abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100905157

Wat?

Deze reeks is niet zozeer puur gericht op de daadwerkelijke methodiek van het versieren, maar op de mentale problematiek van de mensen die maken dat ze dus sowieso al een achterstand lopen als het gaat om het benaderen van vrouwen (of mannen).

Wat bedoel je daarmee?

Sommige mensen zouden nog liever bungee-jumpen dan dat ze een vrouw/man aanspreken. Mensen met een sociale achterstand of een anderzijds verwaarloosd leven waardoor ze niet eens meer al te sterk in hun schoenen staan. Nieuw contact met andere mensen is té eng.

Maar je wil toch versieren?

Er is in de reeks al advies gegeven over het echte versieren. Dat je het als bovenstaand persoon, of als je je uiterlijk niet enorm mee hebt, niet moet proberen in het 'echte' uitgaansleven. Onzekerheid wordt bij dat soort gelegenheden enorm snel opgepikt.

Hoe ontmoet ik dan nieuwe mensen?

Ga weg bij je ouders om ergens te studeren / werken. Het liefst in een flatje, leer stapsgewijs je buren kennen, ga op een sport, ga elke week een paar keer naar de bibliotheek met wat huiswerk of een boek. Er kan dan van alles gebeuren, en zeg nou zelf, dat is toch veel productiever dan uitgaan. Twee vliegen in één klap.

Om zelfverzekerder over te komen en te worden zijn er de volgende tips:

1. Loop rechtop.

2. Kijk niet steeds naar de grond.

3. Begin met iedereen oogcontact te maken. Bij de kassa bijvoorbeeld als je je wisselgeld terug krijgt. Vergeet dan niet een klein beetje te lachen natuurlijk, zo vriendelijk mogelijk.

4. Vriendschappen met vrouwen zijn zeer welkom. Zo leer je ze kennen, studiemateriaal voor mogelijke relaties. Ga niet lopen huilen als een vrouw je enkel als vriend ziet. Gebruik dat.

5. Online versieren is een leuke eerste stap. Wees daar niet bang voor, ze kunnen je niet zien.

Enkele pointers voor online versieren:

1. Gebruik altijd hoofdletters en andere regels van punctuatie.

2. Matig uw gebruik van en de duim omhoog posticon en gebruik deze wijselijk op momenten waar u echt even ietwat superieur, alwetend en denigrerend wil overkomen. Dit zal uw alpha-status op FOK verhogen en waarschuwt andere mannelijke users ervoor dat ze niks met u moeten starten, want u bent verbaal zeer behendig.

3. Dat is het eigenlijk wel. Alle bommen los als je online bent, wees alleen niet zielig.

Uitgebreide info over eenzaamheid en onzekerheid:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.

De OP vind je hier

Volgende meet, greet and eat -> [Meet] Als meeten niet zo makkelijk gaat
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:39:35 #2
350968 kedge
cicatrix manet
pi_100905164
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:28 schreef heloef het volgende:

[..]

Dat ja.
Gewicht en uiterlijke verzorging heb je zelf in de hand.
A vaincre sans péril, on triomphe sans gloire.
pi_100905175
random TT, wist even niks beters....
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:48:03 #4
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100905545
quote:
17s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:37 schreef debeterebob het volgende:

[..]

gewoon dat er mensen zijn die je echt waarderen. Vaak zijn er dan ook geen mannen die dat doen....
Oh ik heb vrienden die continu mijn eigenwaarde proberen op te beuren.
Zonder succes maar goed je weet dan wel wie je vrienden zijn.

Dus daar zit het hem bij mij dan weer niet in.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:48:22 #5
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100905560
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:39 schreef kedge het volgende:

[..]

Gewicht en uiterlijke verzorging heb je zelf in de hand.
Klopt daar ben ik ook mee bezig op het moment.
C'est la vie
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:52:53 #6
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_100905763
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 17:54 schreef benzin het volgende:

[..]

QFT.

[..]

Ik ben hier mezelf, maar in het echt niet.

In het echt probeer ik zo normaal mogelijk over te komen en sowieso doe ik daar mijn best om niet negatief te zijn.

Ik ben net te laat, maar het is precies wat Axel1988 zegt; Ik draag in het echt een masker. Ik ben ervan overtuigd dat niemand die mij in het echt kent dit achter me zou zoeken.
Lekker je maskertje ophouden dan. Want dat heeft al zo veel goeds voor je gedaan :{

Ga eens wakker worden!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_100905877
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:52 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Lekker je maskertje ophouden dan. Want dat heeft al zo veel goeds voor je gedaan :{

Ga eens wakker worden!
True; als je al geen succes hebt maakt het ook niet meer uit of je nou eerlijk over jezelf bent of niet. Minder succesvol kan je er niet meer op worden.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:58:07 #8
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_100905979
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:55 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

True; als je al geen succes hebt maakt het ook niet meer uit of je nou eerlijk over jezelf bent of niet. Minder succesvol kan je er niet meer op worden.
ja en zo lekker door gaan levert je ook zo lekker veel op... :{

Lekker in je spieraaltje blijven hangen, lekker save. Je lekker kut voelen en maar miepen over hoe kut het is.

Als jullie nou eens eerlijk gaan kijken naar je zelf en eens stapje voor stapje haalbare stappen gaat ondernemen valt er niks te verliezen. Kutter dan nu gaat het niet worden dus niks te verliezen.

Ik vergelijk het altijd maar met fietsen zonder zijwieltjes. Je gaat een paar keer op je bek, soms zachtjes en soms extreem hart. NOU EN! want je kan nu wel fietsen zonder zijwieltjes.

Dus ja je gaat echt wel op je bek tijdens het werken aan je zelf. Maar lekker boeiend, gewoon door zetten.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:58:16 #9
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_100905987
Drumroll please
Hier zeiLt.Surge: Kwaliteits user ben je wel.
Hier zei Murdera: Newb, een enorme baas. _O_
'Komt er dan nooit geen einde aan dit wonder?'
pi_100906322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:58 schreef ook_gek het volgende:

[..]

ja en zo lekker door gaan levert je ook zo lekker veel op... :{

Lekker in je spieraaltje blijven hangen, lekker save. Je lekker kut voelen en maar miepen over hoe kut het is.

Als jullie nou eens eerlijk gaan kijken naar je zelf en eens stapje voor stapje haalbare stappen gaat ondernemen valt er niks te verliezen. Kutter dan nu gaat het niet worden dus niks te verliezen.

Ik vergelijk het altijd maar met fietsen zonder zijwieltjes. Je gaat een paar keer op je bek, soms zachtjes en soms extreem hart. NOU EN! want je kan nu wel fietsen zonder zijwieltjes.

Dus ja je gaat echt wel op je bek tijdens het werken aan je zelf. Maar lekker boeiend, gewoon door zetten.
Nee klopt; doe ik ook. Bij mij is de weg alleen heel erg lang; ik los dit no-way op in in paar maanden tijd. En ja, ik besef dat ik nu een paar kut dagen heb, waarop ik veel te veel zeik hier op fok en niet genoeg de deur uit ga.
Wat ik echter wel heb gedaan is 2 maanden geleden begonnen met een bijbaan bij iets wat best ver buiten mijn comfort zone ligt. Ook ben ik in die periode dat ik daar begon wat meer uitgegaan en heb wat nieuwe connecties aangehaald. Dit laatste is weer wat de klad in gekomen door de vakantieperiode (iedereen ging op vakantie, ik ging zelf op vakantie, de meeste gingen meer naar festivals die al uitverkocht waren, dan naar de gebruikelijke kroegen en ik moest veel stapavonden werken). Ik ga na de vakantie echter weer wat minder uren werken en weer wat meer op stap (dat is het plan). Tijdens het stappen merkte ik ook al iets meer vooruitgang; ik heb daar wel vertrouwen in dat wanneer ik nog een aantal keren kan gaan met een leuk groepje en ik mijn comfortzone wat meer weet te rekken daar, dat ik daar wel een tel. nr. oid moet kunnen gaan halen (zou een primeur zijn in mijn leven btw!).

Wat mij echter wel vaker steekt is dat het lijkt alsof jullie denken dat het een probleempje is wat je ff op gaat lossen en waar je dan maar in een rechte lijn naar boven gaat. Dit is een serieus en groot probleem wat alle vlakken van mijn leven raakt en wat de laatste 8 jaar zo is gegroeid (en daarvoor ook al deels; puur door wat voor type persoon ik van nature was... wat niet valt onder de noemer aantrekkelijk; gezellig; los; interessant etc.).
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:07:16 #11
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_100906372
Yeey meisje van vakantie wil binnenkort een kee chillen :D
pi_100906482
Wat ik gisteravond trouwens hoorde van een meisje, of ik het nou specifiek als een complimentje moet opvatten weet ik niet, hoe ze erbij komt weet ik ook niet, ikzelf vind het een rare vergelijking; maar dat ik eruit zie alsof ik bij de TV werk als presentator en dan voornamelijk bij TMF (like whut :') ). Serieus was ze ook nog. Ik wist niet wat ik daar nou op moest zeggen. Ik begon maar 'n beetje schaapachtig te lachen van: ja, oké, haha... I.p.v. gewoon dankjewel zeggen, vind ik moeilijk ofzo.

Ze zal vast gelachen hebben met haar vriendinnen om mijn autistische gedrag na die reactie. Lekkere faal weer, maar okay, kan gebeuren. :9
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:10:36 #13
343183 Newbie114
Psychonaut in opleiding
pi_100906527
Wat je faalt omdat je weet dat tmf presentatoren hard falen en het dus niet als compliment op vat? Whut :?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:10:47 #14
350968 kedge
cicatrix manet
pi_100906534
over lurken gesproken...

Ben momenteel het prikbord van de vriendin van mijn date van 3 weken geleden aan het checken of ze nog uit gaat dit weekend ergens in de buurt en haar toevallig tegen het lijf aan te lopen. :@

Beetje lullig om te vragen aan mijn ex-date of ze mij wil koppelen aan haar vriendin :?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:11:34 #15
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100906559
Kijk eens wat voor gasten er bij TMF werken.
Dus wat ze bedoelt is jonge gasten met een knap koppie althans dat denk ik.
C'est la vie
pi_100906567
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:48 schreef heloef het volgende:

[..]

Oh ik heb vrienden die continu mijn eigenwaarde proberen op te beuren.
Zonder succes maar goed je weet dan wel wie je vrienden zijn.

Dus daar zit het hem bij mij dan weer niet in.
en dat is belangrijker dan een leuke vriendin ;)
sup?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:13:00 #17
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100906625
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:11 schreef 2l33t4u het volgende:

[..]

en dat is belangrijker dan een leuke vriendin ;)
Op de lange termijn zeker.
C'est la vie
pi_100906638
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:11 schreef heloef het volgende:
Kijk eens wat voor gasten er bij TMF werken.
Dus wat ze bedoelt is jonge gasten met een knap koppie althans dat denk ik.
Dat hoop ik dan maar. Maar ik bedoel, mijn reactie op dat compliment (denk ik) was dan weer een faal. Dat ik niet gewoon dankjewel kon zeggen, maar dat ik het compliment niet aanneem, maar het wegwuif.
pi_100906758
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:13 schreef Mpj het volgende:

[..]

Dat hoop ik dan maar. Maar ik bedoel, mijn reactie op dat compliment (denk ik) was dan weer een faal. Dat ik niet gewoon dankjewel kon zeggen, maar dat ik het compliment niet aanneem, maar het wegwuif.
Interpreteerde je het in eerste instantie wel als een compliment dan?
En btw; is dit niet de kern van onzekerheid... wanneer je bij allemaal dit soort kleinigheden stil blijft staan? (niet negatief bedoeld; maar dat is iets wat ik zelf altijd doe).
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:18:00 #20
350968 kedge
cicatrix manet
pi_100906836
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:13 schreef Mpj het volgende:

[..]

Toen ik werd vergeleken met Bruno Mars schoot ik meteen in de verdediging omdat ik geen afro ben, maar ze bedoelde het goed |:(

Een compliment aannemen is eigenlijk best lastig.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:20:29 #21
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_100906945
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:06 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Nee klopt; doe ik ook. Bij mij is de weg alleen heel erg lang; ik los dit no-way op in in paar maanden tijd. En ja, ik besef dat ik nu een paar kut dagen heb, waarop ik veel te veel zeik hier op fok en niet genoeg de deur uit ga.
Niemand zegt ook dat het zo gedaan is. Sommige dingen hebben tijd nodig. Als je niet probeert blijft je vast zitten. Gaat er gewoon tegen aan, wie weet gaat het sneller dan verwacht.

Als je iets probeerd en het blijkt te lukken kunnen dingen in een stroom versnelling komen en gaat het iets sneller dan verwacht ;)

quote:
Wat ik echter wel heb gedaan is 2 maanden geleden begonnen met een bijbaan bij iets wat best ver buiten mijn comfort zone ligt. Ook ben ik in die periode dat ik daar begon wat meer uitgegaan en heb wat nieuwe connecties aangehaald.
Zet bovenstaane gewoon door. Want dat is namelijk de goede weg!

quote:
Dit laatste is weer wat de klad in gekomen door de vakantieperiode (iedereen ging op vakantie, ik ging zelf op vakantie, de meeste gingen meer naar festivals die al uitverkocht waren, dan naar de gebruikelijke kroegen en ik moest veel stapavonden werken).
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar kan je niet na het werk nog even drankje doen in de kroeg of contact met ze houden en kijken waar ze heen gaan na de kroeg?

quote:
Ik ga na de vakantie echter weer wat minder uren werken en weer wat meer op stap (dat is het plan). Tijdens het stappen merkte ik ook al iets meer vooruitgang; ik heb daar wel vertrouwen in dat wanneer ik nog een aantal keren kan gaan met een leuk groepje en ik mijn comfortzone wat meer weet te rekken daar, dat ik daar wel een tel. nr. oid moet kunnen gaan halen (zou een primeur zijn in mijn leven btw!).
[/quoe]
Als de dat geen wat ik hier boven zei gewoon blijft doen komt een telefoon nummer van zelf ;)

[quote]
Wat mij echter wel vaker steekt is dat het lijkt alsof jullie denken dat het een probleempje is wat je ff op gaat lossen en waar je dan maar in een rechte lijn naar boven gaat. Dit is een serieus en groot probleem wat alle vlakken van mijn leven raakt en wat de laatste 8 jaar zo is gegroeid (en daarvoor ook al deels; puur door wat voor type persoon ik van nature was... wat niet valt onder de noemer aantrekkelijk; gezellig; los; interessant etc.).
Ik denk dat niemand het onderschat, maar wat jij "jullie" doen is er in blijven hangen en klagen. En dat moet je proberen te verkomen. Ik zie vaak dat menen altijd naar externe dingen wijzen waar door het zal moeten komen. Maar dat is ontecht, want jullie alleen jullie kunnen het verranderen. Echter moeten jullie dat ECHT willen.

Wat veel mensen hier hebben denk ik, is dat ze het zat zijn gezeik aan te horen van mensen die niks doen en maar wachten op dingen die niet gaan komen.
pi_100907005
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:06 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Bij de meeste mensen gaat het ook vanzelf en voor hen is het moeilijk voor te stellen hoe moeilijk het is om die eerste stappen naar verandering te zetten. Het is ontzettend moeilijk om uit je comfort zone te stappen. Voor mensen die al een relatie en hun leven redelijk op orde hebben ook, maar voor hen is het makkelijker genoegen met hun comfort zone te nemen.
pi_100907107
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:16 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Interpreteerde je het in eerste instantie wel als een compliment dan?
En btw; is dit niet de kern van onzekerheid... wanneer je bij allemaal dit soort kleinigheden stil blijft staan? (niet negatief bedoeld; maar dat is iets wat ik zelf altijd doe).
Het kan eigenlijk niet anders dan een compliment zijn, al vind ik het wel een raar compliment. Komt ook nog bij dat ze wel erg vaak contact zoekt met mij. Maar inderdaad, ik ben ook onzeker (moet ik misschien ook wel mee naar een psycholoog) en dat eigenlijk al mijn hele leven (dat is ook de reden dat ik andere mensen heb gepest) over mijn uiterlijk én innerlijk, terwijl ik eigenlijk heel vaak complimenten krijg over mijn uiterlijk.
pi_100907197
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:20 schreef ook_gek het volgende:
Wat veel mensen hier hebben denk ik, is dat ze het zat zijn gezeik aan te horen van mensen die niks doen en maar wachten op dingen die niet gaan komen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik wou hier nog even op terug komen; ik denk dat dit verband houdt met wat TheGame hierna ook zegt... het is moeilijk voor de meeste om zich voor te stellen dat de drempels en angsten voor ogenschijnlijk simpele dingen zo hoog kunnen zijn; en dat mensen er dan zo lang tegenaan blijven hikken. Ik heb in mijn leven al een aantal drempels overwonnen (niet direct te maken met versieren/vrouwen); maar waarbij de angst vergelijkbaar is. Het klopt helemaal dat je je er gewoon overheen moet zetten en het gewoon moet doen; maar dat zie je pas naderhand in. Daarvoor is het alleen de negativiteit en de angst...

Ik ga naar mijn werk; tot snel!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:29:27 #25
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_100907327
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 19:18 schreef kedge het volgende:

[..]

Toen ik werd vergeleken met Bruno Mars schoot ik meteen in de verdediging omdat ik geen afro ben, maar ze bedoelde het goed |:(

Een compliment aannemen is eigenlijk best lastig.
Ik neem nooit een compliment aan eigenlijk ik zeg altijd wel weer ja maar.

Ik weet ook nooit daarna moet zeggen "je bent een sympathieke kerel je komt er wel" ehm ja bedankt?
C'est la vie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')