Die van Amstel is gewoon deze:quote:Op maandag 31 oktober 2011 07:50 schreef Chandler het volgende:
Weet iemand een goed jquery script waarmee ik het volgende kan maken?
Ik heb een tree ->
Kopje 1
-- vraag
---- antwoord
-- vraag
---- antwoord
-- vraag
---- antwoord
Kopje 2
-- vraag
---- antwoord
-- vraag
---- antwoord
nu wil ik als men klikt op kopje 1 dat de 'vragen' zichtbaar worden, nu als ik klik op en vraag wil ik het antwoord zien, echter als ik op een andere vraag klik wil ik dat alle antwoorden van het betreffende kopje weer dicht gaan behalve de vraag die ik aanklikte.
voorbeeld?
http://vaasje.amstel.nl/contact/ (klik even op gestelde vragen)
Is hier een script voor dit dit al kan? ik heb gezocht maar niet gevonden ....
je moet _altijd_ firebug/webdevelopertools gebruiken als je met JS bezig bent. Dan had dit niet gebeurd...quote:Op zondag 30 oktober 2011 22:13 schreef Man_bijt_hond het volgende:
Misschien een domme vraag, maar hoe krijg ik een externe Jquery file aan de praat? Wanneer ik het script in het document zelf zet werkt het gewoon maar wanneer ik het in een extern gelinkt bestand zet werk het niet.
[ code verwijderd ]
?
Heb altijd feest met Jquery.
Het gaat om deze tut http://www.queness.com/po(...)-transparent-caption
Dit gebeurt mij ook geen tweede keer meerquote:Op maandag 31 oktober 2011 14:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
je moet _altijd_ firebug/webdevelopertools gebruiken als je met JS bezig bent. Dan had dit niet gebeurd...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 | echo " <a name='Aantallen_te_Matchen_Orders'></a> <b>Aantallen te Matchen Orders</b> Status van ".$datumvandaag." tijdstip ".$tijdnu." <a href='#Top'>Top</a> </div> <br> <table style='text-align: left; width: 644px;' border='1' cellspacing='2' cellpadding='2'> <tbody> <tr> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>Plangroep<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>Totaal<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap1<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap2<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap3<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap4<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap5<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap6<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap7<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap8<br></td> <td style='vertical-align: top; background-color: rgb(255, 204, 153); text-align: center;'>ap9<br></td> </tr> <tr> <td style='vertical-align: top; text-align: center;'>Aantal<br></td> "; AantalTeMatchen('lijst'); echo " </tr> </tbody> </table> <br> "; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | ar quote=new Array(); quote[0]='This is quote number one'; /* add as many quotes as you like!*/ quote[1]='This is quote number two'; quote[2]='This is quote number three'; quote[3]='This is quote number four'; quote[4]='This is quote number five'; quote[5]='This is quote number six'; quote[6]='This is quote number seven'; quote[7]='This is quote number eight'; quote[8]='This is quote number nine'; quote[9]='This is quote number ten'; var speed=2000; /*this is the time in milliseconds adjust to suit*/ var q=0; function showQuote() { document.getElementById("quotes").innerHTML=quote[q]; q++; if(q==quote.length) { q=0; } } setInterval('showQuote()',speed); //]]> </script> |
Het kan idd allemaal netter.. i know, maar ben beginneling en moet natuurlijk allemaal leuk tussendoor.quote:Op donderdag 22 december 2011 09:19 schreef KomtTijd... het volgende:
1) CSS! Echt!
2) Is het echt nodig zulke lappen tekst te echoën?
3) Wat jij wilt heet AJAX. Typ dat eens in op google. Ik zou je aanraden een framework zoals JQuery te gebruiken, dat maakt het een stuk makkelijker.
Ik zou zeggen: Begin dan ook bij het begin.quote:Op donderdag 22 december 2011 09:29 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het kan idd allemaal netter.. i know, maar ben beginneling en moet natuurlijk allemaal leuk tussendoor.
Ik mag nu beginnen met opzetten van een nieuw project. Dus daar zou ik het allemaal goed moeten kunnen doen. Alleen zou ik dan eerst eens wat boeken moeten gaan lezen om t echt eens onder de knie te krijgen.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik zou zeggen: Begin dan ook bij het begin.
Javascript for dummiesquote:Op donderdag 22 december 2011 10:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik mag nu beginnen met opzetten van een nieuw project. Dus daar zou ik het allemaal goed moeten kunnen doen. Alleen zou ik dan eerst eens wat boeken moeten gaan lezen om t echt eens onder de knie te krijgen.
Mijns inzichts is het nog steeds het beste om met iets eenvoudigs te beginnen, eerst "hello world", dan een eenvoudige statische HTML-pagina, en steeds een stapje verder gaan. Al zal dat in een professionele omgeving niet altijd mogelijk zijn. But then, als er van jou verwacht wordt dat je iets gaat doen wat je nog nooit gedaan hebt mag je op zijn minst een stukje opleiding of een cursus oid van je werkgever verwachten.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik mag nu beginnen met opzetten van een nieuw project. Dus daar zou ik het allemaal goed moeten kunnen doen. Alleen zou ik dan eerst eens wat boeken moeten gaan lezen om t echt eens onder de knie te krijgen.
Hmmm?quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:58 schreef -Datdus- het volgende:
Weet iemand hoe ik het aantal dingen in een array kan tellen?
Niet bij ons...quote:Op donderdag 22 december 2011 10:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mijns inzichts is het nog steeds het beste om met iets eenvoudigs te beginnen, eerst "hello world", dan een eenvoudige statische HTML-pagina, en steeds een stapje verder gaan. Al zal dat in een professionele omgeving niet altijd mogelijk zijn. But then, als er van jou verwacht wordt dat je iets gaat doen wat je nog nooit gedaan hebt mag je op zijn minst een stukje opleiding of een cursus oid van je werkgever verwachten.
Zoals ik het nu heb werkt het iig niet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Hmmm?
var i = {array}.length();
geeft het aantal elementen terug. Of bedoel je iets anders?
[..]
Niet bij ons...
Ik leer JS 'by example': er wordt door mijn baas iets gemaakt en dan mag ik gaan bedenken hoe ik andere opdrachten met deze kennis kan gaan oplossen (en natuurlijk veel zelf zoeken)
Ja ... soms erg frustrerend maar wij maken toch erg mooie dingen![]()
1 2 3 | var images= new Array('view/img/test4.png', 'view/img/test2.png', 'view/img/test3.png'); var arr = images.length(); |
Ah, ok zo werkt het ook inderdaad. bedanktquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:17 schreef wdn het volgende:
datdus: sorry het is zonder de ()
(aangepast in mijn andere post)
Van elders op het web.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | public class Student { public String naam; public String woonplaats; public Student(String n, String w) { naam=n; woonplaats=w; } public String getNaam() { return naam; } } |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |