Post dan gewoon niet. Dat ding heb ook doorgelezen (en is tenenkrommend trouwens).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:47 schreef Disana het volgende:
[..]
Met de overlegging van het zeilplan heeft de jeugdige aan de elf eisen zoals vermeld in het verzoekschrift voldaan, hetgeen voor wat betreft de onder de nummers 3 en 5 tot en met 11 geformuleerde eisen wordt bevestigd door het door Jeugdzorg Utrecht overgelegde rapport van de door haar geraadpleegde zeildeskundige [deskundige].
2.5.3 Tot aan de beschikking van deze rechtbank van 17 juni 2010 hebben Jeugdzorg Utrecht, de jeugdige en haar vader zich vooral gericht op elf voorwaarden, die zien op de cognitieve ontwikkelingsdreiging (voorwaarde 1 en 2) en op de fysieke veiligheid (voorwaarde 3 tot en met 11).
2.5.6 Op grond van het zeilplan en het rapport van de door Jeugdzorg geraadpleegde zeildeskundige nemen alle partijen thans aan dat ten aanzien van de risico’s voor het fysieke welzijn van de jeugdige zodanige maatregelen zijn getroffen dat die risico’s zoveel mogelijk worden beperkt. De rechtbank ziet geen aanleiding af te wijken van dit eensluidend door partijen ingenomen standpunt.
http://zoeken.rechtspraak(...)=BN2481&u_ljn=BN2481
Naar de details van de voorwaarden mag je zelf verder zoeken - het heeft allemaal in deze serie gestaan dus dat moet voor jou geen probleem zijn.
Hallo?? Misschien kun je zelf eens wat moeite doen om dingen te zoeken i.p.v. maar constant te verwachten dat anderen dat wel even voor je doen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Post dan gewoon niet. Dat ding heb ook doorgelezen (en is tenenkrommend trouwens).
Ik zoek de gestelde voorwaarden met bron svp.
Hoi!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:22 schreef spuitje het volgende:
[..]
Hallo?? Misschien kun je zelf eens wat moeite doen om dingen te zoeken i.p.v. maar constant te verwachten dat anderen dat wel even voor je doen?
Wanneer hier iets wordt geplaatst wat van een andere site komt is dat bijna altijd met bronvermelding. Het zal je even tijd kosten dingen terug te zoeken maar dat kost het ons ook! En anders is er altijd nog Google. Veel plezier!
Onzin, de kinderbescherming had in afwachting van een hoger beroep in een kort geding kunnen eisen dat Laura het land niet mocht verlaten!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Onzin, de kinderbescherming had 3 maanden voor hoger beroep, sneller komt zoiets er ook niet.
Ze ging snel weg omdat ze die onzin hier beu was en klaar was voor de reis.
En jeugdzorg zijn rare geitenwollensokkenlopers ik heb een zeer lage dunk van alles wat met jeugdzorg te maken heeft. En dat is niets gek gezien alle verifieerbare verhalen.
Ik snap wel dat je daar als kind goed depri van kan worden als je in die kermis terecht komt.
Jeugdzorg doet misschien ook weleens wat goed, maar vaker een hoop fout.
Wat heb jij met Jeugdzorg dat je weet dat zij gebreide onderbroeken dragen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:57 schreef svetan het volgende:
Zo.... n een paar dagen vacantie op de adriatishe zee voor croatie ben ik weer terug in het nederlandse azijn sop met zure haringen.
Ik heb net ven het derhaal van pa Dekker geluisterd en kan alleen maar zeggen: "De jeugdzorg maakt meer kapot dan je lief is". Dat is ech weer zo'n stelletje geindoctrineerde fanatiekelingen met gebreide onderbroeken dat totaal is doorgeschoten.
Nope, op het moment dat ze wilde vertrekken (ze was toen 13) was ze er zeker niet klaar voor en daarom werd er ook ingegrepen!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:59 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Voorlopig vaart ze nog vrolijk voort, dus was ze er klaar voor.
LOL, wie heeft jou moderator van dit topic gemaakt?quote:
Ik schreef het eerder, hij maakt op mij een behoorlijk paranoïde indruk. Als Laura psychisch beschadigd is, zal dit eerder door pa zelf komen dan door andere partijen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:00 schreef MrFoureyes het volgende:
http://www.eo.nl/programm(...)esp?article=12626250
Waarin vader Dekker meldt dat walteams nooit gepland waren, maar slechts een smoesje om Jeugdzorg tevreden te stellen, dat Balkenende de Kinderbescherming heeft opgestookt tegen Laura, de regering de pers heeft geinstrueerd om over Laura alleen maar leugens te schrijven, school niet zo belangrijk is, en je op zee best acht uur achter elkaar kunt slapen. En: Laura is psychisch beschadigd door Jeugdzorg en we zien we waarschijnlijk nooit mer terug in Nederland.
Verder gaat alles boven verwachting.
Met zo'n vader kun je Laura niets meer kwalijk nemen...
LOL en dat omdat spuitje je bijviel? Kom nou maar met bronnen, laat de rapportage van de raad maar zien. Die is namelijk niet openbaar zoals het hoort gezien de privacy.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:05 schreef Disana het volgende:
[..]
LOL, wie heeft jou moderator van dit topic gemaakt?
Zoek voortaan lekker zelf naar bronnen, we zijn je loopjongens niet
Jij bent niet tevreden met de melding dat aan elf eisen moest worden voldaan en is voldaan qua veiligheid. Tja dat is toch echt jouw probleem, ik hoop dat je eruit komtquote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:11 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
LOL en dat omdat spuitje je bijviel? Kom nou maar met bronnen, laat de rapportage van de raad maar zien. Die is namelijk niet openbaar zoals het hoort gezien de privacy.
En lol, wie heeft jou het alwetend orakel gemaakt?
Ik hoop voor je dat je nooit met jeugdzorg in aanraking komt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:00 schreef MrFoureyes het volgende:
http://www.eo.nl/programm(...)esp?article=12626250
Waarin vader Dekker meldt dat walteams nooit gepland waren, maar slechts een smoesje om Jeugdzorg tevreden te stellen, dat Balkenende de Kinderbescherming heeft opgestookt tegen Laura, de regering de pers heeft geinstrueerd om over Laura alleen maar leugens te schrijven, school niet zo belangrijk is, en je op zee best acht uur achter elkaar kunt slapen. En: Laura is psychisch beschadigd door Jeugdzorg en we zien we waarschijnlijk nooit mer terug in Nederland.
Verder gaat alles boven verwachting.
Ik wel, ik neem jou alleen niet serieus als je niet met de bronnen komt en wel elke keer roept dat ze waar ze nu is enkel aan jeugdzorg te danken heeft.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij bent niet tevreden met de melding dat aan elf eisen moest worden voldaan en is voldaan qua veiligheid. Tja dat is toch echt jouw probleem, ik hoop dat je eruit komt
Heb ik jou gevraagd mij serieus te nemen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Ik wel, ik neem jou alleen niet serieus als je niet met de bronnen komt en wel elke keer roept dat ze waar ze nu is enkel aan jeugdzorg te danken heeft.
Een vaarbewijs zegt niet dat je kunt varen. Zoals een rijbewijs niet zegt dat je kunt rijden. En met een boot korter dan 15 meter heb je geen vaarbewijs nodig.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:24 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb ik jou gevraagd mij serieus te nemen?![]()
Nou ja het zal allemaal welOn topic:
Dekker moest aan elf eisen voldoen voordat de OTS werd opgeheven, elf eisen die te maken hadden met haar veiligheid op zee. Dit wil zeggen dat ze voor die tijd niet zeilwaardig was - hetgeen ze overigens nu ook nog niets is, want ze mist vaarbewijzen waarvoor je 18 jaar moet zijn; daarom kon ze van Nederland niet haar vertrekpunt maken.
Met een boot korter dan 15 meter heb je wel degelijk een vaarbewijs nodig, dat is hier ook al meer dan eens uitgelegd en er zijn ook linkjes geplaatst.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:31 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Een vaarbewijs zegt niet dat je kunt varen. Zoals een rijbewijs niet zegt dat je kunt rijden. En met een boot korter dan 15 meter heb je geen vaarbewijs nodig.
Noem nou eens gewoon concreet die 11 eisen. Je blijft er maar omheen draaien.
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:50 schreef spuitje het volgende:
[..]
Met een boot korter dan 15 meter heb je wel degelijk een vaarbewijs nodig, dat is hier ook al meer dan eens uitgelegd en er zijn ook linkjes geplaatst.
En dat terwijl ze in NZ zelfs meer kans had om weg te mogen. Ze wilde zelfs haar nederlandse nationaliteit opgeven: http://trueslant.com/bart(...)p-to-sail-the-world/ en http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10593230quote:Het was ook de reden dat laura niet alleen mocht uit varen vanuit Nederland en Portugal, ze beschikt niet over de nodige papieren. Het is ook de reden waarom ze Nieuw-Zeeland niet aandoet, daar gaat haar boot gewoon aan de ketting. En zo heeft ze meer plekken die ze eigenlijk wel aan wilde doen links moeten laten liggen.
http://yachtyakka.co.nz/2009/08/laura-dekker/quote:26 August 2009
Maritime New Zealand (MNZ) says it would need to be satisfied that a proposed solo round the world voyage by a teenage girl would not put hers or others’ lives at risk, before deciding whether to allow the voyage to go ahead.
Thirteen-year-old Laura Dekker, who has a New Zealand and German passport, recently announced plans to sail solo around the world in an 8m yacht. It is understood Ms Dekker is intending to leave from New Zealand, if Dutch authorities prevent her from leaving from Holland.
Maritime New Zealand Recreational Boating Manager, Jim Lott, said MNZ had powers under the Maritime Transport Act 1994, to detain any vessel from leaving New Zealand waters if the Director believed, on clear grounds, that the vessel was likely to endanger any person or property, or was hazardous to the health or safety of any person.
“While every expedition is different and is judged on it merits, anyone intending to undertake an ‘extreme’ voyage of this magnitude from New Zealand must satisfy strict standards to ensure safety before receiving clearance to depart.”
“While other young people have successfully carried out voyages of this type, there is no question that being alone in a small boat on a large ocean is extremely tough – mentally, physically and emotionally – even for an experienced adult sailor,” said Mr Lott, himself an experienced yachtsman who has sailed internationally.
While there was no age limit under New Zealand maritime law regarding who could carry out a solo voyage, Mr Lott said that the age, skill and experience of the person attempting the voyage would have to be considered by MNZ, along with the seaworthiness of their vessel and other safety factors.
MNZ was aware of concerns raised by the Dutch authorities and would take these into consideration, along with any concerns raised by other New Zealand agencies, he said.
“While we applaud the spirit of anyone attempting a voyage of this type, given the obvious safety issues that this raises, the Director of Maritime New Zealand has a duty to consider the impact of the proposal on the person’s safety – and on the safety of anyone who may be called on to rescue them should something go wrong.”
In het artikel wat jij aanhaalt gaat het over een 8m jacht..........quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
[..]
En dat terwijl ze in NZ zelfs meer kans had om weg te mogen. Ze wilde zelfs haar nederlandse nationaliteit opgeven: http://trueslant.com/bart(...)p-to-sail-the-world/ en http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10593230
Voordat we deze weer krijgen: http://www.tousport.fr/de(...)9d.531.xml/index.php
En de boot gaat niet gewoon aan de ketting in NZ, daar is een kans op vanwege een wet uit 1984.
En ze wilden dus gewoon problemen voorkomen. Die er helemaal niet per definitie hoeven zijn.
[..]
http://yachtyakka.co.nz/2009/08/laura-dekker/
En ha, na ff de nieuwzeelandse wet doorgelezen te hebben kan ik stellen dat je voor NZ GEEN!
vaarbewijs nodig hebt (bron: http://www.yachtingnz.org(...)of_Sailing_09-12.pdf) En jij ook , veel leesplezier en probeer feiten van fictie te scheiden.
(Zie je bronnen zo kun je discussiëren anders blijft het gewoon blaten)
Heeft er iemand die 11 eisen al of blijven jullie een eind in de ruimte lullen?
Ik weet niet welke van de artikelen je precies bedoelt, maar de laatste link is het vaarregelement voor NZ.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:59 schreef spuitje het volgende:
[..]
In het artikel wat jij aanhaalt gaat het over een 8m jacht..........
Wel jammer trouwens dat je niet reageert op het artikel over Portugalquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:56 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
[..]
En dat terwijl ze in NZ zelfs meer kans had om weg te mogen. Ze wilde zelfs haar nederlandse nationaliteit opgeven: http://trueslant.com/bart(...)p-to-sail-the-world/ en http://www.nzherald.co.nz(...)=1&objectid=10593230
Voordat we deze weer krijgen: http://www.tousport.fr/de(...)9d.531.xml/index.php
En de boot gaat niet gewoon aan de ketting in NZ, daar is een kans op vanwege een wet uit 1984.
En ze wilden dus gewoon problemen voorkomen. Die er helemaal niet per definitie hoeven zijn.
[..]
http://yachtyakka.co.nz/2009/08/laura-dekker/
En ha, na ff de nieuwzeelandse wet doorgelezen te hebben kan ik stellen dat je voor NZ GEEN!
vaarbewijs nodig hebt (bron: http://www.yachtingnz.org(...)of_Sailing_09-12.pdf) En jij ook , veel leesplezier en probeer feiten van fictie te scheiden.
(Zie je bronnen zo kun je discussiëren anders blijft het gewoon blaten)
Heeft er iemand die 11 eisen al of blijven jullie een eind in de ruimte lullen?
Scheelt mij tikwerk!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:25 schreef svetan het volgende:
@Enneacanthus_Obesus: Dat is een persbericht waar OVER die regels word gesproken maar geen opsomming van die 11 regels! Ondertussen wil ik die regels ook wel eens zien als jullie je er voordurend achter verschuilen.
Ik ben best bereid om wat na te zoeken en te lezen zoals je ziet. Alleen dat kost wel tijd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:05 schreef spuitje het volgende:
[..]
Wel jammer trouwens dat je niet reageert op het artikel over Portugal
Ik begrijp niet helemaal waarom een beschrijving van die voorwaarden niet voldoende is. Naar mijn idee geven ze voldoende informatie. En verschuilen? Hoezo dan?quote:
Als je dit draadje echt had gevolgd zou je ook hebben gelezen dat het laura gezien haar leeftijd in Nieuw-Zeeland niet is toegestaan om met een boot als de Guppy de territoriale wateren te bevaren. Dat heeft niet alleen te maken met de lengte van de boot maar ook met de motoren. Vanuit Nieuw-Zeeland is heel duidelijk te kennen gegeven dat Laura net als ieder ander zou worden behandeld en dat haar boot aan de ketting zou gaan vanwege het feit dat men haar ook in N-Z te jong vindt om met een dergelijke boot te varen. De link naar dat artikel heeft hier ook gestaan, ik heb alleen geen zin om het terug te zoeken, dat mag je zelf doen!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:05 schreef Daniel1976 het volgende:
Volgens mij is alleen het vonnis bekend gemaakt en dat is al heel wat, als het om een minderjarige gaat.
Nou ik wil nou weleens precies weten wat de raad heeft gesteld.
Want ik geloof geen bal van de stelling van disana dat ze haar succes tot nu toe enkel aan de eisen te danken heeft. Vandaar dat ik ze letterlijk wil. Ik heb dan zoiets van laat maar zien waar die stelligheid vandaan komt, want anders is het allemaal hete lucht.
En aangezien disana daar zo van overtuigd is, laat maar komen dan.
Maar ik gok tot nu toe dat disana alleen de klok heeft horen luiden. Aangezien andere aannames van haar ook niet bleken te kloppen. Of bijvoorbeeld de stelling van spuitje dat je een vaarbewijs nodig hebt voor NZ.
Verschillende mensen hebben nu opnieuw gepost dat Dekker aan extra eisen moest voldoen in verband met haar veiligheid op zee. Jij accepteert niet dat die eisen nodig waren. Dan heb jij een probleem met instanties dat de users hier ook niet voor je op kunnen lossen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:05 schreef Daniel1976 het volgende:
Volgens mij is alleen het vonnis bekend gemaakt en dat is al heel wat, als het om een minderjarige gaat.
Nou ik wil nou weleens precies weten wat de raad heeft gesteld.
Want ik geloof geen bal van de stelling van disana dat ze haar succes tot nu toe enkel aan de eisen te danken heeft. Vandaar dat ik ze letterlijk wil. Ik heb dan zoiets van laat maar zien waar die stelligheid vandaan komt, want anders is het allemaal hete lucht.
En aangezien disana daar zo van overtuigd is, laat maar komen dan.
Maar ik gok tot nu toe dat disana alleen de klok heeft horen luiden. Aangezien andere aannames van haar ook niet bleken te kloppen. Of bijvoorbeeld de stelling van spuitje dat je een vaarbewijs nodig hebt voor NZ.
Ik wil de zinnigheid van die eisen wel toetsen ja. Maar niemand schijnt mij exact die eisen te kunnen noemen. Of denk je werkelijk dat haar slaaptraining haar de wereld over helpt?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Verschillende mensen hebben nu opnieuw gepost dat Dekker aan extra eisen moest voldoen in verband met haar veiligheid op zee. Jij accepteert niet dat die eisen nodig waren. Dan heb jij een probleem met instanties dat de users hier ook niet voor je op kunnen lossen.
quote:Inmiddels is de boot met alle mogelijke navigatie- en veiligheidsapparatuur uitgerust, is een route uitgestippeld die de minste risico’s in zich draagt en zijn er in verschillende havens voor hem en/of [kind] bekende mensen beschikbaar.
bronquote:Echter, het enkele feit dat het perspectief van de vader zo verschilt van die van de Raad, maakt naar het oordeel van de rechtbank niet dat vader als slechte ouder het ernstige verwijt van grove verwaarlozing kan worden gemaakt, mede gelet op de grote betrokkenheid van vader bij de zeilplannen van [kind], het door hem in eerste instantie opwerpen van barrières voor haar en het vervolgens scheppen van randvoorwaarden met betrekking tot de reis, zoals het zorgdragen voor een naar omstandigheden zo hoog mogelijke veiligheid van [kind] en het inzetten van zijn netwerk. Hij geeft dan ook invulling aan zijn ouderlijke verantwoordelijkheid voor het geestelijk en lichamelijk welzijn van [kind] en zijn plicht om de ontwikkeling van haar persoonlijkheid en veiligheid te bevorderen (zie artikel 1:247 lid 2 BW) vanuit zijn eigen ervaring en perspectief, welk perspectief voor hevige maatschappelijke discussie vatbaar is gebleken. Nu verder geen enkele objectieve informatie beschikbaar is over welk perspectief de juiste is, kan hem thans reeds daarom niet een gegrond ernstig verwijt worden gemaakt dat hij een slechte vader zou zijn op grond waarvan het dringend en noodzakelijk is om hem het gezag te ontnemen.
Gisteren werd door pa in het interview ontkend dat er begeleiding is, Laura doet alles zelf. Ook Hammondorgel heeft hier meer dan eens gezegd dat er geen volgboot is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:01 schreef livelink het volgende:
Ik denk niet dat die eisen ergens gepubliceerd zijn, dus laten we deze zinloze discussie beeindigen.
Persoonlijk vind ik het terecht dat instanties er bovenop springen als bekend wordt dat ouders hun kind van 13 jaar alleen twee jaar de wereld over willen sturen in een zeilboot. Het zou pas echt raar zijn als je als samenleving alleen maar zou zeggen: "OK, veel plezier dan"
Kinderen hebben er recht op dat anderen inspringen als ouders dreigen te falen en als hun ontwikkeling wellicht in gevaar komt. Dat is onderzocht door de rechtbank en uiteindelijk heeft de rechtbank bepaald dat de ouders van Laura niet compleet faalden en dat de ontwikkeling van Laura niet in die mate gevaar liep dat ze onder toezicht moest blijven of uit huis zou moeten worden geplaatst. (dit is natuurlijk in mijn lekentaal zoals ik het begrepen heb, ik ben absoluut geen jurist).
Dat Laura en haar ouders dat zelf als een hele nare periode hebben ervaren, kan ik me goed voorstellen. Enfin, Laura is vertrokken en moet het zien te redden met haar zeil- en mensenkennis. Tot nog toe lijkt het aardig te gaan. Ik neem aan dat haar ouders ook wel een aantal waarborgen hebben ingebouwd (terecht mijns inziens) en dat bijvoorbeeld Henk deze etappe vooruit is gestuurd om haar ook door de Torres Strait te kunnen helpen en begeleiden.
Haar ouders hebben ook altijd aangegeven dat ze dat soort waarborgen in zouden bouwen.
[..]
[..]
bron
Ook ik stel het perspectief van Pa en Laura Dekker ter discussie. Omdat ik echt denk dat dit voor Laura niet de meest optimale situatie is. Zoals ik al vaak heb gezegd hier is dat ik denk dat Laura niet optimaal kan genieten van deze tocht. Tijdsdruk, (ongewenste) publiciteit, geldgebrek, bemoeienis van haar vader enz. enz.
Ik wou dat iemand haar er van had kunnen overtuigen dat deze tocht veel leuker zou zijn geweest als ze hem een paar jaar later had gemaakt zonder de hele buitenwereld erbij.
Maar ja, ik ken Laura verder niet en misschien zit ik er helemaal naast.
Dat heb ik altijd een vreemd verhaal gevonden. Hoe kan een boot van 8m. nu te klein zijn als er maar 1 persoon op zit?quote:In het vorige nieuws schreef ik dat ik op zoek ben naar een nieuwe boot, omdat ik nu aan zoveel eisen moet voldoen dat de hurley 800 echt te klein werd.
Ik kan nu met zeer veel vreugde melden dat ik een andere boot gekregen heb om te gebruiken voor mijn reis.
En deze schijnt minder geavanceerde apparatuur te hebben.. maar ja, je moet het verhaal verkopen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:50 schreef spuitje het volgende:
Op 27-2-2010 schreef Laura:
[..]
Dat heb ik altijd een vreemd verhaal gevonden. Hoe kan een boot van 8m. nu te klein zijn als er maar 1 persoon op zit?
Das niet zo moeilijk hoor. Een kleine boot is kleiner, dus je hebt minder ruimte om dingen mee te nemen. En dan bedoel ik niet boeken.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:50 schreef spuitje het volgende:
Op 27-2-2010 schreef Laura:
[..]
Dat heb ik altijd een vreemd verhaal gevonden. Hoe kan een boot van 8m. nu te klein zijn als er maar 1 persoon op zit?
Het waren dan ook wel domme eisen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 23:44 schreef Disana het volgende:
Verschillende mensen hebben nu opnieuw gepost dat Dekker aan extra eisen moest voldoen in verband met haar veiligheid op zee. Jij accepteert niet dat die eisen nodig waren. Dan heb jij een probleem met instanties dat de users hier ook niet voor je op kunnen lossen.
Nou ja, ik denk ook niet dat er een volgboot is, maar ik denk wel dat er afspraken zijn gemaakt met sommige mensen, zoals nu Henk en voorheen het echtpaar, waarvan de vrouw telkens op de foto verscheen. En aan wat Pa Dekker zegt hecht ik weinig waarde. Hij zal het allemaal wellicht niet op voorhand hebben geregeld, maar vast wel gedurende de reis. Of wellicht bieden die mensen zichzelf aan of zo. Dat interesseert me ook allemaal niet. Als ik Pa Dekker was, zou ik dolblij zijn dat andere mensen een oogje op mijn kind zouden houden. Maar ja, die man begrijp ik sowieso al niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:12 schreef spuitje het volgende:
[..]
Gisteren werd door pa in het interview ontkend dat er begeleiding is, Laura doet alles zelf. Ook Hammondorgel heeft hier meer dan eens gezegd dat er geen volgboot is.
Verder ben ik het helemaal met je eens.
Dat er afspraken zijn gemaakt staat ook in 1 van de rechtbankverslagen, maar later ontkent pa dat dan weer. Rare man vind ik het, echt. Ik zou ook dolblij zijn als anderen een oogje in het zeil zouden houden, maar zo blijft er maar bitter weinig over van het solo gebeuren natuurlijk. Want hoe je het ook draait of keert, ik vind het net iets te toevallig dat die Henk constant in de buurt is!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:08 schreef livelink het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk ook niet dat er een volgboot is, maar ik denk wel dat er afspraken zijn gemaakt met sommige mensen, zoals nu Henk en voorheen het echtpaar, waarvan de vrouw telkens op de foto verscheen. En aan wat Pa Dekker zegt hecht ik weinig waarde. Hij zal het allemaal wellicht niet op voorhand hebben geregeld, maar vast wel gedurende de reis. Of wellicht bieden die mensen zichzelf aan of zo. Dat interesseert me ook allemaal niet. Als ik Pa Dekker was, zou ik dolblij zijn dat andere mensen een oogje op mijn kind zouden houden. Maar ja, die man begrijp ik sowieso al niet.
Ik zit er ook niet mee dat er begeleiding is, wat mij eigenlijk wel dwars zit is dat men zo krampachtig dat solo gebeuren in stand probeert te houden, maar daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn en welke dat is kunnen we wel raden denk ik.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:21 schreef livelink het volgende:
OK, maar daar verschil ik over van mening met jullie. Ik zit er niet mee dat er begeleiding is. En ik zit er ook niet mee dat het voor Laura en Pa Dekker kennelijk erg belangrijk is om de illusie van het record in stand te houden. Ik ben blij dat ze mensen heeft die haar opvangen bij aankomst en die haar 'begeleiden'.
En ze doet natuurlijk ook best veel zelf, want die grote oversteken zit ze toch alleen op die boot. Als de nood aan de man is, is er niet direct iemand aanwezig, lijkt me.
Das goed te merken dat je iets dwars zit. Ik heb dat probleem helemaal niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:32 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik zit er ook niet mee dat er begeleiding is, wat mij eigenlijk wel dwars zit is dat men zo krampachtig dat solo gebeuren in stand probeert te houden, maar daar zal ongetwijfeld een reden voor zijn en welke dat is kunnen we wel raden denk ik.
Met een paar ogen kom je een heel eind. Een radar is niets meer dan een hulpmiddel.quote:En inderdaad moet ze problemen zelf oplossen als ze op zee is, maar het is al gebleken dat ze daartoe niet altijd in staat is. Zo bleek ze niet in staat zelf haar radar te repareren. Wat ik me overigens wel voor kan stellen maar ik kan me ook voorstellen dat een kapotte radar voor gevaarlijke situaties kan zorgen.
Dat heeft ieder mens. Anders zou jij ook niet meer buiten komen. De kans dat je in NL doodgereden wordt is groter dan dat je op zee omkomt statistisch gezien.quote:Zag een filmpje waarin een solozeiler zei dat er 99 redenen zijn om aan een dergelijke onderneming te beginnen, maar 9.999 om het vooral niet te doen! Bij Laura krijg ik steeds het gevoel dat ze de gevaren onderschat. Dat ze iets heeft wat veel pubers hebben: "dat overkomt alleen anderen, mij niet!"
Het gaat erom dat er overal gevaren zijn maar dat het pas een probleem is als mensen iets doen wat niet gebruikelijk is.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:38 schreef spuitje het volgende:
En ja hoor, daar hebben we het weer! "De kans dat je in Nederland dood gereden wordt............" enz. enz.
Dus laten we lekker alle pubers met grote dromen hun gang gaan, ze zouden zich eens beknot kunnen voelen. Dat willen we toch niet?
Veel mensen doen jaarlijks wat Laura doet, zo byzonder is het dus niet. Het is de manier waarop ze het doet. Onder het mom een record te willen verbreken sponsoren binnen halen die er dan later achter komen dat het helemaal niet om een record gaat. Als sponsor zou ik me toch behoorlijk gepiepeld voelen. Temeer omdat Laura wars blijkt te zijn van media aandacht en dat is toch wat veel sponsoren willen. Voor wat hoort wat tenslotte.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:55 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er overal gevaren zijn maar dat het pas een probleem is als mensen iets doen wat niet gebruikelijk is.
Nou dat is de vraag. Als je regelmatig meeleest, weet je dat ze onlangs schreef dat ze slaap had ingehaald terwijl de zee onrustig was en Guppy flink heen en weer werd geslingerd. Iedereen hier vroeg zich af hoe ze dat risico in haar eentje had kunnen nemen. Overigens voer Henk toen achter haar en had ze een slaaptekort van het feesten.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:21 schreef livelink het volgende:
En ze doet natuurlijk ook best veel zelf, want die grote oversteken zit ze toch alleen op die boot. Als de nood aan de man is, is er niet direct iemand aanwezig, lijkt me.
Ze genereert toch wel genoeg aandacht?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Veel mensen doen jaarlijks wat Laura doet, zo byzonder is het dus niet. Het is de manier waarop ze het doet. Onder het mom een record te willen verbreken sponsoren binnen halen die er dan later achter komen dat het helemaal niet om een record gaat. Als sponsor zou ik me toch behoorlijk gepiepeld voelen. Temeer omdat Laura wars blijkt te zijn van media aandacht en dat is toch wat veel sponsoren willen. Voor wat hoort wat tenslotte.
O, gaap krijgen we die weer.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:20 schreef spuitje het volgende:
[..]
Veel mensen doen jaarlijks wat Laura doet, zo byzonder is het dus niet. Het is de manier waarop ze het doet. Onder het mom een record te willen verbreken sponsoren binnen halen die er dan later achter komen dat het helemaal niet om een record gaat. Als sponsor zou ik me toch behoorlijk gepiepeld voelen. Temeer omdat Laura wars blijkt te zijn van media aandacht en dat is toch wat veel sponsoren willen. Voor wat hoort wat tenslotte.
Ze doet wat ze zelf wil en dat is al snel eigenwijs en arrogant in deze wereld.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:20 schreef spuitje het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |