abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100819527
elke ka tot het nieuwe model roest...

Ford heeft er niks aan gedaan, want mocht niks kosten

bekende en beruchte plekken:


Tankklep
Subframe
dorpels
Zijscherm van tankklep
pi_100819536
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:10 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Twingo oud model heeft een ketting
Volgens mij is het toch echt andersom. Die motor met onderliggende nokkenas komt nog uit de renault 4.
pi_100819636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:56 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Volgens mij is het toch echt andersom. Die motor met onderliggende nokkenas komt nog uit de renault 4.
Eerste model Twingo had inderdaad nog stoterstangen.
Was een ouderwets blok in een toen erg moderne auto.

Later is er een wat modernere motor met bovenliggende nokkenas ingekomen.
Geen idee of die ketting hadden, de laatste versie van de 8 klepper heeft distributieriem en alle 16v ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2011 20:01:46 ]
pi_100819758
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:10 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Twingo oud model heeft een ketting
nope, zit een riem op
pi_100819896
Ford Ka, Ford Fiesta en Renault Twingo's kleppen tikken nog erger dan een Diesel uit het jaar 0, kut dingen zijn het.. maar goed ook dat ze niks meer waard zijn, allemaal na de sloop/export met die dingen :r
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_100820307
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Renault Twingo's kleppen tikken nog erger dan een Diesel uit het jaar 0, kut dingen zijn het.. maar goed ook dat ze niks meer waard zijn, allemaal na de sloop/export met die dingen :r
Vandaar dat je nog zoveel van die dingen ziet rijden.
Het blok van zo'n Twingo is het meest betrouwbare van de auto, de rest gaat kapot maar blok blijft lopen.
pi_100820342
dat is wat jij denkt.. stelletje koppakking vreters zijn het :')
Het fixxen is gewoon simpel..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_100820455
Turq, dat is de TU reeks van PSA vooral de TU3JP en Tu1JP hebben hier last van, renault van in vergelijking met die 2 van PSA mee

sterker nog

ik loop al weer een tijdje bij Renault mee, en niet 1x de kop er af gehad.... Omdat de pakking lek zou wezen. komt gewoon niet meer voor

en voor de grapjassen, enkel de F9Q motoren uit 01-04 zijn ruk, maar die gaan kapot door de turbo die op holslaat
pi_100820537
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:11 schreef Turquaz52 het volgende:
dat is wat jij denkt.. stelletje koppakking vreters zijn het :')

Als jij er paar weken met rijdt dan vreet elke auto koppakkingen. ;)
pi_100820544
oooh jij bent die renault monteur toch? DM })

En ff over TU reeks, want bij BMW staat dat voor Technical Upgrade.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_100820567
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:15 schreef Turquaz52 het volgende:
oooh jij bent die renault monteur toch? DM })

En ff over TU reeks, want bij BMW staat dat voor Technical Upgrade.. :')
ja ik werk bij Renault
pi_100820634
TU = eerste gedeelte motor code welke voor benzine staat

0 staat voor de 1.0 monopiont
1 staat voor de 1.1 monopiont
3 staat voor de 1.4 multi point
5 staat voor de 1.6 multi point

JP = 2 klepper

JP4 = 4 klepper
pi_100821036
En wat als je een 1.2 hebt :6
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:51:44 #39
182073 invine
blablabla etc.
pi_100822643
Sowieso dat de eerste lichting twingo's een ketting hebben gehad (de 1.0 blokjes).

En daarbij ben jij nr1 beunhaas hier op het forum turq! no offense... maar jij rijd alleen maar in gare barrels dus vind je het gek dat ze allemaal tikken :')
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_100824920
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:22 schreef Turquaz52 het volgende:
En wat als je een 1.2 hebt :6
dan heb je geen TU blokje
  † In Memoriam † dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:42:00 #41
25682 2cv
Niet subtiel
pi_100825308
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:30 schreef sashe het volgende:
dat is fijn en snel om te horen! Ik heb er een paar gezien van 2002 en 2003.
Wat zijn de dingen waar je bij een ka op moet letten? ik weet tankdop, ruitenwisser achter, deur posten (alles checken op roest en plekjes) wat nog meer??
Alles wat van metaal is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:10 schreef CafeRoker het volgende:
Uit bovenstaande kun je ook afleiden dat als je er een koopt die nog niet roest, een paar honderd euro voor een fatsoenlijke antiroestbehandeling meer dan de moeite waard is. Eigenlijk wel haast verplicht.
2 dingen:
- Bestaande roestschade repareer je niet met een antiroestbehandeling
- Bedrijven die antiroestbehandelingen 'doen' willen geen Ka behandelen omdat die toch wel kapotroesten en ze garantie moeten geven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:42 schreef sashe het volgende:

[..]

weet iemand anders hier misschien meer over? ik heb wat gelezen over ka's met kettingen die je moet onderhouden en degene die je niet hoeft te onderhouden?
Een distributieketting in plaats van een distributieriem betekent NIET dat je een auto niet hoeft te onderhouden. Er moet soms nog verse olie in, nieuwe banden, verse koelvloeistof, nieuwe remmerij, enzovoorts.

Samengevat: koop geen Ka. Ooit 1 keer zo'n ding te koop gezien. Hij zag er goed uit maar de dorpels waren weg.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_100825578
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:42 schreef 2cv het volgende:

2 dingen:
- Bestaande roestschade repareer je niet met een antiroestbehandeling
- Bedrijven die antiroestbehandelingen 'doen' willen geen Ka behandelen omdat die toch wel kapotroesten en ze garantie moeten geven.

Da's waar, maar zelfs al zit er aan de binnenkant al roest in dan zet je dat met fertan of rx wel best een tijdj(bijna) stil. Geloof me dat die blaasjes echt eerder komen dan wanneer je die prut er niet indoet.

quote:
Samengevat: koop geen Ka.
Daar kan ik me eigenlijk alleen maar bij aansluiten :)
pi_100826208
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:22 schreef Turquaz52 het volgende:
En wat als je een 1.2 hebt :6
maar een EP1 blokje
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:15:54 #44
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_100827422
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Turq, dat is de TU reeks van PSA vooral de TU3JP en Tu1JP hebben hier last van, renault van in vergelijking met die 2 van PSA mee

sterker nog

ik loop al weer een tijdje bij Renault mee, en niet 1x de kop er af gehad.... Omdat de pakking lek zou wezen. komt gewoon niet meer voor

en voor de grapjassen, enkel de F9Q motoren uit 01-04 zijn ruk, maar die gaan kapot door de turbo die op holslaat
Mja.. grote probleem bij die TU'tjes is dat er niemand bedenkt dat een auto onderhouden moet worden... En een cannetje KVS schijnt een dure investering te zijn op een auto van een paar 100 euro. Afijn... na een paar jaar verandert die KVS wel in slootwater.
Vooral de Alu blokjes kunnen na een jaar of 10 olie gaan lekken boven het dynamo of gewoon door slaan naar het koelsysteem. Maarja... onder 15 min heb je de kop eraf bij een monopoint...
Oh.. en voor de 1.6 kan ik je de Corteco vervangingskoppakkingen niet aanraden, maar gewoon een Victor Reinz of eentje van de dealer ertussen te leggen. Dan gaat het eigenlijk nooit stuk.

Mijn ervaring is met de Renault D4F en D7F dat er eigenlijk niks kapot gaat.... Ja een keer een 8 klepper die een beetje olie verbruikte, maar dat zal wel lompheid geweest zijn van de eigenaar (auto uit 2001 ofzo). Een nieuwe TSI verbruikt meer...

Koop geen KA, koop iets frans/duits.
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_100827596
@ spam


Bij de TU blokjes is er zelden een probleem met de pakking voor het koelwater, de oliekanaal RV van het blok slaat door naar buiten, daarom gaan ze lekken, en de bussen die willen nog wel eens te hoog staan....
pi_100827656
Klopt de D4F en D7F zijn goede motoren, en ja die TSI en TFSI zijn BAGGER, en maar roepen dat franse auto's slecht zijn, nou die zijn pas slecht, of de DSG bak, gaat al kapot in de showroom, met 8Km op de teller
  † In Memoriam † dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:36:23 #47
25682 2cv
Niet subtiel
pi_100828732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:46 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Da's waar, maar zelfs al zit er aan de binnenkant al roest in dan zet je dat met fertan of rx wel best een tijdj(bijna) stil. Geloof me dat die blaasjes echt eerder komen dan wanneer je die prut er niet indoet.
Och, die 2 minuten :P Zonder gekheid: ik vraag me af hoe lang het de roest tegenhoudt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:25:34 #48
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_100831673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
@ spam

Bij de TU blokjes is er zelden een probleem met de pakking voor het koelwater, de oliekanaal RV van het blok slaat door naar buiten, daarom gaan ze lekken, en de bussen die willen nog wel eens te hoog staan....
Oliekanaal RV gaat bij een nieuwe pakking eigenlijk nooit meer kapot.
Die bussen zijn uuhmm nouja.. vaak als het blok warmloopt, of dat iemand de kop eraf getrokken heeft en de krukas wil verdraaien zonder de bussen vast te zetten :X . Heb eigenlijk nog nooit een voetpakking hoeven vervangen (TU blokjes kosten ook niks... O+ Een krat bier is duurder als een zgan 1.1 blok O+ )

Bij een TSI is het zelfs normaal om al 2 liter olie verbruikt te hebben voor de eerste servicebeurt(30k).. |:(

Om nog een beetje ontopic te gaan;
Hoe gek ik het ook vind, met een budget van iets meer dan 2000 euro .. ga ik je denk ik toch echt maar een Clio II aanraden. Of iemand moet weten dat er iets beter is? Je zou er een polo, Yaris of corsa tegenover zetten, maar daar had ik niet voor gekozen.
Een twingo 1(model tot 2007) ga ik je afraden, omdat ik het onderstel niet kan waarderen, de km teller niet leesbaar is bij laagstaande zon, en tsja... de vormgeving is ook niet mijn smaak.
Een Twingo II O+ raad ik iedereen aan, maar zal wel buiten je budget vallen.
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:31:32 #49
182073 invine
blablabla etc.
pi_100832020
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Klopt de D4F en D7F zijn goede motoren, en ja die TSI en TFSI zijn BAGGER, en maar roepen dat franse auto's slecht zijn, nou die zijn pas slecht, of de DSG bak, gaat al kapot in de showroom, met 8Km op de teller
:D man naar mijn hart.. iemand die tenminste verstand van dingen heeft.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:38:43 #50
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_100832414
Goed topic :D
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')