Niet best idd. Wat voor gerechten hadden jullie?quote:Op maandag 3 oktober 2011 15:54 schreef MutedFaith het volgende:
Wij zijn afgelopen zaterdag naar de Harbour Club in Maastricht geweest.
De lokatie, aan 't Bassin, is prachtig. We konden nog lekker op 't terras zitten. Nouja, 'konden'.. We moesten wel, aangezien ze iedereen buiten neergezet hadden. Al hadden we graag binnen gezeten (binnen was leeg overigens), dan had 't nog niet gekund. Toen 't later wat frisser begon te worden kwamen ze voor de dames met dekentjes aan zetten.
Ons werd een aperitief (champagne, een euro of veertien. Wel lekker; wat zoeter dan normaal met een mooie fruitsmaak) aangeboden en daarna kregen we de kaart. Blijkbaar stond bij de reservering niet dat we voor de restaurantweek kwamen, want de serveerster kwam met de reguliere kaart aanzetten. Kan gebeuren, niet veel later kregen we de juiste kaart.
We hadden al besloten om 't bij drie gangen te houden. Bij elke gang konden we kiezen uit 2 gerechten, waarvan voor de tweede keuze bij voor- en hoofdgerecht ¤ 3,50 per gang bijbetaald moest worden. Uiteindelijk hebben we beide een ander voorgerecht en hoofdgerecht genomen, om alles te kunnen proeven.
Voor- en hoofdgerechten waren qua smaak, opmaak, kwantiteit en kwaliteit prima.
De derde gang bestond uit koffie/thee of een 'chocolade duo'. Het viel me al tegen dat me niet gevraagd werd of ik koffie, capuccino, espresso, thee of watdanook wilde; ik kreeg gewoon normale koffie. Daarbij kreeg ik een vingerhoedje met creme brulee en een mini-brownie. Mijn vrouw had 't chocolade duo, bestaande uit een klein chocolade cakeje en een heel klein beetje chocolademouse. Beide gerechten samen waren misschien net 1 volledig dessert.
De bediening gedurende de avond begon prima. Na ontvangt kregen we direct ons aperitief, een bakje met olijven en een glas met gezouten en gezoete nootjes. Maar zodra duidelijk werd dat we van de restaurantweek waren en ik ook nog eens geen wijn dronk werden we compleet genegeerd. Lang wachten tussen de gangen, drank werd niet aangevuld, opgenomen bestellingen werden niet bezorgd, personeel was kortaf.
Geen goede reclame voor dit restaurant. Als 't bevallen was was ik er vast vaker gaan eten, want de menukaart en liggen bevielen me wel, maar op deze manier zullen ze me er niet snel meer terug zien.
Ik wil wel wat fotootjes van ons diner posten, alleen heb ik geen idee meer wat het allemaal was,dus verwacht geen echte recensie. Daar had ik ook iets teveel champagne voor op.quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:45 schreef Bluezz het volgende:
En recensies met foto's zijn echtLeuk dat steeds meer mensen dat gaan doen.
Klacht indienen vind ik vrij pompeus... review heb ik inderdaad wel ingevuld van de site. Weet niet of ik daar nog reactie op krijg, maar verwacht het niet.quote:Op zondag 2 oktober 2011 12:32 schreef golfer het volgende:
Wat een tegenvaller Kahlie en mijn mening over de mentaliteit van sommige restaurants in de Restaurantweek wordt er weer mee bevestigd: omzet, omzet, omzet en klantvriendelijkheid gering.
Je krijgt toch achteraf nog een soort proefformulier toegestuurd van Diningcity? (of doen ze dat tegenwoordig niet meer?) Ik zou daar in dit geval heel duidelijk een negatieve recensie van maken en zelfs een klacht over indienen.
Omdat ik denk dat jij dit soort diners minder vaak doet - dus als het dan tegenvalt is de teleurstelling *nog* groter. Ik denk ook niet dat hij wist wat hij zei.quote:Op zondag 2 oktober 2011 16:59 schreef FutureFairytale het volgende:
hoe bedoel je dat ik verdrietiger word dan jij?
die opmerking trouwens 'wij zijn ook verwend' moest ik wel om lachen.. hij had denk geen idee wat hij zei.
Over foto's: Ik vind het heel leuk om ze te zien, maar zie mezelf echt niet met een camera foto's maken in een restaurant. Ik vind dat genant. Terwijl ik er echt geen last van heb als anderen het doen (alhoewel ik het niet heb gezien de afgelopen twee keren) Stom he?quote:Op maandag 3 oktober 2011 17:45 schreef Bluezz het volgende:
En recensies met foto's zijn echtLeuk dat steeds meer mensen dat gaan doen.
We zaten in ons eigen plekje in de champagne lounge, dus daar had niemand last van. Bovendien heb ik niet geflitst.quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:28 schreef kahlie het volgende:
Over foto's: Ik vind het heel leuk om ze te zien, maar zie mezelf echt niet met een camera foto's maken in een restaurant. Ik vind dat genant. Terwijl ik er echt geen last van heb als anderen het doen (alhoewel ik het niet heb gezien de afgelopen twee keren) Stom he?
Zoals ik al zei: "Als anderen het doen heb ik er echt geen last van". Ik geloof je dus direct dat je anderen niet gestoord hebt. Ik vind het alleen zelf genant om te *doen*. Ben benieuwd naar de foto's!quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:45 schreef Sanne het volgende:
[..]
We zaten in ons eigen plekje in de champagne lounge, dus daar had niemand last van. Bovendien heb ik niet geflitst. Zal ze zo online zetten.
Wat ziet het er lekker uit!quote:Op maandag 3 oktober 2011 18:45 schreef Sanne het volgende:
Restaurant/lounge Geisha in Amsterdam [ ...]
Hmmm... beetje raar ja, dat je bij een arrangement zonder wijn blijft zitten. Ik snap dat je dat niet tof vindt. Ik verbaasde me wel over de prijs bij De Librije, want dat is wel erg goedkoop met hun wijn dan! Bij Parkheuvel ben je voor 4 wijntjes 75 euro kwijt op het officiele menu. Hun wijnen vind ik dan ook wel heel erg speciaal en lekker, maar toch, ik verwachtte bij de Librije ook zulke prijzen eigenlijk...quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 07:43 schreef Blik het volgende:
Wat ik eigenlijk de grootste misser vond van de avond was het wijnarrangement. Voor 3 gangen moesten we een whopping 33 euro neerleggen. Ter vergelijk, bij de Librije betaalden we 87 euro voor het wijnarrangement a 8 wijntjes, maar dan zit je wel in een 3-sterrenrestaurant en worden de wijntjes continue goed begeschonken. Als de wijntjes goed werden bijgeschonken was die 33 euro geen onoverkomelijk probleem geweest, maar dat was helaas niet het geval. Tussen voor en hoofdgerecht hebben we zeker 20 minuten zonder wijntje gezeten. Dat mag wat mij betreft niet voorkomen bij een wijnarrangement. Kortom, ik vond 11 euro per wijntje echt te duur voor wat je kreeg, ik had liever dan zelf een fles witte wijn uitgekozen.
watquote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:33 schreef kahlie het volgende:
Ik verbaasde me wel over de prijs bij De Librije, want dat is wel erg goedkoop met hun wijn dan! Bij Parkheuvel ben je voor 4 wijntjes 75 euro kwijt op het officiele menu.
Ik moest even dubbel checken op het wel klopte wat ik zei. En idd, wijnarrangement bij de Librije voor het 8-gangen verrassingsmenu was 87,50. Bij het 4-gangen menu ben je 57,50 kwijt.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 10:33 schreef kahlie het volgende:
[..]
Hmmm... beetje raar ja, dat je bij een arrangement zonder wijn blijft zitten. Ik snap dat je dat niet tof vindt. Ik verbaasde me wel over de prijs bij De Librije, want dat is wel erg goedkoop met hun wijn dan! Bij Parkheuvel ben je voor 4 wijntjes 75 euro kwijt op het officiele menu. Hun wijnen vind ik dan ook wel heel erg speciaal en lekker, maar toch, ik verwachtte bij de Librije ook zulke prijzen eigenlijk...
Nou, het was een soort roseval-aardappel creme, en was maar een heel klein beetje.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 11:27 schreef Bluezz het volgende:
Raar van die wijn ja, en ik vind als je vis met rosevalaardappeltjes eet het een beetje vreeemd dat je frietjes erbij kan bestellen
quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:15 schreef kahlie het volgende:
Dat Erik ter Loo serieus was toen hij zei dat hij eigenlijk nog het liefst meer mensen zou willen laten genieten, blijkt wel. Parkheuvel verlengt de restaurantweek optie in Oktober & November voor de lunch van ma t/m vrij en voor het diner op dinsdag en woensdag avond.
allereerst dank voor je geschoten foto's en (als het kan)volgende keer toch maar gewoon je digitale cameraatje meenemen of zorgen dat je camera van je mobiel iets meer pixels heeft?quote:Op maandag 3 oktober 2011 16:51 schreef LieLie het volgende:
Wij aten gisteravond met vier personen bij de Havixhorst. In maart hebben we hier ook al gegeten tijdens de restaurantweek, toen met twee personen.
Het blijft een prachtige locatie, een landgoed in de bossen met een mooi landhuis en alles is mooi aangekleed. Bij binnenkomst werden we begroet door de jongen die ons de rest van de avond bediende en de eigenaar.
Aan tafel werd uitgelegd welke mogelijkheden er waren, een extra gang, een wijnarrangement, een apéritief. We zijn voor het complete pakket gegaan uiteindelijk ;-) Er werden tijdens de gangen ook broodjes aangeboden (keuze uit wit, donker en heel donker) en er was gezouten boter op tafel.
Het apéritief was een glas met 'druifjes uit eigen tuin, gewekt in grappa, opgeschonken met champagne'.
Daarna kregen we ook de amuses, twee verschillende.
Dit was een gestoomd ei met krokante aardappel en kaviaar van haring, met daarnaast een lepel met gegrilde watermeloen met twee crèmes van paprika en geitenkaas en een stukje olijf.
[ afbeelding ]
Vervolgens was het voorgerecht 'zachtgegaarde forelfilet met een remoulade van aardappel, knolselderij en gerookte forel, met een crème van mierikswortel'.
De wijn: Castel Firmian, pinot grigio, 2009.
[ afbeelding ]
Het tussengerecht was 'Gepocheerde maïskipfilet, bulgur met mint, koriander en rode ui, crème van artisjok en hazelnootgruis' (Voor mij zonder gruis, want allergisch voor nootjes). De wijn: Tapiz, Torrontes, 2009.
[ afbeelding ]
Het hoofdgerecht: 'Dungesneden runderlende met gestoofde rundersukade, pastinaakcrème, gebakken kastanjechampignons en een jus van staartpeper'. De wijn: Finca la Emperatix,, tempranillo, 2010. (pittig wijntje!)
[ afbeelding ]
Voor het nagerecht kregen we nog een dessertamuse: een glaasje met vanilleyoghurt, zachte peer en een granita van champagne. Heel lekker fris!
[ afbeelding ]
Het nagerecht werd geserveerd in twee borden. In de ene 'Een taartje van chocolade, tropische fruitcompote, straciatellamousse en een citrusschuimpje' en in de andere 'roomijs van koffiebonen met kokosschuim'. De wijn: Muscat de Beaumes de Venise, Domaine Bernardins, 2006.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vervolgens bestelden we koffie en thee met friandises. Voor mij thee, en daarnaast drie keer koffie. Het duurde eventjes voor de friandises werden gebracht, en toen lagen er drie rijtes met lekkere dingen op. De serveerster zei eerst niets en liep weer weg. We waren even in verwarring, ze zouden toch niet alleen voor de koffie friandises brengen? Maar we waren te vroeg met ons oordeel want vlak daarna kwam ze al terug met nog een apart plaatje voor mij, zonder nootjes! Helemaal goed dus.
Voor de 'wel noteneters', een glaasje 'appeltaart nieuwe stijl' een crème brulee van tonkabonen, een stukje brownie, een stukje boterkoek en een paar bonbons, o.a. met mint en mandarijn.
[ afbeelding ]
Voor mij: ook de crème brulee en de boterkoek, en daarbij nog een citrusschuimpje, een cakje met rozijnen en chocolade, een glaasje met wittechocolademousse, sinaasappel en vanilleroom en een glaasje met bessencompote en ook een soort room.
[ afbeelding ]
Al met al hebben we een geweldige avond gehad, de sfeer was leuk, de bediening was erg vriendelijk, het eten heerlijk en met mijn notenallergie werd goed omgegaan.
En dan loop je weg en kijk je nog even om naar:
[ afbeelding ]
Goh je zou het bijna nog gaan geloven dat Erik van Loo het meent.quote:Op woensdag 5 oktober 2011 18:15 schreef kahlie het volgende:
Dat Erik van Loo serieus was toen hij zei dat hij eigenlijk nog het liefst meer mensen zou willen laten genieten, blijkt wel. Parkheuvel verlengt de restaurantweek optie in Oktober & November voor de lunch van ma t/m vrij en voor het diner op dinsdag en woensdag avond.
Parkheuvel zit volgens mij ook niet verlegen om gasten. Toen ik er was zag ik duidelijk dat niet alle couverts/tafels voor restaurantweekgasten waren. Het zat bijna compleet vol. De verlenging die ze hebben aangeboden voor het diner geldt slechts op 2 van de 6 avonden en zal ook wel beperkt zijn qua couverts. Wij zijn echter wel gruwelijk verwend en zo hoort het ook.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:02 schreef rubje het volgende:
Goh je zou het bijna nog gaan geloven dat Erik van Loo het meent.Of zou die verlenging niet gewoon zijn omdat Park Heuvel behoorlijk wat klandizie mist en dus logischerwijs zo probeert eea te compenseren dmv extra inkomsten.
![]()
![]()
Laten we wel zijn. Een 2 sterrenrestaurant die moet toch niet om gasten verlegen zitten door gebruik te maken van de restaurantweek? De eigenaren van Amarone gaan iig zich volgende jaar nog een keer bedenken of ze wederom mee doen want er was behoorijk wat irritatie over de reserveringen dit jaar, wie er langskwamen en de gemiddelde besteding.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |