abonnement Unibet Coolblue
pi_101249418
Als je wat huiverig bent voor bepaalde apps en de rechten die ze willen, kun je LBE Privacy Guard installeren. Deze app bekijkt wat 'n app aan rechten nodig heeft en je kunt dan zelf beslissen of de app ook die toestemming krijgt. Weiger je de toestemming, dan stuurt LBE 'n fake-recht door.

Bij elke nieuwe app die je installeert vraagt LBE wat je met de rechten wil doen, ik vind 'm wel handig en je krijgt wat meer inzicht wat voor rechten apps allemaal nodig hebben.

https://market.android.co(...)eature=search_result

Je hebt trouwens wel ROOT nodig.
"If you're not a manc, you're a wank"
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 16:35:43 #102
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_101256675
Verder heb ik nog een vraagje of het handig is om een task manager erop te zetten. Is dit wel of niet goed voor je batterij, en blokkeert het bv niet het controleren van je mail? En zijn er nog andere dingen om je batterij langer mee te laten gaan?
Heb gisteren vanaf 6u tot half 12 bijna volledig gebruik gemaakt van alle functies dus wifi hele tijd aan, spelletjes, apps installeren, en vanochtend was er nog 16% over. En zit er nog verschil tussen wifi en 3g in het verbruik van de batterij?

Is het ook mogelijk om te navigeren zonder internetverbinding, heb al zon app om kaarten op te slaan maar moet dat nog uitvogelen. En als ik bijvoorbeeld in het buitenland ben, kan ik dan ook 3g verbinding enzo uitzetten zodat hij totaal geen gebruik maakt van het internet ivb met hoge tarieven. Verder nog must have apps? heb whatsapp, nu, buienradar en wat spelletjes al maar er zijn nog talloze anderen, aanraders?

Een heleboel vragen nog dus :) Hopelijk hebben jullie er antwoord op. Het gaat trouwens over deze telefoon:

Xperia Neo. Top Telefoon tot nu toe, vooral voor het geld wat ik ervoor betaal!
pi_101257108
Een taskkiller is niet nodig en niet goed voor je batterij en iedereen die beweert van wel, weet niet waar-tie over praat :) . Het beste wat je kan doen is jezelf aanleren om je batterij gewoon op te laden wanneer het kan.. Dus sowieso elke nacht, maar bijv. ook op het werk wanneer het kan. 't Is zonde om van nuttige dingen geen gebruik te maken, gewoon omdat het meer energie kost.

De internetverbinding uitschakelen kan sowieso, verder is er een aparte optie om alleen roaming uit te schakelen zodat je alleen een internetverbinding hebt wanneer die van je eigen provider is (en die zichzelf dus uitschakelt wanneer je in 't buitenland bent).

Must-have apps zijn er teveel om op te noemen.. Kijk gewoon een beetje rond op https://market.android.com/ , filter op meest gedownload / hoogste waardering / etc. :)
pi_101257297
Ik er bijvoorbeeld ook mogelijk om bijvoorbeeld je achtergrond of dock achtergrond te kiezen zonder die zuig Gallery van Sony Ericsson te gebruiken?

Astro werkt niet, dan klik je iets aan en dan loopt het half vast als je dat doet ipv de gallery.
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:02:17 #105
256707 MagischMannetje
It's a kind of MAGIC...
pi_101257409
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 16:50 schreef Ireyon het volgende:
Een taskkiller is niet nodig en niet goed voor je batterij en iedereen die beweert van wel, weet niet waar-tie over praat :) . Het beste wat je kan doen is jezelf aanleren om je batterij gewoon op te laden wanneer het kan.. Dus sowieso elke nacht, maar bijv. ook op het werk wanneer het kan. 't Is zonde om van nuttige dingen geen gebruik te maken, gewoon omdat het meer energie kost.

De internetverbinding uitschakelen kan sowieso, verder is er een aparte optie om alleen roaming uit te schakelen zodat je alleen een internetverbinding hebt wanneer die van je eigen provider is (en die zichzelf dus uitschakelt wanneer je in 't buitenland bent).

Must-have apps zijn er teveel om op te noemen.. Kijk gewoon een beetje rond op https://market.android.com/ , filter op meest gedownload / hoogste waardering / etc. :)
Roaming heb ik net ingesteld, die task killer gooi ik er dan maar af. Maar weet je nog wat over het gebruik van navigatie via je mobiel?
pi_101257757
Navigeren zonder internetverbinding is nog niet fatsoenlijk gratis mogelijk. Google maps slaat kaarten wel op in een cache (zodat je bijv. op een Wifi netwerk alvast een route kunt plannen), maar bij afwijkingen van je route zit je dus zonder kaart.

Er zijn wel erg goede betaalde apps beschikbaar:
Navigon: https://market.android.co(...)igator_checkout_eu40
CoPilot: https://market.android.co(...).marketplace.eu.full
Sygic: https://market.android.com/details?id=com.sygic.aura
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:10:48 #107
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_101262168
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 17:02 schreef MagischMannetje het volgende:

[..]

Roaming heb ik net ingesteld, die task killer gooi ik er dan maar af. Maar weet je nog wat over het gebruik van navigatie via je mobiel?
Ik gebruik al jaren Sygic (Aura) ben er enorm tevreden mee, kost ook niet zoveel in aanschaf en je hebt geen roaming nodig.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_101270892
Lol, heb totaal geen verstand van rooten ed maar nu is het mij toch gelukt om MIUI Gingerbread op mijn LG Optimus 2X te gooien.
OMG WAT IS HET MOOI O+

LG Optimus 2x heeft prachtige hardware maar de LG ROM heeft al die tijd de mogelijke ervaring verkloot, zo lijkt het.

[ Bericht 3% gewijzigd door o.us op 27-08-2011 23:06:57 ]
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:05:47 #109
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_101271005
Is er een navigatie-programma (betaald is prima) dat de kaarten van de hele wereld lokaal opslaat?

Of heb ik dan een SD van 300GB nodig? :P
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 27 augustus 2011 @ 23:10:46 #110
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_101271149
Ik denk het niet en nee, meer :P
pi_101271348
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:05 schreef static het volgende:
Is er een navigatie-programma (betaald is prima) dat de kaarten van de hele wereld lokaal opslaat?

Of heb ik dan een SD van 300GB nodig? :P
Bij Aura kun je steeds per land kiezen welke kaarten je wil downloaden, dus in theorie kan je alles downloaden.
pi_101271851
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:02 schreef o.us het volgende:
Lol, heb totaal geen verstand van rooten ed maar nu is het mij toch gelukt om MIUI Gingerbread op mijn LG Optimus 2X te gooien.
OMG WAT IS HET MOOI O+

LG Optimus 2x heeft prachtige hardware maar de LG ROM heeft al die tijd de mogelijke ervaring verkloot, zo lijkt het.
Draaide je nog de stock rom? Ik zit al eeuwen op Cyanogen, maar MIUI is nu ook stable voor de O2X?
pi_101272268
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:31 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Draaide je nog de stock rom? Ik zit al eeuwen op Cyanogen, maar MIUI is nu ook stable voor de O2X?
Tot een uur geleden draaide ik nog stock rom. Nu draai ik de laatste MIUI op O2X.
Feyenoord Rotterdam
pi_101272284
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:42 schreef o.us het volgende:

[..]

Tot een uur geleden draaide ik nog stock rom. Nu draai ik de laatste MIUI op O2X.
Maar werkt alles? WiFi? Apps? Hoe is de battery drain?
pi_101272310
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:31 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Draaide je nog de stock rom? Ik zit al eeuwen op Cyanogen, maar MIUI is nu ook stable voor de O2X?
Is de Cyanogen al een beetje betrouwbaar voor de O2X of is hij nog steeds buggy.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_101272352
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:43 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Is de Cyanogen al een beetje betrouwbaar voor de O2X of is hij nog steeds buggy.
Nee hij draait echt de laatste 20 releases als een tiet, sterker nog, ik heb er nooit problemen mee gehad :Y Het is vaak ook afhankelijk van welke smallband / RIL versie mensen draaien, daar schijnen nogal wat issues mee te (kunnen) zijn.
pi_101272399
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:42 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar werkt alles? WiFi? Apps? Hoe is de battery drain?
WiFi werkt.
Alle apps werken. Market ook.
Batterij weet ik niet. Ik laad hem nu op via mijn PC. Voor de rest werkt alles zo'n beetje :Y.

[ Bericht 0% gewijzigd door o.us op 27-08-2011 23:52:25 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_101272447
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Nee hij draait echt de laatste 20 releases als een tiet, sterker nog, ik heb er nooit problemen mee gehad :Y Het is vaak ook afhankelijk van welke smallband / RIL versie mensen draaien, daar schijnen nogal wat issues mee te (kunnen) zijn.
Mmm ga ik binnenkort ook maar weer eens over.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_101272455
Ik ben btw een beta draaien. Maar ik heb geen hinder ondervonden want met een nieuw OS test ik alles zo'n beetje :D.
Feyenoord Rotterdam
pi_101272511
Balen dat er nog steeds geen roms voor mijn telefoon zijn. Ja er is een unstable versie van CM7 die geen dataverbinding kan :')
pi_101272522
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:49 schreef Rivalo het volgende:
Balen dat er nog steeds geen roms voor mijn telefoon zijn. Ja er is een unstable versie van CM7 die geen dataverbinding kan :')
Welke heb je?
Feyenoord Rotterdam
pi_101272723
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:49 schreef o.us het volgende:

[..]

Welke heb je?
Xperia Play.

Er is nu root, de bootloader valt te unlocken(hier heb ik niet echt verstand van wat het doet? ) en er is een overclock kernel.
Er is nog geen Custom Recovery en de enige rom is een CM7 dev versie waar de dataverbinding kapot is.

Als Sony nou geen rechtzaak had aangespannen tegen die gast die de PS3 kraakte had ik nu roms gehad :(

Ik zou best zelf willen coden maar ik denk dat je na een paar weekjes Java je er nog niet bent :')

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2011 23:57:16 ]
pi_101272808
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:56 schreef Rivalo het volgende:

[..]

Xperia Play.

Er is nu root, de bootloader valt te unlocken(hier heb ik niet echt verstand van wat het doet? ) en er is een overclock kernel.
Er is nog geen Custom Recovery en de enige rom is een CM7 dev versie waar de dataverbinding kapot is.

Als Sony nou geen rechtzaak had aangespannen tegen die gast die de PS3 kraakte had ik nu roms gehad :(

Ik zou best zelf willen coden maar ik denk dat je na een paar weekjes Java je er nog niet bent :')
ROM's worden niet geschreven in Java hè :').
pi_101272874
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 23:59 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

ROM's worden niet geschreven in Java hè :').
Ik heb er geen verstand van dus, dacht dat heel veel Java was op android. ;)
Maar dat zullen dan wel alleen de applicaties zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2011 00:02:58 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')