abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100913056
Mijn auto staat nu al even te koop, alleen is er erg weinig interesse.

Iemand met advies/tips?

Zie bv. mijn topic in V&A klik

Is soms de vraagprijs te hoog, of is de km-stand te hoog?

Bedankt alvast!
  Moderator donderdag 18 augustus 2011 @ 21:39:50 #2
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:40:41 #3
308153 Bananico
Muchas Maracas!
pi_100913306
Als ik dat zo zie is de vraagprijs redelijk, KM.stand is ook goed te doen voor die prijs... Het is en blijft natuurlijk een alfa die niet door iedereen als betrouwbare auto wordt bestempeld.
Het is een relatief jonge wagen voor de prijs, nadelen zijn natuurlijk die airco en km stand die niet normaal kan worden afgelezen.
Is er op marktplaats voor soortgelijke auto's wel interesse? Zo ja, ga direct zelf dat handschoenenkastje fixen, ga naar een garage en laat dat display voor de KM stand fixen, eventueel opvragen wat de kosten voor Airco reparatie zijn en wellicht is 'ie dan snel weg. natuurlijk ook graties APK'tje erbij, daar geilen mensen op ;)

Edit: heb zelf ff op Marktplaats gekeken, dit ding krijgt gemiddeld genomen biedingen rond tussen de 1800 en 2200 euro, die van jou heeft de nodige gebreken, dus 3000 is misschien wel teveel van het goede.
It’s better to keep your mouth shut and give the impression that you’re stupid than to open it and remove all doubt.
pi_100913491
Wat wou je doen, de km-stand verlagen?!

Het komt op mij over als een redelijk versleten auto. Op Marktplaats heb je een groter publiek... En als niemand hem koopt, is je prijs gewon te hoog.
censuur :O
  donderdag 18 augustus 2011 @ 21:48:59 #5
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_100913645
Ik vind 3000 euro erg veel voor die auto icm de gebreken. Op Marktplaats kom je dan 147'jes tegen van dat bouwjaar met veel lagere km.standen en mogelijk ook zonder die gebreken.

Je hebt daarnaast tegen dat het een TS motor is. Als je er goed mee omgaat zijn het prima motoren, maar de JTD is nou eenmaal betrouwbaarder. En een eventuele koper kan niet controleren hoe er mee gereden is ... ze zijn bijv. nogal gevoelig voor een laag oliepijl.

Verder ben je particulier, dus een koper heeft geen garantie of wat dan ook. Bij een garage kun je voor dat bedrag een auto met vergelijkbare km.stand en bouwjaar kopen, maar dan heb je tenminste wel wat meer rechten mocht er toch iets mis zijn met de auto.
Schaap
pi_100913691
Zoals al gezegd: In goede staat is het ding op Marktplaats 2000 euro waard. Deze verkeerd niet in goede staat. Bij lang na niet zelfs. Waarschijnlijk kost alles repareren meer dan die 2000 euro, en daarmee is hij de facto total loss. Hij is dus alleen nog interessant voor hobbyisten.

Alfa heeft een hele slechte naam als het om autos van deze leeftijd gaat. Vandaar dat een hobbyist liever een Golfje van soortgelijke leeftijd pakt om op te knappen dan een alfa.

Als je alles (laat) herstellen maak je een kans hem nog kwijt te raken. In deze staat ga je er zeker geen 3000 euro voor vangen. Mischien dat je met een vraagprijs van 2000 euro nog serieuze bieders krijgt maar reken niet op veel meer dan een euro of 1500.
pi_100913764
@ Bananico
Wel een lichtpuntje ben er net achter gekomen de de airco alleen koud wordt aan de rechterkant. Ik denk dat het dan tegen een redelijke prijs valt te repareren.

Verder de km-stand maken kost volgens mijn garage een vermogen, hij gaf aan dat het rond de 1000,- euro lag. Dit omdat er nieuw stuk dashboard moet komen. Wat ik wel ben tegen gekomen ben is dat slechts de tellerunit vervangen voldoende zou moeten zijn, mits deze minder kilometers aangeeft dan dat in de computer staat. Kan iemand dit misschien bevestigen?

@Remco
Ziet hij er versleten uit of vindt je het vanzelf sprekend bij deze km-stand? Hij staat trouwens al even op MP, paar keer een bod gehad van 1000,-
pi_100913845
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:48 schreef Cybje het volgende:
Ik vind 3000 euro erg veel voor die auto icm de gebreken. Op Marktplaats kom je dan 147'jes tegen van dat bouwjaar met veel lagere km.standen en mogelijk ook zonder die gebreken.

Je hebt daarnaast tegen dat het een TS motor is. Als je er goed mee omgaat zijn het prima motoren, maar de JTD is nou eenmaal betrouwbaarder. En een eventuele koper kan niet controleren hoe er mee gereden is ... ze zijn bijv. nogal gevoelig voor een laag oliepijl.

Verder ben je particulier, dus een koper heeft geen garantie of wat dan ook. Bij een garage kun je voor dat bedrag een auto met vergelijkbare km.stand en bouwjaar kopen, maar dan heb je tenminste wel wat meer rechten mocht er toch iets mis zijn met de auto.
Ben nu gezakt naar de 2500.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 22:00:21 #9
308153 Bananico
Muchas Maracas!
pi_100914221
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:51 schreef Lesley-91 het volgende:
@ Bananico
Wel een lichtpuntje ben er net achter gekomen de de airco alleen koud wordt aan de rechterkant. Ik denk dat het dan tegen een redelijke prijs valt te repareren.

Verder de km-stand maken kost volgens mijn garage een vermogen, hij gaf aan dat het rond de 1000,- euro lag. Dit omdat er nieuw stuk dashboard moet komen. Wat ik wel ben tegen gekomen ben is dat slechts de tellerunit vervangen voldoende zou moeten zijn, mits deze minder kilometers aangeeft dan dat in de computer staat. Kan iemand dit misschien bevestigen?

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/alfa-romeo-onderdelen/444803511-uitval-reparatie-alfa-display-klok-dashboard-teller.html
Ik neem aan dat deze luitjes het voor 200 kunnen doen. Maargoed, is het je dat waard? Wil je snel een andere wagen kopen? Geen zin in reparaties? Doe 'm dan gewoon weg via ikwilvanmijnautoaf.nl of ga akkoord met een bod van 1000 tot 1500 euro.

Ik ken het gevoel, je koopt een auto voor veel geld, en verkoopt 'm voor niks. Dat is gewoon pech hebben, maar hoe langer je 'm laat staan hoe meer geld hij kost en hoe minder hij waard wordt.
It’s better to keep your mouth shut and give the impression that you’re stupid than to open it and remove all doubt.
pi_100914494
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:00 schreef Bananico het volgende:

[..]

http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/alfa-romeo-onderdelen/444803511-uitval-reparatie-alfa-display-klok-dashboard-teller.html
Ik neem aan dat deze luitjes het voor 200 kunnen doen. Maargoed, is het je dat waard? Wil je snel een andere wagen kopen? Geen zin in reparaties? Doe 'm dan gewoon weg via ikwilvanmijnautoaf.nl of ga akkoord met een bod van 1000 tot 1500 euro.

Ik ken het gevoel, je koopt een auto voor veel geld, en verkoopt 'm voor niks. Dat is gewoon pech hebben, maar hoe langer je 'm laat staan hoe meer geld hij kost en hoe minder hij waard wordt.
ikwilvanmijnautoaf.nl gaf er 575 euro voor, dus dat gaat hem niet worden. Ik denk niet dat ik er profijt van heb als ik alles laat maken. Dan maar inderdaad zo snel mogelijk weg en dan akkoord gaan met een wat lager bod.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 22:18:17 #11
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_100915244
Het zit hem ook in de foto's, ik kan wel het één en ander met pain en photoshop dan maak ik ze wat mooier dan verkopen ze beter.

Hier een voorbeeld van mijn werk:

Gebruik ze gerust :)
Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 22:25:23 #12
141104 Patje1987
Madre me quiero un frikandel.
pi_100915670
Zo de kofferbak ziet er gelijk een stuk ruimer uit!

Wij vormen tezamen gezellig een schaar.
Sportief zijn wij allen en voor elkaar.
Ons doel en ons streven is vriendschap en vree
Aan ons de victorie aan RKC!
pi_100916049
Inderdaad, een paar strakke foto's doet wonderen. Daarbij zou ik de airco laten fiksen. Dit schrikt wellicht toch mensen af aangezien het duur kan worden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100916084
En wellicht dat je je aan kan melden bij een Alfa Romeo forum.
pi_100916139
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:31 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En wellicht dat je je aan kan melden bij een Alfa Romeo forum.
Done that, alleen ben ik er vanaf geschopt omdat ik geen 10 post had ;(
pi_100916224
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:18 schreef Patje1987 het volgende:
-knip-
Onzin is die kant op ------>

Ik moest wel lachen _O-
pi_100916268
Je lijstje met mankementen is eigenlijk te lang en jaagt de wat serieuzere kopers weg.

Verkoop hem niet als zijnde 'een airco, maar kapot', maar gewoon zonder airco. Fix het handschoenenkastje. En kijk of je die deuk wat terug kunt (laten) tikken, dat zou wel eens heel erg mee kunnen vallen wat betreft kosten.

Maar eigenlijk blijft je prijs gewoon te hoog. Bovenstaande zal nog steeds een lagere prijs opleveren maar vooral de verkoop een beetje bespoedigen.
pi_100916434
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:34 schreef CafeRoker het volgende:
Je lijstje met mankementen is eigenlijk te lang en jaagt de wat serieuzere kopers weg.

Verkoop hem niet als zijnde 'een airco, maar kapot', maar gewoon zonder airco. Fix het handschoenenkastje. En kijk of je die deuk wat terug kunt (laten) tikken, dat zou wel eens heel erg mee kunnen vallen wat betreft kosten.

Maar eigenlijk blijft je prijs gewoon te hoog. Bovenstaande zal nog steeds een lagere prijs opleveren maar vooral de verkoop een beetje bespoedigen.
Wat zou jij een redelijke prijs vinden?
pi_100916438
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:32 schreef Lesley-91 het volgende:

[..]

Done that, alleen ben ik er vanaf geschopt omdat ik geen 10 post had ;(
Eventjes rond gaan posten, kan nooit kwaad. En vooral zeggen (desnoods liegen) dat je een grotere Alfa wilt.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 22:37:03 #20
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_100916453
Een auto met 225K op de teller is gigantisch veel.. Daar zou ik niets voor durven geven. Daarnaast idd het verhaal over betrouwbaarheid etc..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_100916491
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:34 schreef CafeRoker het volgende:

Dus als iets kapot is, is het afwezig? :')

Er zit gewoon airco op die niet 100% is. Moet je niet geen zeggen dat het er niet op zit.
pi_100917395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:51 schreef Lesley-91 het volgende:
@ Bananico
ouch..... Als hij helemaal niet koud wordt kan het aan het koudemiddel liggen en ben je voor een euro of 50 klaar voor schoonmaken en afvullen. Als hij maar aan één kant koud wordt ligt het duidelijk aan het systeem. Dat is meteen een heel stuk duurder (als in: Voor minder dan een euro of 100 is hij niet eens onderzocht)
pi_100917867
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:37 schreef Bootje84 het volgende:
Een auto met 225K op de teller is gigantisch veel.. Daar zou ik niets voor durven geven. Daarnaast idd het verhaal over betrouwbaarheid etc..
225K gigantisch veel :').
Rijden zat auto's rond met kilometerstanden boven de 300k. Las vandaag iets over een Volvo 850 die binnenkort de 850k gaat aantikken.
Zelfs een Alfa moet die kilometerstand makkelijk kunnen halen.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_100917976
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Dus als iets kapot is, is het afwezig? :')

Er zit gewoon airco op die niet 100% is. Moet je niet geen zeggen dat het er niet op zit.
Ik zeg niet dat je het moet verzwijgen, maar je hoeft het niet direct in het minpuntenlijstje van de advertentie te noemen. Dat valt onder het kopje 'teveel info'.

Voor de duidelijkheid: dat zou ik van z'n leven niet roepen als het bijvoorbeeld om een enigszins lekke koppakking of een dichtgesmeerde uitlaat ging. Daar benadeel je de koper mee. Maar gewoon niet claimen dat een bepaalde accessoire er op zit omdat dat ding tenslotte kapot is.. dat komt uiteindelijk voor de koper op precies hetzelfde neer als dat hij er niet op zat.
pi_100918110
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:01 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

225K gigantisch veel :').
Rijden zat auto's rond met kilometerstanden boven de 300k. Las vandaag iets over een Volvo 850 die binnenkort de 850k gaat aantikken.
Zelfs een Alfa moet die kilometerstand makkelijk kunnen halen.
ja, wacht ff. Dat ze er zijn, wil nog niet zeggen dat het gros dat ook haalt. Sterker nog, de meeste halen die 300dkm niet. Althans niet in Nederland. En om die reden is die 225 toch wel aan de hoge kant. Gigantisch veel is weer iets anders, maar het is ook weer niet zo dat het net niets is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')