abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100798918
Wij zoeken een nieuw tehuis voor onze poes Ashy. Zij gaat namelijk echt niet samen met ons zoontje van 3 en er is een tweede kindje op komst...

Ashy is 9 jaar oud en gesteriliseerd. Behalve dat ze wat dik is (...), is ze (naar ons weten) verder gezond.
Ze is een poes die het liefst haar eigen gang gaat. Als ze aandacht wil, komt ze daar zelf om vragen. Voor de rest wil ze het liefst met rust gelaten worden.
Bij ons gaat ze veel naar buiten (weer of geen weer, maakt haar niets uit), maar ze gaat de tuin niet uit.

Ons lijkt ze het beste op haar plaats ergens waar ze veel naar buiten kan en haar eigen gang kan gaan (bijvoorbeeld op een boerderij). Wie kan ons verder helpen aan een goed tehuis voor haar? Anders moeten we haar naar het asiel brengen en dat willen we niet! Want daar komt ze nooit meer uit...

Weet je iets dat ons verder kan helpen, dan horen we het graag!

[ Bericht 8% gewijzigd door SailorMoon op 16-08-2011 15:04:22 ]
pi_100799016
-edit: reageer niet als je niet normaal kan reageren

[ Bericht 75% gewijzigd door admiraal_anaal op 16-08-2011 11:23:03 ]
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:16:54 #4
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_100799076
Daar gaan we weer :{
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:35:24 #5
44552 Black_Ninja
Ninja's bestaan!
pi_100799565
quote:
13s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:16 schreef zwartedoos het volgende:
Daar gaan we weer :{
Wat bedoel je? :?

TS: Even een vraagje, waarom gaat ze niet met jullie zoontje? Wat voor merk is de kat? Hoe is ze met vreemde? Hoe is ze met andere katten?
Domo Arigato!
pi_100800055
Thx Admiraal,

Ik zal even de lijst invullen!

Naam huisdier: Ashy
Soort: poes
Ras: Geen? Het is een tijdertje
Leeftijd: 9
Dierenpaspoort beschikbaar: ja
Gechipt: ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: ja

Datum laatste inenting (indien noodzakelijk): eeeh, lang geleden. Wij laten ze eigenlijk nooit enten, omdat ze niet met andere dieren een aanraking komt. Behalve onze andere kat.

Datum laatste dierenartsbezoek: eeeeh, ook lang geleden... Zoek ik op als ik thuis ben ;)
Reden laatste dierenartsbezoek: Dat was omdat ze van een stoeltje was gevallen en last had van haar pootje.

Aard van het beestje: Het is een dominant vrouwtje. Ze houd niet van ongevraagde aandacht en gaat het liefst haar eigen gang. Staat het haar niet aan, dan mept ze er snel op los. Zindelijk: ja en nee. Ze weet prima waar de bak staat, maar als ze haar zin niet krijgt dat gaat ze er rustig naast zitten...

Omgang met kinderen: kan niet met (iig) kleine kinderen omgaan.

Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): geen, behalve dat ze wat dik is.

Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee

Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: uit een nestje toen ze kitten was.

Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Ze gaat echt niet samen met ons zoontje van 3. Hij snapt niet dat de poes niet wil knuffelen/spelen. En Ashy valt hem aan met nagels. Laatst had hij 12 bloederige krassen over zijn gezicht lopen van zijn neus tot zijn oor: een gerichte aanval op de ogen. Niets geks voor een kat in het nauw, maar we hebben veel geluk gehad dat hij er niets aan over heeft gehouden. En helaas lukt het ons niet om 24 uur per dag een oog op allebei te houden, vooral niet met een tweede op komst.

Verdere dingen: Ik snap dat er mensen zijn die op een "gemakkelijke" manier van hun huisdier af willen, omdat deze niet meer past of zo. Ik wil even benadrukken dat wij zo NIET zijn. Wij hebben eerst 10 jaar voor een asielpoes met nierproblemen gezorgd (overleden op 15 jarige leeftijd). En daarnaast ook een "ongewilde kat" binnen de familie geadopteerd.

Het doet ons dan ook heel erg veel verdriet dat Ashy weg moet, mede omdat het echt niet alléén haar schuld is. Maar we kunnen moeilijk ons zoontje weg doen ;) of afwachten tot hij echt een oog kwijt is... :( Daarom willen we alle kanalen inschakelen om voor haar een goed tehuis te zoeken. Als we gingen voor de gemakkelijke oplossing, brachten we haar wel naar het asiel. Maar dat willen we niet, want daar komt ze nooit meer uit!

Dus ik hoop dat hier dierenvrienden zitten die ons verder willen/kunnen helpen. Misschien dat je zelf plaats hebt. Of misschien weet je iemand, heb je een adres, telefoonnummer, etc.
pi_100800486
Aanvulling* (had ik getypt, maar blijkbaar ook weer gedelete)

Ashy is heeft altijd andere katten om zich heen gehad, maar speelt hier altijd erg de baas over. Dat probeert ze ook over honden :D Een vreemde kat in onze tuin = vechten...
Andere mensen is ze ook niet echt van gediend, tenzij je duidelijk laat merken wie de baas is.

Als het haar uitkomt, komt ze bij ons liggen. Zo van: je mag me nu aaien.

Kortom: niet een erg sociale kat. Al is het misschien wel anders als ze ergens anders "woont".
Vandaar dat wij denken dat ze het beste past ergens "buiten": op een boerderij of zo. Dan kan ze haar eigen gang gaan en heeft ze van niemand last (en niemand van haar ;)).
pi_100804056
Ik heb helaas geen plek voor d'r (ga mijn oude nierkat geen indringer aandoen op d'r oude dag), maar misschien wel zinvol om de regio te vermelden.
pi_100805538
@ Anboni. Nee, dat zou ik jouw kat niet aandoen ;)

Ashy woont nu in Den Bosch. Dus regio: Noord-Brabant-Gelderland-Limburg-Utrecht? Wij zijn heel flexibel. Al is Noord-Groningen misschien wat ver... Alhoewel als we dan een goed thuis voor haar vinden... :)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:43:27 #10
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_100807034
Een foto doet ook wonderen.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_100807983
Bij deze!
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:05:13 #12
163650 Greys
pi_100810313