Dat wordt lekker met die fietsenstallingen rondom CS, wat een chaos gaat dat worden.quote:Catharijnesingel tijdelijk taboe voor fietsers
De Catharijnesingel gaat ter hoogte van Hoog Catharijne vanaf volgende week maandag tien weken dicht voor fietsers en voetgangers. Dit omdat er een kraan komt te staan bij de Stationsstraat. Het langzaam verkeer wordt omgeleid via het Smakkelaarsveld, het Stationsplein en het Moreelsepark (vv), auto's kunnen er nog wel langs.
De gemeente neemt enkele maatregelen om de doorstroming voor zowel fietsers als voetgangers op deze toch al drukke route te verbeteren. Er zijn diverse alternatieven onderzocht om de Catharijnesingel open te houden maar die bleken geen van allen haalbaar. De kraan is nodig voor de bouw van een overkapping boven de Stationsstraat. Het nieuwe overkapte deel wordt onderdeel van de nieuwe looproutes door Hoog Catharijne.
Dat fietsen en verbouwen in het Stationsgebied slecht samengaan blijkt overigens ook uit het feit dat eind september 400 fietsenrekken langs het Stationsplein worden verwijderd. Ze moeten plaatsmaken voor een extra rijstrook voor vrachtwagens. Die rijden nu nog voor de bevoorrading van Hoog Catharijne via de Catharijnesingel naar de Westerstraat. Dat is binnenkort niet meer mogelijk en daarom moet er ruimte gemaakt worden aan de andere kant van het winkelcentrum, aan het Stationsplein. De benodigde ruimte is gevonden door het fietspad te verplaatsen naar de strook waar nu de fietsenrekken staan.
Alternatieve stallingsplekken zijn er binnenkort op het Smakkelaarsveld, maar die moeten ook als alternatief gaan dienen voor de NS-stalling onder de sporen 2 en 4, die in oktober dicht gaat.
Jaarbeursplein is op zich wel wat ruimte toch?quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:23 schreef Naamah het volgende:
Oh bahEr is al veel te weinig plek en dat wordt dus alleen maar minder.. fijn! Ik moet toch drie/vier dagen per week op het station zijn. Maar eens kijken wat ik dan ga doen. Bijna de moeite niet meer om te gaan fietsen, maarja.. lopen is ook niet alles en de bus al helemaal niet.
Kun je je fiets aan de andere kant van de Noordertunnel ergens een beetje kwijt? Dat zou nog wel een optie zijn, aangezien ik toch meestal op spoor 18/19 moet zijn.
Daar parkeer ik mijn fiets altijd omdat die tunnel onder de perrons een stuk makkelijker is dan die hele Jaarbeurstraverse aflopen en je dan een weg banen door de menigtes in de hal.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:23 schreef Naamah het volgende:
Oh bahEr is al veel te weinig plek en dat wordt dus alleen maar minder.. fijn! Ik moet toch drie/vier dagen per week op het station zijn. Maar eens kijken wat ik dan ga doen. Bijna de moeite niet meer om te gaan fietsen, maarja.. lopen is ook niet alles en de bus al helemaal niet.
Kun je je fiets aan de andere kant van de Noordertunnel ergens een beetje kwijt? Dat zou nog wel een optie zijn, aangezien ik toch meestal op spoor 18/19 moet zijn.
Er staan daar flink wat dubbellaags fietsenrekken, maar die zitten nu al best vol. Die kunnen echt geen 500 extra fietsen opvangen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jaarbeursplein is op zich wel wat ruimte toch?
O, zit je dan al helemaal daar? Da's nog best een stukje lopen dan, zeker in combinatie met dat ik er ook al voor om moet fietsen. Ik zal morgen de Noordertunnel eens aan die kant uitlopen, nog nooit daar geweest dus weet helemaal niet waar ie precies uitkomtquote:Op maandag 29 augustus 2011 15:33 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jaarbeursplein is op zich wel wat ruimte toch?
Volgens Google Maps kom je dan (als ik het goed zie) op dat parkeerterrein achter The Guardian / Park Plaza Hotel. Misschien kun je daar inderdaad je fiets wel neerzetten.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:48 schreef Naamah het volgende:
[..]
O, zit je dan al helemaal daar? Da's nog best een stukje lopen dan, zeker in combinatie met dat ik er ook al voor om moet fietsen. Ik zal morgen de Noordertunnel eens aan die kant uitlopen, nog nooit daar geweest dus weet helemaal niet waar ie precies uitkomt
Het plaatje op Google Maps van daar is al best oud.quote:Op maandag 29 augustus 2011 15:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens Google Maps kom je dan (als ik het goed zie) op dat parkeerterrein achter The Guardian / Park Plaza Hotel. Misschien kun je daar inderdaad je fiets wel neerzetten.
Dat wordt feest!quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:19 schreef Neelix het volgende:
[..]
Het plaatje op Google Maps van daar is al best oud.
Er zijn nu rekken daar op de stoep vanaf The Guardian tot aan het station. Een gedeelte van de parkeerplaatsen aan de overkant zijn ook fietsenrekken op gezet. En parallel aan de fietstunnel bij Park Plaza zijn ook flink rekken bij gezet.
Maar zoals ik al zei: het wordt nu al steeds moeilijker om daar een plek te vinden, laat staan als die andere rekken weg zijn.
Wolfsen weg, wat zou dat geweldig zijn.quote:'Vertrek burgemeester Wolfsen niet uitgesloten'
UTRECHT - De Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen moet zich dinsdag tegenover de gemeenteraad verantwoorden voor zijn optreden rondom het weggepeste homostel in de wijk Leidsche Rijn vorig jaar, samen met het Openbaar Ministerie (OM) en de politie. Wolfsen trok vrijdag al het boetekleed aan.
De VVD sluit op voorhand niet uit dat de burgemeester zal worden verzocht om op te stappen. De partij laat blijken zich er mateloos aan te hebben geërgerd dat het getreiterde paar de wijk moest ontvluchten en de boosdoeners ongestraft konden achterblijven.
Het weggepeste homopaar uit de Leidsche Rijn in Utrecht heeft geen goed woord over voor de brief die de Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen schreef over hun vertrek. Slachtoffer Hans van Gemmert zei maandag 'zeer verbolgen' te zijn over het feitenrelaas dat Wolfsen vrijdag verstuurde. „De driehoek probeert zijn straatje schoon te vegen.”
De burgemeester eerder erkende dat gemeente, OM en politie te laat een camera in de wijk hebben geplaatst en gaf toe dat het horen van een getuige 8 maanden op zich liet wachten. Er is, zo schreef hij, niet effectief gecommuniceerd met betrokkenen en het dossier dat naar het gerechtshof in Arnhem werd gestuurd, was onvolledig.
Het hof oordeelde in juli dat er niet altijd even voortvarend was gereageerd op de treiterijen. De zes grootste partijen in de Utrechtse raad zeiden vlak daarna dat de burgemeester niet hoefde af te treden. Wel was er flinke kritiek, vooral op zijn gebrek aan daadkracht en omgang met de media.
Mjah, maar wat voor malloot krijgen we er voor in de plaats...quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:49 schreef Q. het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)olfsen___.html?p=3,1
[..]
Wolfsen weg, wat zou dat geweldig zijn.
Bronquote:UTRECHT - Het gaslek in de Utrechtse wijk Overvecht is maandagavond veroorzaakt door een fietsendief. Dat meldt een woordvoerder van netbeheerder Stedin aan RTV Utrecht.
Stedin ontdekte dat een gasleiding moedwillig voor driekwart is doorgezaagd. Blijkbaar heeft een dief geprobeerd om een fiets te stelen, die met een slot aan de leiding was vastgelegd. Toen er gas uitkwam is hij er waarschijnlijk vandoor gegaan.
Een oplettende bewoner ontdekte het lek en waarschuwde de hulpdiensten. Twintig woningen moesten worden ontruimd voor de kapotte leiding rond middernacht was gerepareerd.
Zo zeg, echt waar?quote:Toen er gas uitkwam is hij er waarschijnlijk vandoor gegaan.
Erger kan het nooit zijn, trek een willekeurige junk van de straat en hij doet het beter.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:13 schreef Ireth het volgende:
[..]
Mjah, maar wat voor malloot krijgen we er voor in de plaats...
Sorry, maar ik zie nog niet heel snel hoe het erger kan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:13 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik noem een Kees van Oostenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:11 schreef Neelix het volgende:
[..]
Sorry, maar ik zie nog niet heel snel hoe het erger kan.
Die zou volgens mij best een goede burgemeester zijn. Ja, ik heb mijn mening over hem flink bijgesteld de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:26 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik noem een Kees van Oosten(of hoe die vent ook heet..)
Yep korte uitval hier op mijn werk (ziekenhuis overvecht) maar was maar heel tijdelijk. Net genoeg om de pc uit te laten vallen zodat ik mijn niet opgeslagen werk weer op nieuwe kan gaan doenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:54 schreef Vanyel het volgende:
Geen stroom in de vogelenbuurt. Hoe is het in de rest van de stad?
Hehe en precies in het midden staat mijn huis....quote:Een woordvoerder noemt de wijken Tuindorp, Tuindorp-oost, Tuinwijk, Vogelenbuurt, Witte Vrouwen Griftpark en Blauwkapel.
Denk maar zo: nog slechter zou het in principe niet kunnen worden!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 09:13 schreef Ireth het volgende:
[..]
Hoewel hij zich niet zo heel geliefd zou maken met allerlei maatregelen die hij zou nemen over de luchtkwaliteit e.d. den ik dat iedereen hem daar achteraf wel dankbaar voor zou zijn.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 10:26 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ik noem een Kees van Oosten(of hoe die vent ook heet..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |