abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100825323
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Ja doei.
pi_100825379
Mijn Mr idem Mo, hij vindt dan ook dat ik maar 2 stukjes moet eten :9
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:43:56 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100825427
Biefstuk!!! :9 :9~
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:07 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Toch hulde _O_

Als je CSMACD (= geen game) ook weet wil ik met je trouwen :D :P :')
Helaasch, geen kerkklokken! Ik heb het nog aan vriendje gevraagd in de hoop dat daar een match in zat, maar die wist het ook niet :+ Uiteraard maakt Google wijzer, maar daar ging het niet om he!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100825492
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:43 schreef Ml-etje het volgende:
Mijn Mr idem Mo, hij vindt dan ook dat ik maar 2 stukjes moet eten :9
Ik maak 't dan gewoon alleen klaar als hij er niet is. Dan kan ik het helemaal in m'n eentje waarderen O+ O+ mèn wat was 't lekker! :9 *burp*
Ja doei.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:45:32 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100825523
Biefstuk :9~. Wij lusten het allebei! O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_100825639
Ik wilde nog even herhalen dat ik dus de hele voorkant van mijn huis geverfd heb. Waar blijven mijn jompels? ;(
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_100825736
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Be someone that makes you happy
pi_100825746
:7
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:49:21 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_100825751
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:47 schreef Goodbye het volgende:
Ik wilde nog even herhalen dat ik dus de hele voorkant van mijn huis geverfd heb. Waar blijven mijn jompels? ;(
Ik vind je een eindbazin! *) *O* Mag ik jompels voor mijn huishoudelijke activiteiten dan? B-)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_100825900
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:48 schreef Nallie het volgende:
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
^^^^^^^^^
Ja doei.
pi_100825912
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:49 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik vind je een eindbazin! *) *O* Mag ik jompels voor mijn huishoudelijke activiteiten dan? B-)
Maar natuurlijk!

*O* *O* *O*
pi_100825919
quote:
Even trots zijn :@. Ik ben op het moment zo blij met mijn figuur, dit gaat komende winter echt mijn motivatiepic zijn (en hij verdwijnt over 5 minuten weer wegens superherkenbaar enzo).

- helaas te laat -

[ Bericht 26% gewijzigd door Chicolate op 16-08-2011 21:59:41 ]
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_100825965
Mooi lijf Chico! ^O^
pi_100826000
Da's een mooie voorbeeldfoto chico! ^O^
Ja doei.
pi_100826257
Jompels voor iedereen die het huishouden gedaan heeft, geverfd heeft of iets anders nuttigs gedaan heeft *O* *O* *O*
pi_100826312
Chico :~
pi_100826326
:P
  Vis een optie? dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:59:29 #18
70532 loveli
N
pi_100826380
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:59:57 #19
70532 loveli
N
pi_100826413
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:52 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Dat waren net geen 5 minuten ;)
Blijkbaar loopt mn compu achter.
crap in = crap out
pi_100826441
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:58 schreef Perruche het volgende:
Chico :~
}:|
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:59 schreef loveli het volgende:

[..]

Dat waren net geen 5 minuten ;)
Nee dat waren 7 minuten :P.
pi_100826526
Ahh, gemist -O- . En alleen maar omdat ik ff photoshop aan het vervloeken was....
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_100826532
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:47 schreef Goodbye het volgende:
Feauteau!
pi_100826618
Chico mooiii!!
pi_100826620
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:01 schreef Phaidra het volgende:
Ahh, gemist -O- . En alleen maar omdat ik ff photoshop aan het vervloeken was....
Ja maar jij kan mij misschien in het wild aanschouwen! En hij staat ook op facebook, al weet ik niet of het album van dat meisje afgeschermd is :+.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:04:29 #25
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100826698
Ook gemist, 5 min. is te kort :(

Mijn aanstaande is ook niet zo dol op biefstuk dus meestal eet ik dat ook als ik alleen ben :9
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')