AJA, Egyptische staatstv en twitterquote:
traangasquote:Op vrijdag 9 september 2011 23:55 schreef theNull het volgende:
Zie daar wel continue gasten lopen met een doekje voor hun mond, geen idee waarvoor. Dat taaltje is voor mij abracadabra
quote:more than 100,000 israeli infront of Egypt embassy in TelAviv Now #sep9 #Egypt #jan25 #israelembassy #tahrir #cairo
En wederom zie ik zorgwekkende parallellen met wat gebeurde in destijds Iranquote:Op vrijdag 9 september 2011 23:11 schreef rakotto het volgende:
De protesteerders zijn naar binnen gegaan in de Israelische ambassade en gooien alle documenten uit de balkon. Alle documenten zijn in het Hebreews. Ik kan niet wachten op de sappige verhalen/leaks.
Een dictatuur gesteund door het buitenland om kortzichtige redenen, de bevolking die zo als beesten behandeld worden. Die parallel?quote:Op zaterdag 10 september 2011 07:29 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
En wederom zie ik zorgwekkende parallellen met wat gebeurde in destijds Iran
quote:Egypte in verhoogde staat van paraatheid
Laatste update: 10 september 2011 11:42 info
CAIRO - Het Egyptische ministerie van Binnenlandse Zaken heeft zaterdag de politie in verhoogde staat van paraatheid gebracht na de bestorming van de Israëlische ambassade in Caïro.
Foto: ANP
Alle politieverloven zijn ingetrokken.De regering komt zaterdag in spoedzitting bijeen.
Volgens de krant al-Ahram wil de regering van premier Essam Sharaf haar ontslag indienen. Het was zaterdagochtend rustig bij de ambassade. Op één persoon na is al het ambassadepersoneel terug in Israël.
Premier Benjamin Netanyahu van Israël spreekt van een ''ernstig incident''
Maar natuurlijk is dit een ''ernstig incident''. De ambassade is Israëlisch (extraterritoriaal) grondgebied. Tel daar nog bij de aanvallen vorige maand vanuit Egypte door Egyptenaren waarbij Israëlische burgers de dood vonden, en de heftige reactie van Israel daarop (terecht of onterecht), en dit is inderdaad een kruitvat..quote:
Pardon?quote:Op zaterdag 10 september 2011 12:40 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Maar natuurlijk is dit een ''ernstig incident''. De ambassade is Israëlisch (extraterritoriaal) grondgebied. Tel daar nog bij de aanvallen vorige maand vanuit Egypte door Egyptenaren waarbij Israëlische burgers de dood vonden, en de heftige reactie van Israel daarop (terecht of onterecht), en dit is inderdaad een kruitvat..
Correctie, vermoedelijk door onder andere Egyptenaren:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |