abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100851474

Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining

Linkje naar het vorige deel:
[centraal] Honden met foto's #49

Deze OP is hier te vinden
pi_100851707
Wat foto's en info uit het vorige topic.

Een traan van verdriet voor Yuma, verongelukt. ;(

Een traan van geluk voor het terugvinden/thuiskomen van Punkie

Een geholpen Gijs
pi_100854134
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 14:12 schreef Bengeltje het volgende:
Wat foto's en info uit het vorige topic.

Een traan van verdriet voor Yuma, verongelukt. ;(
[ afbeelding ]

Een traan van geluk voor het terugvinden/thuiskomen van Punkie
[ afbeelding ]

Een geholpen Gijs
[ afbeelding ]
Mooie post
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 17 augustus 2011 @ 15:37:19 #4
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_100855528
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:04 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Mooie post
+1
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_100857024
Check deze electroshizzle:

Birds door pleix

In slowmotion, kwijlende, vallende, hondjes, ook featuring een vermoedelijke verwant van Billy. Wel leuk gedaan.
pi_100857802
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:12 schreef K.Weenie het volgende:
Check deze electroshizzle:

Birds door pleix

In slowmotion, kwijlende, vallende, hondjes, ook featuring een vermoedelijke verwant van Billy. Wel leuk gedaan.
Vitalic! Geweldige clip inderdaad! :)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:31:46 #7
176471 oh-oh
pi_100857866
Ja die clip is cool.
Ik gooi mn favo hondenclip dr nog es in O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_100857929
Ik dacht een primeur te hebben. :')
Die van OK Go is ook nice inderdaad.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:35:58 #9
176471 oh-oh
pi_100858058
Die van OK Go kan ik echt blijven kijken, 1 take he !
( Groucho Marx )
pi_100858216
Vrijdag moet ik afscheid van haar nemen, ze heeft een tumor wat is door gaan zaaien en niks maar aan gedaan kan worden.. Ze is pas 6!! :'(

Dat ze mag rusten in vrede.. ^^

[ Bericht 0% gewijzigd door Grimmson op 18-08-2011 15:44:10 ]
pi_100858230

Tessa vindt blaadjes die in het water hebben gelegen erg lekker.
pi_100858298
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:39 schreef Grimmson het volgende:
Vrijdag moet ik afscheid van haar nemen, ze heeft een tumor was is door gaan zaaien en niks maar aan gedaan kan worden.. Ze is pas 6!! :'(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Omg wat een statige prachtige kop. Jammer dat je haar moet laten inslapen, maar het is beter voor haar.
Veel sterkte gewenst. Zes jaar is nog erg jong. ;(
pi_100858358
quote:
Vrijdag moet ik afscheid van haar nemen, ze heeft een tumor was is door gaan zaaien en niks maar aan gedaan kan worden.. Ze is pas 6!! :'(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

:o

damn, hoe ga je die laatste dagen met haar om ... lijkt me erg moeilijk
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_100858550
quote:
9s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:41 schreef Bengeltje het volgende:

[..]

Omg wat een statige prachtige kop. Jammer dat je haar moet laten inslapen, maar het is beter voor haar.
Veel sterkte gewenst. Zes jaar is nog erg jong. ;(
Dank je, het is echt een prachthond. Het is inderdaad beter om haar in te laten slapen, hoe kut het ook is. Mensen uit de buurt komen zelfs ook nog afscheid nemen. Het is echt de meest vriendelijke hond wat je maar kan bedenken.. Heel erg trouw en beschermend en echt geweldig met kinderen. Het is echt doodzonde.. Het is een kruising tussen een Bordeauxdog en een Bull Mastiff, zo'n hond word gemiddeld iets van 9 jaar oud..
pi_100858552
quote:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Aw, ik herinner je nog uit het 'Jij en je huisdier' topic, als ik het goed heb.
Wat vreselijk dat je haar in moet laten slapen, veel sterkte. ;( Ze is echt heel mooi O+
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:48:45 #16
176471 oh-oh
pi_100858579
Wat erg ;(
Ik zou dat ook niet kunnen hoor, zo van van nu tot vrijdag nog...
Met Frits was het ook echt toen de da zei dat er niks meer gedaan kon worden hoppa, doe maar gelijk dan , want ik zou echt niet weten hoe ik dat nog zou moeten handelen, als ik het uit zou stellen :'(
( Groucho Marx )
pi_100858626
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:48 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Aw, ik herinner je nog uit het 'Jij en je huisdier' topic, als ik het goed heb.
Wat vreselijk dat je haar in moet laten slapen, veel sterkte. ;( Ze is echt heel mooi O+
Ja klopt, blijft een leuke foto die ik ook altijd zal blijven koesteren..
pi_100858634
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:48 schreef oh-oh het volgende:
Wat erg ;(
Met Frits was het ook echt toen de da zei dat er niks meer gedaan kon worden hoppa, doe maar gelijk dan , want ik zou echt niet weten hoe ik dat nog zou moeten handelen, als ik het uit zou stellen :'(
ja enige is dat je afscheid kunt nemen maar ... nee zou het neit kunnen
Ik luister NL-Talig
pi_100858767
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:48 schreef oh-oh het volgende:
Wat erg ;(
Het aftellen is ook verschrikkelijk, maar je wilt dat ze nog even langer blijft, nog even aandacht kunnen geven nog een keer goed kunnen knuffelen. En er zijn nog wat mensen die ook nog afscheid van haar willen nemen. Het was echt de hond van de familie..

En het is vandaag pas bekend geworden dat er geen andere optie meer is dan haar in te laten slapen.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 16:56:26 #20
176471 oh-oh
pi_100858904
Mijn beste vrienden waren erbij, en verder had ik op dat moment echt zoiets van ik ga die hond geen seconde langer laten lijden, en als het moet dan maar meteen.
Ik heb later soms nog wel es gedacht van joh, mss had de da ook wel die avond thuis kunnen komen of zo, maar bah, het was al kut genoeg, ik wilde het echt zsm achter de rug hebben.
Vandaag over een week alweer 2 hele jaren geleden, en nog steeds kan ik die hele dag en dat hele moment weer met mn hele lijf opnieuw beleven qua emotie en zo, als ik er aan terugdenk.
Het grote gemis is er niet meer, maar godallejezus, wat was dat een kutbeslissing om te moeten nemen zeg :'(
( Groucho Marx )
pi_100858974
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:56 schreef oh-oh het volgende:
Mijn beste vrienden waren erbij, en verder had ik op dat moment echt zoiets van ik ga die hond geen seconde langer laten lijden, en als het moet dan maar meteen.
Ik heb later soms nog wel es gedacht van joh, mss had de da ook wel die avond thuis kunnen komen of zo, maar bah, het was al kut genoeg, ik wilde het echt zsm achter de rug hebben.
Vandaag over een week alweer 2 hele jaren geleden, en nog steeds kan ik die hele dag en dat hele moment weer met mn hele lijf opnieuw beleven qua emotie en zo, als ik er aan terugdenk.
Het grote gemis is er niet meer, maar godallejezus, wat was dat een kutbeslissing om te moeten nemen zeg :'(
Dat zal ik dus ook hebben. Precies hoe jij het zegt.

Ook het thuiskomen van zoiets lijkt me vreselijk.
De mand die je ziet, de speeltjes .... en die kun je gelijk opruimen. Maar dan een paar dagen later nog net een speeltje dat onder de kast lag ofzo. De stille getuige
Ik luister NL-Talig
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:02:04 #22
176471 oh-oh
pi_100859114
Oh de dag erna, ik wilde zo niet naar huis, thuiskomen zonder de Fritsige die me opwachtte, god, daar kan ik nu dus meteen weer natte ogen van hebben, van hoe dat toen voelde.
;(
( Groucho Marx )
pi_100859160
Wat een bak ellende hier weer. ;( Sterkte!
Mag ik vragen wat voor soort kanker ze had?
pi_100859188
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 17:02 schreef oh-oh het volgende:
Oh de dag erna, ik wilde zo niet naar huis, thuiskomen zonder de Fritsige die me opwachtte, god, daar kan ik nu dus meteen weer natte ogen van hebben, van hoe dat toen voelde.
;(
pff, dat ook nog jah ... Is toch echt iets wat je gelijk mist. Je komt nu thuis en je trouwe viervoeter staat er te wachten. En dan kom je thuis en niks ...
Ik luister NL-Talig
  woensdag 17 augustus 2011 @ 17:04:20 #25
176471 oh-oh
pi_100859221
Ho, ik kwam thuis met twee honden en er wachtten nog twee honden op ons, maar toch niet FRITS, dat maakt geen verschil, al had ik dr nog 10, ik heb geen Frits meer hoor.
( Groucho Marx )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')