abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101935035
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik ben al bijna 6 jaar klant bij WebReus. Die site heb ik nooit anders gezien, maakt ook niet uit. Een "Copyright datum" wordt vaak gewoon automatisch gegenereerd uit de server-tijd.
Sterker nog een copyright is helemaal niet onderhevig aan een datum. Copyright heb je altijd, op alles wat je maakt, zolang je leeft en nog 10 jaar daarna. Die datum slaat helemaal nergens op. Het staat alleen wel stoer. Op FOK! hadden ze heel lang een random jaartal tussen 1870 en 2040 ofzo. Gewoon omdat het kan.
pi_101935119
ik zat eerst bij one.com maar daar ga ik nooit meer heen aangezien je sommige dingen in htaccess simpelweg niet werken en je maar 1mysql database krijgt al moet ik zeggen dat de helpdesk wel fijn was en je op elk moment van de dag iemand online had. ben nu overgestapt op http://www.antagonist.nl/ omdat dat me meer te bieden had als one.com voor lagere prijs. heb er nog geen website maar wel al domein en hosting maar ik weet gewoon niet over wat ik een website zou kunnen maken. t'is nogal moeilijk voor mij om aan iets te beginnen als je superveel ideeën hebt.
pi_101940904
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 13:11 schreef redboyke het volgende:
ik zat eerst bij one.com maar daar ga ik nooit meer heen aangezien je sommige dingen in htaccess simpelweg niet werken en je maar 1mysql database krijgt al moet ik zeggen dat de helpdesk wel fijn was en je op elk moment van de dag iemand online had. ben nu overgestapt op http://www.antagonist.nl/ omdat dat me meer te bieden had als one.com voor lagere prijs. heb er nog geen website maar wel al domein en hosting maar ik weet gewoon niet over wat ik een website zou kunnen maken. t'is nogal moeilijk voor mij om aan iets te beginnen als je superveel ideeën hebt.
Gewoon al je (goede) ideeën uitwerken, doe ik ook altijd :D
pi_101941839
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 16:09 schreef dirkjo het volgende:

[..]

Gewoon al je (goede) ideeën uitwerken, doe ik ook altijd :D
Dit dus. Is het niet succesvol, jammer dan. :P
There is no better way of exercising the imagination than the study of law.
No poet ever interpreted nature as freely as a lawyer interprets truth.
Jean Giraudoux, "Tiger at the Gates"
pi_102915582
Stel ik heb een domein bij een buitenlands bedrijf, met een extensie die je bij Versio.nl niet kan registreren. Nou heb ik daar wel hosting, en wil ik dat domein door laten sturen naar mijn hosting bij Versio, kan dat? Want op Versio.nl moet je eerst een "nieuwe domeinnaam" zoeken, vervolgens als ie bezet blijkt te zijn kan je kiezen voor "verhuizen". Maar bij mijn extensie geeft ie meteen aan "Wij bieden deze TLD niet aan".

Heb je genoeg aan de 2 nameservers of moet je meer dingen kunnen instellen voor ie goed doorstuurt?

Vind het namelijk een beetje vaag, hier staat dat ik alleen dat domein aan mijn DirectAdmin panel hoef toe te voegen, en bij dat andere bedrijf dan de Versio nameservers in moet stellen. Maar dan kan iedereen die Versio heeft met dezelfde nameservers als ik toch dat domein toevoegen als er niks van controle is?

[ Bericht 14% gewijzigd door Deeltjesversneller op 10-10-2011 15:13:06 ]
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:26:38 #66
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_102916280
@Deeltjesversneller: Login ==> Domain administration ==> Add another domain

quote:
Maar dan kan iedereen die Versio heeft met dezelfde nameservers als ik toch dat domein toevoegen als er niks van controle is?
Da's het nadeel van shared hosting. In de praktijk zal het wel loslopen.
censuur :O
pi_102916340
Ok, dan zal het wel goed zijn zo. Even wachten dan tot het verwerkt is.
  maandag 10 oktober 2011 @ 15:38:35 #68
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_102916654
Daarbij, ik neem aan dat je een domein maar 1 keer binnen DirectAdmin kan toevoegen. Dus als jij de eerste bent, gaat er niets mis.
pi_102917290
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:28 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ok, dan zal het wel goed zijn zo. Even wachten dan tot het verwerkt is.
Je moet altijd het domein ook nog doorverwijzen bij je domein registrar. Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat *toevallig* iemand die op dezelfde server zit het domein al heeft toegevoegd in Direct Admin. Kans lijkt me klein, en daar is met een mailtje naar de helpdesk wel uit te komen. ohnee het betrof versio.
pi_102918734
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 08:50 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Ehhhh dude, zie het bericht hierboven van Pirania. Want dit slaat als een pik op een drumstel.
jullie hebben gelijk het is de laatste maand echt ruk aan het worden. Ben nu dus ook aan het verder zoeken. Is www.mijnhostingpartner.nl misschien iets?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
pi_102949731
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:55 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Je moet altijd het domein ook nog doorverwijzen bij je domein registrar. Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat *toevallig* iemand die op dezelfde server zit het domein al heeft toegevoegd in Direct Admin. Kans lijkt me klein, en daar is met een mailtje naar de helpdesk wel uit te komen. ohnee het betrof versio.
:P Versio is wel goedkoop, dit domein is voor mezelf en het gaat me vooral om het e-mailadres dus dan is het wel fijn dat het maar 8 euro per jaar kost.
pi_102952199
Ik ben zelf enorm fan van www.mijndomein.nl, niet bijzonder duur (maar ook niet de goedkoopste) en goede service. Heb daar al tijden een website draaien :). Daarvoor zat ik bij 1-eurohosting.com, maar die waren na verloop van tijd best duur.
Last edited by Flipsburgers on 03 Oct 2005 13:18, edited 9 times in total.
pi_102954598
Ik zou persoonlijk nooit bij een bedrijf gaan die adverteert met onbeperkt dataverkeer, dat is vragen om problemen. Vroeg of laat ga je teveel gebruiken van die 'onbeperkte' schijfruimte en knikkeren ze je eruit.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_102954758
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Ik zou persoonlijk nooit bij een bedrijf gaan die adverteert met onbeperkt dataverkeer, dat is vragen om problemen. Vroeg of laat ga je teveel gebruiken van die 'onbeperkte' schijfruimte en knikkeren ze je eruit.
Het adverteren met dataverkeer is sowieso onzin. Alle prijsvechters bieden ruimschoots meer bandbreedte dan je ooit nodig zult hebben. Of ze nou "60GB" neerzetten of "onbeperkt" maakt geen zak uit, komt op het zelfde neer.
pi_102954760
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:50 schreef TigerXtrm het volgende:
als het onbeperkt is kunnen ze je er niet uitknikkeren, ergo: het zal niet onbeperkt zijn :+ (zie de kleine lettertjes)

quote:
14s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:54 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Het adverteren met dataverkeer is sowieso onzin. Alle prijsvechters bieden ruimschoots meer bandbreedte dan je ooit nodig zult hebben. Of ze nou "60GB" neerzetten of "onbeperkt" maakt geen zak uit, komt op het zelfde neer.
dat ligt eraan wat je er mee gaat doen gok ik..
een streaming video site zal flink wat verstoken neem ik aan?
pi_102954848
quote:

[..]

Er zijn sites die makkelijk 60GB per maand verstoken. Of het handig is om dan op een shared account te zitten is een tweede, maar dat is dan hun eigen keus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:54 schreef mschol het volgende:

[..]

als het onbeperkt is kunnen ze je er niet uitknikkeren, ergo: het zal niet onbeperkt zijn :+ (zie de kleine lettertjes)
Dat was mijn punt ook ;)
pi_102954921
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:57 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Er zijn sites die makkelijk 60GB per maand verstoken. Of het handig is om dan op een shared account te zitten is een tweede, maar dat is dan hun eigen keus.

Die sites zitten niet op shared hosting, omdat dat niet toegestaan wordt door shared hosting providers.
pi_102954954
quote:

[..]

Ik had ooit een site met een paar duizend gewilde foto's uit de 2e wereldoorlog, dat tikte wel aan hoor. Maar nooit problemen mee gehad.
pi_102955074
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:59 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Die sites zitten niet op shared hosting, omdat dat niet toegestaan wordt door shared hosting providers.
Als een site shared hosting accounts adverteert met 100GB dataverkeer dan krijgt de klant 100GB dataverkeer. Zo simpel is het ook. Juist om die reden moet je dus niet bij onbeperkte providers gaan want dan weet je nooit waar de grens ligt. Er zijn zat bedrijven die zulke getallen hanteren, waaronder die van mij.
pi_102955121
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Als een site shared hosting accounts adverteert met 100GB dataverkeer dan krijgt de klant 100GB dataverkeer. Zo simpel is het ook. Juist om die reden moet je dus niet bij onbeperkte providers gaan want dan weet je nooit waar de grens ligt. Er zijn zat bedrijven die zulke getallen hanteren, waaronder die van mij.
als jij niet weet waar de grens ligt heb je de AV/TOS/contract niet doorgenomen..

ik neem aan dat als er in de AV/TOS/contract staat onbeperkt dit ook echt onbeperkt is.. zo niet schend je je AV, en dat mag niet :P (lijkt mij)
pi_102955249
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:04 schreef mschol het volgende:

[..]

als jij niet weet waar de grens ligt heb je de AV/TOS niet doorgenomen..

ik neem aan dat als er in de AV staat onbeperkt dit ook echt onbeperkt is.. zo niet schend je je AV, en dat mag niet :P
In de AV wordt vaak heel dubieus omgesprongen met de term onbeperkt. Dat valt dan vaak weer onder fair use en met fair use gaan ze dan weer één of andere vaag rekensommetje hanteren. Daarbij leest 90% van de mensen de AV niet grondig door.

Zelfs wanneer er 100% onbeperkt garantie wordt gegeven dan komt er een moment waarbij ze je er gewoon uit willen hebben. Dan zoeken ze wel een andere reden. Er zijn op internet genoeg van dat soort horror verhalen te lezen. Websites die ineens op zwart staan om één of andere vage reden.

En los van dat alles vind ik het niet netjes om je klanten voor te liegen. Onbeperkt bestaat gewoon niet, punt.
pi_102955281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Als je met een normale website aan de 60GB dataverkeer komt, ben je allang om andere redenen van de shared hosting afgeschopt. Je belast dan de server te zwaar.
Een enkele streaming of high-res fotowebsite uitgesloten misschien.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:04 schreef mschol het volgende:

[..]

als jij niet weet waar de grens ligt heb je de AV/TOS/contract niet doorgenomen..

ik neem aan dat als er in de AV/TOS/contract staat onbeperkt dit ook echt onbeperkt is.. zo niet schend je je AV, en dat mag niet :P (lijkt mij)
Het punt is dat "Onbeperkt" over het algemeen "fair use policy" betekent. En wat dat precies inhoudt weet je nooit. Dat kan bijv. 10x het gemiddelde verbruik zijn. Maar je weet niet wat het gemiddelde is, al is dat waarschijnlijk mega laag met alle "hoi ik ben henk en dit is mijn website over mijn miniatuurspoorbaan" websites...

Kortom als je echt veel dataverkeer nodig hebt, ben je waarschijnlijk beter af met een hosting die gewoon een hele hoge vaste limiet heeft. Heb je geen bijzondere reden om heel veel dataverkeer te zoeken, dan maakt het gewoon geen zak uit en hoef je er nieteens naar te kijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door KomtTijd... op 11-10-2011 15:15:38 ]
  dinsdag 11 oktober 2011 @ 15:18:45 #83
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_102955676
Ik ben idd een keer offline geflikkert omdat mijn website van de carnaval met +/- 100 foto's per evenement tijdens de carnaval door zo'n 500 bezoekers per dag werden bekeken. Alle limieten zaten nog binnen de perken, maar volgens zeggen was de load op de server door mijn site te groot geworden. Dan klopt er toch iets niet in wat ze aanbieden in mijn ogen.

De pest van die site is dat hij een week een extreme piek heeft. De rest van het jaar ligt die half dood te liggen. :')
pi_102955805
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 15:18 schreef ursel het volgende:
Ik ben idd een keer offline geflikkert omdat mijn website van de carnaval met +/- 100 foto's per evenement tijdens de carnaval door zo'n 500 bezoekers per dag werden bekeken. Alle limieten zaten nog binnen de perken, maar volgens zeggen was de load op de server door mijn site te groot geworden. Dan klopt er toch iets niet in wat ze aanbieden in mijn ogen.

De pest van die site is dat hij een week een extreme piek heeft. De rest van het jaar ligt die half dood te liggen. :')
neuh, zo werkt shared hosting gewoon. Als ze niet konden overboeken zou het nooit mogelijk zijn voor een paar euro per maand een website te hosten.

Wat je wel zou kunnen doen is je hosting van te voren waarschuwen als die drukke week eraan komt, misschien kunnen ze je dan tijdelijk naar een rustigere server verplaatsen ofzo. Ligt er een beetje aan hoe flexibel je hostingpartij is.
  maandag 24 oktober 2011 @ 12:19:53 #85
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_103492149
Versio heeft mij naar een andere server (met ander IP) geschoven. Ik kreeg slechts 3 dagen vantevoren een mailtje dat ik de DNS-gegevens moet aanpassen.

"Deze server wordt zondag 23 oktober om 23:00 overgezet naar ons nieuwe tweede generatie high availability cluster die volledig in ons eigen beheer is. "

Eerste indruk: de website lijkt wel goed te werken, maar "ping" is gruwelijk traag en heeft 9% packet loss... Ik ga het even in de gaten houden, uiteraard was dit het moment om zelf een nieuwe backup te maken.

*Edit* een poging om m'n eigen database van vanmorgen terug te zetten failed: "2006 - MySQL server has gone away"... Lekker dan.
censuur :O
pi_103495817
Welke PHP-versie draait er trouwens bij jullie hostingproviders? Ik weet er 3, lijkt me leuk om een overzichtje te maken:

• Antagonist.nl 5.3.x
• webruimtehosting.nl 5.2.x
• versio.nl 5.2.x
pi_103507815
Wij draaien 5.2.x en 5.3.x (als optie, kan aangezet worden per bestand of per site).
  maandag 24 oktober 2011 @ 18:54:58 #88
160953 Ezechielk
Ezechiel 25:17
pi_103507860
Bij ons draait versie 4.x.x, 5.2.x en 5.3.x. Net als wij nog MySQL4 ondersteunen.
pi_103509588
quote:
3s.gif Op maandag 24 oktober 2011 18:54 schreef Ezechielk het volgende:
Bij ons draait versie 4.x.x, 5.2.x en 5.3.x. Net als wij nog MySQL4 ondersteunen.
Maken daar nog mensen gebruik van dan? :o
pi_103516385
Voor windows hosting gebruik ik nu
www.mijnhostingpartner.nl

Tot op heden prima tevreden over.
- Meerdere domeinen
- Mogelijkheid voor vast IP adres
- ASP.NET
- PHP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: