Met een plamuurmes de verf er zo veel mogelijk af halen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:17 schreef marsieK het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op moet lossen? Ik heb na het stucen gelijk geverft en dus geen voorstrijk gebruikt. Gevolg: verf bladderd af op sommige plekken. Ik wil dit graag oplossen. Maar hoe? Moet alle verf dat erop zit er eerst af en hoe doe ik dat? of kan ik er alsnog voorstrijk op doen en nog een keertje verven?
Dat laatste dacht ik ook. Je kan namelijk wel direct over (nieuw) stucwerk verven alleen is dit een sterk zuigende ondergrond en zal je meer latex verbruiken (ergo: meer lagen). Als het stucwerk niet droog genoeg is zal de verf daar niet hechten en loslaten.quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:15 schreef bobenjanneke het volgende:
Wat voor verf heb je gebruikt?
Graag merk en "type" verf.
Als het goedkope verf is, kan je een groot gedeelte er weer af wassen.
Je kan met een plamuurmes gaan werken, maar dan heb je kans dat je ook het stucwerk eraf steekt.
Is het probleem niet dat je in te nat stucwerk hebt getext of met een kalkhoudende tex hebt gewerkt?
Dat is ook weer zoquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:37 schreef bobenjanneke het volgende:
Ik raad ( onervaren ) klussers het gebruik van een plamuur/afsteekmes zeer af voor het verwijderen van tex op een gestucte muur.
Een droge texlaag is 1 tot max 2 mm dik. Bij verkeerd gebruik houdt je geen stuc meer over.
Da's slecht spul. Beter Histor o.i.d.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:59 schreef marsieK het volgende:
Ik heb gewoon praxis latex gebruikt maar al tijdens het verven kwamen er stukjes stuc los.
Da's te kort. Je moet echt in weken denken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:59 schreef marsieK het volgende:
Terwijl we de muren echt een aantal dagen goed hebben laten drogen.
Weken drogen is ook overdreven, weekje is voldoendequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Da's slecht spul. Beter Histor o.i.d.
[..]
Da's te kort. Je moet echt in weken denken.
Tijdens het verven kwam de stuc los, dus voorlijmen zou nog altijd t probleem kunnen zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:59 schreef marsieK het volgende:
Ik heb gewoon praxis latex gebruikt maar al tijdens het verven kwamen er stukjes stuc los.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |