Hmm dat verklaart waarom het zo lang duurt. Blijkbaar heb je 'm naar het minimaal mogelijke verkleind. Dan is'ie wel even aan het passen en meten om alle bestanden te verschuiven naar het begin van de partitie.quote:
Juh, je kunt 'm gewoon weer vergroten.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:57 schreef KNAK het volgende:
Maar...het minimale is te weinig.. kan ik dat alsnog groter maken?
Jep. Formatteren als EXT4.quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:59 schreef KNAK het volgende:
En... moet ' format ' gebruikt worden ? Optie in die Allocate drive space lijst?
En hoe doen we dat?quote:Op dinsdag 13 september 2011 16:59 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Juh, je kunt 'm gewoon weer vergroten.
Dat zou sneller moeten gaan aangezien er dan niets verplaatst hoeft te worden.
Op dezelfde manier als dat je 'm kleiner gemaakt hebt. Alleen dan door een groter getal in te vullen ipv een kleiner getal.quote:
Daarvoor hoef je niet eerst ongedaan te maken, kun je ook gelijk invoeren.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:09 schreef KNAK het volgende:
Oh... volgens mij heb ik alle ruimte die ik in D had omgezet naar " free space " ... dat was 118gb, dus nu heb ik niets meer over op D: als ik met windows aan de gang ga
haha... wat erg...
Kan ik dit als ik eenmaal klaar ben nog terugkoppelen aan NTFS?
ik zie een revert knop rechts, ongedaan maken.... dat doen en dan maar 220 000 invoeren?
Nooit last van gehad, je kan gewoon instellen hoe Windows ermee om gaat. Kulreden.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:09 schreef Kandijfijn het volgende:
Nu weet ik weer wat mij irriteerde aan Windows
[ link | afbeelding ]
quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:09 schreef Kandijfijn het volgende:
Nu weet ik weer wat mij irriteerde aan Windows
[ link | afbeelding ]
Really? Ik ken mensen die daar wel blij mee zouden zijnquote:Op dinsdag 13 september 2011 17:17 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nooit last van gehad, je kan gewoon instellen hoe Windows ermee om gaat. Kulreden.
Als ik Windows installeer wil ik gewoon direct alle updates hebbenquote:Op dinsdag 13 september 2011 17:17 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nooit last van gehad, je kan gewoon instellen hoe Windows ermee om gaat. Kulreden.
Ja.quote:Op dinsdag 13 september 2011 17:17 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Really? Ik ken mensen die daar wel blij mee zouden zijn.
die er nu in zit is anders wel alom geaccepteerdquote:Op dinsdag 13 september 2011 17:39 schreef KNAK het volgende:
Dank aan allen voor de hulp en moeite!!!Ubuntu staat er op... nu eerst maar eens kijken hoe ik mijn D in windows terug krijg. 108kb free in D
Dan maar eens beginnen met update van Ubuntu, en dan BURG boot loader... die er nu in zit is drama
Burg is exact hetzelfde als grub alleen i.p.v. regeltjes krijg je icoontjes.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:42 schreef KNAK het volgende:
Denk je? een zooitje regels en text met paarse achtergrond? Moet 7 plaatsen naar beneden om windows te kiezen. Burg heeft horizontaal 2 icoontjes. ziet er toch veel strakker uit? Of mis ik wat?
Burg zorgt wel voor een hoop geklooi lees ik, dus ik wacht daar wel even mee, lees dat mensen niet meer kunnen booten enzo...
Tijd om rond te neuzen en te configueren, weet niet echt waar te beginnen
oh? dat hoort dus niet.. vanalles en nog wat, Ubuntu, Ubuntu safe mode, windows, win safe mode en nog een aantal. Is dat terug te dringen?quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Burg is exact hetzelfde als grub alleen i.p.v. regeltjes krijg je icoontjes.
Heb je 7 regels krijg je 7 icoontjes. Ik snap btw niet hoe je aan 7 regels komt
Weet ik veel ik weet niet wat er bij jou staatquote:Op dinsdag 13 september 2011 18:48 schreef KNAK het volgende:
[..]
oh? dat hoort dus niet.. vanalles en nog wat, Ubuntu, Ubuntu safe mode, windows, win safe mode en nog een aantal. Is dat terug te dringen?
Proprietary betekent dat het gesloten software is. In dit geval een driver van een videokaart waarbij de fabrikant de source code niet open stelt. Kortom, gewoon een videokaartdriverquote:Op dinsdag 13 september 2011 18:46 schreef KNAK het volgende:
220mb aan updates, das nogal wat. En een melding over een videokaart..proprietary nogwat. uhh..
Ik kloot wel wat aanMocht er iets zijn wat ik zeker gelijk moet hebben hoor ik dat graag, motiveerd me alleen maar om er langer achter te hangen ;')
twee tips: chromium en wine. Met wine kun je windowsprogramma's runnen. Op winehq.org zie je hoe goed dat voor een bepaald programma kan werken +tips. Bijvoorbeeld office 2007 werkt goedquote:Op dinsdag 13 september 2011 18:58 schreef KNAK het volgende:
wat downen jullie dan in het eerste uur na een verse installatie?
Dat USC is leuk, maar de helft is me onduidelijk
Je hoeft niet zoveel te downloaden. Vrijwel alles wat je nodig hebt zit standaard al in ubuntu. Alleen Ubuntu-restricted-extras is wel een algemene aanrader vind ik.quote:Op dinsdag 13 september 2011 18:58 schreef KNAK het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder kan het best dat je een stuk of 7 entries hebt in GRUB. Ubuntu, Ubuntu safe-mode, windows, windows safe-mode, windows repair, memtest86, zit ik al op 6.
miredoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
Ik heb dat vorige week ook maar ingesteld. Mijn pc heeft nog altijd de dualboot optie, maar als ik dan een keer naar windows moet (om mijn printer in te stellen voor draadloosquote:Op dinsdag 13 september 2011 17:25 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja.
Control panel > System & Security > Windows Update > Change Settings > Importan Updates
En dat veranderen naar check for updates but let me choose wether to download and install them.
Tadaa.
quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Je hoeft niet zoveel te downloaden. Vrijwel alles wat je nodig hebt zit standaard al in ubuntu. Alleen Ubuntu-restricted-extras is wel een algemene aanrader vind ik.
verder doe ik altijd nog dit maar dat is best persoonlijk:Owjah memtest dacht ik nog niet eens aan, zie die niet eens meer staanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder kan het best dat je een stuk of 7 entries hebt in GRUB. Ubuntu, Ubuntu safe-mode, windows, windows safe-mode, windows repair, memtest86, zit ik al op 6.. Wat doet dat eigenlijk je RAM testen?
om bijvoorbeeld mp3's af te spelen heb je decoders nodig die niet zomaar geinstalleerd mogen worden. Daarvoor moet je akkoord (voorwaarden accepteren) geven. Dit kan tegenwoordig al tijdens de installatie van ubuntu.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:26 schreef KNAK het volgende:
Ubuntu-restricted-extras ? wat moge dat zijn?
evolution is de standaard. Ik werk er niet mee, maar het is wel oké. Sommigen vinden van niet en kiezen thunderbird.quote:Verder....Opera > al het andere![]()
Bepaalde pakketten zijn er dus.. is me voorlopig nog een raadsel hoe je er uberhaupt achter komt dat het er is... erg verwarrend allemaal![]()
Beste email client... Thunderbird?
Gwibber is volgens mij de IM die standaard geinstalleerd staat.quote:Wat is dat Gibber? Broadcast account? niet veel bijzonders lijkt mij
dan heb je je wachtwoord ingetypt en zit je in "root-rights".quote:Af en toe komt er ook een sleutel in de hoek zomaar uit het niets.. wasdat?
quote:In terminal man man... das voor morgen leesvoer
Betraptquote:
Jupquote:Op dinsdag 13 september 2011 19:25 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Owjah memtest dacht ik nog niet eens aan, zie die niet eens meer staan. Wat doet dat eigenlijk je RAM testen?
#man man zou ik niet aan beginnen... Zoek gewoon een online les die je bevalt.quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:26 schreef KNAK het volgende:
In terminal man man... das voor morgen leesvoer
quote:Op dinsdag 13 september 2011 19:41 schreef Kandijfijn het volgende:
Werken IP6 nieuwsgroepen nog steeds dan :$?
Zoek wat vrienden om samen mee te doenquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:08 schreef Kandijfijn het volgende:
Oew, dat word ff googlelen dan.
Betaal nu nog elke maand aan Eweka zowat, terwijl ik het niet eens zo heel veel gebruik
Ja, had mijn broertje. Maar die verzaakt altijdquote:Op dinsdag 13 september 2011 20:13 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Zoek wat vrienden om samen mee te doen.
reader.ipv6.xsnews.nl werkt bij mij bijvoorbeeld nog. Volgens mij doet newszilla6 het ook nog.quote:
Waar zoek jij mee? Sinds openftd het niet meer doet klooi ik wat aan op nzbindex.nl. Ik ben geen grootgebruiker btwquote:
die en spotlite. Maar ik gebruik het ook nauwelijks meer. Ik zit tegenwoordig in een flat waar zo'n 40TB aan films en series geshared wordt op het intranet. Heel vervelend.quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:21 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Waar zoek jij mee? Sinds openftd het niet meer doet klooi ik wat aan op nzbindex.nl. Ik ben geen grootgebruiker btw
quote:Op dinsdag 13 september 2011 20:43 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
die en spotlite. Maar ik gebruik het ook nauwelijks meer. Ik zit tegenwoordig in een flat waar zo'n 40TB aan films en series geshared wordt op het intranet. Heel vervelend..
Ik heb een script met daarinquote:Op dinsdag 13 september 2011 18:58 schreef KNAK het volgende:
Oh? auto fill in een terminal? :p Klinkt allemaal zo makkelijk maar even een commando geven dit en dat en dat te downloaden, je moet ergens de bestandsnamen en andere details vandaan halen toch? SUDO get nogwat VLC, zo werkt dat niet zie ik, er is meer nodig en hoe kom je daar achter dan?quote:Op woensdag 14 september 2011 02:23 schreef Kandijfijn het volgende:
Je kent de tab al he? Die maakt comamndo's automatisch af
En er volgens mij kan vrijwel alles via een Gui
Denk je dat we die lappen tekst overtypenquote:Op woensdag 14 september 2011 02:14 schreef KNAK het volgende:
In het kader van ' waarom moeilijk doen als het makkelijk kan' en dan een GUI hebben, waarom zoveel text typen in een terminal met kans op typo's e.d. als je het kan doen met enkele klikjes met de muis? ... dat powermanagement zijn zover ik kan zien normale opties die je in systeemcontrol kan uitvoeren (?)
Spotify is niet beschikbaar in Thailand
Iemand een idee voor een andere bootloader? Als ik mijn computer opstart in publiek gebeuren en een ladyboy spot mij kan ik met dat roze/paars venster ineens ongewild aandacht trekken
let op: commando's zijn casesensitive, dus niet SUDO maar sudo.quote:Op woensdag 14 september 2011 02:46 schreef KNAK het volgende:
[..]
Oh? auto fill in een terminal? :p Klinkt allemaal zo makkelijk maar even een commando geven dit en dat en dat te downloaden, je moet ergens de bestandsnamen en andere details vandaan halen toch? SUDO get nogwat VLC, zo werkt dat niet zie ik, er is meer nodig en hoe kom je daar achter dan?
Met vers in het geheugen mijn gekloot met Wubi en hoe ik deze crashte in 1 dag, wat zijn de mogelijkheden wat eyecandy te activeren? Lees namelijk her en der dat er veel mogelijk is met dit OS wat betreft grafische effecten en dergelijke. Zomaar aan settings zitten doe ik dus maar niet meer..
Het is echt allemaal reuze simpelquote:Op woensdag 14 september 2011 02:46 schreef KNAK het volgende:
[..]
Oh? auto fill in een terminal? :p Klinkt allemaal zo makkelijk maar even een commando geven dit en dat en dat te downloaden, je moet ergens de bestandsnamen en andere details vandaan halen toch? SUDO get nogwat VLC, zo werkt dat niet zie ik, er is meer nodig en hoe kom je daar achter dan?
De instructie op omgubuntu moet je precies volgen en er zit een backupstap in. Ik heb em zelf ook gedaan.quote:Op woensdag 14 september 2011 10:22 schreef KNAK het volgende:
Wederom dank voor de replies.
Er is een startup manager te downloaden, waar je dus het e.e.a. kan aanpassen. Jooopi had het over een timeout, geen idee wat dat moet zijn... afijn, ik wilde dus die startupmanager e.a. downloaden, krijg ik die bovengenoemde melding... edit: deze is verholpen
![]()
Dat eyecandy linkje, als ik daarmee aan de slag ga krijg ik misschien hetzelfde probleem als met Wubi, dat alles vastloopt en alleen een wallpaper te zien is... beetje angst om wederom met die funties te werken
De side-launcher kan niet weg in unity volgens mij, dus dan is die AWN overbodigquote:Op woensdag 14 september 2011 14:29 schreef KNAK het volgende:
Heel kort, maar als je dan windows wil booten moet je snel zijn :p
Zit een beetje te speuren;
" Go to System ->Preferences ->Appearance ->Visual Effects and select Extra. That will activate your Video card driver. In my case it is NVIDIA. The changes will take place after you restart."
Dit is in 11.04 al automatisch gedaan? Namelijk geen Visual Effects tab te vinden
Avant Windows Navigator - soort van Mac dock. Iemand ervaring mee? Of is die side launcher uiteindelijk toch 'beter' ?
Pidgin? Maar had je gewoon ctrl+Q al geprobeerd?quote:Op donderdag 15 september 2011 16:41 schreef KNAK het volgende:
3e dag Ubuntu... ik merk dat ik nu al meer dit dan Windows gebruik
Heb nog vele vragen, probeer zoveel mogelijk zelf uit te vinden/zoeken
Messenger: Heb Emesene gebruikt, echter kan ik NERGENS een log-out of Quit optie vindenMoet ik via terminal constant killen
, Empathy er ook op staan, echter zijn de mogelijkheden minimaal. Ik kan mensen die ik niet wil spreken niet blocken. Iemand die een goed alternatief weet (block mogelijkheid, en 1 die wel uitgezet kan worden?)
Ik snap sowieso het nut niet van desktop e-mail clients. Maar waarom gebruik je niet gewoon evolution?quote:Thunderbird email client, deze wordt overal geprezen als beste client voor Ubuntu. Waarom? Dit is zover ik kan zien een losstaande applicatie, niet geintegreerd in Ubuntu (krijg deze niet in taakbalk rechtsboven [envelop icoon] , ondersteunt geen auto fill van contacts (voor Gmail, zoals dit wel in Gmail zelf gedaan wordt). Waarom Thunderbird gebruiken als je net zo goed in je browser je email account kan gebruiken? Scheelt ook nog eens het syncen van enkele gigabytes ook,.. (Achter dat envelop icoontje zit een functie " set up mail ", deze doet overigens niets als ik er op klik...)
Heb je je videokaartdrivers geinstalleerd?quote:Op bepaalde momenten vraag ik me ook af of ik wel met mijn redelijk goede laptop alles eruit haal wat mogelijk is. Beeld is niet zo duidelijk/scherp als met windows heb ik het gevoel. In system settings / ATI zie ik wel dat mijn max resoutie gebruikt wordt. Misschien mis ik iets?
Daarnaast zijn er maar weinig effecten, ik heb in de instellingen alle random effecten aangevinkt. Ik zie niets. Durf zelf ook na het vastlopen van Wubi na het aanzetten van de Cube effect er verder niet aan te zitten. Wel jammer, want ik denk dat ik een hoop sappigheid voor de ogen misloop
| 1 2 3 4 | Ctrl + z bg disown exit |
Als je een launcher bedoelt, je kunt in je applicatiemenu rechtsklikken op een applicatie en dan add to panel kiezen.quote:Op donderdag 15 september 2011 17:15 schreef KNAK het volgende:
(Apps die vaak gebruitk worden , kan je die in je bovenbalk plaatsen? Zoals bijv. Skype, zojuist geinstalleerd en automatisch kwam daar (ongevraagd) een skype icoon naast mijn WiFi icoon)
Ik gebruik de Google Contacts sync plugin voor Thunderbird. Werkt uitstekend. Ik beheer mijn contacten eigenlijk vooral vanuit GMail in de browser, die contact sync is dus alleen handig om het thunderbird adresboek up to date te houden. Zo zijn er ook plugins om de desktop notificaties te gebruiken (envelopje wordt groen bij nieuwe mail + je krijgt zo'n notify popupje).quote:Op donderdag 15 september 2011 16:41 schreef KNAK het volgende:
3e dag Ubuntu... ik merk dat ik nu al meer dit dan Windows gebruik
Thunderbird email client, deze wordt overal geprezen als beste client voor Ubuntu. Waarom? Dit is zover ik kan zien een losstaande applicatie, niet geintegreerd in Ubuntu (krijg deze niet in taakbalk rechtsboven [envelop icoon] , ondersteunt geen auto fill van contacts (voor Gmail, zoals dit wel in Gmail zelf gedaan wordt). Waarom Thunderbird gebruiken als je net zo goed in je browser je email account kan gebruiken? Scheelt ook nog eens het syncen van enkele gigabytes ook,.. (Achter dat envelop icoontje zit een functie " set up mail ", deze doet overigens niets als ik er op klik...)
Die vraag stel je niet meer als oneiric uit is want dan wordt het de default mail client en voor zover ik nu kan beoordelen volledig geintegreerdquote:Op donderdag 15 september 2011 16:41 schreef KNAK het volgende:
Thunderbird email client, deze wordt overal geprezen als beste client voor Ubuntu. Waarom?
In synaptic bij instellingen -> pakketbronnen kun je die invoerenquote:Op donderdag 15 september 2011 22:19 schreef KNAK het volgende:
Oh... waarom dan OpenOffice in USC te zetten... maar ok, dat laat ik dat zo maar![]()
[q]Dat is het niet. Wat jij geinstalleerd hebt is een scriptje wat OpenOffice.org omtovert in LibreOffice.[q]
Thunderbird wil nu niet meer open na het toevoegen van die contact sync-> volledige restart en het werkt...
maakt het een stuk interessanter nu
Zit te kijken nar die notifications op die website hoe ik dit kan downloaden. Ben nog niet in staat om zoiets als dit zelf te doen met alleen iets als " ppa:ruben-verweij/thunderbird-indicator "
| 1 2 | sudo add-apt-repository ppa:blabla sudo apt-get update |
Werkt in principe, maar op die terminal kan ik nu geen andere commands gebruiken.quote:Op donderdag 15 september 2011 19:15 schreef Joooo-pi het volgende:
nohup bedoel je
Probeer maar:
#nohup xeyes
en sluit je terminal
quote:Op zondag 18 september 2011 16:08 schreef VladimirPoetin het volgende:
Is het met Ubuntu 11.10 nog mogelijk om GNOME 2 te gebruiken? Want Unity vind ik niet fijn werken. En dit ziet er lelijk uit:
http://tombuntu.com/index(...)top-in-ubuntu-11-10/
Anders blijf ik maar bij 11.04.
Gnome 2 is begraven en zal nooit meer opgegraven worden.quote:Op zondag 18 september 2011 16:08 schreef VladimirPoetin het volgende:
Is het met Ubuntu 11.10 nog mogelijk om GNOME 2 te gebruiken? Want Unity vind ik niet fijn werken. En dit ziet er lelijk uit:
http://tombuntu.com/index(...)top-in-ubuntu-11-10/
Anders blijf ik maar bij 11.04.
Dan ga ik maar Debian installeren die ziet er nog wel classic uit. En geen onhandig Unity gedoe.quote:Op zondag 18 september 2011 17:51 schreef wdn het volgende:
[..]
Gnome 2 is begraven en zal nooit meer opgegraven worden.
Ubuntu krijgt Unity en Gnome 3.
Vergeet dat maar. Die gaan over naar Gnome3.quote:Op zondag 18 september 2011 18:13 schreef VladimirPoetin het volgende:
[..]
Dan ga ik maar Debian installeren die ziet er nog wel classic uit. En geen onhandig Unity gedoe.
Ditquote:Op zondag 18 september 2011 18:51 schreef Kandijfijn het volgende:
Mensen die Gnome niet meer aanstaat moeten gewoon over naar xfce o.i.d. vrees ik. Om nu te blijven bij Gnome 2 wat niet meer ontwikkeld word is ook geen lange termijn oplossing.
In hoeverre is Gnome3 eigenlijk bruikbaar zonder shell? Heeft Gnome3 niet ook gewoon een soortement "classic" interface erin?quote:Op zondag 18 september 2011 18:16 schreef wdn het volgende:
[..]
Vergeet dat maar. Die gaan over naar Gnome3.
Dit is de classic mode van Gnome 3:quote:Op zondag 18 september 2011 20:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
In hoeverre is Gnome3 eigenlijk bruikbaar zonder shell? Heeft Gnome3 niet ook gewoon een soortement "classic" interface erin?
Sowieso kun je natuurlijk altijd gnome3 shell installeren, dat werkt al een stuk beter dan unity.
schuift vanzelf weg als je de ruimte nodig hebt, hequote:Op zondag 18 september 2011 19:08 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Dit
... Links in beeld 100 pixels inleveren om er onder 24 terug te winnen.
Op mijn backlight na heb ik in deze versie het minste hoeven veranderen om het aan de praat te krijgen.quote:Op maandag 19 september 2011 20:29 schreef KNAK het volgende:
Voor een semi-newbie is het zeker nog niet verstandig 11.10 erop te zetten?
Even een klein maandje wachten nogquote:Op maandag 19 september 2011 20:29 schreef KNAK het volgende:
Voor een semi-newbie is het zeker nog niet verstandig 11.10 erop te zetten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |