Thx Admiraal,
Ik zal even de lijst invullen!
Naam huisdier: Ashy
Soort: poes
Ras: Geen? Het is een tijdertje
Leeftijd: 9
Dierenpaspoort beschikbaar: ja
Gechipt: ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: ja
Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): eeeh, lang geleden. Wij laten ze eigenlijk nooit enten, omdat ze niet met andere dieren een aanraking komt. Behalve onze andere kat.
Datum laatste dierenartsbezoek: eeeeh, ook lang geleden... Zoek ik op als ik thuis ben
Reden laatste dierenartsbezoek: Dat was omdat ze van een stoeltje was gevallen en last had van haar pootje.
Aard van het beestje: Het is een dominant vrouwtje. Ze houd niet van ongevraagde aandacht en gaat het liefst haar eigen gang. Staat het haar niet aan, dan mept ze er snel op los. Zindelijk: ja en nee. Ze weet prima waar de bak staat, maar als ze haar zin niet krijgt dat gaat ze er rustig naast zitten...
Omgang met kinderen: kan niet met (iig) kleine kinderen omgaan.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): geen, behalve dat ze wat dik is.
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: uit een nestje toen ze kitten was.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Ze gaat echt niet samen met ons zoontje van 3. Hij snapt niet dat de poes niet wil knuffelen/spelen. En Ashy valt hem aan met nagels. Laatst had hij 12 bloederige krassen over zijn gezicht lopen van zijn neus tot zijn oor: een gerichte aanval op de ogen. Niets geks voor een kat in het nauw, maar we hebben veel geluk gehad dat hij er niets aan over heeft gehouden. En helaas lukt het ons niet om 24 uur per dag een oog op allebei te houden, vooral niet met een tweede op komst.
Verdere dingen: Ik snap dat er mensen zijn die op een "gemakkelijke" manier van hun huisdier af willen, omdat deze niet meer past of zo. Ik wil even benadrukken dat wij zo NIET zijn. Wij hebben eerst 10 jaar voor een asielpoes met nierproblemen gezorgd (overleden op 15 jarige leeftijd). En daarnaast ook een "ongewilde kat" binnen de familie geadopteerd.
Het doet ons dan ook heel erg veel verdriet dat Ashy weg moet, mede omdat het echt niet alléén haar schuld is. Maar we kunnen moeilijk ons zoontje weg doen

of afwachten tot hij echt een oog kwijt is...

Daarom willen we alle kanalen inschakelen om voor haar een goed tehuis te zoeken. Als we gingen voor de gemakkelijke oplossing, brachten we haar wel naar het asiel. Maar dat willen we niet, want daar komt ze nooit meer uit!
Dus ik hoop dat hier dierenvrienden zitten die ons verder willen/kunnen helpen. Misschien dat je zelf plaats hebt. Of misschien weet je iemand, heb je een adres, telefoonnummer, etc.