Keiichi | maandag 15 augustus 2011 @ 10:46 |
Bron: http://www.omroepbrabant.(...)t+in+Oosterhout.aspx -- Ik zag dat ding Gisteren staan en ben er ff langsgereden. Wat een idioot groot ding ![]() ![]() ![]() Maar wel weer heel mooi om te zien hoe wij Nederlanders belachelijk grote apparaten weten te maken ![]() | |
Sapstengel | maandag 15 augustus 2011 @ 10:47 |
Ja maar dat is toch algemeen bekend? Dat Nederlanders grote apparaten hebben.![]() | |
Keiichi | maandag 15 augustus 2011 @ 10:49 |
Ik dacht dat negers grotere hadden ![]() OT: Ik wil wel eens zien hoe ze in het India er vanaf zouden brengen als ze een dergelijke kraan moesten ontwerpen en bouwen. (Ik pak India zomaar omdat daar veel naar toe ge-outsourced word) | |
Eyjafjallajoekull | maandag 15 augustus 2011 @ 11:01 |
Grappig, ik dacht eerst dat die oranje kraan DE kraan was ![]() ![]() ![]() | |
Eyjafjallajoekull | maandag 15 augustus 2011 @ 11:05 |
Die kraan die trouwens bij Rotterdam CS staat kan er ook wat van trouwens. De foto hieronder is alleen van de balast wagen die achter de daadwerkelijke kraan hangt ![]() (met dank aan Rick B) http://img846.imageshack.us/img846/8155/17501c.jpg (copy/paste deze link) | |
Glazenmaker | maandag 15 augustus 2011 @ 11:11 |
Wat een figuur die dude die wat voor de camera mag vertellen... | |
minkuukel | maandag 15 augustus 2011 @ 11:15 |
Mooie machine. | |
Keiichi | maandag 15 augustus 2011 @ 11:19 |
Je hebt kranen nodig om een gigantische kraan te bouwen. Gaat niet altijd volgens plan, zoals een keer in australie: | |
fruityloop | maandag 15 augustus 2011 @ 11:22 |
Volgens mij heeft Mamoet ook zo'n grote, die heeft gewoon een 2e mini-hijskraan achter op staan om de ballast etc te verplaatsen. | |
Zaibatsu01 | maandag 15 augustus 2011 @ 11:23 |
Cool story bro. | |
Piles | maandag 15 augustus 2011 @ 11:24 |
En de giek is uit delen opgebouwd, precies in de maat van zeecontainers, zodat ze makkelijk te vervoeren zijn ![]() | |
Djeez | maandag 15 augustus 2011 @ 11:40 |
Ja, 66 stuks toch? Die is volgens mij wel groter dan die Brabantse | |
Keiichi | maandag 15 augustus 2011 @ 11:44 |
Waarom zeggen ze dan dat die hier in brabant de grootste is? Ik las ergens dat er 200 containers voor nodig waren. | |
Surveillance-Fiets | maandag 15 augustus 2011 @ 11:45 |
het het gewicht dat hij op kan tillen? | |
LeeHarveyOswald | maandag 15 augustus 2011 @ 11:48 |
Ik denk dat ja, bij het filmpje staat ook "sterkste hijskraan". De hoogste hijskraan van Europa was bij CS Rotterdam ingezet (Of is, maar nu op dit moment zie ik dat rode ding niet ![]() | |
welkominspace | maandag 15 augustus 2011 @ 11:54 |
flink dingetje ja, en prijzig ook ![]() enkele tientallen miljoenen zou het kreng gekost hebben, hoe haal je dat er in hemelsnaam weer uit? ![]() | |
LeeHarveyOswald | maandag 15 augustus 2011 @ 12:03 |
Een normale kraan kost al een kapitaal om te huren.. ![]() | |
Gripper | maandag 15 augustus 2011 @ 12:07 |
Bekijk het eens zo: elke locatie waar een grote hijsklus moet plaatsvinden die alleen met deze kraan kan worden gedaan heeft weinig keuze, en zal dus voor veel geld de kraan moeten huren. Als je sterkste kraan ter wereld verhuurt, zou ik me eerder druk maken om een overboekte agenda dan dat je de kosten er nooit uit zult halen ![]() | |
dubidub | maandag 15 augustus 2011 @ 16:12 |
Omdat journalisten het bij hijskranen ongeveer altijd fout doen en er vaak ook ruimte is voor discussie. Technisch gezien is het een 600-tons hijskraan, die met z'n strand jacks 5000 ton kan tillen. Sterkste hijskranen zijn in mijn ogen de Liebherr LR13000, Terex CC 8800 TWIN, met chinese aanverwante kopieën. | |
Louis22 | maandag 15 augustus 2011 @ 16:17 |
Zonne grotte hijskraan, JONGE! | |
Dr.Doofenshmirtz | maandag 15 augustus 2011 @ 17:56 |
Dat dacht ik dus ook ![]() |