Ik weet meer van PHP en ook heb ik veel (directe) hulp ermee, zodat ik weet op welke kant ik moet kijken, en met javascript heb ik dat totaal niet, daar heb ik ooit een module mee gehad waarmee je een popupje moet maken die hallon zegt, en daar bleef het bij. Met PHP heb ik ooit wel een uploadscriptje gemaakt en heb ik leren uitlezen, en dat is ongeveer wel wat ik nu moet doen, dus dat is geen punt van zorg, eigenlijk. Ik moet alleen niet veel verder dan dat gaan kijken, en dat probeerde ik wel met javascript.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe even een stap terug, haal diep adem en doe even een algeheel beschouwingsrondje.
Hoe vond je het gaan met javascript tot nu toe? Klote, omdat het niet werkt? Had je het idee dat het kut ging, je teveel aan het pielen was, je er niet uit kwam? Ja? Oke.
Nu ga je precies hetzelfde doen maar dan met PHP en MYSQL. Je vliegt er zometeen wederom in zonder voorbereiding, zonder kennis en kunde of ervaring. Je gaat precies dezelfde fouten maken die je bij het Javascript gedeelte ook hebt gemaakt, omdat je niet geleerd hebt van je fouten.
Ik durf de stelling aan dat je met 8 uur besteden aan het lezen van inleidingen op programmeren, JS, PHP en Databases / MYSQL, je dat binnen no time hebt terugverdiend als je daadwerkelijk aan de slag gaat. Maak niet nog een keer dezelfde fout zou ik zeggen.
Sorry, maar als je niet weet hoe Javascript, HTML, CSS, PHP en MYSQL samenkomen dan heb je echt nog geen ervaring met PHP opgedaan, of hoogstens op een zeer amateuristisch niveau.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:25 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik weet meer van PHP en ook heb ik veel (directe) hulp ermee, zodat ik weet op welke kant ik moet kijken, en met javascript heb ik dat totaal niet, daar heb ik ooit een module mee gehad waarmee je een popupje moet maken die hallon zegt, en daar bleef het bij. Met PHP heb ik ooit wel een uploadscriptje gemaakt en heb ik leren uitlezen, en dat is ongeveer wel wat ik nu moet doen, dus dat is geen punt van zorg, eigenlijk. Ik moet alleen niet veel verder dan dat gaan kijken, en dat probeerde ik wel met javascript.
En wat stel je dan voor? En dat bedoel ik niet lullig, ik heb heel weinig tijd, en echt geen tijd om alle kennis van PHP nu op te gaan doen, het is echt alleen dit examen wat ik door moet komen. Ik ga hierna toch weer iets heeel anders doen, dus het is niet zo dat ik php of javascript ooit nog nodig ga hebben
Hoe HTML/CSS en PHP samenkomen weet ik wel, javscript en PHP alleen niet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, maar als je niet weet hoe Javascript, HTML, CSS, PHP en MYSQL samenkomen dan heb je echt nog geen ervaring met PHP opgedaan, of hoogstens op een zeer amateuristisch niveau.
http://nl.wikibooks.org/wiki/Programmeren_in_PHP/Inleiding
Lees dit eens gewoon door.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:33 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Hoe HTML/CSS en PHP samenkomen weet ik wel, javscript en PHP alleen niet.Ik heb echt genoeg kennis om met PHP te doen wat ik wil, ookal is het heel basis en niet beveiligd, maar dat is alles wat er nodig is om te maken wat ik wil (Naast dat filter, waar ik even wat nieuws op moet bedenken)
afhankelijk waar je het voor gebruikt maakt dat geen zier uit natuurlijk.. (dus als je er werkelijk in de praktijk niks mee doet en het alleen voor school is, tja.. zou er weinig moeite mee hebben)quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | function getToken(){ FB.login(function(response) { if (response.authResponse) { var access_token = response.authResponse.accessToken; var uid = response.authResponse.userID; document.getElementById('accessToken').value=access_token; document.getElementById('uid').value=uid; FB.api('/me', function(response) { console.log('Good to see you, ' + response.name + '.' +response.email); }); document.forms['token'].submit(); } else { return false; } }, {scope:'email,user_likes,friends_likes'}); } |
Nu het hier toch over gaat en jullie mijn 'kennis' 'kennen'quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:28 schreef Scorpie het volgende:
Sorry, maar als je niet weet hoe Javascript, HTML, CSS, PHP en MYSQL samenkomen dan heb je echt nog geen ervaring met PHP opgedaan, of hoogstens op een zeer amateuristisch niveau.
wat staat er in die response (kan je uitlezen met firebug of webdevelopertools)quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Zijn hier ook mensen met ervaring met de facebook javascript sdk?
Ik krijg een undefined terug op de naam en email terwijl de gebruiker WEL connected is (want ik heb access token en user ID)
[ code verwijderd ]
fijn, iemand die wél wat wil leren.quote:Op vrijdag 6 april 2012 11:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nu het hier toch over gaat en jullie mijn 'kennis' 'kennen'
Wat raden jullie aan om te lezen om zeg maar m'n basiskennis op te schroeven. Dus meer de structuren/opbouw etc. (zowel javascript als php als html als css).
Zijn er nog goede boeken voor of is het echt online zoeken naar goede tutorials?
Tnxquote:
Nee dat is meer de lead-developer intern.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Trainer? Dat noemt men toch senior developer?
De hele dag noobies trainen? No thanks.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Nee dat is meer de lead-developer intern.
Maar trainer als in iemand die trainingen geeft voor 450 eu per persoon per dag.
Voor 120 euro per uur wil ik mooie dingen bouwen. Laat mij maar lekker schuiven dan.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:03 schreef Catch22- het volgende:
voor 120 euro per uur wil ik dat best doen.
Laat me raden trouwens, voor 2500 euro bruto willen ze een schoolverlatende 8 jaar ervaring hebbende WO-diploma bezittende alleskunner?quote:
Haha nee ze zijn wel wat realistischerquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:06 schreef Scorpie het volgende:
Laat me raden trouwens, voor 2500 euro bruto willen ze een schoolverlatende 8 jaar ervaring hebbende WO-diploma bezittende alleskunner?
Voor minder dan 5k per maand kom ik niet eens op gesprekquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Haha nee ze zijn wel wat realistischer
Qua salaris geen idee wat ze ervoor over hebben.
Staat genoteerd.. txn!quote:Op vrijdag 6 april 2012 15:01 schreef Catch22- het volgende:
http://manuel.kiessling.n(...)hensive-explanation/
Als je wat serieuzer bezig bent met JS is dat wel een leuk artikel.
dank! die ga ik van de week eens doornemenquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:01 schreef Catch22- het volgende:
http://manuel.kiessling.n(...)hensive-explanation/
Als je wat serieuzer bezig bent met JS is dat wel een leuk artikel.
Dat was een hele bijzondere error:load-error. Echt niet te vinden via google, stack-exchange, etc. Waarschijnlijk gaat het fout door de async FB.api waarvan ik de results via een form door wil schieten naar server side. Zodra ik de meuk uit fb.api probeer te submitten gaat het mis.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:31 schreef Catch22- het volgende:
[..]
wat staat er in die response (kan je uitlezen met firebug of webdevelopertools)
1 2 3 4 5 6 | <html> <head> <script type="text/javascript"> var textFile= file +'/index.js'; </script> </head> |
1 | document.write("<sc" + "ript type='text/java" + "script' src='" + textFile + "'></scr" + "ipt>"); |
1 2 3 4 5 6 7 | c = parseInt($('#stuks').val()); c = (e == 1) ? c+1 : c-1; c = (c < 1) ? 1 : c; $('#stuks').val(c); |
Valt mee toch? want er zitten gelijk 2 checks in,.... maar dacht het kan vast veel mooierquote:
Ik had het over zijn eerdere antwoord over een includequote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:34 schreef Chandler het volgende:
[..]
Valt mee toch? want er zitten gelijk 2 checks in,.... maar dacht het kan vast veel mooier
En Catch22 tnx voor de input!.
Ja dat kan niet zoals je het wil. Het netste is gewoon de .val() naar een variabele te pushen en die te bewerken en later terug te plaatsen.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:34 schreef Chandler het volgende:
[..]
Valt mee toch? want er zitten gelijk 2 checks in,.... maar dacht het kan vast veel mooier
En Catch22 tnx voor de input!. maar zocht eigenlijk naar een oplossing voor ++ / --die veel gebruikt wordt in js...
Nou in theorie kan het zo:quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:34 schreef Chandler het volgende:
En Catch22 tnx voor de input!. maar zocht eigenlijk naar een oplossing voor ++ / --die veel gebruikt wordt in js...
1 | $('#veld')[0].value++ |
Waarom zou dat uitmaken? Je hoeft geen extra code toe te gaan voegen om maar perse een jQuery functie te gebruiken.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:46 schreef mstx het volgende:
[..]
Nou in theorie kan het zo:
[ code verwijderd ]
Maar dat is extreem lelijk en haalt eigenlijk het nut van jquery weg. .val() ophogen met 1 gaat niet lukken want dat is een functie, geen waarde.
Omdat jquery er voor bedoeld is om alle functies op alle browsers het zelfde te laten werken. Met $()[0] roep je de standaardfuncties/waarden aan die per browser kunnen verschillen. Met .value zal dat niet zo'n probleem zijn, maar toch.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Waarom zou dat uitmaken? Je hoeft geen extra code toe te gaan voegen om maar perse een jQuery functie te gebruiken.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 11:58 schreef Catch22- het volgende:
Het is sowieso netter om, helemaal als je gaat rekenen, met variabelen te werken. Je hebt dan leesbaardere code en je kan betere checks doen. Wat als je de waarde "" is? Als je dan ++ gaat doen, gaat er eea mis.
1 2 | var str = ""; console.log(str++); // 1 |
Oke, maar dan nog; is dat wat je wil? Stel je hebt een lijstje met een aantal producten, is "" dan gelijk aan 0?quote:
Aber naturlich, dat staat buiten kijf.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:41 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Oke, maar dan nog; is dat wat je wil? Stel je hebt een lijstje met een aantal producten, is "" dan gelijk aan 0?
Ik zou het checken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |