abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100848009
Ongeveer 8 weken geleden een waterslagdemper geïnstalleerd tussen de waterslang van de wasmachine en de kraan. Een recht model.

In den beginne was er significant verschil, hoorde nog wel een doffe klap, maar niet van die harde die op de begane grond nog te horen waren.
Na enige tijd werd het weer steeds harder :? Ik begrijp niet hoe dat kan, misschien iemand hier wel.

Ik heb trouwens een dubbele kraan bij de wasmachine (wel op dezelfde leiding). Ik wisselde van aansluiting en toen was het dus weer een tijd minder, maar nu begint het weer harder te klappen...
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_100849597
Moet je 'm misschien weer op luchtdruk brengen omdat de lucht in het water is opgelost? Verder is een waterslagdemper bij de wasmachine, niet de meest gunstige plek (gek genoeg); beter direct na de watermeter.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_100850424
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 13:22 schreef blomke het volgende:
Moet je 'm misschien weer op luchtdruk brengen omdat de lucht in het water is opgelost? Verder is een waterslagdemper bij de wasmachine, niet de meest gunstige plek (gek genoeg); beter direct na de watermeter.
Net even een blik geworpen in de meterkast... das makkelijker gezegd dan gedaan zo te zien..
Niet echt een kwestie losdraaien en installeren..

Maar goed, wellicht ken ik een mannetje
pi_100854321
Op de waterslagdemper die jij waarschijnlijk gemonteerd hebt zit een ventieldopje, heb je deze wel een slag open gedraaid?
Het membraam moet zich namelijk weer kunnen vullen met lucht tijdens watertappen en laten ontsnappen na watertappen.

Niet geheel opendraaien, 1 a 2 slagen moet genoeg zijn.
pi_100869240
Ik heb er idd één met een ventieltje, net zoals in dat .pdf-je, en op de mijne staat ook 'vastgedraaid laten', dus dat heb ik ook gedaan.

Toch een slag of twee opendraaien maar dan?
pi_100871010
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:13 schreef mcintosh het volgende:
Ik heb er idd één met een ventieltje, net zoals in dat .pdf-je, en op de mijne staat ook 'vastgedraaid laten', dus dat heb ik ook gedaan.

Toch een slag of twee opendraaien maar dan?
Ja, wat klipper ook zegt, 1 á 2 slagen los draaien.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_100871635
Nou ben benieuwd, ben die herrie zat, plus dat het niet goed is voor de leidingen.

Bedankt, ik zal laten weten of het verbeterd.
pi_100873321
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:03 schreef mcintosh het volgende:
Nou ben benieuwd, ben die herrie zat, plus dat het niet goed is voor de leidingen.

Bedankt, ik zal laten weten of het verbeterd.
Leidingen horen dan ook goed gebeugeld te worden, maar werd soms nog wel eens vergeten.
Maar ben benieuwd of je probleem nu minder wordt.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_100934453
Volgens mij zijn de leidingen goed gebeugeld, in ieder geval zie ik om de zoveel centimeter een beugel zitten.

Ik heb nu het ventiel een paar slagen geopend. Dat wil zeggen...
Je hebt een zilver ringetje om dat 'moertje' zitten, dat kun je open draaien, maar dat lijkt mij niets te doen :? Dus dat heb ik laten zitten.

Ik heb het 'moertje' (goudkleurig op de foto in de .pdf) twee slagen open gedraaid met een tang. Weet niet of dat de bedoeling was, lijkt me wel.

In ieder geval is er minimaal verschil met voorheen, wel iets, maar niet denderend, ben nog niet tevreden :)
pi_100936113
Dat laatste moest je nu net weer niet doen.
pi_100939288
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:23 schreef klipper het volgende:
Dat laatste moest je nu net weer niet doen.
:')

Kut :P

Dat ringetje wat los te draaien is lijkt mij geen functie te hebben..
Aan de andere kant, waarom zou zo'n ringetje er dan opzitten!

Nou goed, ik ga het als ik thuis ben maar weer veranderen, ik hoor wel graag wat dat ringetje zou doen dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')