graniet of granito? (mijn papa is stenenboer). Als je bij een keukenboer een granieten blad bestelt krijg je een dun laagje op een hout gelijmd, met een rand om het nog wat te laten lijken. Echt mooie bladen koop je bij een goeie steenhouwer. Word je ook niet afgezet met nep-graniet/composiet.quote:
Ik heb hier meerdere malen aangegeven dat ik vind dat Siral naar een psych zou moeten omdat ik eigenlijk vind dat dit soort dingen hier niet thuishoren. Wij kunnen daarmee niet helpen, omdat dit problematiek is waar we te weinig van weten. Ik zeg 1 keer dat ze haar kop in het zand steekt en nu doe je alsof ik iemand het graf intrap.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
en jij bepaalt dat dat voor Siral zo is?
ik ga uit van de eetstoornispraktijk. eetstoornissen hebben te maken met zelfvertrouwen, controle en destructiviteit. als er íets is wat de onderliggende oorzaak van een eetstoornis verergert is dat iemand aanvallen op hun eten. eten ís hun zelfbeeld, hun controle, hun waarde. goeie actie. echt.
bovendien zijn eetstoornispatienten doorgaans des te hardnekkiger hoe meer ze voor hun gevoel worden aangevallen. het helpt niet en het maakt meer kapot.
wat overblijft is dat je dat soort dingen roept omdat jíj gefrustreerd bent over het gedrag van een ander, of dat ze niet begrijpen dat jij gelijk hebt. dat is een drogreden. dat is niet de kern, en dan kun je beter je mond houden.
ik heb t niet alleen tegen jou. maar jij verdedigde een manier van reageren, en ik was daarover in gesprek met jou.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:33 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik heb hier meerdere malen aangegeven dat ik vind dat Siral naar een psych zou moeten omdat ik eigenlijk vind dat dit soort dingen hier niet thuishoren. Wij kunnen daarmee niet helpen, omdat dit problematiek is waar we te weinig van weten. Ik zeg 1 keer dat ze haar kop in het zand steekt en nu doe je alsof ik iemand het graf intrap.
Maar volgens mij is een warme pan nog steeds dodelijk voor graniet?quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:33 schreef kwakz0r het volgende:
ik opende er net eentje met de titiel "graniet of niet?"maar marmer was sneller!
[..]
graniet of granito? (mijn papa is stenenboer). Als je bij een keukenboer een granieten blad bestelt krijg je een dun laagje op een hout gelijmd, met een rand om het nog wat te laten lijken. Echt mooie bladen koop je bij een goeie steenhouwer. Word je ook niet afgezet met nep-graniet/composiet.
Verder is graniet zuurbestendiger dan marmer en andere kal-achtigere steensoorten. Al vind ik het hardstenen (=zwarte kalksteen) blad van m'n ouders wel 1000 keer mooier. maar ja, dat moet steeds in de olie en kan niet tegen zuur.
Een dikke plak natuursteen is loodzwaar, maar je eten ontdooit als nooit tevoren op zo'n plaat!
dat hele candida idee is nogal omstreden hoor. in de categorie: van deo krijg je kanker.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:34 schreef MariaEtcetera het volgende:
Huu dat Candida-symptomen-lijstje![]()
Jippie
Die is leukkkquote:
Ja die omstredenheid noemde ik ook idd. In ZA geloven ze schijnbaar nog wel in een chronische versie oids (volgens mij is het ditte, zou ook wat anders kunnen zijn, maar het lijkt er wel veel op).quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat hele candida idee is nogal omstreden hoor. in de categorie: van deo krijg je kanker.
candida komt bij elk mens voor, soms heb je er teveel van en dan helpt minder suiker eten. maar het is nooit bewezen dat je daar behalve jeuk aan je flamoes nog andere dingen van krijgt.
hm, dacht t niet? wij zetten de pannen gewoon op t aanrecht, juist omdat t steen is.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:35 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Maar volgens mij is een warme pan nog steeds dodelijk voor graniet?
En inderdaad het is echt fake bij veel keukenboeren.
quote:Soorten Werkbladen
Graniet Belgisch Hardsteen Leisteen
Composiet Silestone Caesarstone
Enkele feiten:
Ikea: Ikea verkoopt onder de naam "Steen" "stenen maatwerkbladen" deze bladen zijn echter niet, zoals veel mensen denken, gemaakt van 100% natuursteen maar van z.g. steenmeel (vermalen natuursteen) met kunsthars. Dit product ontbeert dus de natuurlijke uitstraling en glans van natuursteen zoals graniet en het ontbeert de sterkte en gebruiksgemak van kwarts composiet. U mag van Ikea dit product alleen kopen als u de keuken ook door Ikea laat inmeten en plaatsen, dit zegt eigenlijk al genoeg over de sterkte van de bladen.
Caesarstone (Erbi) en Silestone (Arte di Granito, Dekker etc.): Silestone en Caesarstone zijn merknamen van fabrikanten van plaatmateriaal, Silestone en Caesarstone maken zelf dus geen werkbladen maar halffabricaten die door verwerkende bedrijven als Erbi etc. worden verwerkt tot een compleet werkblad voor uw keuken. Alle verwerkers kopen dus in bij dezelfde platen fabrikant. Of u een werkblad bij Erbi, Arte di Granito, Dekker of bij de Granietshop koopt maakt voor het plaatmateriaal niet uit, wij werken met exact hetzelfde materiaal en geven als enige internetaanbieder u levenslange garantie op uw werkblad. De platen voor ons Arminho composiet worden op identieke machines gemaakt als de platen van Silestone en Caesarstone, door te besparen op marketing kunnen wij deze bladen goedkoper aanbieden.
Graniet:
Graniet is een natuurproduct, veel mensen verwarren Graniet met Granito, dit laatste is een product op basis van beton en steentjes, wij leveren geen Granito. Graniet is in vele kleuren beschikbaar, kleuren die niet op de website staan kunnen meestal wel geleverd worden.
Eigenschappen van graniet zijn:
zuurbestendig (kan dus tegen sinaasappelsap e.d.)
duurzaam en slijtvast
meestal warmtebestendig
tijdloos mooi
uniek (geen blad is hetzelfde)
een luxe uitstraling van uw keuken
Hoewel graniet in principe hitte bestendig is raden wij u toch aan om onderzetters te gebruiken om beschadigingen te voorkomen.
Het gewicht van graniet ligt tussen de 2700 en 3000 kg per kubieke meter.
Een meter werkblad 60 cm diep en 3cm massief weegt dus tussen de 49 kg en 54 kg.
Graniet kan in drie uitvoeringen worden geleverd:
Gepolijst, de hoogglans uitvoering aan deze bladen is weinig onderhoud noodzakelijk;
Gezoet, een zijdematte uitvoering aan deze uitvoering is meer onderhoud noodzakelijk, u moet het vaker impregneren en voorzichtiger zijn, er blijven gemakkelijker vlekken achter.
Anticato of gebrand, in deze bladen zitten grote putjes waardoor het blad een antieke uitstraling heeft. Het nadeel hiervan is dat het blad slechter te onderhouden (het is moeilijker het blad egaal te impregneren) en minder hygiënisch is. Daarbij komt dat het moeilijker is een mooie hoekverbinding te maken.
Vergelijking met andere aanbieders:
Een gedeelte van de aanbieders van granieten werkbladen werken met Chinees graniet. Veelal kunt u dit herkennen aan de materiaaldikte van 4 cm massief. Nadeel van werkbladen van Chinees graniet zijn vooral de lange levertijd, daarnaast is de kwaliteit van de steen niet bekend, bijvoorbeeld de steen Impala komt uit Zuid-Afrika, van deze steen zijn de eigenschappen bekend, van een vergelijkbare steen uit China is de kleur wel redelijk hetzelfde maar welke kwaliteit de steen heeft??
Andere aanbieders werken met 12 mm dik graniet, dit is puur een kostenbesparing, bij ons krijgt u een werkblad dat minimaal 2 cm dik is.
Belgisch Hardsteen:
Belgisch Hardsteen bevat van nature kalk. Daardoor is Belgisch Hardsteen niet zo hard als graniet en gevoeliger voor krassen en zuren (zoals in sinaasappelsap). Daardoor zal men met een Belgisch Hardstenen blad voorzichtiger moeten omgaan dan met een granieten blad. Om deze redenen zal een Belgisch Hardstenen blad normaal gesproken gezoet in plaats van gepolijst geleverd worden. Gezoete werkbladen hebben geen hoogglans maar een iets mattere zijdeglans.
Vlekken in een Belgisch hardstenen blad zijn onvermijdelijk, als u daar problemen mee heeft kunt u beter kiezen voor een imitatie Belgisch Hardstenen blad van Silestone de kleur Nuit Bleue of Arminho Belgian Blue zijn bijna niet van echt te onderscheiden.
Leisteen:
Leisteen leveren wij in de onbewerkte vorm (gespleten) het oppervlakte is daardoor altijd ruw en niet helemaal vlak. U krijgt hierdoor een echt robuuste natuurlijke uitstraling. Leisteen krast makkelijker dan graniet maar de krasjes zijn vrij eenvoudig weg te poetsen. Leisteen is niet gevoelig voor zuren en vlekt nagenoeg niet.
Composietbladen:
Onze Composietbladen van zowel ons eigen merk Arminho als van Silestone of Caesarstone worden gemaakt van kwarts dat onder hoge druk samen met harsen tot een plaat geperst wordt.
Alleen een composietblad met als basis kwartskristallen heeft zodanige eigenschappen dat er keukenwerkbladen van gemaakt kunnen worden die u zorgeloos kunt gebruiken. Werkbladen van composiet gemaakt van graniet, marmer of steenmeel zijn naar onze mening niet geschikt voor gebruik in een keuken.
Een aantal positieve eigenschappen van composiet:
Composiet behoeft door de gesloten structuur minder onderhoud dan een granieten blad. Zeker bij gezoete en geborstelde bladen is dit een pré.
De samenstelling is constant, er is minder kleurverschil tussen bladen
Bladen kunnen in kleuren gemaakt worden die in de natuur niet voorkomen.
Composiet kan in drie uitvoeringen worden geleverd:
Gepolijst, de hoogglans uitvoering;
Gezoet/leather touch, een zijdematte uitvoering, dit blad vlekt iets makkelijker, de vlekken dringen echter minder in het blad door waardoor deze vlekken beter te verwijderen zijn als op gezoet graniet;
Anticato of gebrand, in deze bladen zitten grote putjes waardoor het blad een antieke uitstraling heeft. Deze bladen hebben dezelfde nadelen als gezoet composiet. Daarbij komt dat het moeilijker is een mooie hoekverbinding te maken.
Let op, er worden nog steeds composieten werkbladen verkocht die gemaakt zijn van van graniet of marmer granulaat, dit product is absoluut ongeschikt voor keukenwerkbladen! Door de poreusheid van graniet en marmer kunnen deze bladen veel gemakkelijker vlekken als Kwarts werkbladen.
De werkbladen "steen" van Ikea worden b.v. van dit steenmeel gemaakt. Dit levert een product op dat minder sterk en minder vlekbestendig is dan een Kwarts composiet.
Silestone:
Silestone is een van de top producten in Kwarts composiet. Silestone heeft de meeste kleuren in het assortiment, de producten zijn gepolijst en (voor een deel) in Leathertouch (mat en iets ruwer) leverbaar. Uniek aan Silestone is de microban, een antibacteriële toevoeging aan het werkblad. Wij leveren alle kleuren Silestone, deze kleuren kunt u vinden in een apart Silestone deel op deze website.
Caesarstone:
Caesarstone wordt ook wel geschreven als Ceasarstone of Cesarstone. Caesarstone is een product dat in Nederland veelal door Erbi geleverd wordt. Voor wat betreft de eigenschappen is Caesarstone vergelijkbaar met Silestone. Ook voor Caesarstone hebben wij een apart deel op de website zodat u zeker weet dat een kleur echt een Caesarstone kleur is en niet een kleur van een goedkoper merk composiet.
sorry, even gemist! chronische candida idd. volgens mij vergelijkbaar met slechte darmflora en suikerhuidhouding, en ook dezelfde oorzaken: teveel witmeel, te weinig gezonde vezels. lijsje van symptomen lijkt op elkaar. candida leeft op suiker. tadaaa.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ja die omstredenheid noemde ik ook idd. In ZA geloven ze schijnbaar nog wel in een chronische versie oids (volgens mij is het ditte, zou ook wat anders kunnen zijn, maar het lijkt er wel veel op).
Twee ovens! En een kitchenaid artisanquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:42 schreef loveli het volgende:
En als ik groot ben wil ik ook een granieten blad. En zo'n wanstaltig groot fornuis met 6 pitten en een gasoven.
In principequote:Op maandag 15 augustus 2011 11:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
hm, dacht t niet? wij zetten de pannen gewoon op t aanrecht, juist omdat t steen is.
*google*
[..]
zonder oven zou ik geloof ik ongelukkig zijn. Dus gelukkig, met oven!quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:45 schreef Perruche het volgende:
Ik wil gewoon gelukkig zijn nu en als ik groot ben. Met of zonder oven
.
Hm ik krijg wel veel suikers binnen denk ik, maar wel gezonde vezels ook. Maar goed, maar eens checken wat de dok zegtquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:40 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
sorry, even gemist! chronische candida idd. volgens mij vergelijkbaar met slechte darmflora en suikerhuidhouding, en ook dezelfde oorzaken: teveel witmeel, te weinig gezonde vezels. lijsje van symptomen lijkt op elkaar. candida leeft op suiker. tadaaa.
Waarom ben ik zo nieuwsgierigquote:
Ik hanteer niet zozeer de botte bijl omdat ik het frustrerend vind (want meestal negeer ik die posts), maar vooral omdat ik wil dat iemand graag geholpen wordt en zichzelf niet verder de ellende in werkt. En ik vermoed dat dat voor de anderen ook geldt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb t niet alleen tegen jou. maar jij verdedigde een manier van reageren, en ik was daarover in gesprek met jou.
je kan iemand een psych aanraden, maar je kunt iemand niet dwingen. dat is jammer, en frustrerend, maar geen reden voor wie dan ook, om de botte bijl te hanteren, "omdat je geen puf meer hebt" - nogmaals, hou dan je (niet jij, je algemeen) mond.
quote:
quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
I'll take you to the candida-shop
quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
I'll take you to the candida-shop
*schopquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
<insert fieze piemel plaatje>
I'll let you lick the lollypop
Ok. Must. Get. Off. Couch. Now!!!
Blarghquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
<insert fieze piemel plaatje>
I'll let you lick the lollypop
Ok. Must. Get. Off. Couch. Now!!!
quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:57 schreef V1z0R het volgende:
Now what are these weird zits I pop? Noooooooo
mijn punt is: wat jij wilt doet er niet toe. je kunt iemand niet dwingen of veranderen, hoe goed je het ook bedoelt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:51 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik hanteer niet zozeer de botte bijl omdat ik het frustrerend vind (want meestal negeer ik die posts), maar vooral omdat ik wil dat iemand graag geholpen wordt en zichzelf niet verder de ellende in werkt. En ik vermoed dat dat voor de anderen ook geldt.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:59 schreef Ml-etje het volgende:
Ben benieuwd welke reclame hier bij gaat passen
Een DVD?quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
In de categorie praktische vragen:
Een van mijn wandel-dames is jarig vandaag. Maar wat geef je een verstandelijk gehandicapte die het liefste Medisch Centrum West, Zeg eens Aaaaaaaaaa en Te land ter zee en in de lucht kijkt?
Een serie die daarop lijkt?quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Een van mijn wandel-dames is jarig vandaag. Maar wat geef je een verstandelijk gehandicapte die het liefste Medisch Centrum West, Zeg eens Aaaaaaaaaa en Te land ter zee en in de lucht kijkt?
Een colbertje met grote schoudervullingen? Beenwarmers? Getoupeerd haar?quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Een colbertje met grote schoudervullingen? Beenwarmers? Getoupeerd haar?
Misschien een knipbeurt bij de kapper ofzo? Misschien vindt ze dat wel leuk.quote:
Een doos mooie bonbons?quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:03 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Da's duur!quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:06 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Misschien een knipbeurt bij de kapper ofzo? Misschien vindt ze dat wel leuk.
quote:Maar het doel is nu toch nog niet om stabiel te blijven? Je bent nét uit de gevarenzone (lees: opname!). Ik geloof direct dat je je al veel beter voelt. En natuurlijk is stabiel blijven beter dan weer afvallen. Maar het lijkt me verstandiger om nog iets meer aan te komen. Randje gezond gewicht betekent dat je heel makkelijk er weer onder gaat zitten (bijvoorbeeld als je een weekje ziek bent ofzo).
En dan een pakketje maken, met teenspreiders en hand-/voetcreme?quote:
Ik voorzie een trip richting Kruidvat / Etos zo!quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
En dan een pakketje maken, met teenspreiders en hand-/voetcreme?
quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:15 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik voorzie een trip richting Kruidvat / Etos zo!
Bij die andere meiden is het makkelijker. Voor de ene een kleurboek, voor de ander iets met roze.
zie hele lange post met info over natuurstenen bladen die ik bovenaan in dit topic postte.quote:
Ik weet dat ik best wat mag aankomen, maar dit komt vanzelf wel aangezien ik steeds vaker ook gewoon eens een lekker stukje taart eet als dat voorvalt, of een patat speciaal. En daar niet zozeer meer naar probeer te kijken. Ik eet momenteel gewoon naar behoefte, wat voorvalt, en wat ik lekker vind. Dus ik vrees er niet voor dat ik langzaam op een voor mij gezond gewicht stabiliseer.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:09 schreef Phaidra het volgende:
Siral, ik weet niet of je nog meeleest en of je tussen alle replies mijn post hebt gezien, maar ik gooi 'm er nogmaals in. Ik vraag het me oprecht af, omdat je nu een paar keer hebt gezegd dat je bij je huidige eetpatroon (ca. 1800 kcal) stabiel blijft:
[..]
Mijn zus was op dieet. Een eiwwit dieet, toen ze daarmee stopte is ze gematigd gaan eten (geen troep) en weinig koolhydraten. Daarmee is ze 15 kg afgevallen, en momenteel is ze niet meer op dieet nee. Ze eet gewoon apart, aparte eter is ze altijd geweest. Iedereen trouwens in dit huis..... word er doodmoe en gefrusteerd van. Ik ben momenteel de enige die een gebalanceerd dieet heeft. Zuivel, brood, 2 stuks fruit, groente, etc.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:39 schreef Tinkepink het volgende:
Ik snap het eerlijk gezegd ook niet helemaal. Als je weet dat je lijstje niet goed is, en de dag is nog niet voorbij, en je hebt te weinig gegeten, waarom doe je er dan niets aan?
En Siral... ik wist niet dat je zus op dieet was. Je niet aan haar spiegelen hoor! Jij moet meer en beter eten.
Ik zag 't inderdaad met bijlezen ^^quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
zie hele lange post met info over natuurstenen bladen die ik bovenaan in dit topic postte.
ws welquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ik zag 't inderdaad met bijlezen ^^
Maar volgens mij is het wel echt graniet. Zal eens even kijken of ik op de website iets kan vinden. Misschien is het sowieso anders voor Duitse keukenboeren? Dit was bij Wohnwelt Pallen.
Lekker op kamers gaan! Misschien doet dat wel wonderen, want ik denk inderdaad dat er bij jou thuis een beetje vreemd met eten omgegaan wordt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:19 schreef Siral het volgende:Mijn zus was op dieet. Een eiwwit dieet, toen ze daarmee stopte is ze gematigd gaan eten (geen troep) en weinig koolhydraten. Daarmee is ze 15 kg afgevallen, en momenteel is ze niet meer op dieet nee. Ze eet gewoon apart, aparte eter is ze altijd geweest. Iedereen trouwens in dit huis..... word er doodmoe en gefrusteerd van. Ik ben momenteel de enige die een gebalanceerd dieet heeft. Zuivel, brood, 2 stuks fruit, groente, etc.
Ze hadden hier allemaal van die voorbeeldstenen. Nu ben ik een leek, maar het leek (!quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ws welduitsers zijn altijd degelijker. dikte is niet t belangrijkste, herkomst en of t echt graniet is wel. bij Ikea zeggen ze rustig dat t graniet is terwijl t steenmeel is...
als je t mooi vindt is t sowieso goedquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ze hadden hier allemaal van die voorbeeldstenen. Nu ben ik een leek, maar het leek (!) heel echt.
En hij rimpelde ook zijn voorhoofd toen ik zei dat ik dat soort blad wilde, gaf ook meteen aan dat het dan wel een stuk duurder werd.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:18 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Tip 2: google nooit op blauwe wafels (blue waffle)
Ik vind het heel mooiquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je t mooi vindt is t sowieso goed
Ik ben toch nerderiger dan ik dacht toen ik direct dit voor me zag.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ze hadden hier allemaal van die voorbeeldstenen. Nu ben ik een leek, maar het leek (!) heel echt.
En hij rimpelde ook zijn voorhoofd toen ik zei dat ik dat soort blad wilde, gaf ook meteen aan dat het dan wel een stuk duurder werd.
Oh ja, die ken ik. Maar zie tip 2: doe het NIET.quote:
quote:
quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:25 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik ben toch nerderiger dan ik dacht toen ik direct dit voor me zag.
[ afbeelding ]
Mijn safe search werkt prima geloof ik.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh ja, die ken ik. Maar zie tip 2: doe het NIET.
Zelfde als stiekem verwezen worden naar lemonparty.org enzo. Daar heb je ook van die plaatjes van
ik denk dat t wel echt is hoor. ze komen niet zomaar weg met liegenquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:23 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Dat word er ook. Mijn vader irriteer ik me momenteel vooral aan, die eet smorgens een bak kwark met whey, smiddags whey met melk en een boterham, savonds avondeten, en dan savonds wijn of een biertje met chocola of kroepoek. En dan doet hij 5x in de week ZWARE krachttraining, en hij wil afvallen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:22 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Lekker op kamers gaan! Misschien doet dat wel wonderen, want ik denk inderdaad dat er bij jou thuis een beetje vreemd met eten omgegaan wordt.
Crispy duck, dat klinkt ook best wel heel lekker!quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:32 schreef conleche het volgende:
Lijstje:
O: gekookt eitje, 1x geroosterd Allisonbrood met 30+ kaas
L: 1x geroosterd Allisonbrood met geitenkaas, honing, ui en zoete paprika
T: puntje citroenmeringue taart
S: hardlopen
T: wodka, chips
D: crispy duck (ik was gisteren uit eten en kon meer dan de helft niet op en heb gewoon een doggy bag gevraagd. En dat in de sjiekste oosterse tent van Amsterdam. Ik vond mezelf best stoer en nu ben ik blij, want die crispy duck is echt zoo lekker.) erbij gestoomde of gewokte groenten en rijst.
als je er nog 2 tot 3 boterhammen bij gooit, en een appel of een banaan vind ik het een mooi lijstje!quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:32 schreef conleche het volgende:
Lijstje:
O: gekookt eitje, 1x geroosterd Allisonbrood met 30+ kaas
L: 1x geroosterd Allisonbrood met geitenkaas, honing, ui en zoete paprika
T: puntje citroenmeringue taart
S: hardlopen
T: wodka, chips
D: crispy duck (ik was gisteren uit eten en kon meer dan de helft niet op en heb gewoon een doggy bag gevraagd. En dat in de sjiekste oosterse tent van Amsterdam. Ik vond mezelf best stoer en nu ben ik blij, want die crispy duck is echt zoo lekker.) erbij gestoomde of gewokte groenten en rijst.
vest onder zomerjas!quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmz. 16 -18 graden, leuk, dat is weer zo'n 'winterjas te warm, zomerjas te koud'-temperatuur.
Oja! Neem genoeg vestjes mee, dus dat komt dan wel goed!quote:
Ik ging net met de honden lopen, had een longsleeve aan, een spijkerjasje en een sjaal.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:34 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hmz. 16 -18 graden, leuk, dat is weer zo'n 'winterjas te warm, zomerjas te koud'-temperatuur.
Antwoord!quote:Please find attached an application form.
I will add your name to our database of volunteers and contact you to advise of our opportunities.
Many thanks for your support
Best wishes
Idd, Goatse is er niets bijquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
De blue waffle? Ik vind het echt een van de vieste images online
Ik vond toch voornamelijk blauwe wafelsquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
De blue waffle? Ik vind het echt een van de vieste images online
Woei!quote:
Goatse is vooral fascinerendquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Idd, Goatse is er niets bij
Ik eerst ook. Dus ik dacht dat jullie wel heel tere zieltjes hadden om blauwgekleurd eten vies te vinden. Maar rechtsboven zag ik toen iets, iets, iets..........bloemkolerigs. Maar dan niet wit. Nou ja. Pretty gross dus.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ik vond toch voornamelijk blauwe wafels
quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:39 schreef Cocotrimonium het volgende:
DEZE!
NSFW, maar niet viezig ofzo. Wel erg wtf
Ok. Het leek alsof je nu stabiel wilde blijven op je huidige gewicht.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:19 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik weet dat ik best wat mag aankomen, maar dit komt vanzelf wel aangezien ik steeds vaker ook gewoon eens een lekker stukje taart eet als dat voorvalt, of een patat speciaal. En daar niet zozeer meer naar probeer te kijken. Ik eet momenteel gewoon naar behoefte, wat voorvalt, en wat ik lekker vind. Dus ik vrees er niet voor dat ik langzaam op een voor mij gezond gewicht stabiliseer.
Mijn linkje is echt niet viezigquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:49 schreef anna82 het volgende:
Ik ga geen vieze linkjes klikken (mantra). Gut, ik weet nog in de begintijd van internet in Friesland dat hele volksstammen op rotten.com rondkeken en ook dat heb ik nooit gedaan.
Nee hoor, ik wil gewoon normaal en gezond kunnen eten, eten waar ik zin in heb, en als ik honger heb. En dan zie ik wel waar mijn lijf me brengt!quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ok. Het leek alsof je nu stabiel wilde blijven op je huidige gewicht.
Op zich snap ik dat je niet teveel met eten bezig wil zijn (dus geen kcal tellen en eten naar behoefte), maar denk je eraan dat jouw behoefte misschien afwijkt van wat je écht nodig hebt? Zolang je elke dag 5 boterhammen eet, goede tussendoortjes en avondeten zal het heus niet zo'n vaart lopen, maar oude gewoontes zijn gewoon lastig te doorbreken.
Ik hoop dat je over een paar maanden idd kan zeggen dat jouw manier de juiste bleek te zijn. Maar als dan blijkt dat je nog steeds op hetzelfde gewicht zit (of bent afgevallen), hoop ik dat je ook sterk genoeg bent om verdere hulp te zoeken.
Ook extra zacht toiletpapier? En een doosje met vochtig toiletpapier? Oh, en een boekje-voor-erbijquote:
Boekje erbij ligt er al, en ik koop nooit schraal wc-papier.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ook extra zacht toiletpapier? En een doosje met vochtig toiletpapier? Oh, en een boekje-voor-erbij
Ahw, Cocotje toch... Hier heb je kopje thee en een koekjequote:Op maandag 15 augustus 2011 13:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]
DitEn ik ben altijd een sad panda als mensen dan op me gaan schelden
Ik snap 'm nietquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:22 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]
DitEn ik ben altijd een sad panda als mensen dan op me gaan schelden
Zijn allemaal spelletjes waarbij je 5v5 speelt. En er wordt ontzettend veel in gescholdenquote:
Thxquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:23 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Ahw, Cocotje toch... Hier heb je kopje thee en een koekje
Ik snap 'm nog nietquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:26 schreef V1z0R het volgende:
Door simpel dood te gaan zijn er andere nerds heel erg pissed off... En dat gebeurde Coco dus ook
Eigenlijk is het juist heel lachwekkend. Maar op dit moment ben ik nog net iets te onzeker over mijn eigen kunnen om me het niet aan te trekken. Al word ik snel beter en ben ik bij lange na niet meer de slechtste van het teamquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:26 schreef V1z0R het volgende:
Door simpel dood te gaan zijn er andere nerds heel erg pissed off... En dat gebeurde Coco dus ook
quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:31 schreef loveli het volgende:
*mental image van Kwak die met engelenstem "hoerenjong" naar haar true love galmt*
het was meer een kind op een speelplaats... of een hele volkse vrouw.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:31 schreef loveli het volgende:
*mental image van Kwak die met engelenstem "hoerenjong" naar haar true love galmt*
Good for you!quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:30 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben juist aan t oefenen om beter tegen mijn verlies te kunnen (want in een vlaag van adrenaline "hoerenjong" roepen tegen je vriendje als ie een move blokkeert bij een spelletje terwijl zijn moeder naast je zit is echt embarassing...) dus voortaan probeer ik elke tegenslag op spelgebied te accepteren met een glimlach.
ik ga me dus niet laten uitschelden door nerds op internet als ik verliesen doe dus niet aan online gaming.
Niets frustrerender dan een puzzelstukje kwijtrakenquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik houd niet van spelletjes. En al helemaal niet van spelletjes waar een wedstrijdelement in zit. Patience vind ik ook al frustrerend. Doe het liefst puzzelspelletjes, dingen waarbij er niet echt iets te verliezen is
.
Sorryquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:30 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben juist aan t oefenen om beter tegen mijn verlies te kunnen (want in een vlaag van adrenaline "hoerenjong" roepen tegen je vriendje als ie een move blokkeert bij een spelletje terwijl zijn moeder naast je zit is echt embarassing...) dus voortaan probeer ik elke tegenslag op spelgebied te accepteren met een glimlach.
Hehehehe, ik heb ooit een keer kolonisten gespeeld met een paar vrienden. De 2 zussen die meespeelden deden allebei heel erg hun best om de regels om te buigen naar hun eigen situatie en kregen vervolgens slaande ruzie aan tafel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:33 schreef anna82 het volgende:
[..]
Good for you!
Als ik dreig te verliezen met Mario Kart valt altijd mijn Nintendo DS uit. Zo toevallig! Ik hou niet van spelletjes waarbij ik niet vals kan spelen.
Nee, ik bedoel meer dit soort spelletjes:quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:37 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Niets frustrerender dan een puzzelstukje kwijtraken![]()
Wat 50.000? 49.999 heb je er!.... * grumbl *
Ik vrees dat om die reden mijn vriendje nooit meer monopoly met mij wil spelenquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:37 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Hehehehe, ik heb ooit een keer kolonisten gespeeld met een paar vrienden. De 2 zussen die meespeelden deden allebei heel erg hun best om de regels om te buigen naar hun eigen situatie en kregen vervolgens slaande ruzie aan tafel.![]()
Ik vond het best grappig, maar wil echt geen spelletjes meer met ze spelen.
En ik kan wel tegen mijn verlies. Vind het vaak zelfs bijzonder grappig als ik verlies.
Ik vond het zelf vrij hilarisch, maar wel vrij ernstig dat ze dus echt onwijs ruzie gingen zoeken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:47 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik vrees dat om die reden mijn vriendje nooit meer monopoly met mij wil spelen
ik kan heel erg boos worden, en ik ben nog een scheldertje ookquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:37 schreef Ewelina het volgende:
[..]
SorryMental image.
Ik kan het me bij jou echt niet voorstellen!
!
ohja, ik speel bejewelled op infinity modus, dan ga je nooit af en vind ik het heerlijk ontspannend. als de mogelijkheden op zijn krijg ik gewoon een nieuw veldje, en er is geen tijdsdrukquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel meer dit soort spelletjes:
[ afbeelding ]
Als je het hier bij houdt kom je dus net op 300 kcal.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:50 schreef mille-feuille het volgende:
Lijstje:
O: 2x koffie verkeerd met beetje suiker en gekookt ei
L: ? (heel laat wakker)
T: fruit of paprika
D: iets met broccoli (een hele, want die moet op)
Haha, dat is ook vrij irritant jaquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, hier ook even mijn frustratie over 14-jarige Alliance spelers level >80 die bij een flight point op je gaan staan wachten, je dood maken, en dit ad infinitum doen. Get a life...
Nee, komt dus nog wel wat bij, weet alleen niet watquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:51 schreef Tinkepink het volgende:
Als je het hier bij houdt kom je dus net op 300 kcal.
Beetje weinig denk ik, en geen fruit!quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:54 schreef progje het volgende:
ook maar weer eens een lijstje
Ik doe niet echt low-carb meer.. het ligt een beetje aan mij dag en waar ik zin in heb...
Mijn gewicht is al een paar weken stabiel.
O: laat uit bed, dus een kop koffie met veel magere melk
T: plakje ham
L: 2 crackers filet american + 1 boterham met gebakken ei
T: 150 ML griekse yoghurt
D: iets zonder carbs maar heb nog even geen inspiratie.
Positive vibesquote:Op maandag 15 augustus 2011 13:56 schreef motorbloempje het volgende:
sollicitatie voor de vrijwilligersbaan opgestuurd
![]()
Boh, als zelfs dát niet zou lukken
Heb nog buffelmozzarella in de koelkast liggen dus daar misschien maar wat mee maken inderdaad. Zal zo eens een lading groenten in gaan slaan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:55 schreef Nallie het volgende:
[..]
Beetje weinig denk ik, en geen fruit!
Misschien grote salade met kaas feta/mozzarella/geitenkaas?
O: -quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik zie flink wat karige lijstjes voorbij komen ladies!
Nee, vriendje is de saaie eerlijkheid zelvequote:Op maandag 15 augustus 2011 13:49 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ik vond het zelf vrij hilarisch, maar wel vrij ernstig dat ze dus echt onwijs ruzie gingen zoeken.
Wil jouw vriendje ook steeds de regels aanpassen naar eigen inzicht?
Toen ik net in Duitsland woonde kon ik ook geen werk vinden. Zelfs niet als vrijwilliger. Gek genoeg ging het een stuk beter (lees: geweldig) toen ik geld ging vragen voor freelance werkzaamheden. Misschien werkt het in Hull ook wel zo.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:56 schreef motorbloempje het volgende:
sollicitatie voor de vrijwilligersbaan opgestuurd
![]()
Boh, als zelfs dát niet zou lukken
Hoe laat ben je opgestaan?quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
O: -
T: -
L: kwark met honing, gedroogde cranberries en een eetlepel zonnebloempitten
T: appel
D: een pompoencurry met rijst
Meest hilarische monopoly ooit was er een waarin we aandelen introduceerdenquote:Op maandag 15 augustus 2011 14:00 schreef anna82 het volgende:
Nee, vriendje is de saaie eerlijkheid zelve. Ik introduceer dan regels als: "Je mag nog geen hotels bouwen als de rest nog geen huizen heeft" en "Twee keer in 1 ronde in dezelfde stad is korting, want je gaat heus niet ineens naar een ander hotel binnen 1 stad".
![]()
Half 1quote:
ben dus niet de enige die laat was vanmorgen (ik was er "al" uit om 10:15)quote:
wat dacht je van een maaltijd. of twee.? serieus, waar zijn je groenten, je boterhammen, je fruit, je zuivel, je vlees(vervangers)?quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:53 schreef mille-feuille het volgende:
[..]
Nee, komt dus nog wel wat bij, weet alleen niet wat.
Ik lag om 9 uur in bed hèquote:Op maandag 15 augustus 2011 14:03 schreef progje het volgende:
ben dus niet de enige die laat was vanmorgen (ik was er "al" uit om 10:15)
Ben wel gewoon aan het werk maar dan thuis. Erg lekker dat ik dan mijn eigen tijden (redelijk) ik kan delen. Nadeel is wel weer dat ik vanavond om 20:00 nog fijn een conference call heb
Tof!! Als uiterste wapen introduceerde ik Het Pruillipje. Alleen mijn vader was daar gevoelig voor. Dan mocht ik mijn verblijf in het hotel op het Spui bekostigen door hem Dorpsstraat op hypotheek te gevenquote:Op maandag 15 augustus 2011 14:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meest hilarische monopoly ooit was er een waarin we aandelen introduceerdenAls je aandelen in iemands straat had hoefde je daar nooit meer belasting voor te betalen. Puinhoop gegarandeerd
quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:04 schreef anna82 het volgende:
Tof!! Als uiterste wapen introduceerde ik Het Pruillipje. Alleen mijn vader was daar gevoelig voor. Dan mocht ik mijn verblijf in het hotel op het Spui bekostigen door hem Dorpsstraat op hypotheek te geven
Ah kijk.. Ik had geen enkel excuus (behalve ultieme luiheid)quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik lag om 9 uur in bed hèNachtdiensten.
Had ik niet verwacht. Je komt juist altijd zo lief en vrolijk over.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik kan heel erg boos worden, en ik ben nog een scheldertje ookik ontplof soms echt bijna letterlijk.
[..]
meeeestal ben ik ook wel lief. vroeger maakte ik veel meer ruzie, nu kan ik me beter inhouden maar wel met als gevolg dat ik er "ineens" genoeg van kan hebben...quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:07 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Had ik niet verwacht. Je komt juist altijd zo lief en vrolijk over.
Ja, eet nog een beetje lastig door hechtingen in mijn mond. Heb de laatste dagen dus onbedoeld weinig koolhydraten gegeten (brood eten ging lastig) en heb nu dus echt helemaal geen honger meer.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wat dacht je van een maaltijd. of twee.? serieus, waar zijn je groenten, je boterhammen, je fruit, je zuivel, je vlees(vervangers)?
Jij eet thuis echt beter dan@work.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje/planning:
O: bak magere kwark, met 5 el halfvolle vanillekwark, lepeltje kersenjam, paar rozijntjes
T: flesje activia met pillen
L: grote krentenbol
T: misschien nog een eitje bakken
T: ? ik denk dat ik de citrusvruchten die hier nog op de fruitschaal liggen, ga uitpersen.
D: vegetarische pasta
Het is hier beetje restjes opmaken, weinig vers nog in huis.
Whehe, herkenbaar. Als klein kind kon ik intens stampvoeten en driftig zijn. Nu eigenlijk zelden meer.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:09 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
meeeestal ben ik ook wel lief. vroeger maakte ik veel meer ruzie, nu kan ik me beter inhouden maar wel met als gevolg dat ik er "ineens" genoeg van kan hebben...
de dag is nog lang niet voorbij, gooi er nog wat voedzaams bij! ookal kom je uit de nachtdienst!quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
O: -
T: -
L: kwark met honing, gedroogde cranberries en een eetlepel zonnebloempitten
T: appel
D: een pompoencurry met rijst
Vind je? Ik zie weinig verschil m.u.v. het eitje / fruit uitpersen. Faciliteiten op het werk zijn nul.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:11 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jij eet thuis echt beter dan@work.
oh sorry! ik wist niet dat je aan je mond was geholpen. verstandskiezen?quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:09 schreef mille-feuille het volgende:
[..]
Ja, eet nog een beetje lastig door hechtingen in mijn mond. Heb de laatste dagen dus onbedoeld weinig koolhydraten gegeten (brood eten ging lastig) en heb nu dus echt helemaal geen honger meer.
Die er de volgende week ook direct weer aan zitten ben ik bang. Je lichaam zal waarschijnlijk denken dat er voedselgebrek is. Langzaam wat meer opbouwen met Brinta oid?quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:13 schreef mille-feuille het volgende:
Maar elk nadeel heb zijn voordeel, ben wel de laatste 2 kilo die ik eraf wilde kwijt.
Kun je al aardappelpuree eten?quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:23 schreef mille-feuille het volgende:
Ik leef al dagen op volle vla, smoothies en gepureerde groente. Komt zo langzamerhand wel mijn neus uit. Brinta is wel een goed idee, dat ik daar zelf niet opgekomen ben.
Oh ja, hutspot heb ik ook nog gehad.quote:
Dat biedt perspectieven... Zomerstamppot met sla bijvoorbeeld, of stamppot met andijvie of boerenkool.... of zuurkool....quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:30 schreef mille-feuille het volgende:
[..]
Oh ja, hutspot heb ik ook nog gehad.
Ik kan op zich wel weer eten als ik het klein snijd. Alleen heb ik echt totaal geen honger meer. Ga me er zometeen maar even overheen zetten en een bak Brinta naar binnenwerken denk ik.
Omelet ?quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:33 schreef Cocotrimonium het volgende:
Wat voor soort avondeten kan ik het best eten gezien de rest van mn lijstje?
O: boterham nutella, beker melk
T: omelet (1ei) met plak ham meegebakken
L: omelet met gehakt & champignons
T: banaan & boterham met pindakaas
D: ...
T: meloen
De sla en andijvie sla ik nog maar even over denk ik, te veel kauwen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:37 schreef Ewelina het volgende:
Dat biedt perspectieven... Zomerstamppot met sla bijvoorbeeld, of stamppot met andijvie of boerenkool.... of zuurkool....
Als het er zou zijn ik ook! er liggen hier gelukkig alleen vieze eucalyptus snoepjesquote:Op maandag 15 augustus 2011 14:44 schreef Tinkepink het volgende:
Op mijn werk heb ik altijd zin om te snoepen. De extra schade tot dusver: handje pinda's, twee dropjes, cafe noir en zin in meer.
Hehequote:Op maandag 15 augustus 2011 14:41 schreef mille-feuille het volgende:
[..]
Omelet ?Iets met groente in ieder geval, die zie ik nog niet in je lijstje.
+ 4 bastognekoekenquote:Op maandag 15 augustus 2011 14:44 schreef Tinkepink het volgende:
Op mijn werk heb ik altijd zin om te snoepen. De extra schade tot dusver: handje pinda's, twee dropjes, cafe noir en zin in meer.
Nog steeds zin in meer?quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:13 schreef Tinkepink het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 15 augustus 2011 14:44 schreef Tinkepink het volgende:
+ 4 bastognekoeken
quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
Eitjes gebakken, grapefruits uitgeperst. Dus nu zitten we aan een uitsmijtertje kaas/ei en versgeperst sap
.
Er zijn veel soorten darmbacterien. Heel grof zijn er 'goede' en 'slechte'. De slechte leven op enkelvoudige suikers en zorgen voor gisting, plofbuik, etc. De goede dragen bij aan je weerstand en kun je voeden met meervoudige suikers (vezels, FOS=meervoudige suikers).quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:42 schreef mille-feuille het volgende:
![]()
Loveli, ik heb een vraagje. Ivm met antibioticakuur wilde ik zo probiotica gaan halen. Is er veel verschil tussen Yakult en de wat duurdere probiotica? Of maakt dat niet zoveel uit?
Dat zijn de ergsten.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:07 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Had ik niet verwacht. Je komt juist altijd zo lief en vrolijk over.
Mijn collega vroeg me net hoe het kwam dat ik altijd vrolijk ben...quote:
Ideetje: tanden poetsen?quote:
Ehmm tot het pak leeg is?quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:30 schreef loveli het volgende:
[..]
Bastognekoek = eten tot de pijngrens.
Bastognekoekiesquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Ligt eraan of je nog een pak hebt. Dat spul is evil.
Heb altijd maar 1 pak koekjes in huis als ik ze al in huis heb.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:32 schreef loveli het volgende:
[..]
Ligt eraan of je nog een pak hebt. Dat spul is evil.
Wat degelijk en veiligquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:33 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Heb altijd maar 1 pak koekjes in huis als ik ze al in huis heb.
quote:
die D mag wel wat meer na bootcamp, geloof ik. Ik vind het sowieso niet zo heel veel icm sport, geloof ik!quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:31 schreef Perruche het volgende:
tink!
ik heb ook een vreetbui:
O: yoghurt/muesli/perzik
T: dubbele v.boterham kaas
L: broodje geitenkaas, 100 ml gebonden champignonsoep, 100 gr rauwkost
T: nakd bar, banaan, perzik
T: stukje taart (collega)
B: 3x 20 minuten fietsen
S: boot(y)camp
D: iets.... denk omelet van 2 eieren met een boterham
Ja misschien wel. Eens proberen met 1 schepje per dag ipv twee? Maakt 's ochtends of 's avonds ook nog uit?quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:27 schreef loveli het volgende:
[..]
Prebiotica = voeding voor probiotica. In de meeste probiotica-preparaten wordt het gecombineerd. In darmreiniger naturel van kruidvat zit psyllium + FOS, dus prebioticum. Bij te veel => gasvorming (misschien dat dat bij Nallie het geval was?).
Uiteindelijk draait het om balans (goh). Met een AB-kuur raak je bacterien kwijt, met probiotica vul je het een en ander weer aan en herstel je de balans in het voordeel van 'goede' bacterien. Yakult bevat 1 soort, linkjes die ik gaf bevatten meer soorten, maar zijn ook prijzig. Die afweging moet je zelf maken. Als je in het verleden darmproblemen hebt gehad zou ik investeren in een potje.
ik hoor net dat ik een fatsoenlijke maaltijd voorgeschoteld krijg vanavondquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:35 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
die D mag wel wat meer na bootcamp, geloof ik. Ik vind het sowieso niet zo heel veel icm sport, geloof ik!
Ik zou zeggen 's ochtends, maar misschien dat Mar uit ervaring beter weet.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:35 schreef Nallie het volgende:
[..]
Ja misschien wel. Eens proberen met 1 schepje per dag ipv twee? Maakt 's ochtends of 's avonds ook nog uit?
Maar zou jij zoiets als die orthica aanraden ipv die vezels en yakult?quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 's ochtends, maar misschien dat Mar uit ervaring beter weet.
Zelf doe ik ' ochtends (als ik eraan denk), maar dan is het met duf hoofd sap + zooi, bak yoghurt + al m'n supplementen van de dag. Autopilot en gaan, andwers vergeet ik het.
Ik heb probiotica van AOV en deze op de plank staan. En een verpakking Ellen just in casequote:Op maandag 15 augustus 2011 15:39 schreef Nallie het volgende:
[..]
Maar zou jij zoiets als die orthica aanraden ipv die vezels en yakult?
Waarmee? Bleek? Zeep? Zit op kantoor.quote:
Met zout kanquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:45 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Waarmee? Bleek? Zeep? Zit op kantoor.
Ah oke. Ja ik slik calcium magnesium zink, vitamine b12 en dus nu die vezels en yakult. En in de winter meestal vitamine D ivm winterkwaaltjes. Maar ik vraag me weleens af hoe goed al die supplementen nu echt werken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:42 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik heb probiotica van AOV en deze op de plank staan. En een verpakking Ellen just in case
Als ik een AB kuur zou krijgen nam ik zeker extra probiotica, nu neem ik het zo nu en dan als ondersteuning (tx for reminding, kan het nu wel gebruiken).
En niet ipv vezels, gewoon erbij.
´s Ochtends idd.. het brengt je stoelgang op gang en dat wil je liever niet pas ´s avonds.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik zou zeggen 's ochtends, maar misschien dat Mar uit ervaring beter weet.
Zelf doe ik ' ochtends (als ik eraan denk), maar dan is het met duf hoofd sap + zooi, bak yoghurt + al m'n supplementen van de dag. Autopilot en gaan, andwers vergeet ik het.
Jeej!!!quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:55 schreef kwakz0r het volgende:
Vriendje heeft cijfer voor z'n scriptie terug, 8,5ben supertrots, dus ga zo ook snel naar hem toe om hem te feliciteren
dag slankies!
Wat goed!!quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:55 schreef kwakz0r het volgende:
zo, ik heb net even flink zitten mensen regelen voor koor en orkest van m'n projectje. Zag er enorm tegenop, dus t is een opluchting! Gelukkig zeiden er ook een paar dat ze mee wilden doen
Vriendje heeft cijfer voor z'n scriptie terug, 8,5ben supertrots, dus ga zo ook snel naar hem toe om hem te feliciteren
dag slankies!
Wat mooi, kwakquote:Op maandag 15 augustus 2011 14:39 schreef kwakz0r het volgende:
nog 1. ik hou helemaal niet van musical. maar dit meisje. wow. 2 jaar geleden dus die zal wel van school zijn...
Had ik net even nodigquote:
Haha, eens een roker altijd een spast met typenquote:
Heel veel vitamientjes!quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Hoi...
Mag ik mijn lijstje ook even posten?
1 x necatine, 1 x appel, 1 x minneola, 4 wortels, 4 x boterham met lever, 300 gr kwark en vla, kom chinese tomatensoep met kip, ovenpatat, 250 gr., 500 gr. broccoli, 150 gr, biefstuk, 1 gegrilde ui, komkommersalade, 200 hv melk, blokje pure chocolade, 2 beschuit met aardbei, 1 tomaat, stuk meloen.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Haha, eens een roker altijd een spast met typen
QFT!quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Haha, eens een roker altijd een spast met typen
Doe je nog aan geocaching eigenlijk? Is dat niet leuk om te doen rond Hull?quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:42 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, Wolve is weg, FEESTEN!!!!!!!!!
of de tuin aanharken..... natuurlijk...
Misschien biedt je hark nog wel veel meer mogelijkhedenquote:Op maandag 15 augustus 2011 16:42 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, Wolve is weg, FEESTEN!!!!!!!!!
of de tuin aanharken..... natuurlijk...
quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Misschien biedt je hark nog wel veel meer mogelijkheden
[ afbeelding ]
Ik zou wel een bepaalde niche in die hoek kunnen vervullenquote:Op maandag 15 augustus 2011 17:11 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zie dat boekje en moet ineens denken aan het baantje dat mij ooit is aangebodenEen Belgische uitgeverij zocht mensen voor het schrijven van pulp-romans. Leuk, maar natuurlijk niets voor mij met mijn droge en warrige schrijfstijl
Heb de baan dus niet aangenomen.
Maar als Laureline met de bezuinigingen een gedwongen carriereswitch moet maken zie ik wel potentieel
Andere dingen gaan testen. Geen tuinhekjes.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:11 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Testen is slecht voor je gezondheid!
Ik heb hier voor mijn neus liggen:
- aardbeien
- drop
- mini milky ways
- smurfen/aardbeien/cola flessen van gummi
En nu ben ik misselijk.
En ik heb geen tijd om te sporten. Maar ik ga zo wel wandelen. En daarna misschien toch nog maar even hardlopen. En morgen voetballen.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
The Tales of the Fitting Room Whore?
Ik ga nog wel een stuk wandelen zo. Met een jarige.quote:Op maandag 15 augustus 2011 17:22 schreef loveli het volgende:
[..]
Andere dingen gaan testen. Geen tuinhekjes.
1x wel!!quote:
Stiekem zijn het die van gisteren... Maar in de broodrooster zijn ze ook behoorlijk lekker! Maar zo lekker waren ze niet hoor, ze smaakten een beetje naar stoute koolhydraten!quote:
Of je denkt: 'Tegen de tijd dat die kleine op school zit, kan zij mooi invallen tijdens mijn zwangerschapsverlof.'quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Thuis!
Is het heel egoïstisch als je eerste gedachte bij de zwangerschap van een collega is 'Oh my, nog meer krapte in de dienstroosters!'?
Blijf niet hier wonenquote:Op maandag 15 augustus 2011 18:43 schreef loveli het volgende:
[..]
Of je denkt: 'Tegen de tijd dat die kleine op school zit, kan zij mooi invallen tijdens mijn zwangerschapsverlof.'
Niemand is geschikt voor kinderen, maar veel mensen krijgen ze toch wel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:46 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Blijf niet hier wonen
En dan nog denk ik niet dat ik geschikt ben voor kinderen, maar dat terzijde.
Volgens mij is dat doodnormaal, zolang je het de collega maar guntquote:Op maandag 15 augustus 2011 18:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
Thuis!
Is het heel egoïstisch als je eerste gedachte bij de zwangerschap van een collega is 'Oh my, nog meer krapte in de dienstroosters!'?
Sinds ik gezond probeer te eten (nu ruim 3 jaar) heb ik maar 1 x een koortslip gehad, terwijl ik anders om de 2 maand wel met zo'n enorme lip zat met meerdere blaasjes voor min. 2 week. Pijnlijk en niet fijn om te zien.quote:
Irritant inderdaad, zodra je erachter komt dat loveli gelijk heeft en zoquote:Op maandag 15 augustus 2011 18:55 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Sinds ik gezond probeer te eten (nu ruim 3 jaar) heb ik maar 1 x een koortslip gehad, terwijl ik anders om de 2 maand wel met zo'n enorme lip zat met meerdere blaasjes voor min. 2 week. Pijnlijk en niet fijn om te zien.
Dat kan geen toeval zijn....
quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:56 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Irritant inderdaad, zodra je erachter komt dat loveli gelijk heeft en zo
http://www.smulweb.nl/rec(...)filet-a-la-pizzaiolaquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:16 schreef MariaEtcetera het volgende:
Wat voor Italiaanse kip is dat, Vik? Pollo alla cacciatora ofzo?
Nergensquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:23 schreef uniekhoorn het volgende:
En waar op schiphol (na inchecken) kan je lekker eten?
dat moet je even aan Wolve vragen geloof ik, die had laatst wat gevonden dat geen McD ofzo was!quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Vik, lekker!
En waarom was je dag stom?
Omdat de mensen wier werk ik moet aanpassen er een zootje van hadden gemaakt. Maar goed, ik wen er maar aan, want dankzij dat soort mensen bestaat mijn soort werkquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Vik, lekker!
En waarom was je dag stom?
Een ingestuurde brief van klaagbaak stond ook deze week (of vorige) in de DDquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:42 schreef Viking84 het volgende:
Lol, Donald Duck op Twitter: ik ga zometeen met @kwikkwekenkwak, een potje eend-erger-je-niet spelen.
pastasaus ziet er altijd wel triest uit... proef een lepeltje, valt waarschijnlijk heel erg mee en juist lekkerder dan toen het er in gingquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hm, pastasausje uit de vriezert gehaald, is nu ontdooid, maar vind het er niet heel erg jammie meer uitzien... Ik denk dat ik voor brood ga ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |