Een persoonlijke OV-chipkaart kost zover ik weet ook gewoon geldquote:Op zondag 18 december 2011 22:08 schreef drumstickNL het volgende:
En waar kan dat?(OP gelezen maar ik kwam telkens op kosten uit)
Edit:
wow, heb zowaar een overzichtelijke overheidswebsite gevonden.
"Zorg voor voldoende saldo (minimaal ¤10) en check altijd in- én uit" Misschien staar hier iets voor je tussen.quote:Op maandag 2 januari 2012 08:42 schreef Stienn het volgende:
Moet er saldo op je OV chip staan om hem te gebruiken?? Voor je gratis reis product.
Niemand een soortgelijke ervaring?quote:Op maandag 19 december 2011 23:52 schreef msnk het volgende:
Het koppelen van het studentenreisproduct aan je persoonlijke ov-chipkaart kan toch zeker nooit 6 weken duren? Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een dergelijke (absurd) lange periode, wat valt er verder aan te doen? Bellen levert enkel nog meer uitstel op ("het kan nog x weken duren").
Tja, dat is eigenlijk de enige goede reden.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:36 schreef Deezertje het volgende:
Eigenlijk wel absurd dat de NS er gewoon vanuit gaat dat iedereen weet dat je moet inchecken vanaf nu.... ze hebben geeneens een ouderwetse brief gestuurd naar alle studenten ov-chiphouders... Je kan dus als student zeggen dat je van niks weet omdat ze je geen brief hebben gestuurd (wijziging in product moet volgens de wet altijd worden aangekondigd).
En blijf het bizar vinden dat je nu verplicht moet in en uitchecken terwijl conducteur al jarenlang kan zien als er een studentenproduct op staat (!). Daar verandert in/uitchecken niks aan, ook niet omdat ie dan zgn pas geldig is... het is alleen gedaan zodat de NS je kan traceren (en minder treinen in kan zetten op zogenaamd minder drukke trajecten, en dus minder geld kwijt is / meer over houdt...)
De eerste conducteur die me een boete uitreikt wijs ik er vriendelijk op dat ik nooit op de hoogte ben gebracht van de wijziging via brief of e-mail.
Ja en ze gaan straks weer terug naar dat je alleen van je huis naar je school kan reizen. Vroeger hadden ze de kaart ingevoerd vanwege de administratieve kosten nu kan het allemaal met de computer gecontroleerd worden.quote:Op maandag 2 januari 2012 17:55 schreef Mirel het volgende:
[..]
Tja, dat is eigenlijk de enige goede reden.
Hoe weet je dat? En hoe zit het met de studenten die voor studies ook naar andere steden moeten reizen? Voor stages, afspraken voor opdrachten met bedrijven en ga zo maar door?quote:Op maandag 2 januari 2012 18:36 schreef zyntex het volgende:
[..]
Ja en ze gaan straks weer terug naar dat je alleen van je huis naar je school kan reizen. Vroeger hadden ze de kaart ingevoerd vanwege de administratieve kosten nu kan het allemaal met de computer gecontroleerd worden.
Het is natuurlijk te laat om nog iets te doen als mensen al in een (rijdende) trein zitten terwijl ze gecontroleerd worden. Op deze manier gebeurt die controle al van te voren. Of dat tijd genoeg oplevert om een wagon meer of minder in te zetten is nog de vraagquote:Op maandag 2 januari 2012 18:36 schreef zyntex het volgende:
[..]
Ja en ze gaan straks weer terug naar dat je alleen van je huis naar je school kan reizen. Vroeger hadden ze de kaart ingevoerd vanwege de administratieve kosten nu kan het allemaal met de computer gecontroleerd worden.
Dat zou wel echt mooi kut zijn danquote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:32 schreef 8D het volgende:
Ook heb ik gevraagd over de tijdelijke OV. Volgens deze mevrouw kan je niet na de 16e reizen met de tijdelijke ovchipkaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |