Als je alles bij elkaar zet, wat zou jij me dan aanraden?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:05 schreef Dimens het volgende:
Twee gevonden DEZE en DEZE.
Qua look exact hetzelfde maar qua snelheid wel erg anders.
Ze hebben wel beide dezelfde videokaart die het net niet haalt bij de Asus, het verschil is daarin wel erg klein dus het zal qua framerate in een spel erg mee vallen.
De HP Pavilion dv6-6170sd is wel echt heel erg snel t.o.v. de andere twee. De i7 die daarin zit is bijna twee keer sneller dan de i5 die in de HP HP Pavilion dv6-6150sd en Asus N53SV-SX289V zit.
De i7 is een quadcore met fysiek 8 processoren en kan dus veel taken tegelijk afspelen. Let wel op dat wanneer je niet veel taken tegelijk afspeelt het zonde is omdat je dan nooit de processor goed zult gebruiken. Dan zou je het geld beter kunnen besparen en de i5 nemen die voor enkele processen alweer dicht in de buurt van de i7 komt.
Dus even op een rij:
- Asus plus punten: Gaming en geluid.
- Asus min punten: Mobiliteit en stevigheid.
- HP dv6-6150sd plus punten: Prijs en stevigheid.
- HP dv6-6150sd min punten: Gaming en snelheid.
- HP dv6-6170sd plus punten: Snelheid en stevigheid.
- HP dv6-6170sd min punten: Gaming en prijs.
Nu aan jou om natuurlijk te kiezen voor een laptop.
Qua snelheid valt het toch wel tegen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:12 schreef pratende-paal het volgende:
En deze Sony is qua specs toch redelijk goed, en goedkoper
http://tweakers.net/price(...)l1e-wi.html#tab:info
Haha doei k wel altijdquote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:16 schreef Dimens het volgende:
[..]
Qua snelheid valt het toch wel tegen.
Ik zou zelf voor de HP van 699 gaan omdat ik bijna nooit meerdere processen tegelijk draai.
Ik houd het simpel bij een programma tegelijkertijd en niet al die programma's open die ik toch niet gebruik.
Meningen verschillen, dus ik gooi de mijne er ook in: Nee.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:17 schreef pratende-paal het volgende:
[..]
Haha doei k wel altijdMaar die HP is een betere keuze als die Asus?
Het is ook niet de bedoeling dat je nieuw spul in een laptop zet, koop dat meteen een goede.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:41 schreef Redah het volgende:
[..]
Meningen verschillen, dus ik gooi de mijne er ook in: Nee.
Die HPs hebben een prut videokaart. Je kunt er wel een spelletje op doen, maar ga dan voor een 6650m ofzo. Dat is het middensegment. Die 6490 is dat niet.
En: Consumentenlaptops van HP zijn echt ruk qua uitbreiding. Ik heb nu al meerdere keren mee gemaakt dat iemand een WiFi kaartje wilde vervangen, of geheugen, een PCI-Express kaartje erbij, harddisk, of wat dan ook... En dan zei die laptop bij het opstarten:"Hey loser, je mag alleen maar dingen met een HP stickertje erop in mij prikken... Dussss, ik ga nu niet meer opstarten! Doei!" (vrij vertaald uit het Engels).
En dat soort beperkingen staan mij ontzettend tegen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |