Vegetarisch is geen synoniem voor gezond!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:53 schreef golfer het volgende:
[FOK!-kookboek] Vegetarische recepten
Die haal ik dus nooit. Ik snij het dan liever zelf even, weet ik meteen wat er in zit.quote:
Als je leest wat er op de zak staat dan weet je ook wat er in zit.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 17:07 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Die haal ik dus nooit. Ik snij het dan liever zelf even, weet ik meteen wat er in zit.
Haal mijn groente ook vers bij de groente man. En dan ook gelijk fruit erbij
De zakken zijn ook doorzichtig, dus hij kan ook meteen zien wat erin zit.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 08:47 schreef SimtekF1 het volgende:
[..]
Als je leest wat er op de zak staat dan weet je ook wat er in zit.
Dat ook idd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 08:49 schreef Sicstus het volgende:
[..]
De zakken zijn ook doorzichtig, dus hij kan ook meteen zien wat erin zit.
Wat ik regelmatig doe en wat doorgaans tot een prima resultaat leidt:quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:41 schreef marcb1974 het volgende:
Omdat ik eindelijk eens echt moet gaan afvallen moet ik ook gezonder gaan eten. Een van de dingen is veel meer groente gaan eten.
Maar gewoon zo groente is saai en gaat vervelen. Ik ben dus op zoek naar gezonde groente recepten om de afwisseling erin te houden.
Wie helpt? Of wie weet waar ze te vinden zijn?
Wel van Adobequote:
Scherpquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:03 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wel van Adobe
Maar het eetbare product impliceert inderdaad dat het uit melkvet bestaat... Als je dat weg laat, heb je nog maar een half bakje evenvette room... Of je moet het melkvet gaan vervangen door maizena-achtige prut ofzo.
je zou van die soja room kunnen gebruiken, dat werkt voor veel dingen prima. Alternatief is melk met bindmiddel.quote:
Koop gewoon goeie, smaakvolle dingen, dan heb je minder nodig.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:49 schreef Krln1979 het volgende:
ook in een dieet heb je een beetje vet nodig. een minischeutje light kookroom kan geen kwaad. niet het hele flesje natuurlijk. drupje.
Dacht dat TS gezond wilde eten?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:55 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
je zou van die soja room kunnen gebruiken, dat werkt voor veel dingen prima. Alternatief is melk met bindmiddel.
Verder: Groentesoep
Kan best eenvoudig, liter water opzetten, twee bouillonblokjes, groente&vermicelli erdoorheen en smullen maar
Dus?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dacht dat TS gezond wilde eten?
Bouilonblokjes: vooral zout. Vermicelli: vooral koolhydraten. Groentesoep: vooral zout water met hier en daar een drijvend stukje groente en wat koolhydraten.quote:
Allemaal een beetje in verhouding he, als hij er een flinke hoeveelheid groente doorheen doet en de vermicelli wat beperkt is het al een hele vooruitgang ten opzichte van het huidige nauwelijks groente eten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:02 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Bouilonblokjes: vooral zout. Vermicelli: vooral koolhydraten. Groentesoep: vooral zout water met hier en daar een drijvend stukje groente en wat koolhydraten.
Liter water met 2 boulionblokjes is niet een basis voor een gezonde soep.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Allemaal een beetje in verhouding he, als hij er een flinke hoeveelheid groente doorheen doet en de vermicelli wat beperkt is het al een hele vooruitgang ten opzichte van het huidige nauwelijks groente eten.
Op zich is dat de 'officiele' verhouding, althans volgens de verpakking. Zelf maak ik hem trouwens ook vaak wat minder sterk, ongeveer 1 blokje voor 0.7 liter aangevuld met wat peterselie en bladselderij maar ik verwachtte eigenlijk dat ts dat misschien wat slap zou vinden. En volgens mij verandert dat je mening trouwens nog steeds niet.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Liter water met 2 boulionblokjes is niet een basis voor een gezonde soep.
Je kunt natuurlijk wel gewoon de verhoudingen koolhydraten/vet enerzijds en eiwitten en groente etc anderzijds aanpassen. Een kleine aanpassing is vaak al genoeg.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
@TS : zit via de mobile versie van fok, die heeft beperkte functies, dus kan ff niet zoeken. Maar veel groente en fruit eten zeker gezond, alleen al voor je darmflora. Gewoon GVA is weinig mis mee, ga geen kcal tellen, dat werkt niet. Gewoon goed en gevarieerd eten, volkoren brood, groente,vlees aardappelen, rijst. Laat frisdranken en snoep staan.
Meer bewegen.
Jep, relatief veel groente eten. Ik had vanavond cougette in een bierbeslagje gebakken, een rucola salade met pijboompitten en appel, en bruchetta, getoast brood met gehakte tomaten met knoflook, peterselie, basilicum en een beetje olijfolie, op smaak gebracht met wat chili en zeezout. En wat spareribs.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk wel gewoon de verhoudingen koolhydraten/vet enerzijds en eiwitten en groente etc anderzijds aanpassen. Een kleine aanpassing is vaak al genoeg.
Tomatensoep maken? Tomaten zijn lekker en spotgoedkoop op het moment.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:25 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Op zich is dat de 'officiele' verhouding, althans volgens de verpakking. Zelf maak ik hem trouwens ook vaak wat minder sterk, ongeveer 1 blokje voor 0.7 liter aangevuld met wat peterselie en bladselderij maar ik verwachtte eigenlijk dat ts dat misschien wat slap zou vinden. En volgens mij verandert dat je mening trouwens nog steeds niet.
Maar vertel eens, hoe zou je het zelf doen er van uitgaande dat TS geen vlees 2 uur wil laten trekken?
Kinkt niet verkeerd. Ik heb zojuist een gazpacho gemaakt, ik heb eigenlijk wel zin om er iets te snacken bij te halen, of dat nou combineert of niet. Een loempia en een shoarmarol zoals vaak, of een broodje lamsshoarma, Turkse tosti misschien, of 3 kipkrokantjes. Mijn sixpack is in ieder geval niet bedreigd vanavond.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, relatief veel groente eten. Ik had vanavond cougette in een bierbeslagje gebakken, een rucola salade met pijboompitten en appel, en bruchetta, getoast brood met gehakte tomaten met knoflook, peterselie, basilicum en een beetje olijfolie, op smaak gebracht met wat chili en zeezout. En wat spareribs.
Ah ! opgeslagenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:53 schreef golfer het volgende:
[FOK!-kookboek] Vegetarische recepten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |