Ik mag nu beginnen met opzetten van een nieuw project. Dus daar zou ik het allemaal goed moeten kunnen doen. Alleen zou ik dan eerst eens wat boeken moeten gaan lezen om t echt eens onder de knie te krijgen.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:04 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik zou zeggen: Begin dan ook bij het begin.
Javascript for dummiesquote:Op donderdag 22 december 2011 10:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik mag nu beginnen met opzetten van een nieuw project. Dus daar zou ik het allemaal goed moeten kunnen doen. Alleen zou ik dan eerst eens wat boeken moeten gaan lezen om t echt eens onder de knie te krijgen.
Mijns inzichts is het nog steeds het beste om met iets eenvoudigs te beginnen, eerst "hello world", dan een eenvoudige statische HTML-pagina, en steeds een stapje verder gaan. Al zal dat in een professionele omgeving niet altijd mogelijk zijn. But then, als er van jou verwacht wordt dat je iets gaat doen wat je nog nooit gedaan hebt mag je op zijn minst een stukje opleiding of een cursus oid van je werkgever verwachten.quote:Op donderdag 22 december 2011 10:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik mag nu beginnen met opzetten van een nieuw project. Dus daar zou ik het allemaal goed moeten kunnen doen. Alleen zou ik dan eerst eens wat boeken moeten gaan lezen om t echt eens onder de knie te krijgen.
Hmmm?quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:58 schreef -Datdus- het volgende:
Weet iemand hoe ik het aantal dingen in een array kan tellen?
Niet bij ons...quote:Op donderdag 22 december 2011 10:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Mijns inzichts is het nog steeds het beste om met iets eenvoudigs te beginnen, eerst "hello world", dan een eenvoudige statische HTML-pagina, en steeds een stapje verder gaan. Al zal dat in een professionele omgeving niet altijd mogelijk zijn. But then, als er van jou verwacht wordt dat je iets gaat doen wat je nog nooit gedaan hebt mag je op zijn minst een stukje opleiding of een cursus oid van je werkgever verwachten.
Zoals ik het nu heb werkt het iig niet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 16:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Hmmm?
var i = {array}.length();
geeft het aantal elementen terug. Of bedoel je iets anders?
[..]
Niet bij ons...
Ik leer JS 'by example': er wordt door mijn baas iets gemaakt en dan mag ik gaan bedenken hoe ik andere opdrachten met deze kennis kan gaan oplossen (en natuurlijk veel zelf zoeken)
Ja ... soms erg frustrerend maar wij maken toch erg mooie dingen![]()
1 2 3 | var images= new Array('view/img/test4.png', 'view/img/test2.png', 'view/img/test3.png'); var arr = images.length(); |
Ah, ok zo werkt het ook inderdaad. bedanktquote:Op vrijdag 23 december 2011 16:17 schreef wdn het volgende:
datdus: sorry het is zonder de ()
(aangepast in mijn andere post)
Van elders op het web.quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | public class Student { public String naam; public String woonplaats; public Student(String n, String w) { naam=n; woonplaats=w; } public String getNaam() { return naam; } } |
1 2 3 4 | <select id="Probleem" name="probleem" onchange="CheckProbleemSelect(this);"> <option value="">Select..</option> <? echo $group_01_options; ?> </select> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | $javascript .=<<<content /* Linked Dropdown Selects Script Start */ function DefaultOplossing() { var x = document.getElementById("Oplossing"); x.length = 0; varOplossing = document.getElementById("Oplossing"); varOplossing.options[varOplossing.options.length] = new Option("$group_02_default_option_text",""); document.getElementById("Oplossing").disabled = true; } function CheckProbleemSelect(id) { alert (id.value); // If no Probleem is selected clear the oplossing and set to default if(document.getElementById("Probleem").value == "") { // Clear the oplossing select and set to default value DefaultOplossing(); } content; etcetc |
1 | <?php echo "<script type='text/javascript'>CheckProbleemSelect(jeId)</script>"; ?> |
Die code had ik ook verwacht, blijf dan enkel de foutmelding "object wordt verwacht" krijgen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 01:39 schreef Luchtkoker het volgende:
[ code verwijderd ]
Weet je zeker dat je dit wilt trouwens? Afhankelijk van de situatie zijn er vaak andere manieren dat je je doel kan bereiken zonder nog meer script tags te hoeven schrijven.
Je kan pas effectief jQuery goed gebruiken als je de basic/classic Javascript functionaliteit goed kent.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:45 schreef Catch22- het volgende:
Als je jQuery gebruikte kon ik je wel helpen, ik doe niets in basic/classic javascript.
Dat lijkt mij ook. En ik ben er pas een half jaar mee bezig en enkel 'on the job' aan het leren.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:49 schreef Scorpie het volgende:
Je kan pas effectief jQuery goed gebruiken als je de basic/classic Javascript functionaliteit goed kent.
Idem maar dan een jaarquote:Op donderdag 9 februari 2012 10:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. En ik ben er pas een half jaar mee bezig en enkel 'on the job' aan het leren.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 | <link rel="stylesheet" href="/css/cwsupport.css"/> <? include ("class.db.php"); include ("class.prob_opl.php"); include ("class.dossier.php"); $po = new prob_opl(); $do = new Dossier(); $actie = $_GET['a']; echo $actie; if ($_GET['a']=='knop_bewerk'){ $dossier = $do->getDossier($_GET['dossierid']); } function dual_linked_select( $table, // Table to create linked selects from $table_column_01, // Root category $table_column_02, // Subcategory of the root category $group_02_default_option_text // Default option text for the group 2 select ) { if($_GET['a'] == 'knop_bewerk'){ $do = new Dossier(); $dossier = $do->getDossier($_GET['dossierid']); echo2($dossier); } // Define globals global $javascript; global $group_01_options; // Define variables $javascript = null; // Hold $group_01_options = '1';//Hold // Assembly of Javascript starts $javascript .=<<<content /* Linked Dropdown Selects Script Start */ function DefaultOplossing() { var x = document.getElementById("Oplossing"); x.length = 0; varOplossing = document.getElementById("Oplossing"); varOplossing.options[varOplossing.options.length] = new Option("$group_02_default_option_text",""); document.getElementById("Oplossing").disabled = true; } function CheckProbleemSelect(id) { alert (id.value); // If no Probleem is selected clear the oplossing and set to default if(document.getElementById("Probleem").value == "") { // Clear the oplossing select and set to default value DefaultOplossing(); } content; // Javascript //$group_01_query = "SELECT ".$group_01[$table_column_01]." FROM ".$table; $group_01_query = "SELECT distinct po.".$table_column_01." ,p.OMSCHRIJVING FROM ".$table." po , problemen p WHERE po.Probleemid = p.Probleemid ORDER BY 1"; $group_01_result = QueryOra($group_01_query); QueryExe($group_01_result, OCI_DEFAULT, $group_01_query); WHILE($group_01 = oci_fetch_array($group_01_result)) { if ($group_01['PROBLEEMID'] == $dossier['probleemid']){ $group_01_options .= '<option selected="selected" value="'.$group_01[$table_column_01].'">'.$group_01['OMSCHRIJVING'].'</option>'."\r\n"; $optie01 = $group_01[$table_column_01]; } else{ $group_01_options .= '<option value="'.$group_01[$table_column_01].'">'.$group_01['OMSCHRIJVING'].'</option>'."\r\n"; } $javascript .=<<<content else if(document.getElementById("Probleem").value == "$group_01[$table_column_01]") { // Clear the oplossing and set to default value DefaultOplossing(); // Set variable options for oplossing select varOplossing = document.getElementById("Oplossing"); content; //if ($optie01){$and = "AND po.probleemid = ".$optie01." AND po.oplossingid =".$dossier['oplossingid'];}else{$and = '';} $group_02_query = "SELECT po.".$table_column_02.", o.omschrijving FROM ".$table." po, oplossingen o WHERE po.".$table_column_01." = '".$group_01[$table_column_01]."' AND po.oplossingid = o.oplossingid ".$and." GROUP BY po.".$table_column_02.", o.omschrijving"; //echo $group_02_query; $group_02_result = QueryOra($group_02_query); QueryExe($group_02_result, OCI_DEFAULT, $group_02_query); WHILE($group_02 = oci_fetch_array($group_02_result)){ // if ($group_02['OPLOSSINGID'] == $dossier['oplossingid']){ $javascript .=' varOplossing.options[varOplossing.options.length] = new Option(" '.$group_02['OMSCHRIJVING'].'","'.$group_02[$table_column_02].'",true);'."\r\n"; // echo $javascript; // } } $javascript .=' varOplossing.options[varOplossing.options.length] = new Option("Anders","99");'."\r\n"; $javascript .=<<<content document.getElementById("Oplossing").disabled = false; } content; } $javascript .=' }'."\r\n"; } // End of dual_linked_selects function ?> <? // execute dual_linked_selects_function dual_linked_select('PROBL_OPL','PROBLEEMID','OPLOSSINGID','Select...'); ?> <html> <head> <title>Probleem toevoegen</title> <script type="text/javascript" language="JavaScript"> <? echo $javascript; ?> </script> </head> <body> <form method="post" action="probleem_toevoegen.php?a=<? echo $_GET['a']; ?>&vlootnr=<? echo $_GET['vlootnr']; ?>&dossierid=<? echo $_GET['dossierid']; ?>" > <table> <tr> <td>Probleemtype:</td> <td> <select id="Probleem" name="probleem" onchange="CheckProbleemSelect(this);"> <option value="">Select..</option> <? echo $group_01_options; ?> </select> </td> <td>Oplossing:</td> <td> <select id="Oplossing" name="oplossing"></select> </td> </tr> <tr> <td>Status</td> <td><select name="status" id="status"> <? $po->showStatussen($dossier['status']); ?> </select> </td> </tr> <tr> <td>Chauffeurnr</td> <td><input type="text" id="chauffeurnr" name="chauffeurnr" value="<? echo $dossier['chauffeurnr']; ?>"/> </td> </tr> <tr> <td>Urenmodule</td> <td> <select name="urenmodule" id="urenmodule"> <option <?php echo $dossier['urenmodule']==''?"selected='selected'":"" ?> value=""></option> <option <?php echo $dossier['urenmodule']=='aan'?"selected='selected'":"" ?> value="aan">AAN</option> <option <?php echo $dossier['urenmodule']=='uit'?"selected='selected'":"" ?> value="uit">UIT</option> </select> </td> </tr> <td><input type="hidden" name="vlootnr" id="vlootnr" value="<?php echo $vlootnr ?>" /></td> </table> <table> <td><input type="button" class="btn" name="cancel" id="cancel" value="Cancel" onclick="window.location='trekkeroverzicht.php'" /></td> <? if ($_GET['a'] == 'nieuw'){ echo "<td><input name=\"actie\" class=\"btn\" type=\"submit\" id=\"toevoegen\" style=\"width:100%\" value=\"Toevoegen\"/></td>"; } else if ($_GET['a'] == 'knop_bewerk'){ echo "<td><input name=\"actie\" class=\"btn\" type=\"submit\" id=\"bewerk\" style=\"width:100%\" value=\"Bewerken\"/></td>"; } ?> </table> </form> </body> </html> <? echo $chauffeurnr; ?> |
Klopt, alleen zijn sommige specifieke dingen weggezakt.quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:53 schreef wdn het volgende:
[..]
Idem maar dan een jaar
jQuery zonder basis kennis van JS is onmogelijk te gebruiken vind ik.
Maar die foutmelding zou ik niet moeten krijgen wanneer ik die functie aanroep met een handmatig meegegeven id?quote:Op donderdag 9 februari 2012 10:57 schreef Catch22- het volgende:
Klopt, alleen zijn sommige specifieke dingen weggezakt.
Maar ik gok dat id geen value heeft? Je kan dat beter debuggen door console.log(id) te gebruiken en te kijken wat je meekrijgt.
Maar nu heb ik dus dat als ik op een 'bewerk' knop druk, dat hij kijkt wat de reeds opgeslagen data is en die in de eerste pulldown selecteert: (regel 67)quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:07 schreef Catch22- het volgende:
http://jsfiddle.net/gGALE/
dat werkt gewoon... In essentie hetzelfde als wat jij doet.
1 2 3 4 | if ($group_01['PROBLEEMID'] == $dossier['probleemid']){ $group_01_options .= '<option selected="selected" value="'.$group_01[$table_column_01].'">'.$group_01['OMSCHRIJVING'].'</option>'."\r\n"; $optie01 = $group_01[$table_column_01]; } |
Lastig om die scheidingslijn te vinden, aangezien alles leuk aan elkaar gekoppeld is .. sorryquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:17 schreef Catch22- het volgende:
Sorry, maar je phpklussen moeten in een ander topic![]()
Allereerst is het belangrijk dat je een scheiding aanbrengt. PHP code hoort in een apart bestand, net zoals JS code, CSS code en HTML code. In de HTML code breng je die verschillende bestanden bij elkaar. Dat is de algemene werkwijze van het ontwikkelen van een pagina.quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat is geen probleem, als ik maar een idee heb van hoe ik het anders zou kunnen aanpakken.
Wil je even naar ons komen en mijn baas dat ook even vertellenquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Allereerst is het belangrijk dat je een scheiding aanbrengt. PHP code hoort in een apart bestand, net zoals JS code, CSS code en HTML code. In de HTML code breng je die verschillende bestanden bij elkaar. Dat is de algemene werkwijze van het ontwikkelen van een pagina.
Even een indruk van hoe ik werk qua indeling enzo; (iets onduidelijk, maar oke)quote:Op donderdag 9 februari 2012 11:30 schreef Catch22- het volgende:
Gebruik je uberhaupt wel een framework?
Serieel PHP programmeren is wel heel 2002...
Geen probleem, ik wil hem wel wat van mijn werk laten zienquote:Op donderdag 9 februari 2012 11:29 schreef wdn het volgende:
[..]
Wil je even naar ons komen en mijn baas dat ook even vertellen
Ik krijg hem niet zo ver
De overdracht zal wel dramatisch zijn geweest denk.quote:Op donderdag 9 februari 2012 12:13 schreef Tegan het volgende:
Je moet een gehele applicatie maken zonder programmeerervaring. Geen wonder dat er constant gegevenslekken zijn overal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |