abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100861902
Heel simpel: ruik er maar aan... dan weet je zeker of het pus is of niet. De graflucht van pus is gemakkelijk te herkennen (bwugh).Zou me er niet te druk om maken als het niet stonk. OUde zalf kan ook. Ik heb abcessen meestal met honingzalf behandeld, dat is een stuk dikker en dan komt er ook vaak eerst oude zalf uit bij het spoelen. Cafzalf is wat vloeibaarder, maar het zou me weinig verbazen als dat ook gewoon kan.

Heb mijn ava ook veranderd voor deze dappere kleine man met heldenbaasjes! :D
I had a signature once. It was awful.
pi_100863284
Ja weet ik dus niet hoor, of het pus is of zalf. Het leek op ingedroogde vaseline zeg maar, ingedroogde pus is toch wat minder 'taai'?
het bloed (heel klein beetje) was wel helderrood.. Er ging vandaag niks mis met uitschieten ofzo dus het kwam echt van binnenuit. Het stonk niet bijzonder..

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2011 18:58:07 ]
pi_100863547
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:57 schreef heaven7 het volgende:
Ja weet ik dus niet hoor, of het pus is of zalf. Het leek op ingedroogde vaseline zeg maar, ingedroogde pus is toch wat minder 'taai'?
het bloed (heel klein beetje) was wel helderrood.. Er ging vandaag niks mis met uitschieten ofzo dus het kwam echt van binnenuit. Het stonk niet bijzonder..
Dan is het geen pus maar waarschijnlijk een restje zalf. :Y
Dat bloed is waarschijnlijk vers bloed. Geen paniek! Kan absoluut geen kwaad (tenzij het er met sloten uitkomt maar dat spreekt voor zich ;) ). Bij het spoelen kun je allicht een haarvaatje beschadigd hebben of die oude zalf die eruit komt heft een vaatje geraakt. Stolt vanzelf en is eigenlijk alleen maar goed want dan weet je dat er goede doorbloeding is wat ideaal is voor perfecte wondgenezing. Het is ook niet gek dat er af en toe bloed komt: het is pas een week geleden geopereerd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100864319
Oke gelukkig :) We zullen het vanavond meemaken bij de volgende spoeling :(

Nieuw filmpje, zelfde kaliber, hij doet niet veel anders dan rondhuppelen :P

pi_100864474
En heel kleintje van een confrontatietje met Siep, die steeds minder moeilijk doet O+

† In Memoriam † woensdag 17 augustus 2011 @ 19:26:57 #126
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100864586
Wat een leuke filmpjes TS thanks! :* *O* *O* *O*

Zou Siep ook niet gewoon bang zijn van het kapje dat Joey om heeft?

Ben helemaal geen kattenkenner, weet meer van honden af. :@
Are you fokking to me?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:28:17 #127
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_100864662
Ik vind hem al een stuk levendiger, en speels :Y
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:38:36 #128
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_100865144
Leuke filmpjes, stuk levendiger inderdaad. :)
Siep is ook nog erg voorzichtig met 'm zo te zien, of die vindt die toeter eng, kan ook nog..
pi_100865950
Siep is altijd zo voorzichtig in het begin bij andere katten :) Duurt een dag of wat en dan bespringt hij ze en wil spelen *O*

En we verdenken Joey er toch van een meisje te zijn :? We gingen de achterkant schoonmaken en toen zag ik een gaatje in het 'hobbeltje' bij de anus! Mannetjes hebben toch geen gaatje aan de achterkant?
pi_100866674
Bij poesjes zit het hobbeltje met het plasgaatje zowat direct tegen het hobbeltje met de anus. Bij katertjes zit daar meer ruimte tussen want na een tijdje zie je tussen anus en plasgaatje de balletjes verschijnen.

Plaatjes hier:
http://www.dapbladelhapert.nl/kittens_poes_of_kater.htm

http://pawpeds.com/pawaca(...)tter/kittens_nl.html

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/kat/sexen.html
  Moderator woensdag 17 augustus 2011 @ 20:14:24 #131
155227 crew  Guppy
dus
pi_100866800
Geen idee hoe dat bij katten zit, maar anders noemen we m gewoon Josey, boeiend :P

Wat doet ie t goed *O* Ik word echt helemaal blij van die filmpjes, ik zie zoveel verschil met de eerste keer dat ik m zag! O+ Nu gaat ie vast héél hard groeien :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2011 @ 20:19:15 #132
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100867026
:D Wat een leuke filmpjes, en wat is Joey al lekker nieuwsgierig en speels.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_100868210
Qua kleur heeft hij alle odds voor om een meisje te zijn... Naja, als hij over een half jaar krols wordt weet je het zeker ;)

Wat een keilieve filmpjes weer O+ Echt genieten, hij is zo lief en nieuwsgierig, als hij die lampenkap niet omhad zou je nauwelijks denken dat dit beestje een week geleden nog bijna dood lag te gaan...

Ohja, pus kan hééél vloeibaar zijn als een abces superrijp is, bij een ongerijpt of oud abces kan de pus dikkig zijn. Maar ik denk niet dat het pus is :)

Joey *O*
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:54:12 #134
45 SiGNe
pi_100868494
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:56 schreef heaven7 het volgende:
Siep is altijd zo voorzichtig in het begin bij andere katten :) Duurt een dag of wat en dan bespringt hij ze en wil spelen *O*

En we verdenken Joey er toch van een meisje te zijn :? We gingen de achterkant schoonmaken en toen zag ik een gaatje in het 'hobbeltje' bij de anus! Mannetjes hebben toch geen gaatje aan de achterkant?
Vrouwtjes hebben een streepje, mannetjes een rondje..
pi_100868759
* Komt uit lurkstand*

Wat n leuke filmpjes *O* *O* *O*
En ik wou even zeggen dat ik het super vind wat jullie doen voor Joey.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:05:09 #136
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_100868927
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 18:19 schreef zoeperzazke het volgende:
Heel simpel: ruik er maar aan... dan weet je zeker of het pus is of niet. De graflucht van pus is gemakkelijk te herkennen (bwugh).Zou me er niet te druk om maken als het niet stonk. OUde zalf kan ook. Ik heb abcessen meestal met honingzalf behandeld, dat is een stuk dikker en dan komt er ook vaak eerst oude zalf uit bij het spoelen. Cafzalf is wat vloeibaarder, maar het zou me weinig verbazen als dat ook gewoon kan.

Heb mijn ava ook veranderd voor deze dappere kleine man met heldenbaasjes! :D
Wat dit betreft ben ik na al die jaren :D nog steeds een Noob...ik wil ook een joey avatar, hoe doe ik dit??

ot: wat gaat het goed met dappere joey, lekker rondhupsen O+
pi_100869847
Is dikkere pus ook zo 'taai'? Ik moest het echt zeg maar uit het gaatje trekken, was heel plakkerig en 'vast'.

En tis een spleetje!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:33:08 #138
45 SiGNe
pi_100870076
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:27 schreef heaven7 het volgende:
Is dikkere pus ook zo 'taai'? Ik moest het echt zeg maar uit het gaatje trekken, was heel plakkerig en 'vast'.

En tis een spleetje!
Wat ik zelf heb meegemaakt na een operatie + ontsteking op het litteken, ja dik pus is taai, trekt "draden" en is vaak ook gelig van kleur, net snot wat dat betreft.

En zo te horen is Joey een dame..
  Moderator woensdag 17 augustus 2011 @ 21:34:12 #139
155227 crew  Guppy
dus
pi_100870129
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:05 schreef Zonnetje1981 het volgende:

[..]

Wat dit betreft ben ik na al die jaren :D nog steeds een Noob...ik wil ook een joey avatar, hoe doe ik dit??

ot: wat gaat het goed met dappere joey, lekker rondhupsen O+
Kies eentje die je leuk vind, en sleep die naar je bureaublad. Dan ga je naar profiel, bovenaan, en daar ga je naar de usericon manager. Daar kun je je nieuwe user icon uploaden :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100870247
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:05 schreef Zonnetje1981 het volgende:

[..]

Ik hebgewoon een foto uit het topic gepakt, er een muts op gezet, een ooglapje voorgeplakt en een zee op de achtergrond gezet :+ Gewoon een beetje creabea... Je kunt vet vragen of iemand anders er eentje voor je kan maken? of je kopieert er eentje van iemand anders, vind ik ook prima ;)
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2011 @ 21:37:40 #141
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100870297
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:34 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Kies eentje die je leuk vind, en sleep die naar je bureaublad. Dan ga je naar profiel, bovenaan, en daar ga je naar de usericon manager. Daar kun je je nieuwe user icon uploaden :)
Plaatje mag maximaal 60x60 zijn, en als je op je UI klikt kom je ook in de usericon manager ;)
pi_100870870
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:33 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Wat ik zelf heb meegemaakt na een operatie + ontsteking op het litteken, ja dik pus is taai, trekt "draden" en is vaak ook gelig van kleur, net snot wat dat betreft.

En zo te horen is Joey een dame..
Crap dan kan het dus net zo goed wel pus zijn? :{
pi_100870979
Mooi topic.
Joey is een soort lapje/streepje/ tikkie tortie. Zou bijna vreemd zijn geweest als het een katertje was.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2011 @ 21:54:00 #144
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100871102
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:49 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen kenner op het gebied van infecties hoor, maar ik zou geneigd zijn om aan te nemen dat als het toch min of meer opgedroogd pus is dat hij toch aan de betere hand is?
pi_100871678
quote:

[..]

Laat je door ons niet gek maken. :* Joey ziet er op de filmpjes hartstikke goed uit en als je blijft spoelen komt wat er ook in die holte zit eruit. En hij krijgt AB. Dus aan alle kanten worden een eventuele infectie gekilled. >:) :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † woensdag 17 augustus 2011 @ 22:06:14 #146
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100871785
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 22:04 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Laat je door ons niet gek maken. :* Joey ziet er op de filmpjes hartstikke goed uit en als je blijft spoelen komt wat er ook in die holte zit eruit. En hij krijgt AB. Dus aan alle kanten worden een eventuele infectie gekilled. >:) :P
Dat dus :Y
Op de filmpjes ziet hij er inderdaad een stuk stabieler en steviger uit dan op het eerste filmpje, en is helemaal een groot contrast met de foto's die je poste toen hij nog maar net in NL was.
Iedereen probeert denk ik gewoon mee te denken ;)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 22:19:48 #147
45 SiGNe
pi_100872541
quote:

[..]

Volgens mij is dat wat ouder pus, voordeel daarvan dat het makkelijk uit een wond te krijgen is door een beetje te knijpen.
Het was voor mij toen het laatste beetje dat uit de wond kwam en bij mezelf deed het geen pijn, er zitten verder toch (nog) geen zenuwen.

Maar goed, in hoeverre kan je een buikwond vergelijken met een oogwond?
En een kat en een mens zijn weliswaar zoogdieren maar ook niet volledig met elkaar te vergelijken.
pi_100877118
quote:

[..]

ja maar zoals hierboven al uitgelegd, waarschijnlijk oud pus, wat dus geen kwaad kan.
Joey ziet er echt beter uit in het 2e filmpje :D zijn pootjes zijn daar ook al wat dikker, wat zeker goed is. Het viel me ook op dat hij 2x zo klein is als Siep :p
pi_100884570
Nog wel kleiner dan dat denk ik ;)

Het is wel pus wrs, gisteravond kwam er ook weer wat dikkere kledder met een klein beetje bloed mee. En toen ik ging masseren patste er nog een klodder uit, het leek wel een puist :X Vanochtend kwam er alleen een beetje troebel vocht uit maar dat kan ook zalf zijn, of niet?
  Moderator donderdag 18 augustus 2011 @ 07:15:56 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_100884583
Ja, dat kan ook zalf zijn :Y

Maar joh, als je ziet hoe blij ie is, dan gaat het helemaal goedkomen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')