abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101076317
En Mooren wint zijn eerste partij op ippon na amper een minuut _O-
pi_101077421
Wie zijn eigenlijk de favorieten in de gewichtsklasse van Mooren?

Sobirov, Zantaraia en Hiraoki?
pi_101077581
De Jong wint ook zijn tweede partij, relatief eenvoudig van de Cubaan Gomez met 2 juko's.
pi_101077640
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:26 schreef Leatherface het volgende:
Wie zijn eigenlijk de favorieten in de gewichtsklasse van Mooren?

Sobirov, Zantaraia en Hiraoki?
Sobirov is natuurlijk zwaar favoriet. Erg kut dat ie in het kwart bij Mooren zit.
pi_101079171
Ente verliest helaas haar tweede wedstrijd van de ervaren Française Jossinet en is uitgeschakeld. Juko door strafjes.
pi_101080181
Mooren wordt verrassend compleet kansloos uitgeschakeld door de Azeri Mushkiyev :{

EDIT: De Jong wel door, wint op ippon van de Cyprioot Krassas. Nu tegen Draksis, heel lastig.

EDIT2: Oke, toch niet zo verrassend die nederlaag van Mooren. Mushkiyev werpt iedereen alsof het niets is _O-

[ Bericht 25% gewijzigd door TheArt op 23-08-2011 13:30:33 ]
pi_101082098
En De Jong verliest zoals verwacht van Draksic. Alle Nederlanders er daarmee uit voor vandaag.
pi_101082389
geen herkansing ofzo?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101082464
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 13:47 schreef franklop het volgende:
geen herkansing ofzo?
Nope, pas als hij van Draksic had gewonnen en een ronde later van Larose had verloren, dan had hij pas naar de herkansing gemogen. Herkansingssysteem is sinds een jaar of 2 compleet anders. Alleen de verliezers van de laatste ronde voor de halve finale mogen naar de herkansing en niet meer iedereen die van een latere halve finalist heeft verloren.
pi_101082556
Ah zat nog met dat oude systeem in mijn hoofd :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_101087088
Sobirov verloren van Kim.
pi_101087103
Hmm, Ippon van Kim weggewoven.
pi_101087176
Nu krijgen we misschien een volledig Koreaanse finale.

Ow, Sobirov alsnog door. In de laatste seconde een waza ari, waardoor hij met de eerdere yuko toch wint. :D
pi_101087278
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:48 schreef Leatherface het volgende:
Nu krijgen we misschien een volledig Koreaanse finale.

Ow, Sobirov alsnog door. In de laatste seconde een waza ari, waardoor hij met de eerdere yuko toch wint. :D
Bizar ja :D
pi_101087298
Gelukkig geen volledig Koreaanse finale. Ik heb niks tegen Koreanen, maar een finale tussen twee judoka's uit hetzelfde land vind ik een beetje spijtig voor de sport.

Met twee judoka's per land is de kans op volledig Japanse of Koreaanse finales groot. Ik heb liever dat het meer internationaal is.

Gelukkig is er op de Spelen wel per land 1 deelnemer in iedere gewichtscategorie.
pi_101087330
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:50 schreef TheArt het volgende:

[..]

Bizar ja :D
Over houdini acts gesproken. :D
pi_101087362
Hiraoka ook door. Finale Sobirov - Hiraoka in de lichtgewichten heren dus.
pi_101087407
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:51 schreef Leatherface het volgende:
Gelukkig geen volledig Koreaanse finale. Ik heb niks tegen Koreanen, maar een finale tussen twee judoka's uit hetzelfde land vind ik een beetje spijtig voor de sport.

Met twee judoka's per land is de kans op volledig Japanse of Koreaanse finales groot. Ik heb liever dat het meer internationaal is.

Gelukkig is er op de Spelen wel per land 1 deelnemer in iedere gewichtscategorie.
Het is ook een bizarre regel dat er hier twee per land in actie mogen komen. Slaat werkelijk waar nergens op. Je zou zeggen dat het een zelfde soort toernooi is, natuurlijk wel georganiseerd door twee verschillende instanties, maar toch.
pi_101087549
Dumitru, die heeft jarenlang de EK's gedomineerd.

En ze won natuurlijk goud in Peking, toen ze verrassend van Ryoko Tani in de halve finale won.
pi_101087771
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:57 schreef Leatherface het volgende:
Dumitru, die heeft jarenlang de EK's gedomineerd.

En ze won natuurlijk goud in Peking, toen ze verrassend van Ryoko Tani in de halve finale won.
Tegen Van Snick was ze ook al zo aan het zeiken. Die partij pikte ik een paar uur terug nog net mee.
pi_101087839
Ze speelde irritant, ja. Je bent geblesseerd of niet. En als je geblesseerd bent, speel dan gewoon niet.
pi_101087972
Is dat nou Jeroen Grueter die commentaar geeft?

Dat vind ik de meest irritante commentator van het NOS-gilde.
pi_101088139
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:08 schreef Leatherface het volgende:
Is dat nou Jeroen Grueter die commentaar geeft?

Dat vind ik de meest irritante commentator van het NOS-gilde.
Nope, dit is Kees Jongkind, doet sinds een paar jaar het judo. En hij doet het meer dan prima moet ik zeggen. Hij gaf ook al commentaar in Peking trouwens.
pi_101088213
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:12 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nope, dit is Kees Jongkind, doet sinds een paar jaar het judo. En hij doet het meer dan prima moet ik zeggen. Hij gaf ook al commentaar in Peking trouwens.
Okay, ik dacht al. Deze commentator doet het inderdaad aardig. Ik dacht al: heeft Grueter ineens het licht gezien? :D
pi_101088385
Bij het Nederlandse judo moeten ze eens gaan kijken naar spreiding, vooral bij de vrouwen. Zowel in de -63 als in de -70 hebben we drie judoka's die Londen kunnen halen. Bij de -63 heb je hier Willeboordse en Van Emden, terwijl Esther Stam thuis moest blijven en daardoor maar even goud won op de Universiade. Bij de -70 idem. Hier zijn Bosch en Bolder aanwezig, Polling moest thuisblijven. En Polling won dan ook maar goud op de Universiade. Dit is zeer jammer, zeker omdat we in de categorieën -57 en -78 minder dik bezaaid zijn. Echt heel jammer zoiets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')