Volgens mij is het toch echt andersom. Die motor met onderliggende nokkenas komt nog uit de renault 4.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:10 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Twingo oud model heeft een ketting
Eerste model Twingo had inderdaad nog stoterstangen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Volgens mij is het toch echt andersom. Die motor met onderliggende nokkenas komt nog uit de renault 4.
nope, zit een riem opquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:10 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Twingo oud model heeft een ketting
Vandaar dat je nog zoveel van die dingen ziet rijden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Renault Twingo's kleppen tikken nog erger dan een Diesel uit het jaar 0, kut dingen zijn het.. maar goed ook dat ze niks meer waard zijn, allemaal na de sloop/export met die dingen
Als jij er paar weken met rijdt dan vreet elke auto koppakkingen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:11 schreef Turquaz52 het volgende:
dat is wat jij denkt.. stelletje koppakking vreters zijn het
ja ik werk bij Renaultquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:15 schreef Turquaz52 het volgende:
oooh jij bent die renault monteur toch? DM![]()
En ff over TU reeks, want bij BMW staat dat voor Technical Upgrade..
Alles wat van metaal is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:30 schreef sashe het volgende:
dat is fijn en snel om te horen! Ik heb er een paar gezien van 2002 en 2003.
Wat zijn de dingen waar je bij een ka op moet letten? ik weet tankdop, ruitenwisser achter, deur posten (alles checken op roest en plekjes) wat nog meer??
2 dingen:quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:10 schreef CafeRoker het volgende:
Uit bovenstaande kun je ook afleiden dat als je er een koopt die nog niet roest, een paar honderd euro voor een fatsoenlijke antiroestbehandeling meer dan de moeite waard is. Eigenlijk wel haast verplicht.
Een distributieketting in plaats van een distributieriem betekent NIET dat je een auto niet hoeft te onderhouden. Er moet soms nog verse olie in, nieuwe banden, verse koelvloeistof, nieuwe remmerij, enzovoorts.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:42 schreef sashe het volgende:
[..]
weet iemand anders hier misschien meer over? ik heb wat gelezen over ka's met kettingen die je moet onderhouden en degene die je niet hoeft te onderhouden?
Da's waar, maar zelfs al zit er aan de binnenkant al roest in dan zet je dat met fertan of rx wel best een tijdj(bijna) stil. Geloof me dat die blaasjes echt eerder komen dan wanneer je die prut er niet indoet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:42 schreef 2cv het volgende:
2 dingen:
- Bestaande roestschade repareer je niet met een antiroestbehandeling
- Bedrijven die antiroestbehandelingen 'doen' willen geen Ka behandelen omdat die toch wel kapotroesten en ze garantie moeten geven.
Daar kan ik me eigenlijk alleen maar bij aansluitenquote:Samengevat: koop geen Ka.
Mja.. grote probleem bij die TU'tjes is dat er niemand bedenkt dat een auto onderhouden moet worden... En een cannetje KVS schijnt een dure investering te zijn op een auto van een paar 100 euro. Afijn... na een paar jaar verandert die KVS wel in slootwater.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Turq, dat is de TU reeks van PSA vooral de TU3JP en Tu1JP hebben hier last van, renault van in vergelijking met die 2 van PSA mee
sterker nog
ik loop al weer een tijdje bij Renault mee, en niet 1x de kop er af gehad.... Omdat de pakking lek zou wezen. komt gewoon niet meer voor
en voor de grapjassen, enkel de F9Q motoren uit 01-04 zijn ruk, maar die gaan kapot door de turbo die op holslaat
Och, die 2 minutenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:46 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Da's waar, maar zelfs al zit er aan de binnenkant al roest in dan zet je dat met fertan of rx wel best een tijdj(bijna) stil. Geloof me dat die blaasjes echt eerder komen dan wanneer je die prut er niet indoet.
Oliekanaal RV gaat bij een nieuwe pakking eigenlijk nooit meer kapot.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
@ spam
Bij de TU blokjes is er zelden een probleem met de pakking voor het koelwater, de oliekanaal RV van het blok slaat door naar buiten, daarom gaan ze lekken, en de bussen die willen nog wel eens te hoog staan....
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Klopt de D4F en D7F zijn goede motoren, en ja die TSI en TFSI zijn BAGGER, en maar roepen dat franse auto's slecht zijn, nou die zijn pas slecht, of de DSG bak, gaat al kapot in de showroom, met 8Km op de teller
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |