Ik zou zeggen: Begin dan ook bij het begin.quote:Op donderdag 22 december 2011 09:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het kan idd allemaal netter.. i know, maar ben beginneling en moet natuurlijk allemaal leuk tussendoor.
Ik mag nu beginnen met opzetten van een nieuw project. Dus daar zou ik het allemaal goed moeten kunnen doen. Alleen zou ik dan eerst eens wat boeken moeten gaan lezen om t echt eens onder de knie te krijgen.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik zou zeggen: Begin dan ook bij het begin.
Javascript for dummiesquote:Op donderdag 22 december 2011 10:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik mag nu beginnen met opzetten van een nieuw project. Dus daar zou ik het allemaal goed moeten kunnen doen. Alleen zou ik dan eerst eens wat boeken moeten gaan lezen om t echt eens onder de knie te krijgen.
Mijns inzichts is het nog steeds het beste om met iets eenvoudigs te beginnen, eerst "hello world", dan een eenvoudige statische HTML-pagina, en steeds een stapje verder gaan. Al zal dat in een professionele omgeving niet altijd mogelijk zijn. But then, als er van jou verwacht wordt dat je iets gaat doen wat je nog nooit gedaan hebt mag je op zijn minst een stukje opleiding of een cursus oid van je werkgever verwachten.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik mag nu beginnen met opzetten van een nieuw project. Dus daar zou ik het allemaal goed moeten kunnen doen. Alleen zou ik dan eerst eens wat boeken moeten gaan lezen om t echt eens onder de knie te krijgen.
Hmmm?quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:58 schreef -Datdus- het volgende:
Weet iemand hoe ik het aantal dingen in een array kan tellen?
Niet bij ons...quote:Op donderdag 22 december 2011 10:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mijns inzichts is het nog steeds het beste om met iets eenvoudigs te beginnen, eerst "hello world", dan een eenvoudige statische HTML-pagina, en steeds een stapje verder gaan. Al zal dat in een professionele omgeving niet altijd mogelijk zijn. But then, als er van jou verwacht wordt dat je iets gaat doen wat je nog nooit gedaan hebt mag je op zijn minst een stukje opleiding of een cursus oid van je werkgever verwachten.
Zoals ik het nu heb werkt het iig niet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Hmmm?
var i = {array}.length();
geeft het aantal elementen terug. Of bedoel je iets anders?
[..]
Niet bij ons...
Ik leer JS 'by example': er wordt door mijn baas iets gemaakt en dan mag ik gaan bedenken hoe ik andere opdrachten met deze kennis kan gaan oplossen (en natuurlijk veel zelf zoeken)
Ja ... soms erg frustrerend maar wij maken toch erg mooie dingen![]()
1 2 3 | var images= new Array('view/img/test4.png', 'view/img/test2.png', 'view/img/test3.png'); var arr = images.length(); |
Ah, ok zo werkt het ook inderdaad. bedanktquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:17 schreef wdn het volgende:
datdus: sorry het is zonder de ()
(aangepast in mijn andere post)
Van elders op het web.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | public class Student { public String naam; public String woonplaats; public Student(String n, String w) { naam=n; woonplaats=w; } public String getNaam() { return naam; } } |
1 2 3 4 | <select id="Probleem" name="probleem" onchange="CheckProbleemSelect(this);"> <option value="">Select..</option> <? echo $group_01_options; ?> </select> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | $javascript .=<<<content /* Linked Dropdown Selects Script Start */ function DefaultOplossing() { var x = document.getElementById("Oplossing"); x.length = 0; varOplossing = document.getElementById("Oplossing"); varOplossing.options[varOplossing.options.length] = new Option("$group_02_default_option_text",""); document.getElementById("Oplossing").disabled = true; } function CheckProbleemSelect(id) { alert (id.value); // If no Probleem is selected clear the oplossing and set to default if(document.getElementById("Probleem").value == "") { // Clear the oplossing select and set to default value DefaultOplossing(); } content; etcetc |
1 | <?php echo "<script type='text/javascript'>CheckProbleemSelect(jeId)</script>"; ?> |
Die code had ik ook verwacht, blijf dan enkel de foutmelding "object wordt verwacht" krijgen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 01:39 schreef Luchtkoker het volgende:
[ code verwijderd ]
Weet je zeker dat je dit wilt trouwens? Afhankelijk van de situatie zijn er vaak andere manieren dat je je doel kan bereiken zonder nog meer script tags te hoeven schrijven.
Je kan pas effectief jQuery goed gebruiken als je de basic/classic Javascript functionaliteit goed kent.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:45 schreef Catch22- het volgende:
Als je jQuery gebruikte kon ik je wel helpen, ik doe niets in basic/classic javascript.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |