quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:07 schreef vogeltjesdans het volgende:
TS heeft zowaar een punt. Want hoe kan je iets opzoeken als niemand voor je dat ooit heeft opgezocht.
Zo werkt Google ongeveer wel. Heeft niemand het ooit gepost op internet, dan is het nooit te vinden. Staat de oplossing wel online maar heeft niemand er ooit naar gezocht, dan staat het zeer laag of helemaal niet in de zoekresultaten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:08 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dus je kan pas iets opzoeken, wanneer iemand anders het al heeft opgezocht?
Het kan ook zijn dat iemand met algemene kennis het online heeft gezet, zonder het ooit op te zoeken. En meestal link je alleen iemand met een domme vraag naar let me google that for you. Het gaat dus niet op in zulke gevalle imo.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:37 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Zo werkt Google ongeveer wel. Heeft niemand het ooit gepost op internet, dan is het nooit te vinden. Staat de oplossing wel online maar heeft niemand er ooit naar gezocht, dan staat het zeer laag of helemaal niet in de zoekresultaten.
Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden (zoals let me google that for you).quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat iemand met algemene kennis het online heeft gezet, zonder het ooit op te zoeken. En meestal link je alleen iemand met een domme vraag naar let me google that for you. Het gaat dus niet op in zulke gevalle imo.
Er zijn wel domme vragen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden (zoals let me google that for you).
soms heb je behoefte aan menselijk contact ipv een machine met zoekresultaten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn wel domme vragen.
De moeite nemen om een topic op fok te openen terwijl je het makkelijker kan googelen...tja.
Psssst, het is FOK!.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn wel domme vragen.
De moeite nemen om een topic op fok te openen terwijl je het makkelijker kan googelen...tja.
Dan moet je naar buiten gaan en het aan iemand vragen. Een topic op een forum openen is geen menselijk contact maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
soms heb je behoefte aan menselijk contact ipv een machine met zoekresultaten.
Wow.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
soms heb je behoefte aan menselijk contact ipv een machine met zoekresultaten.
Ik durf niet...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:07 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dan moet je naar buiten gaan en het aan iemand vragen. Een topic op een forum openen is geen menselijk contact maken.
Mijn grap wat doe jequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:08 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Dus je kan pas iets opzoeken, wanneer iemand anders het al heeft opgezocht?
Nee, dat is een online game!quote:
Je hebt wel gelijk hoor, alleen als je het van de andere kant bekijkt, vind ik het niet onredelijk van ze om jou de search te verwijzen ALS er al tig topics van bestaan. Een search gebruiken kan net zo 'moeilijk' als iemand dat zich heel vaak moet herhalen en daar moe van wordt. Sinds wanneer is het zo ingewikkeld om een search te gebruiken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:43 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Ja ik las het. Klopt idd, dit is een ander probleem dan dat van TS maar ook al is het antwoord nog zo simpel liever een paar keer het antwoord copy-pasten dan verwijzen naar de search waar ongetrainde zoekers () alleen maar topics vinden waar verwezen wordt naar de search.
Zeg niet dat dat op FOK! zo is, op tweakers soms wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |