Ik voel geen liefde meer tussen ons, ik zie hem als een goeie vriend..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:22 schreef banapples het volgende:
Zie je het zitten om aan de relatie te werken?
dat lijkt me niet heel vreemd hoor in een relatie van jaren blijf je niet altijd verliefd en soms voel je een poos alleen een soort van diepe vriendschap voor je partnerquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:29 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Ik voel geen liefde meer tussen ons, ik zie hem als een goeie vriend..
Nee ik zou er niet meer aan willen werken. Ik denk er al heel lang over na en tot deze conclusie ben ik een tijd geleden al gekomen..
Dit.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:29 schreef Geelman het volgende:
Gewoon trouwen. Als je was uitgehuwelijkt had je niet eens zelf kunnen kiezen. Nu heb je kunnen kiezen en dan moet je niet denken dat je na 8 jaar nog even weg kan lopen bij die man die heel veel van je houdt en je nooit meer kwijt wil. Misschien breekt het hem wel op en dan is het jouw schuld omdat je weer eens niet tevreden was met wat je had. Kijk, als hij je nou sloeg kan ik het wel begrijpen, maar de reden die je geeft is nergens op gebaseerd. Kijk, als je niks meer voelt is dat jouw probleem, had je maar wat meer energie in je relatie moeten stoppen hoor. Nu niet met de krokodillentranen komen. Ik hoop dat je er veel spijt van krijgt als je weggaat!
Ookal zou ik niet verliefd zijn op een ander, dan voel ik precies hetzelfde. Nu ik verliefd ben op een ander maakt het allemaal juist alleen maar duidelijker: het gevoel van samen willen zijn, samen leuke dingen willen doen, diegene missen dat heb ik al heel lang niet meer bij hem..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:28 schreef Scrummie het volgende:
Zo snel mogelijk eerlijk zijn tegenover je vriend. Als je er echt niet meer aan wil werken of zeker weet dat het gevoel niet terug komt zodra je die ander uit je hoofd hebt, dan gelijk stoppen. Ondanks alle problemen die je daardoor krijgt. Het niet doen om die reden zou flauw en niet eerlijk zijn. Je bent in volle overtuiging die commitments aangegaan, dus ben je ook verantwoordelijk voor de nadelen als je er onverhoopt mee wilt stoppen. Maar; wees niet overhaast, wie weet als jij die ander uit je kop kan krijgen, dat je het gevoel weer terug krijgt.
Overigens, respect voor het niet vreemd gaan. Dat spreekt wel heel erg in je voordeel hoor, ken weinig mensen die dat niet zouden doen.
Ik vind het jammer dat je dit zegt. Ik weet dat je na zoveel tijd niet meer verliefd bent (meestal) en dat dat overgaat in houden van. Dat doe ik ook wel, maar qua liefde voel ik dit niet meer voor hem (samen op de bank filmpje kijken, hand in hand over straat, samen op vakantie, samen uiteten)quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:29 schreef Geelman het volgende:
Gewoon trouwen. Als je was uitgehuwelijkt had je niet eens zelf kunnen kiezen. Nu heb je kunnen kiezen en dan moet je niet denken dat je na 8 jaar nog even weg kan lopen bij die man die heel veel van je houdt en je nooit meer kwijt wil. Misschien breekt het hem wel op en dan is het jouw schuld omdat je weer eens niet tevreden was met wat je had. Kijk, als hij je nou sloeg kan ik het wel begrijpen, maar de reden die je geeft is nergens op gebaseerd. Kijk, als je niks meer voelt is dat jouw probleem, had je maar wat meer energie in je relatie moeten stoppen hoor. Nu niet met de krokodillentranen komen. Ik hoop dat je er veel spijt van krijgt als je weggaat!
Je spreekt jezelf wel behoorlijk tegen in die twee alinea's. Volgens mij denk je namelijk alleen maar aan jezelf en probeer je dat een beetje te verzachten door te zeggen dat je ook aan hem denkt. Laten we gewoon eerlijk zijn en als jij die relatie niet meer ziet zitten dan moet je er per direct een einde aan maken. De enige reden dat je dat niet doet is omdat er voor jou teveel negatieve kanten aan zitten.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:32 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
De reden dat ik het zo moeilijk vind is dat ik het allemaal niet meer ziet zitten en ik ben bang dat als ik er nu een einde aan maak dat ik er kapot aan ga. (baan kwijt, geldproblemen enz)
Het is absoluut niet dat ik nu alleen maar in mijn eigenbelang denk in tegendeel, maar het zijn wel dingen waar je ook over nadenkt
Eerst voelde je toch wel wat? Maar na 8 jaar wil je nog steeds hetzelfde voelen? Ik zou maar eens even gaan kijken waar en wanneer het precies fout gegaan is. Wegrennen is lekker makkelijk!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:36 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat je dit zegt. Ik weet dat je na zoveel tijd niet meer verliefd bent (meestal) en dat dat overgaat in houden van. Dat doe ik ook wel, maar qua liefde voel ik dit niet meer voor hem (samen op de bank filmpje kijken, hand in hand over straat, samen op vakantie, samen uiteten)
Het gevoel is er gewoon niet meer, ik kan er ook niets aan doen, maar ik ben zo ongelukkig op het liefdesgebied dat ik het niet meer aan kan. Niet tegenover mijzelf maar ook niet tegenover hem
Ik begrijp dat jullie het zo lezen, het is altijd lastig het te verwoorden maar dat is absoluut niet het gevalquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:38 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf wel behoorlijk tegen in die twee alinea's. Volgens mij denk je namelijk alleen maar aan jezelf en probeer je dat een beetje te verzachten door te zeggen dat je ook aan hem denkt. Laten we gewoon eerlijk zijn en als jij die relatie niet meer ziet zitten dan moet je er per direct een einde aan maken. De enige reden dat je dat niet doet is omdat er voor jou teveel negatieve kanten aan zitten.
Het is niet zo dat het na 8 jaar opeens zo voelt, het is de afgelopen jaren steeeds minder geworden. Het is niet iets wat van de ene op de andere dag is gekomenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:41 schreef Geelman het volgende:
[..]
Eerst voelde je toch wel wat? Maar na 8 jaar wil je nog steeds hetzelfde voelen? Ik zou maar eens even gaan kijken waar en wanneer het precies fout gegaan is. Wegrennen is lekker makkelijk!
Was dit nou voor gelul dan. Als ze nou al getrouwd was, was het een ander verhaal maar nou moet ze gewoon kappen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:29 schreef Geelman het volgende:
Zoals ik zeg: we komen allebei met een flinke schuld te zitten, niet alleen ik, hij ook. En dat is iets waar ik ook tegenaan loopquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:44 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Was dit nou voor gelul dan. Als ze nou al getrouwd was, was het een ander verhaal maar nou moet ze gewoon kappen.
Vind het sowieso apart dat je bij iemand blijft om het geld, "(De reden dat ik er geen punt achter durf te zetten is dat we een koopwoning hebben en bang zijn dat we allebei in grote schulden komen te zitten.") maar ja; alle vrouwen zijn hoeren zeggen ze wel eens.
Maar je wil van hem af. Dus moet je hem confronteren en met hem naar een oplossing zoeken, en niet met ons.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:47 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Zoals ik zeg: we komen allebei met een flinke schuld te zitten, niet alleen ik, hij ook. En dat is iets waar ik ook tegenaan loop
Ik durf er niet met vrienden over te praten omdat ik niet wil dat zij weten dat dit speeld, voordat mijn vriend hier iets over hoort.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:47 schreef controlaltdelete het volgende:
Als ik jou was zou ik dit je vriend zeker vertellen, zeker nu je ook nog eens verliefd bent op een andere vent. Ga op zoek naar een (huur)huisje, trek desnoods even bij je ouders in, in ergste geval op zoek naar een andere baan (kun je niet meerijden met een collega ofzo?). Je bent de 1e niet die zo'n stap maakt. Ik zou het sowieso alleen al eerlijk vinden tov je huidige vriend. Verder begrijp ik niet zo goed wat je met dit topic hoopt te bereiken.
Sja. Geld moet nooit een reden zijn om te blijven hangen in een relatie waar je ongelukkig van wordt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:47 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Zoals ik zeg: we komen allebei met een flinke schuld te zitten, niet alleen ik, hij ook. En dat is iets waar ik ook tegenaan loop
Dat ik verliefd ben op een ander heeft hier niets mee te maken. Ook al was ik dat niet dan wilde ik nog steeds een einde maken aan mijn relatie.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:50 schreef Tonyvanheemschut het volgende:
Heb je al eens met je vriend gepraat? het valt me op, dat die nieuwe man nu dan interessanter lijkt, en als je daar een aantal jaren bij bent komt ineens hetzelfde probleem de hoek om kijken...namelijk sleur, maar misschien kunnen jullie daar samen aan werken.. of je denkt ik ben nog jong en wil eerst wat zaken voor mezelf op een rijtje zetten ipv gelijk over te stappen naar een andere man
heb je er ook iets aan gedaan om het beter te laten gaan?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:53 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Dat ik verliefd ben op een ander heeft hier niets mee te maken. Ook al was ik dat niet dan wilde ik nog steeds een einde maken aan mijn relatie.
Het is alleen wel zo dat wat ik nu weer voel, ik in geen jaren meer heb gevoelt. En dan heb ik het niet over de verliefdheid, maar over de dingen die je samen doet als je samen bent.. En dat is er al jaren niet meer, omdat ik het niet meer voel. De reden dat ik toch ben gebleven is dat ik hoopte dat het weer beter zou gaan
Ik heb gemerkt dat we op bepaalde vlakken verschillen zijn. Misschien komt dit wel door het leeftijdsverschil (6 jaar) Ik weet het niet..
Wat ik al eerder zei 2 keuzes:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:50 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Ik durf er niet met vrienden over te praten omdat ik niet wil dat zij weten dat dit speeld, voordat mijn vriend hier iets over hoort.
Wat ik met dit forum wil? Ik ben op zoek naar adviezen en hoe andere hierover denken. Uiteindelijk ben ik degene die de juiste keuze moet gaan maken, maar ik wilde het graag even kwijt..
Dingen die je samen doet, wat bedoel je dan precies? Als je het niet over verliefdheid hebt, waar dan wel over? En als je het al jaren niet meer gevoeld hebt, waarom dan toch nog zolang samen blijven? En hoelang wonen jullie al samen dan? Speelde dit ook voordat jullie samen gingen wonen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:53 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Het is alleen wel zo dat wat ik nu weer voel, ik in geen jaren meer heb gevoelt. En dan heb ik het niet over de verliefdheid, maar over de dingen die je samen doet als je samen bent.. En dat is er al jaren niet meer, omdat ik het niet meer voel.
De reden dat ik ben gebleven is dat ik dacht dat het wel goed kwam. Ik heb het nooit tegen hem gezegt. Waarom niet? Tsja ik weet het niet, bang? We wonen nu 7 jaar samen waarvan 2 jaar koopwoning.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:00 schreef RonB1985 het volgende:
[..]
Dingen die je samen doet, wat bedoel je dan precies? Als je het niet over verliefdheid hebt, waar dan wel over? En als je het al jaren niet meer gevoeld hebt, waarom dan toch nog zolang samen blijven? En hoelang wonen jullie al samen dan? Speelde dit ook voordat jullie samen gingen wonen?
Zo maar eens wat vragen om te achterhalen waar het nou precies mis is gegaan en wat nou precies het probleem is. Want wat iedereen al zegt hier, je hebt maar 2 keuzes, eraan werken of ermee stoppen. Eraan werken wil je niet, dus blijft er maar 1 ding over, en dat is stoppen. In ieder geval eerlijk zijn tegenover je partner, dat is het minste dat je kunt doen en zeker wel het minste dat hij verdient van jou, oprechtheid.
sinds wanneer komen dingen vanzelf goed als je ze maar negeert?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:18 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
De reden dat ik ben gebleven is dat ik dacht dat het wel goed kwam. Ik heb het nooit tegen hem gezegt. Waarom niet? Tsja ik weet het niet, bang? We wonen nu 7 jaar samen waarvan 2 jaar koopwoning.
Ik weet dat hij er kapot aan zal zijn daarom vind ik het ook zo moeilijk. Ik weet dat ik die stap moet gaan nemen maar ja ik denk dat het gewoon angst is voor het niet wetende wat er gaat gebeuren/komen..
Kan één van beiden de hypotheek niet opbrengen alleen? Zo nee, heb je daar al een fout gemaakt. Zo ja, probleem opgelost.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:18 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
De reden dat ik ben gebleven is dat ik dacht dat het wel goed kwam. Ik heb het nooit tegen hem gezegt. Waarom niet? Tsja ik weet het niet, bang? We wonen nu 7 jaar samen waarvan 2 jaar koopwoning.
Ik weet dat hij er kapot aan zal zijn daarom vind ik het ook zo moeilijk. Ik weet dat ik die stap moet gaan nemen maar ja ik denk dat het gewoon angst is voor het niet wetende wat er gaat gebeuren/komen..
Of je nu 7 jaar samen bent of 6 maand, dat kutgevoel en verdriet blijft. Ik denk dat je zoals SOEMPIE het aangaf moet doen... eerlijk zijn naar hem toe en samen naar een oplossing werken. En probeer als vrienden verder te gaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:18 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Dit, klinkt cru, maar toch.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:38 schreef ShaoliN het volgende:
Als je nou gewoon eerst eens aan je vriendje meldt dat je hem zat bent, kun je daarna met hem nadenken over een oplossing over de rest van de problematiek .
Dat kun je veel beter in de omgekeerde volgorde doen hoorquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:38 schreef ShaoliN het volgende:
Als je nou gewoon eerst eens aan je vriendje meldt dat je hem zat bent, kun je daarna met hem nadenken over een oplossing over de rest van de problematiek .
Nee financieel zou ik zolang we nog de hypotheek moeten betalen niet zelfstandig kunnen wonen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:42 schreef lezzer het volgende:
Je bent er dus uit, je wil bij hem weg. Je hebt alleen praktische problemen.
Probleem 1:
Woonruimte.
Ben je financieel zelfstandig?
Ik zou dus zorgen dat ik woonruimte had voor ik het hem ging vertellen. Je moet niet in die woning moeten blijven zitten omdat je niet weg kan. Daar krijg je heel veel ruzie van, emochantage, twijfel etc.
FYI, ik heb 6 jr in een relatie gezeten waarvan ik tijdens 4 jaar dacht "what the fuck doe ik hier nog". Ik ben nu 12 jaar met iemand anders en heb eigenlijk elke dag nog wel verliefde momenten. Dus, het is niet zo dat je dat maar gewoon voor lief moet nemen dat je niks meer voor hem voelt.
nee maar als je zelf niets onderneemt als je relatie in een sleur komt dan is het te verwachten dat het een trage en pijnlijke dood sterftquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:42 schreef lezzer het volgende:
Je bent er dus uit, je wil bij hem weg. Je hebt alleen praktische problemen.
Probleem 1:
Woonruimte.
Ben je financieel zelfstandig?
Ik zou dus zorgen dat ik woonruimte had voor ik het hem ging vertellen. Je moet niet in die woning moeten blijven zitten omdat je niet weg kan. Daar krijg je heel veel ruzie van, emochantage, twijfel etc.
FYI, ik heb 6 jr in een relatie gezeten waarvan ik tijdens 4 jaar dacht "what the fuck doe ik hier nog". Ik ben nu 12 jaar met iemand anders en heb eigenlijk elke dag nog wel verliefde momenten. Dus, het is niet zo dat je dat maar gewoon voor lief moet nemen dat je niks meer voor hem voelt.
Als jij nooit eerlijk over je gevoel en je relatie hebt gepraat, hoe weet je dan dat je vriend kapot zal zijn als de relatie wordt verbroken?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:18 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk allemaal zinvol in het stadium vóór waar TS al in zit.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee maar als je zelf niets onderneemt als je relatie in een sleur komt dan is het te verwachten dat het een trage en pijnlijke dood sterft
ik heb met een vriend ook even een dipje gehad na een paar jaar en toen hadden we afgesproken dat we 1 avond per week iets leuks gingen doen
de ene avond verzon ik het en de andere hij
en je moest proberen iets te verzinnen wat we allebei leuk vonden (dus geen voetbal kijken terwijl ik bier breng of zo)
werkte prima... je gaat weer echt met elkaar communiceren ipv alleen maar de melk is op en hoe was je dag? ja goed die van jou? ja ook goed
etc
Dat vind ik echt zo'n naaistreek. Dan laat je iemand achter met én een groot probleem, namelijk het huis en dergelijke, terwijl diegene ook nog eens z'n liefde verliest. Dat is nogal wat om op je bord te krijgen. Na zoveel jaar verwacht ik wat dat betreft toch andere stappen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:39 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat kun je veel beter in de omgekeerde volgorde doen hoor
Ooit gescheiden?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:10 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo'n naaistreek. Dan laat je iemand achter met én een groot probleem, namelijk het huis en dergelijke, terwijl diegene ook nog eens z'n liefde verliest. Dat is nogal wat om op je bord te krijgen. Na zoveel jaar verwacht ik wat dat betreft toch andere stappen.
Die relatie ben je samen aangegaan, verbreek hem dan ook netjes samen. In plaats van in het geniep je eigen plannetje te trekken en dan het slechte nieuws even mede te delen.
Ooit een relatie van 6 jaar verbroken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:11 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ooit gescheiden?
Overigens, ik geef alleen maar een tip. That's it hoor
Ja, precies, daaromquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:12 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ooit een relatie van 6 jaar verbroken.
En het is een forum, dus ik geef alleen maar m'n mening over jouw tip.
als je wil kan het ook nog wel als je verliefd bent op een anderquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:10 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat is waarschijnlijk allemaal zinvol in het stadium vóór waar TS al in zit.
Of was jij ook straalverliefd op een ander? Of vond je het een beetje saai worden?
Gewoon toch wel een verschil.
Oke.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:34 schreef anoniem1234 het volgende:
Even voor alle duidelijkheid ik ben niet van plan om gelijk in een andere relatie te duiken.
Dat ik verliefd ben op een ander wil niet zeggen dat ik er gelijk een relatie mee aanga, voorlopig zit ik nog in een relatie wat nog de nodige tijd en aandacht gaat kosten
Wat ga je nu doen dan? Dat je voorlopig nog in een relatie zit wil natuurlijk niet zeggen dat je direct na het beeindigen ervan een nieuwe relatie kan beginnen..quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:34 schreef anoniem1234 het volgende:
Even voor alle duidelijkheid ik ben niet van plan om gelijk in een andere relatie te duiken.
Dat ik verliefd ben op een ander wil niet zeggen dat ik er gelijk een relatie mee aanga, voorlopig zit ik nog in een relatie wat nog de nodige tijd en aandacht gaat kosten
Ik zal eerlijk zijn, het speelt wel mee ja. Ik kan het vanavond uitmaken en vervolgens geen woonplek meer hebben en mijn baan op moeten zeggen. OF ik wacht nog 2 maanden en heb een woonplaats en hoef mijn baan niet op te zeggen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:27 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik denk dat ze zelf niet weet wat ze wil en bang is voor de gevolgen. Het komt bij mij iig zo over als ze een nieuw huis zou hebben, haar werk zou houden en er geen schulden aan zou over houden, zij het vanavond al uitmaakt.
als je dat al bedacht hebt waarom dan nog een topic?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:21 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zijn, het speelt wel mee ja. Ik kan het vanavond uitmaken en vervolgens geen woonplek meer hebben en mijn baan op moeten zeggen. OF ik wacht nog 2 maanden en heb een woonplaats en hoef mijn baan niet op te zeggen.
Velen zullen dit egoistisch vinden, begrijpelijk, maar na al die tijd maken die 2 maanden ook niet meer uit, maar het scheeld veel ellende.
Het is ook lastig om iets van 8 jaar hier even in een paar woorden op te schrijven. Ik begrijp dan ook dat jullie het missschien raar / egoistisch vinden..
De lengte van je relatie heeft natuurlijk niets te maken met het feit dat je twee maanden wacht met het uitmaken omdat dat jou beter uitkomt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:21 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Ik zal eerlijk zijn, het speelt wel mee ja. Ik kan het vanavond uitmaken en vervolgens geen woonplek meer hebben en mijn baan op moeten zeggen. OF ik wacht nog 2 maanden en heb een woonplaats en hoef mijn baan niet op te zeggen.
Velen zullen dit egoistisch vinden, begrijpelijk, maar na al die tijd maken die 2 maanden ook niet meer uit, maar het scheeld veel ellende.
Het is ook lastig om iets van 8 jaar hier even in een paar woorden op te schrijven. Ik begrijp dan ook dat jullie het missschien raar / egoistisch vinden..
Zeg dat dan eerder tegen hemquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:29 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Nee ik zou er niet meer aan willen werken. Ik denk er al heel lang over na en tot deze conclusie ben ik een tijd geleden al gekomen..
Zie hier de conclusie. Dit moet je hem duidelijk maken. Eerlijk zijn! Niet meer aan het lijntje houden. Wat de gevolgen ook mogen zijn, dit kan zo niet langer. Je kwelt jezelf en hij verdient het niet op deze manier.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:29 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Natuurlijk heeft haar vriend het wel door, maar hij heeft waarschijnlijk dezelfde instelling als TS. Laten sudderen totdat je iets beters tegenkomt, want er nu iets aan doen kost alleen maar tijd, geld en moeite.. Dan moet je praten met elkaar, gadver, daar heb je toch geen relatie voor?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:01 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Zeg dat dan eerder tegen hem
Eerst even twee jaar lang in dubio zitten over je relatie en je gevoel langzaam verliezen terwijl je vriend niets doorheeft en dolgelukig is en dan opeens bam, en je wilt er niet eens meer nog een laatste poging tegenaan gooien.
Hier heb je je antwoord. Kies voor jezelfquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:19 schreef anoniem1234 het volgende:
Ik voel me zo ongelukkig en heb vaak momenten dat ik het allemaal niet meer zie zitten.
Of toch wel?!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:19 schreef anoniem1234 het volgende:
Ik ben wel net begonnen met mijn rijbewijs, maar het zou ook niet eerlijk zijn dat als ik mijn rijbewijs heb dat ik zeg sorry maar ik wil een einde maken aan deze relatie.
Of toch wel?
TS... doe alsjeblieft helemaal niets in de zin van uitmaken. Ik ben 31 en heb zat vrienden van jouw leeftijd relaties zijn uitmaken omdat er geen gevoelens meer zijn. Het is een effect dat je krijgt na een zeer lange relatie die gestart is op een redelijk vroege leeftijd. (16-18)quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:21 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Ongelooflijk je bent 8 jaar samen met iemand en dan wil je weg onder het mom IK voel niks meer!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:29 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Twee dingen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:19 schreef anoniem1234 het volgende:
Allereerst bedankt dat je de moeite neemt om mijn verhaal te lezen.
Ik zit met het volgende:
Ik ben een een vrouw van midden 20. Ik heb momenteel een relatie van ca. 8 jaar.
We hebben elkaar leren kennen op het werk en van het 1 kwam het ander. Hij woonde al op zichzelf en het duurde eigenlijk niet lang voordat ik bij hem introk.
Nu is het zo dat ik onze relatie niet meer ziet zitten. Dit gevoel heb ik al langer alleen de laatste tijd ben ik echt op een punt aangekomen dat ik niet meer gelukkig ben en dat het pijn doet. Ik voel niet meer voor hem dan alleen vriendschappelijk.
Nu zullen veel mensen denken, wat is je probleem zeg gewoon dat er mee wilt stoppen. Maar helaas is dit makkelijker gezegt dan gedaan.
Hij zou er kapot aan gaan, hij zegt vaak genoeg hoeveel hij van me houd en dat hij me nooit kwijt wil, over kinderen enz.
De reden dat ik er geen punt achter durf te zetten is dat we een koopwoning hebben en bang zijn dat we allebei in grote schulden komen te zitten. (huizencrisis, restschuld)
Daarnaast kan ik geen kant op, behalve terug naar mijn ouders, maar dan zit ik met het volgende probleem, dan kan ik niet meer op mijn werk komen aangezien ik nog geen rijbewijs heb en OV is geen optie. Ik ben wel net begonnen met mijn rijbewijs, maar het zou ook niet eerlijk zijn dat als ik mijn rijbewijs heb dat ik zeg sorry maar ik wil een einde maken aan deze relatie.
Of toch wel?
Tevens is het ook nog eens zo dat ik verliefd ben op een ander. Voor de duidelijkheid ik ben niet vreemdgegaan en ben ook niet van plan om dit te gaan doen.
8 jaar relatie is niet niks en hij is altijd goed voor me geweest.
Ik voel me zo ongelukkig en heb vaak momenten dat ik het allemaal niet meer zie zitten.
Hij heeft hier geen idee van en het zal hem ook kapot maken als hij hoort dat ik er een einde aan wil maken.
Wat kunnen jullie mij adviseren? wat zouden jullie doen?
Ik weet het in iedergeval niet meeer...
Maar iets proberen te doen aan de relatie heb je ook niet, zover ik lees.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:21 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Nou veel huizen zijn half-aflossingvrij verkocht en daarnaast bouw je de eerste paar jaren vooral slechts genoeg vermogen op om de extra kosten te dekken, en begin je nog niet aan de schuld voor het huis zelf. Zou me niet verbazen als ze nu nog net wel of net niet de waarde van het huis aan schuld hebben. Bovendien moet men onder de waarde verkopen bij spoed, en daar kan sprake van zijn als er maar 1 loon overblijft om het hypotheek te dragen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:38 schreef bart1977 het volgende:
Hoe kom je er bij dat je een restschuld zou hebben? Heb je al op Funda gekeken wat vergelijkbare huizen in de buurt doen?
De woningprijzen in Nederland zijn gedaald her en der, maar nou ook weer niet zodanig dat het spectaculaire dalingen zijn.
Maar goed, ik ga er nu inhoudelijk op in en als ik de eerste post lees, dan staat er min of meer: "ik wil uit elkaar maar om allerlei praktische redenen gaat dat niet". Maar ja, wil je nou uit elkaar of niet? Dat is de eerste stap. Daarna kunnen we kijken of jouw praktische problemen op te lossen zijn.
Ben ik nou dom en snap ik het fucking probleem niet?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:17 schreef Gamesua het volgende:
Nou veel huizen zijn half-aflossingvrij verkocht en daarnaast bouw je de eerste paar jaren vooral slechts genoeg vermogen op om de extra kosten te dekken, en begin je nog niet aan de schuld voor het huis zelf. Zou me niet verbazen als ze nu nog net wel of net niet de waarde van het huis aan schuld hebben. Bovendien moet men onder de waarde verkopen bij spoed, en daar kan sprake van zijn als er maar 1 loon overblijft om het hypotheek te dragen.
volgens mij kan ze dat niet betalenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:37 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Ben ik nou dom en snap ik het fucking probleem niet?
Wat is er mis met het volgende stappenplan:
1) Ze huurt een studio (in de vrije sector) in de stad waar ze werkt
2) Ze zetten het huis te koop, zonder haast, zonder gedoe
3) Klaar
Je tip vind ik prima en ook met jouw ervaringen moet wel wat te doen zijn lijkt mij.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:22 schreef Novacek het volgende:
[..]
.........tip.........
Het is veel goedkoper dan de relatie afbreken.
..............ervaringsverhaal.............
Wat is dit voor onzin? Jij geeft haar de schuld als ze niet meer tevreden is met haar relatie? Wat kan zij daar nou aan doen? Waarom zo'n kutreactie in hemelsnaam. Echt een idiote reactie, dus ze moet haar eigen geluk maar negeren en gewoon bij de man in kwestie blijven zodat hij blij is? Als je niks meer voelt kan dat toch gewoon! Damn.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:29 schreef Geelman het volgende:
Als je politiek vluchteling bent in een oorlog, dan ben je bang. Jij hebt een luxe probleem..quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:57 schreef anoniem1234 het volgende:
sorry was even afwezig.
Maar jullie hebben gelijk, ik moet er ook niet omheen blijven draaien en tijd rekken, alleen ik vind het zo moeilijk. Ik ben gewoon bang en weet me geen raad..
En waarom ik een topic heb geopent hierover terwijl ik zelf het antwoord al weet en een einde wil maken aan mijn relatie? Ik wilde het gewoon even kwijt en gedachten wisselen hoe en wat..
Als ze haar best had gedaan voor de relatie of in elk geval eerlijk was geweest naar haar vriend, dan had ze deze reacties denk ik ook niet gehad. Als het echt niet meer bljikt te werken, dan vind ik de keuze om de relatie te verbreken alleen maar goed.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:00 schreef LuxorBeetroots het volgende:
IK begrijp de reacties op dit topic totaal niet, allemaal ontzettend kwaad naar TS doen. Alsof je na een lange relatie het niet meer mag uitmaken als je het niet meer ziet zitten en je maar bij elkaar moet blijven.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:10 schreef Retronix het volgende:
[..]
Als je politiek vluchteling bent in een oorlog, dan ben je bang. Jij hebt een luxe probleem..
Waar staat dan dat ze haar best niet deed?quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:18 schreef Soempie het volgende:
[..]
Als ze haar best had gedaan voor de relatie of in elk geval eerlijk was geweest naar haar vriend, dan had ze deze reacties denk ik ook niet gehad. Als het echt niet meer bljikt te werken, dan vind ik de keuze om de relatie te verbreken alleen maar goed.
[..]
respect voor het niet-vreemd gaanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:28 schreef Scrummie het volgende:
Zo snel mogelijk eerlijk zijn tegenover je vriend. Als je er echt niet meer aan wil werken of zeker weet dat het gevoel niet terug komt zodra je die ander uit je hoofd hebt, dan gelijk stoppen. Ondanks alle problemen die je daardoor krijgt. Het niet doen om die reden zou flauw en niet eerlijk zijn. Je bent in volle overtuiging die commitments aangegaan, dus ben je ook verantwoordelijk voor de nadelen als je er onverhoopt mee wilt stoppen. Maar; wees niet overhaast, wie weet als jij die ander uit je kop kan krijgen, dat je het gevoel weer terug krijgt.
Overigens, respect voor het niet vreemd gaan. Dat spreekt wel heel erg in je voordeel hoor, ken weinig mensen die dat niet zouden doen.
uhh jawel, je denkt nog steeds alleen maar uit eigenbelang.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:32 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Ookal zou ik niet verliefd zijn op een ander, dan voel ik precies hetzelfde. Nu ik verliefd ben op een ander maakt het allemaal juist alleen maar duidelijker: het gevoel van samen willen zijn, samen leuke dingen willen doen, diegene missen dat heb ik al heel lang niet meer bij hem..
De reden dat ik het zo moeilijk vind is dat ik het allemaal niet meer ziet zitten en ik ben bang dat als ik er nu een einde aan maak dat ik er kapot aan ga. (baan kwijt, geldproblemen enz)
Het is absoluut niet dat ik nu alleen maar in mijn eigenbelang denk in tegendeel, maar het zijn wel dingen waar je ook over nadenkt
dit dus.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:38 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf wel behoorlijk tegen in die twee alinea's. Volgens mij denk je namelijk alleen maar aan jezelf en probeer je dat een beetje te verzachten door te zeggen dat je ook aan hem denkt. Laten we gewoon eerlijk zijn en als jij die relatie niet meer ziet zitten dan moet je er per direct een einde aan maken. De enige reden dat je dat niet doet is omdat er voor jou teveel negatieve kanten aan zitten.
Raar he.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:05 schreef probeer het volgende:
[..]
uhh jawel, je denkt nog steeds alleen maar uit eigenbelang.
sodeju. PM me je naam en woonplaats ff plz. gewoon zodat ik zelfs niet de astronomisch kleine kans loop om ooit iets met jou te krijgen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:21 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
je zou denken dat 8? jaar relatie wel maakt dat je ook iets om de ander geeft. zelfs al zijn er geen verliefde gevoelens meer, die waren er wel.quote:
dan moet je het uitmaken. hardstikke rot voor hem. en eerlijk is eerlijk, ook rot voor jou. het uitzingen tot je je rijbewijs + auto hebt vind ik persoonlijk best wel een naaistreek. dat verdient die jongen niet als ik afga op je verhaal.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:29 schreef anoniem1234 het volgende:
[..]
Goed, dat is mijn mening. Zoals ik eerder ook al aan heb gegeven: TS is vast van mening dat ze wel haar best heeft gedaan. Maar als je het zo ver laat komen zonder het eerder ook maar aan te kaarten bij de ander...in mijn ogen doe je dan je best niet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:58 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Waar staat dan dat ze haar best niet deed?
Dan moet ze of de studio en huis meebetalen (kan zij niet aan) of hij moet het huis alleen betalen (kan hij niet aan).quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:37 schreef bart1977 het volgende:
[..]
Ben ik nou dom en snap ik het fucking probleem niet?
Wat is er mis met het volgende stappenplan:
1) Ze huurt een studio (in de vrije sector) in de stad waar ze werkt
2) Ze zetten het huis te koop, zonder haast, zonder gedoe
3) Klaar
Ja dat krijg je ook in een samenleving als Nederland waar iedereen individueel bezig is en alles om jezelf draaitquote:
Waar staat dat ze dat wel deed?quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:58 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Waar staat dan dat ze haar best niet deed?
Mwah, te weinig gegevens voor mij om TS de grond in te gaan boren, Hand. Ik vind het een bizarre situatie, dat hij simpelweg van niks weet.. terwijl al een hele tijd twijfelt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:15 schreef Godshand het volgende:
[..]
Waar staat dat ze dat wel deed?
Hij weet ook van niets, de arme man!
Je moet nou niet uit je nek gaan kletsen, Lux
Dat ik me voor kan stellen dat TS zeer ongelukkig is om in zo'n benarde situatie te zitten. Ik heb geen medelijden met haar maar ik kan me in zo'n positie voorstellen, dat je vooral aan je zelf denkt en je zo snel mogelijk weer gelukkig wilt voelen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 19:12 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Ja dat krijg je ook in een samenleving als Nederland waar iedereen individueel bezig is en alles om jezelf draaitEen beetje respect aan je partner en geliefde voor 8 jaar zit er helaas niet meer bij.
Echt, waar de fuck slaat jouw reactie op...
Hoezo doen vrouwen dat perse? Heb je gewoon pech gehad.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:19 schreef probeer het volgende:
iets algemener..
waarom beeindigen vrouwen 8 vd 10 keer op deze manier een relatie?
ik ben niet meer verliefd (al dan niet door een ander) of heb een of andere reden om het uit te maken. maar in plaats er over te praten en open en eerlijk te zijn (hetgene wat ik constant verwacht van mijn vriendje, en freakmode ga als hij dat niet doet) heb ik het voor mezelf al helemaal uitgedacht, gepland, een motivatie gegeven, en hoef ik alleen nog maar tegen hem te zeggen dat ik eergister wegga.
Het is inderdaad vreemd, en nu doe ik aannames, maar het kan best zijn dat het komt omdat TS het helemaal niet heeft laten doorschemeren. Uit mijn ervaring en optiek zijn dit soort vrouwen (en ook mannen, maar ik zeg nu vrouwen omdat TS een vrouw is - daarnaast moet ik het met een eerdere poster wel eens zijn dat vrouwen deze weg vaker bewandelen) helemaal bezig met de relatie aan het over-analyseren zijn in hun hoofd terwijl ze de ander niets laten merken want ze zijn nog te onzeker over wat ze erover denken. Pas wanneer het te laat is (ergo, het gevoel is onherstelbaar weg) laten ze de act vallen. Dus ik neem aan dat het de schuld van TS is en daarom reageer ik ook ietwat negatief tegenover haar, maar ze mag mijn ongelijk best laten zien.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:42 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Dat ik me voor kan stellen dat TS zeer ongelukkig is om in zo'n benarde situatie te zitten. Ik heb geen medelijden met haar maar ik kan me in zo'n positie voorstellen, dat je vooral aan je zelf denkt en je zo snel mogelijk weer gelukkig wilt voelen.
Maar goed, tweede blik op de het topic mag ze inderdaad ook aan haar partner denken en dat ze inderdaad egoistisch handelt. Maar ik vind de hele situatie gewoon vreemd, dat hij niks merkt ervan dat zij niks meer voor haar voelt? Ik begrijp dat niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |