Dus ?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
word de file alleen maar langer van, en je loopt het risco een spiegel te verliezen
Gedogen is iets anders als volgens de wet mogen... Maar ik het het idee dat veel motorrijders die regels even vergeten in hun voordeel. In veel gevallen is het levensgevaarlijk, maar er wel over lopen bitchen als je geen ruimte krijgt: Je hoort geen ruimte te krijgen. Plaats op de weg is in het midden van de rijbaan, niet ertussen. Ook tijdens files...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Motorrijders mogen stapvoets door een file rijden, dat wordt sowieso gedoogd, of staat zelfs al in de wet vermeld?
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Gedogen is iets anders als volgens de wet mogen... Maar ik het het idee dat veel motorrijders die regels even vergeten in hun voordeel. In veel gevallen is het levensgevaarlijk, maar er wel over lopen bitchen als je geen ruimte krijgt: Je hoort geen ruimte te krijgen. Plaats op de weg is in het midden van de rijbaan, niet ertussen. Ook tijdens files...
Volgens de wet mag je ook niet blowen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
In het midden rijden is erg asociaal, maar daarmee blokeer je als auto gelijk twee banen en dat is wat ik eigenlijk het meest asociale ervan vind.
Ook vind het ik het inhalen door motorrijders tijdens files ook behoorlijk asociaal. Volgens de wet mag het niet eens.
Jawel, je had een vergelijkbaar filmpje kunnen posten waarop was te zien waar TS over klaagt in de OPquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:50 schreef CasB het volgende:
[..]
Hij staat toch op de middenstreep en het is file. Dat er toevallig geen motorrijders zijn daar kan ik ook niks aan doen.
Filerijden wordt zelfs geadviseerd omdat dit veiliger is voor de motorrijder dan achteraan in de file blijven plakken. Bovendien veroorzaken wij de file's nietquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Gedogen is iets anders als volgens de wet mogen... Maar ik het het idee dat veel motorrijders die regels even vergeten in hun voordeel. In veel gevallen is het levensgevaarlijk, maar er wel over lopen bitchen als je geen ruimte krijgt: Je hoort geen ruimte te krijgen. Plaats op de weg is in het midden van de rijbaan, niet ertussen. Ook tijdens files...
Misschien wel indirect door ongelukken? Die vinden helaas ook plaats met motorrijders als lijdend voorwerp en/of veroorzaker.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:26 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Filerijden wordt zelfs geadviseerd omdat dit veiliger is voor de motorrijder dan achteraan in de file blijven plakken. Bovendien veroorzaken wij de file's niet
In het midden rijden is voor motorrijders veiliger, het MAG (niks gedoogd), het word motorrijders zo geleerd, en automobilisten geleerd er rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
In het midden rijden is erg asociaal, maar daarmee blokeer je als auto gelijk twee banen en dat is wat ik eigenlijk het meest asociale ervan vind.
Ook vind het ik het inhalen door motorrijders tijdens files ook behoorlijk asociaal. Volgens de wet mag het niet eens.
Waar staat dat?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:01 schreef Yreal het volgende:
In het midden rijden is voor motorrijders veiliger, het MAG (niks gedoogd),
Er staat niet in de wet wat mag, dat is ondoenlijke. Er staat niet in de wet dat het niet mag, dus het mag wel.quote:
Er staat volgens mij wel in de wet dat het niet mag: je mag niet met meerdere voertuigen naast elkaar rijden op dezelfde rijstrook. Je mag zodoende ook niet met twee motorrijders naast elkaar rijden, dat moet achter elkaar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:36 schreef Yreal het volgende:
Er staat niet in de wet wat mag, dat is ondoenlijke. Er staat niet in de wet dat het niet mag, dus het mag wel.
Laat jij het artikel eens zien waarin staat dat je niet door de file heen mag rijden. Dat bestaat niet.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Er staat volgens mij wel in de wet dat het niet mag: je mag niet met meerdere voertuigen naast elkaar rijden op dezelfde rijstrook. Je mag zodoende ook niet met twee motorrijders naast elkaar rijden, dat moet achter elkaar.
Bovendien zeg je zelf dat het in de ene omstandigheid wel mag (file) en in de andere omstandigheid niet. Daar moet dan toch expliciet iets over in de wet staan, zou je denken.
Aangezien dat niet zo is, wordt het slechts gedoogd.
Ja, doei!quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Laat jij het artikel eens zien waarin staat dat je niet door de file heen mag rijden. Dat bestaat niet.
Dus mag het.
OK, draaien we het om; waar staat dan in de wet dat het buiten files niet mag?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:49 schreef Yreal het volgende:
Als het niet in de wet staat , mag het.
Iddquote:[b]Op vrijdag 19 augustus 2011 15:11 schreef wise het volgende:[/b
ik ga altijd een stukje links en of rechts rijden zodat ze er makkelijker door kunnen. Krijg vaak een duim hoog
Oh, ik veroorzaak ook geen files met m'n vrachtwagen. Mag ik nu ook stapvoets tussen de rijen door? Ik weet, het is krap maar als ik het gas erop hou, schuif ik die auto's wel aan de kant hoorquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:26 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Filerijden wordt zelfs geadviseerd omdat dit veiliger is voor de motorrijder dan achteraan in de file blijven plakken. Bovendien veroorzaken wij de file's niet
Yeah, right...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:50 schreef glasbak het volgende:
Oh, ik veroorzaak ook geen files met m'n vrachtwagen.
Als je gaat kijken van 6 uur in de morgen tot 8 uur in de avond dan is het aantal vrachtwagens op de weg over die hele periode gelijk. Maar juist als de grote groep personenauto's de weg opkomt, loopt de hele boel vast. Zelfs in het weekend, als het aantal vrachtwagens behoorlijk verminderd is, staan er her en der files die uitsluitend uit personenauto's bestaan.quote:
Vrachtwagens, want die zorgen ervoor dat die extra personenauto's niet door kunnen rijden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:48 schreef glasbak het volgende:
[..]
Als je gaat kijken van 6 uur in de morgen tot 8 uur in de avond dan is het aantal vrachtwagens op de weg over die hele periode gelijk. Maar juist als de grote groep personenauto's de weg opkomt, loopt de hele boel vast. Zelfs in het weekend, als het aantal vrachtwagens behoorlijk verminderd is, staan er her en der files die uitsluitend uit personenauto's bestaan.
Dus wie veroorzaakt het nu?
Neen, want ook al zijn er geen vrachtwagens, zoals in het weekend, dan staan er toch nog files.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:52 schreef thenxero het volgende:
[..]
Vrachtwagens, want die zorgen ervoor dat die extra personenauto's niet door kunnen rijden.
Omdat er dan abrupt geen vrachtwagens zijn moet men weer wennen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:00 schreef glasbak het volgende:
[..]
Neen, want ook al zijn er geen vrachtwagens, zoals in het weekend, dan staan er toch nog files.
Dus veroorzaken ze het nog steeds, die personenauto's dus. Je kan lullen wat je wilt, vrachtwagens veroorzaken het niet. Klaar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:05 schreef thenxero het volgende:
[..]
Omdat er dan abrupt geen vrachtwagens zijn moet men weer wennen.
want vrachtwaggels halen elkaar niet in met 80 op de teller ....quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:13 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dus veroorzaken ze het nog steeds, die personenauto's dus. Je kan lullen wat je wilt, vrachtwagens veroorzaken het niet. Klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |