijk ken je het liedje 180 AM toevallig al wel (redelijk catchy, alhoewel het niet echt representatief is voor het grootste deel van hun werk
quote:Inderdaad ja. Maar zoals ik al zei, het is niet echt representatief voor hun andere werk, dat iets "dieper" gaat. Niet dat dat nummer slecht is of zo, absoluut niet, maar ik kan me voorstellen dat hele CD's vol met die meligheid weinig interessant genoemd kan worden.
Op maandag 01 juli 2002 12:55 schreef Yo-L het volgende:Das toch dat ploing ploing ploinploing ploinploing liedje?
*zoekt m op in winamp lijst*
*play* Ja hij blijft leuk
Grandaddy Readies Double-Album for '03 Release
According to Grandaddy's Jason Lytle, the band has completed recording their new album and is nearly done mixing it. Speaking to Pitchfork, Lytle revealed that the record is tentatively entitled Sumday, and though it's not yet in the can, he's pretty sure it will be a two-disc set. A double-album? Fuck, yeah, that harkens back to a day when life was much simpler, before national forests were littered with broken household appliances; when you didn't have to de-seed your pot, before Peter Frampton was making lame cameos in rock movies. The album is expected to see release this spring. Tracklist:
Disc One:
01 Now It's On
02 I'm on Standby
03 The Go in the Go-For-It
04 The Group Who Couldn't Say
05 Lost on Yer Merry Way
06 El Caminos in the West
07 Stray Dog and the Chocolate Shake
Disc Two:
01 Yeah Is What We Had
02 O.K. with My Decay
03 The Saddest Vacant Lot in All the World
04 The Warming Sun
05 Fare Thee Not Well Mutineer
06 The Final Push to the Sum...
As with Grandaddy's last album, The Sophtware Slump, their latest offering was recorded and produced by Lytle and his friend of many years, Lucky Lew. The band laid down all the tracks in Lytle's home studio, where they were recorded on two-inch analog tape. Analog tape? Fuck yeah! That harkens back to a day when... well, actually, lots of bands still use analog tape. Michael Brauer mixed the record last December at Quad Studios in New York. "This album was recorded in pretty much the same precise manner as every other record we've made. There are usually very intense work spurts and enthusiasm and high-fives, followed by frustrating periods of downtime as a result of exhaustion, apathy, substance abuse, and a need for stimulation which comes from things non-musical like movies, books, skateboarding or just wandering around," said Lytle. Sounds like a Pitchfork News brainstorm session. We dig it already!
In other Grandaddy news, the band's very own record label, Sweat of the Alps, is now an official, growing concern, with a website and all. As previously reported by Pitchfork, the label's first release is a posthumous platter by the now-defunct band Arm of Roger. The California group's "very bizarre album," The Ham and Its Lily should be available shortly, along with the label's second release, Hopalong, by Oakdale, California band Built Like Alaska. Stay tuned to the label's site for forthcoming details.
quote:hm die drie bands ken ik ondertussen al weer een stuk beter
Op maandag 1 juli 2002 01:07 schreef MadScientist het volgende:
Ik ken alleen het nummer Summer Here Kids, en ik vind het een hele gave sound, maar zoals zo veel bands staat Grandaddy ook op mijn nog-te-checken lijst, waar momenteel ook Les Savy Fav, Enon en Sigur Ros op staan
Ik volg al een tijdje het nieuws over het album op de grandaddy website (leuke site!) en ik heb het gevoel dat het weer een hele mooie gaat worden
Ik vind denk ik de wat minder catchy liedjes van Grandaddy (bv. op A pretty mess by this one band of Machines are not she) eigenlijk de mooiste vind. Ze kunnen echt een heel apart gevoel in dat soort liedjes leggen, misschien een beetje de desolaatheid van de omgeving waar ze uit vandaan komen ofzo. Ik vind het iig mooi en kijk erg uit naar het nieuwe album.
quote:Wat ik altijd nog eens heb willen vragen over dit nummer, zijn er nog meer mensen die na een x aantal minuten (uit m'n hoofd ergens bij 3:40) dat deuntje uit AM180 op de achtergrond horen?
Op woensdag 15 januari 2003 20:34 schreef placebeau het volgende:
Mijn favoriete nummer is dan ook "he's stupid, he's dumb, he's the pilot"
quote:Ik ben nu aan het luisteren naar het bewuste nummer maar herken A.M. 180 er niet in. op 3.50 komt er wel een warrig deuntje op de achtergrond alsof er iemand met zijn handen heen en weer gaat over de knoppen van zijn piano.
Op woensdag 15 januari 2003 20:37 schreef dr_diablos het volgende:[..]
Wat ik altijd nog eens heb willen vragen over dit nummer, zijn er nog meer mensen die na een x aantal minuten (uit m'n hoofd ergens bij 3:40) dat deuntje uit AM180 op de achtergrond horen?
ik heb een tijdje Commander Keen 1 gespeeld terwijl ik dat album luisterde.. dus nou doet het me daar altijd aan denken haha...
oh en AM 180 is ook natuurlijk
quote:in ieder geval He's Simple, He's Dumb, He's the Pilot
Op maandag 31 maart 2003 09:35 schreef AudreyHepburn het volgende:
Nog meer Must Have nummers die ik niet mag missen behalve Crystal Lake ?
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 01-04-2003 16:47]
Eindelijk komen ze weer naar Nederland. Ik heb ze zo'n 3 of 4 jaar geleden ook al in de Melkweg gezien en dat was goed.....zelfs de Volkskrant had een hele positieve recensie ( en dat gebeurt nou ook niet zo heel vaak )
quote:Ah ik ben niet de enige dus
Op woensdag 23 april 2003 20:30 schreef calexico26 het volgende:
Vanmiddag een kaartje gekocht voor 25 juni in de Melkweg. Ik ben zeer benieuwd naar hun nieuwste album !
quote:Goed dat concert was afgelopen woensdag dus en degene die er niet bij waren hebben wat gemist, want het was zeer goed, het geluid EN het optreden.
Op woensdag 4 juni 2003 20:19 schreef Vork het volgende:
Ah ik ben niet de enige dus
Bij deze iwl ik nog even de groeten doen aan drdiablos die daar toevallig ook was
quote:holy shit ja, daar zit ik ook al een aantal maanden over na te denken en elke keer weer hoor ik die tune AM180 1 maal in "he's simple he's dumb ...."
Op woensdag 15 januari 2003 20:37 schreef dr_diablos het volgende:[..]
Wat ik altijd nog eens heb willen vragen over dit nummer, zijn er nog meer mensen die na een x aantal minuten (uit m'n hoofd ergens bij 3:40) dat deuntje uit AM180 op de achtergrond horen?
en ik dacht da ik de enige/gek aan het worden was
Ja eindelijk heb ik dan ook het album Sumday, wat een prachtplaat! Echt heel aparte muziek
Oh ja, ze komen ook op Pukkelpop
waar zitten alle grandaddy fanaten?
Ik vind de nieuwe CD alleszins geniaal.
Er is net een nieuwe single uit, caminos in the west, een van de beste nummers van de plaat.
Ik mis wel het betoverende dat the sophtware slump had.
quote:Ik vrees dat mijn initiële reactie niet veel positiever was... Maar misschien is het een groeiplaat, wie weet.
Op donderdag 28 augustus 2003 18:45 schreef bigshadow het volgende:
laatste cd deed mij echt helemaal niks, beetje 13 in het dozijn idee toen ik hem beluisterde. Maar zal het nog eens een keertje luisteren, misschien was ik in een slechte bui ofzo
quote:toch wel hoor
Op donderdag 28 augustus 2003 19:08 schreef Grobbel het volgende:[..]
Ik vrees dat mijn initiële reactie niet veel positiever was... Maar misschien is het een groeiplaat, wie weet.
quote:ik ben de beroerste niet, zal het nog wel een keertje beluisteren, de vorige keer had ik het einde niet eens gehaald nml
Op donderdag 28 augustus 2003 19:49 schreef placebeau het volgende:[..]
toch wel hoor
maar ik heb hen life gezien en ze hadden bij elk nummer een filmpje gemaakt, echt zeer mooi, en nu denk ik altijd terug aan die leuke beelden als ik luister.
Maar het zijn stuk voor stuk heel sterke nummers, eigenlijk betere als op the ss, maar er is iets dat ontbreekt, er zit geen magie meer in vermoed ik.
Het is trouwens ook een groeiplaat in de letterlijke zin van het woord, hij wordt beter naar het einde toe.
Op 3 dagen pukkelpop heb ik ongeveer een 25tal optredens op de main- en skate stage gezien, en Grandaddy stak er met kop en schouders boven uit. Op 2 december spelen zen in de AB in Brussel en ik zal er zijn.
Mijn eerste indruk is al niet veel positiever, maar wellicht is het een groeiplaat.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:37 schreef Z het volgende:
Ik vind het een beetje overbodige plaat. Ik heb al die melodielijnen en arrangementen al eens gehoord ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |