abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_103043333
Probleem,

Ik kan de bestelling van mijn OV-kaart nog steeds niet ophalen, wordt door DUO en www.studentenreisproduct.nl van het kastje naar de muur gestuurd en wil morgen graag gratis terug naar huis.

E-mail van Klantenservice OV chipkaart

quote:
Beste student,

Wij hebben jouw aanvraagformulier voor de koppeling van het studentenreisproduct aan jouw persoonlijke OV-chipkaart ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Na goedkeuring van je aanvraag ontvang je binnen een week een bevestiging en meer informatie over het gebruik van je studentenreisproduct.

Meer informatie over het studentenreisproduct staat op www.studentenreisproduct.nl.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart, afdeling Studentenreisproduct
Deze mail was van 6 september, precies een week geleden dus. Ik heb al gebeld met DUO en de klantenservice van het OV, maar ik wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand kan/wil mij helpen. Heeft iemand dit ook gehad? En wat was je oplossing?

Ik heb hierna nog steeds geen mail gehad van de klantenservice of DUO, ook niet in mijn spambox. Dank is groot.
  Moderator donderdag 13 oktober 2011 @ 17:43:49 #102
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_103043590
Al naar zo'n gele paal geweest?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_103043625
Ja, die vertelde me dat er geen bestellingen klaar stonden. De klantenservice vertelde dit ook, zij hadden nog niks van DUO vernomen.
pi_103059044
Kort vraagje. Wat moet je doen om met de trein te kunnen reizen met een ov chipkaart? Het is een persoonlijke kaart en wordt opgewaardeerd met 5 euro boven de 15.

Bvd
pi_103059936
tot hoelaat kan je vrijdag gratis reizen met week OV?
  Moderator donderdag 13 oktober 2011 @ 23:30:06 #106
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_103059983
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:12 schreef deman13 het volgende:
Kort vraagje. Wat moet je doen om met de trein te kunnen reizen met een ov chipkaart? Het is een persoonlijke kaart en wordt opgewaardeerd met 5 euro boven de 15.

Bvd
Genoeg geld hebben en inchecken bij een paal?!
  Moderator donderdag 13 oktober 2011 @ 23:30:37 #107
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_103060015
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:28 schreef jut23 het volgende:
tot hoelaat kan je vrijdag gratis reizen met week OV?
http://www.studentenreisproduct.nl/reizen/geldigheid.aspx
pi_103060175
wat een gezeik met die feestdagen zeg :p
  Moderator donderdag 13 oktober 2011 @ 23:37:37 #109
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_103060300
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:34 schreef jut23 het volgende:
Geen dank :s) :+
pi_103096256
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2011 23:34 schreef jut23 het volgende:
Er zijn maar een paar feestdagen die echt irritant zijn qua OV. Daar is ook elk jaar weer gedoe over :P.
pi_103188599
Kan je deze week gratis reizen ?
pi_103191338
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:50 schreef luffyd het volgende:
Alleen met week-ov :')
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_103206771
quote:
0s.gif Op maandag 17 oktober 2011 13:50 schreef luffyd het volgende:
In bijna elke vakantie kun je gewoon gratis reizen met je week ov.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:12:44 #114
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_103412950
M'n nichtje (15) heeft nu een OV chipkaart nodig, aangezien de gewone abonnement die ze voor de bus gebruikt binnenkort niet meer geldig. Van die kaartjes die meestal in zo'n ding zitten:

Als ze zo'n reisproduct neemt voor de maand, moet ze dan iedere maand via ideal of iets dat ding betalen, of is er iets zoals een automatische afschrijving van geld van de rekening? En stel dat ze buiten haar zone gaat, kan ze dan naast haar product er ook saldo op zetten?

En nog iets :P Die oude maandabonnementen waren alleen geldig voor bussen. Kan ze met een maandproduct voor de chip dan ook met de trein?

[ Bericht 10% gewijzigd door Mirel op 22-10-2011 13:50:47 ]
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:11:47 #115
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_103416403
Oké heel fijn - Mijn OVchip is dus stuk en nu moet een nieuwe aanvragen.Heb helaas wel nog geld erop staan en dat wil ik toch overgeschreven krijgen. Hele NS/OV/DUO site afgezocht over hoe ik het geld van mijn chip kan terugstorten maar he-le-maal niets.Weet iemand hoe 't zit??

Een grote bende die OVchipkaart(websites). Totaal niet overzichtelijk.

Wie o wie kan mij helpen )=?
pi_103416710
Dit storten ze automatisch terug. Duurt een maandje ongeveer!
pi_103416787
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 13:12 schreef Mirel het volgende:
M'n nichtje (15) heeft nu een OV chipkaart nodig, aangezien de gewone abonnement die ze voor de bus gebruikt binnenkort niet meer geldig.
Ik neem aan dat het gaat om een regio waar de strippenkaart binnenkort wordt afgeschaft? Dat hoeft nog niet te betekenen dat er geen papieren sterabonnementen meer uitgegeven worden. Je zou dus eerst even moeten controleren of dat wel echt het geval is bij het betreffende vervoerbedrijf. Als dat toch het geval blijkt te zijn, dan regel je een persoonlijke OV-chipkaart waarop je een ster maandabonnement als reisproduct laadt. De persoonlijke OV-chipkaart geeft wel de mogelijkheid tot automatisch opladen, maar dat is alleen voor reizen op saldo, niet voor (het automatisch verlengen van) reisproducten.

quote:
Als ze zo'n reisproduct neemt voor de maand, moet ze dan iedere maand via ideal of iets dat ding betalen, of is er iets zoals een automatische afschrijving van geld van de rekening?
Je koopt één product per keer, bijvoorbeeld via de webwinkel op OV-chipkaart.nl met iDeal. Verloopt je abonnement, dan koop je een nieuw reisproduct dat je weer op je OV-chipkaart laadt.

quote:
En stel dat ze buiten haar zone gaat, kan ze dan naast haar product er ook saldo op zetten?
Ja.

quote:
Die oude maandabonnementen waren alleen geldig voor bussen. Kan ze met een maandproduct voor de chip dan ook met de trein?
Het abonnement zal niet geldig zijn in de trein, denk ik; in ieder geval niet op treinen van NS. Sommige regionale treinvervoerders accepteerden wel een sterabonnement als vervoerbewijs op sommige trajecten. Mogelijk is zo'n ster maandabonnement als reisproduct ook daar geldig, maar dat zou ik niet weten. Wel kan ze op saldo reizen met de trein met die persoonlijke OV-chipkaart; bij regionale treinvervoerders kan dat zonder problemen en voor NS activeer je eerst Reizen op saldo bij NS.

Er zijn overigens ook een aantal dalkortingsproducten die geldig zijn in zowel bus als regionale treinen, en ook NS kent eigen abonnementen. Kijk eens in de webwinkel van OV-chipkaart.nl of op www.ns.nl/abonnementen voor meer informatie.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:25:09 #118
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_103416879
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:20 schreef Stienn het volgende:
Dit storten ze automatisch terug. Duurt een maandje ongeveer!
Echt? Kan het he-le-maal niet terugvinden op de site. Heb jij toevallig een linkje?
Sowieso bedankt Stienn
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:26:37 #119
205891 Nithosm
alles komt goed
pi_103416928
Saldo op uw oude kaart?
Staat er meer dan ¤ 0 saldo op uw oude kaart? Dan ontvangt u het bedrag op uw bank- of girorekening, u betaalt geen administratiekosten.

Ohwwwww al gevonden. Perfect:)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 21:39:42 #120
87680 Mirel
pi_103430069
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 15:22 schreef Tochjo het volgende:
antwoorden
Thanks! Nog wat vragen, we zullen het zelf uitproberen als ze die kaart krijgt maar voorlopig even hier vragen. Kan ze ook naar zo'n gele automaat van de NS zo'n maandabbo ophalen en dan ter plekke betalen of kan dat alleen bij die kleinere gele paaltjes? De site is niet duidelijk daarin, of het die grote automaten zijn of die kleine paaltjes.

En dan dezelfde vraag, maar dan over ophalen als het via de website en iDEAL gekocht is. :P
pi_103446806
Ik heb dus een Ov-chipkaart met een studenten reis product voor doordeweeks, dus ik kan doordeweeks gratis reizen. Maar nu moet ik straks naar Arnhem toe, kan ik dan gewoon een papieren kaartje kopen met korting? en ook wil een vriend mee, hij kan dan toch ook met korting meereizen omdat ik een ov chipkaart heb? dit is me nog niet helemaal duidelijk
pi_103446877
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 21:39 schreef Mirel het volgende:
Kan ze ook naar zo'n gele automaat van de NS zo'n maandabbo ophalen en dan ter plekke betalen of kan dat alleen bij die kleinere gele paaltjes? De site is niet duidelijk daarin, of het die grote automaten zijn of die kleine paaltjes. En dan dezelfde vraag, maar dan over ophalen als het via de website en iDEAL gekocht is. :P
Producten die zijn gekocht en betaald via internet, kunnen worden opgehaald bij alle ophaalpunten, dus ook kaartautomaten van NS. Je kunt bij oplaad- en ophaalautomaten geen ingewikkelde reisproducten aanschaffen.
pi_103446976
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:07 schreef Navida het volgende:
Ik heb dus een Ov-chipkaart met een studenten reis product voor doordeweeks, dus ik kan doordeweeks gratis reizen. Maar nu moet ik straks naar Arnhem toe, kan ik dan gewoon een papieren kaartje kopen met korting?
Ja, zie deze pagina.

quote:
en ook wil een vriend mee, hij kan dan toch ook met korting meereizen omdat ik een ov chipkaart heb?
Ja, zie deze pagina.
pi_103447105
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2011 12:12 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Ja, zie deze pagina.

[..]

Ja, zie deze pagina.
Bedankt voor je snelle hulp! alleen bij je eerste link kom ik uit op een pagina over in en uitchecken?
pi_103447267
En op die pagina staat keurig in regel 6 tot en met 8 het antwoord op je vraag :)
pi_103459629
Ik heb een vraag;

Ik heb al een tijd een OV-chipkaart met daarop een Studentenproduct. Dit is altijd Weekend geweest, met doordeweek korting.

Nou ben ik vorige week vergeten uit te checken.
Opzich niet zo erg, al was het niet dat ik de volgende busreis een error #34 kreeg, en niet mee kon.
Normaal kon ik na het vergeten gewoon inchecken bij een andere bus en later aangeven dat ik vergeten was uit te checken.

En hier komt nog eens bij dat ik nu ineens én een Week-abo heb, én doordeweekse korting, volgens de OV-chipkaart site.

Ik moet zometeen weer richting huis en ik vraag me dan ook af of ik wel gratis kan reizen? :S Ik heb al maandenlang een negatief saldo, omdat ik toch alleen in het weekend reis.
pi_103498093
Ik heb inmiddels een nieuwe weekend-abo ontvangen die ik kon ophalen. Het probleem is verholpen; ik krijg in het weekend niet langer een error!

Wel staat er nog dat ik doordeweeks nog gratis kan reizen, maar dat zal op den duur wel veranderd worden.
  dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:08:55 #128
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103533899
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 1 november 2011 @ 16:55:34 #129
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103835907
Vraagje:
Ik heb bovenstaande aangevraagd en binnen gehad. Nu heb ik alleen een geheel nieuwe chipkaart gehad en een ander kaart nummer.
Moet ik het geld nu van mijn oude (student) kaart afhalen en dan weggooien? Of staat het toch gekoppeld?
pi_103837218
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 16:55 schreef automatic_ het volgende:
Vraagje:
Ik heb bovenstaande aangevraagd en binnen gehad. Nu heb ik alleen een geheel nieuwe chipkaart gehad en een ander kaart nummer.
Moet ik het geld nu van mijn oude (student) kaart afhalen en dan weggooien? Of staat het toch gekoppeld?
Ik zou hem gewoon houden. Ik gebruik mn oude kaart bv voor de bus wanneer ik bij de ns nog niet heb uitgecheckd.
  dinsdag 1 november 2011 @ 17:24:22 #131
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103837279
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:23 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Ik zou hem gewoon houden. Ik gebruik mn oude kaart bv voor de bus wanneer ik bij de ns nog niet heb uitgecheckd.
Hmm... Oke :)
Maar anders zou ik hem wel leeg kunnen halen en weg kunnen doen?
pi_103910407
Vandaag tijdens de terugreis in de trein werd mijn ov-chipkaart gecontroleerd en kreeg ik te horen dat mijn kaart geblokkeerd was.
Omdat ik bij het volgende station al eruit moest heeft de conducteur mij 'gematst' en mij geen boete gegeven.

Maar eergister toen mijn kaart voor het laatst gescand werd was er geen probleem.
Nadat ik (vandaag) uit ben gestapt op het station heb ik ter controle mijn pas bij de scanpaal gescand en ik werd gewoon ingechecked, geen probleem.

Ik kijk nu op de IB-groep site en mijn studenten week abbonnement staat ook nog gewoon actief.

What just happened?
Never argue with an idiot. He'll drag you down to his level and beat you with experience.
  donderdag 3 november 2011 @ 13:01:21 #133
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103912178
Wat staat er op de site van ov-chipkaart?
pi_103913893
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:24 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik denk dat je hem gewoon kan deactiveren, bv via dit formulier. .
  donderdag 3 november 2011 @ 22:55:07 #135
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_103938963
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 14:00 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Ik denk dat je hem gewoon kan deactiveren, bv via dit formulier. .
Bedankt!
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:02:51 #136
87680 Mirel
pi_104840293
Wat is nou het goedkoopst?

• Treinkaartje Rhenen - Eindhoven
• Treinkaartje Rhenen - Utrecht & Treinkaartje Utrecht - Eindhoven
• OV Chipkaart inchecken Rhenen, uitchecken Eindhoven
• OV Chipkaart inchecken Rhenen, uitchecken Utrecht, opnieuw inchecken Utrecht, uitchecken Eindhoven

En is 15 euro voldoende voor de chipkaart?
pi_104841059
quote:
Ja, ik heb hem ook. Net aanbod, maak er veel gebruik van. Let op over een jaar, als je niet verlengt krijg je nooit meer een voordeelurenkaart die ook 's middags in de spits geldig is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2011 17:24 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Bij de NS balie kan je gratis je saldo overzetten, daarna zou je hem weg kunnen doen, maar zou hem altijd bewaren als reserve, heb ik ook gedaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 13:02 schreef Mirel het volgende:
Wat is nou het goedkoopst?

• Treinkaartje Rhenen - Eindhoven
• Treinkaartje Rhenen - Utrecht & Treinkaartje Utrecht - Eindhoven
• OV Chipkaart inchecken Rhenen, uitchecken Eindhoven
• OV Chipkaart inchecken Rhenen, uitchecken Utrecht, opnieuw inchecken Utrecht, uitchecken Eindhoven

En is 15 euro voldoende voor de chipkaart?
Optie 1 of optie 3 moet je doen, als je ook met een andere vervoerder dan NS reist kies je voor optie 1 anders ben je veel duurder uit.

Wat voor kaart heb je? Studenten kaart is theoretisch 10 euro voldoende als je moet betalen voor je reis, in de praktijk 6 euro ook aangezien je 4 euro negatief mag staan. Heb je geen recht op korting dan heb je 20 euro nodig. Plan je reis op ns.nl en check de tarieven. Optie 2 en 4 niet doen, dan ben je een stuk duurder uit.
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:43:38 #138
87680 Mirel
pi_104841487
Heb een studentenweek kaart :) En het is voor vandaag. Ik denk dat het 3 wordt :)
pi_104841657
Misschien handig om in de OP te zetten dat inchecken voor studenten vanaf 1 januari 2012 verplicht is.
There are only 151 Pokémon.
  zaterdag 26 november 2011 @ 13:54:07 #140
87680 Mirel
pi_104841710
idd ^O^
pi_104853654
Ben benieuwd hoeveel mensen het gaan vergeten de eerste maand :P.
pi_104859983
Vind het ronduit belachelijk dat je vanaf 1 januari als student moet inchecken.
In de bus kan ik het snappen omdat de chauffeur niet kan zien als er wel of niet ov-recht op staat, maar in de trein kan de condecteur al sinds de allereerste studenten ov-chipkaart zien of ie geldig is of niet. Daar hoef je dus NIET ingecheckt voor te zijn. Gewoon een slinkse manier van de NS om te zien hoe je reist en zo straks minder treinen te laten rijden op zogeheten 'minder drukke trajecten'.

Zal me overigens niks verbazen als dit te maken heeft met de invoering van een evt. studenten ov-chiptrajectkaart. Daar werd in de Tweede Kamer over gesproken. Dat studenten straks alleen nog maar gratis mogen reizen op het thuistraject van en naar school toe....

Maar goed, allemaal klagen bij het ministerie van OCW (uitgever studenten ov-chipkaart) dus, want zoals gezegd kan de conducteur allang zien of je studenten-ov geldig is, zonder dat je daarvoor dus moet in/uitchecken! :(
pi_104860067
(En mag trouwens hopen dat de NS je niet verplicht om 10 euro op je studenten-ov chipkaart te zetten zodat je anders niet kan in/uitchecken. Veel studenten reizen immers NIET buiten de gratis reis periode en als de NS van iedereen 'even' 10 euro vangt zijn ze zo 10 miljoen euro rijker die waarschijnlijk niet iedereen opmaakt.)
  zaterdag 26 november 2011 @ 22:47:38 #144
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_104860269
Ik vind een traject kaart voor studenten eigenlijk wel een goed idee :)
pi_104863962
Ik ook, het is toch belachelijk dat ik als Brabander ook gratis van Leeuwarden naar Stavoren zou mogen om maar iets te noemen?

Nadeel is natuurlijk de gigantische extra administratie, hoe zit het als je elders naar stage moet?

Inchecken van de NS is ook wel logisch. Natuurlijk is het niet echt nodig, maargoed je moet bij sommige andere vervoerders wel inchecken. Het is gewoon belangrijk dat er duidelijkheid is, gewoon altijd inchecken. Bovendien weet je dan altijd voor je aan je reis begint dat je kaart werkt en niet kapot of geblokkeerd is ofzo.
pi_104864421
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 22:47 schreef automatic_ het volgende:
Ik vind een traject kaart voor studenten eigenlijk wel een goed idee :)
NEE! o|O
There are only 151 Pokémon.
pi_104877232
En wat als langstudeerboetes en weet ik veel wat voor onzin aan extra bedragen dan niet nodig zou zijn? Dat is toch een stuk aantrekkelijker voor de meeste mensen?
  zondag 27 november 2011 @ 14:47:15 #148
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_104877412
quote:
19s.gif Op zondag 27 november 2011 00:11 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik ook, het is toch belachelijk dat ik als Brabander ook gratis van Leeuwarden naar Stavoren zou mogen om maar iets te noemen?

Nadeel is natuurlijk de gigantische extra administratie, hoe zit het als je elders naar stage moet?
Ja, dat vind ik dus ook :)
En wat betreft de stage, misschien kunnen ze dan een periode maken dat je dan wel "overal" naar toe mag reizen?
quote:
19s.gif Op zondag 27 november 2011 14:41 schreef Hugo__Boss het volgende:
En wat als langstudeerboetes en weet ik veel wat voor onzin aan extra bedragen dan niet nodig zou zijn? Dat is toch een stuk aantrekkelijker voor de meeste mensen?
Ja dit :)
Ik denk alleen dat het heeeeel veel geld zal schelen :Y
pi_104877484
Precies. Zijn toch zat alternatieven, denk dat studenten vooral in het weekend buiten hun vaste traject reizen. Voor 35 euro per maand kan je onbeperkt met de NS.

Of maak een provincie OV met mogelijkheid tot een traject erbuiten ofzo als je ouders daar wonen.
pi_104878664
Studententrajectkaart lijkt me geen goed idee.
Voor mijn opleiding wordt ik geacht elke week interviews, verslagen etc. af te nemen op de meest vreemde plekken (waar je zelf normaal naar toe zou gaan). Dit kan per week misschien wel 100 euro kosten (bovenop het vaste traject dan). Dan zou ik meteen stoppen met mijn opleiding en dat wil het kabinet volgens mij niet. De tijden van naar school gaan en daar alles doen is verleden tijd. Tegenwoordig moet je juist overal naar toe voor stage, excursies en andere zaken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')