Deze mail was van 6 september, precies een week geleden dus. Ik heb al gebeld met DUO en de klantenservice van het OV, maar ik wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand kan/wil mij helpen. Heeft iemand dit ook gehad? En wat was je oplossing?quote:Beste student,
Wij hebben jouw aanvraagformulier voor de koppeling van het studentenreisproduct aan jouw persoonlijke OV-chipkaart ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Na goedkeuring van je aanvraag ontvang je binnen een week een bevestiging en meer informatie over het gebruik van je studentenreisproduct.
Meer informatie over het studentenreisproduct staat op www.studentenreisproduct.nl.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice OV-chipkaart, afdeling Studentenreisproduct
Genoeg geld hebben en inchecken bij een paal?!quote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:12 schreef deman13 het volgende:
Kort vraagje. Wat moet je doen om met de trein te kunnen reizen met een ov chipkaart? Het is een persoonlijke kaart en wordt opgewaardeerd met 5 euro boven de 15.
Bvd
http://www.studentenreisproduct.nl/reizen/geldigheid.aspxquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:28 schreef jut23 het volgende:
tot hoelaat kan je vrijdag gratis reizen met week OV?
Geen dankquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:34 schreef jut23 het volgende:
wat een gezeik met die feestdagen zeg :p
Er zijn maar een paar feestdagen die echt irritant zijn qua OV. Daar is ook elk jaar weer gedoe overquote:Op donderdag 13 oktober 2011 23:34 schreef jut23 het volgende:
wat een gezeik met die feestdagen zeg :p
Ik neem aan dat het gaat om een regio waar de strippenkaart binnenkort wordt afgeschaft? Dat hoeft nog niet te betekenen dat er geen papieren sterabonnementen meer uitgegeven worden. Je zou dus eerst even moeten controleren of dat wel echt het geval is bij het betreffende vervoerbedrijf. Als dat toch het geval blijkt te zijn, dan regel je een persoonlijke OV-chipkaart waarop je een ster maandabonnement als reisproduct laadt. De persoonlijke OV-chipkaart geeft wel de mogelijkheid tot automatisch opladen, maar dat is alleen voor reizen op saldo, niet voor (het automatisch verlengen van) reisproducten.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 13:12 schreef Mirel het volgende:
M'n nichtje (15) heeft nu een OV chipkaart nodig, aangezien de gewone abonnement die ze voor de bus gebruikt binnenkort niet meer geldig.
Je koopt één product per keer, bijvoorbeeld via de webwinkel op OV-chipkaart.nl met iDeal. Verloopt je abonnement, dan koop je een nieuw reisproduct dat je weer op je OV-chipkaart laadt.quote:Als ze zo'n reisproduct neemt voor de maand, moet ze dan iedere maand via ideal of iets dat ding betalen, of is er iets zoals een automatische afschrijving van geld van de rekening?
Ja.quote:En stel dat ze buiten haar zone gaat, kan ze dan naast haar product er ook saldo op zetten?
Het abonnement zal niet geldig zijn in de trein, denk ik; in ieder geval niet op treinen van NS. Sommige regionale treinvervoerders accepteerden wel een sterabonnement als vervoerbewijs op sommige trajecten. Mogelijk is zo'n ster maandabonnement als reisproduct ook daar geldig, maar dat zou ik niet weten. Wel kan ze op saldo reizen met de trein met die persoonlijke OV-chipkaart; bij regionale treinvervoerders kan dat zonder problemen en voor NS activeer je eerst Reizen op saldo bij NS.quote:Die oude maandabonnementen waren alleen geldig voor bussen. Kan ze met een maandproduct voor de chip dan ook met de trein?
Echt? Kan het he-le-maal niet terugvinden op de site. Heb jij toevallig een linkje?quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 15:20 schreef Stienn het volgende:
Dit storten ze automatisch terug. Duurt een maandje ongeveer!
Thanks! Nog wat vragen, we zullen het zelf uitproberen als ze die kaart krijgt maar voorlopig even hier vragen. Kan ze ook naar zo'n gele automaat van de NS zo'n maandabbo ophalen en dan ter plekke betalen of kan dat alleen bij die kleinere gele paaltjes? De site is niet duidelijk daarin, of het die grote automaten zijn of die kleine paaltjes.quote:
Producten die zijn gekocht en betaald via internet, kunnen worden opgehaald bij alle ophaalpunten, dus ook kaartautomaten van NS. Je kunt bij oplaad- en ophaalautomaten geen ingewikkelde reisproducten aanschaffen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2011 21:39 schreef Mirel het volgende:
Kan ze ook naar zo'n gele automaat van de NS zo'n maandabbo ophalen en dan ter plekke betalen of kan dat alleen bij die kleinere gele paaltjes? De site is niet duidelijk daarin, of het die grote automaten zijn of die kleine paaltjes. En dan dezelfde vraag, maar dan over ophalen als het via de website en iDEAL gekocht is.
Ja, zie deze pagina.quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:07 schreef Navida het volgende:
Ik heb dus een Ov-chipkaart met een studenten reis product voor doordeweeks, dus ik kan doordeweeks gratis reizen. Maar nu moet ik straks naar Arnhem toe, kan ik dan gewoon een papieren kaartje kopen met korting?
Ja, zie deze pagina.quote:en ook wil een vriend mee, hij kan dan toch ook met korting meereizen omdat ik een ov chipkaart heb?
Bedankt voor je snelle hulp! alleen bij je eerste link kom ik uit op een pagina over in en uitchecken?quote:Op zondag 23 oktober 2011 12:12 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Ja, zie deze pagina.
[..]
Ja, zie deze pagina.
Ik zou hem gewoon houden. Ik gebruik mn oude kaart bv voor de bus wanneer ik bij de ns nog niet heb uitgecheckd.quote:Op dinsdag 1 november 2011 16:55 schreef automatic_ het volgende:
Vraagje:
Ik heb bovenstaande aangevraagd en binnen gehad. Nu heb ik alleen een geheel nieuwe chipkaart gehad en een ander kaart nummer.
Moet ik het geld nu van mijn oude (student) kaart afhalen en dan weggooien? Of staat het toch gekoppeld?
Hmm... Okequote:Op dinsdag 1 november 2011 17:23 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Ik zou hem gewoon houden. Ik gebruik mn oude kaart bv voor de bus wanneer ik bij de ns nog niet heb uitgecheckd.
Ik denk dat je hem gewoon kan deactiveren, bv via dit formulier. .quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:24 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hmm... Oke
Maar anders zou ik hem wel leeg kunnen halen en weg kunnen doen?
Bedankt!quote:Op donderdag 3 november 2011 14:00 schreef lemonlime het volgende:
[..]
Ik denk dat je hem gewoon kan deactiveren, bv via dit formulier. .
Ja, ik heb hem ook. Net aanbod, maak er veel gebruik van. Let op over een jaar, als je niet verlengt krijg je nooit meer een voordeelurenkaart die ook 's middags in de spits geldig is.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 10:08 schreef automatic_ het volgende:
Wisten jullie dit?
http://www.ns.nl/reiziger(...)/uitgestudeerd-actie
Bij de NS balie kan je gratis je saldo overzetten, daarna zou je hem weg kunnen doen, maar zou hem altijd bewaren als reserve, heb ik ook gedaan.quote:Op dinsdag 1 november 2011 17:24 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Hmm... Oke
Maar anders zou ik hem wel leeg kunnen halen en weg kunnen doen?
Optie 1 of optie 3 moet je doen, als je ook met een andere vervoerder dan NS reist kies je voor optie 1 anders ben je veel duurder uit.quote:Op zaterdag 26 november 2011 13:02 schreef Mirel het volgende:
Wat is nou het goedkoopst?
• Treinkaartje Rhenen - Eindhoven
• Treinkaartje Rhenen - Utrecht & Treinkaartje Utrecht - Eindhoven
• OV Chipkaart inchecken Rhenen, uitchecken Eindhoven
• OV Chipkaart inchecken Rhenen, uitchecken Utrecht, opnieuw inchecken Utrecht, uitchecken Eindhoven
En is 15 euro voldoende voor de chipkaart?
NEE!quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:47 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind een traject kaart voor studenten eigenlijk wel een goed idee
Ja, dat vind ik dus ookquote:Op zondag 27 november 2011 00:11 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik ook, het is toch belachelijk dat ik als Brabander ook gratis van Leeuwarden naar Stavoren zou mogen om maar iets te noemen?
Nadeel is natuurlijk de gigantische extra administratie, hoe zit het als je elders naar stage moet?
Ja ditquote:Op zondag 27 november 2011 14:41 schreef Hugo__Boss het volgende:
En wat als langstudeerboetes en weet ik veel wat voor onzin aan extra bedragen dan niet nodig zou zijn? Dat is toch een stuk aantrekkelijker voor de meeste mensen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |