abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:56:47 #76
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_100822963
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:55 schreef simmu het volgende:

[..]

* simmu haalt haar schouders op
het is een gevoelsmatige kwestie die nu eenmaal voor iedereen anders is. sommige mensen doen bijvoorbeeld ook bewust geen prenatale testen. of sommige testen en sommige niet. da's net zoiets. iedereen heeft nu eenmaal een ander gevoel bij zulke dingen. dat maakt het ook zulke lastige kwesties als je niet al vooraf duidelijk hebt dat je op 1 lijn zit hierin.
Vandaar ook dat ik reageer vanuit mezelf. Ik denk dat je gesteldheid ten opzichte van het kind heel veel uitmaakt van hoe je de zwangerschap ervaart.
Prrrrr
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:20:03 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100824139
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:56 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Vandaar ook dat ik reageer vanuit mezelf. Ik denk dat je gesteldheid ten opzichte van het kind heel veel uitmaakt van hoe je de zwangerschap ervaart.
Ik denk dat je de natuurlijke werking van het lichaam onderschat, en die heeft zodra je zwanger bent maar 1 doel: de zwangerschap beschermen, ook (of misschien vooral) door de moeder het gevoel van binding met haar ongeboren kind te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_100824853
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:56 schreef simmu het volgende:
en weer anderen doen een echo en aborteren als het een meisje is. tsja.
:o Dat is wel heel extreem.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:39:47 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100825173
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:33 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

:o Dat is wel heel extreem.
In China niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100825199
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat je de natuurlijke werking van het lichaam onderschat, en die heeft zodra je zwanger bent maar 1 doel: de zwangerschap beschermen, ook (of misschien vooral) door de moeder het gevoel van binding met haar ongeboren kind te geven.
Ja, ik denk dat dat wel zo is (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).
Merk zelf ook dat ik er heel primair op reageer. Echt anders dan hoe ik daarvoor dacht met mijn logische zakelijke berederneerde gedachten. Er zit nu een heel stuk emotie achter wat primairder is dan je analytische geest.
Ik kan ook echt wel begrijpen dat het voor mannen anders werkt nu ik dit meemaak.
Want nu het in mijn buik zit, is het mijn kind, en ik wil dat beschermen. Het voelt eigenlijk ook meer van mij dan van mijn partner. Toch ben ik heel blij dat hij er is! En ik merk ook dat ik hem meer in de 'mannelijke' rol waardeer.
Vreemd toch, dat het kennelijk zo werkt?
Het kind heeft bij mij ook echt een stem in wat ik doe en laat. Ik hou er echt rekening mee, en dat gaat vanzelf. Had ik ook van te voren niet gedacht.

Ben trouwens niet anders gaan denken over abortus ofzo. Vind die beslissing nog steeds een persoonlijke keuze van de vrouw.

[ Bericht 4% gewijzigd door capricia op 16-08-2011 21:48:35 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_100825245
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

In China niet.
Komt natuurlijk wel door een bepaalde druk die uitgeoefend wordt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_100825949
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:54 schreef Amor.amor het volgende:

[..]

Nee, want ik weet niet hoe het bij capricia zit, maar bij mij was het zeer zeker niet geplant en dus ook niet 'gewild' maar ik kan het niet uitleggen, ik heb er gewoon al heel veel warme gevoelens bij. Ik voel ook mijn lichaam veranderen, misschien ligt het ook daaraan.
Misschien word je door die hormonen wel bedrogen... Wil je echt een kind hebben van die ********* of durf je het niet weg te laten halen omdat je voor ''de gek'' wordt gehouden door je hormonen.

Hoe dan ook, je moet echt kiezen voor de baby... niet half... dat kan echt niet goed zijn.
Rustig aan.
pi_100826130
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:52 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Misschien word je door die hormonen wel bedrogen... Wil je echt een kind hebben van die ********* of durf je het niet weg te laten halen omdat je voor ''de gek'' wordt gehouden door je hormonen.
Wat is voor de gek houden? Als dat gevoel echt en oprecht is...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_100826210
quote:

[..]

Hoe dan ook, je moet echt kiezen voor de baby... niet half... dat kan echt niet goed zijn.
joehoe, venus talking to mars: gevoelens hoeven niet noodzakelijkerwijs rationeel te zijn he :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:58:21 #85
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_100826314
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat is voor de gek houden? Als dat gevoel echt en oprecht is...
Wat is voor de gek houden? Mijn ervaringen maken dat ik geen man meer vertrouw. Is dat echt en oprecht? Nee, dat zijn mijn ervaringen die me afhouden van zien wat er zou kunnen zijn. Jouw hormonen maken dat je verliefd bent op het idee dat je moeder wordt. Is dat echt? Nee, dat is je reactie op HCG en oxytocine.

Is het verkeerd je te laten leiden door wat je voelt? Nee, het is helemaal prima, maar laat je niet verleiden tot denken dat wat je voelt de waarheid is.
Prrrrr
pi_100826371
en kom nou niet met geblaat over hormonen die een lijf beinvloeden. dat kan allemaal wel zo zijn, maar die gevoelens zijn er. die zijn echt en oprecht.

seks is nu eenmaal ook gewoon een hormonenkwestie en met electrodingsjes die door je lijf geleidt worden en bladieblabla <insert wetenschappelijk gedoe>. als dat alles zou zijn, dan zou iedereen snel klaar zijn met neuken. edoch :+ emperisch bewijs levert dat zulks niet het geval is *)
pi_100826446
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:58 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Wat is voor de gek houden? Mijn ervaringen maken dat ik geen man meer vertrouw. Is dat echt en oprecht? Nee, dat zijn mijn ervaringen die me afhouden van zien wat er zou kunnen zijn. Jouw hormonen maken dat je verliefd bent op het idee dat je moeder wordt. Is dat echt? Nee, dat is je reactie op HCG en oxytocine.

Is het verkeerd je te laten leiden door wat je voelt? Nee, het is helemaal prima, maar laat je niet verleiden tot denken dat wat je voelt de waarheid is.
da's de filosofische invalshoek. want wat voor jou de waarheid is in zo'n schimmige niet-eenduidige kwestie hoeft dat voor een ander niet te zijn :7
pi_100826592
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:58 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Punt wat ik wilde maken is dat het voor mij wel de waarheid is. Ik leef met mezelf en kan niet buiten mijn eigen gevoelens om. Dat het voor een ander anders is of kan zijn, dat realiseer ik me heus wel. Maar dat zijn niet mijn gevoelens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_100826666
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:59 schreef simmu het volgende:
en kom nou niet met geblaat over hormonen die een lijf beinvloeden. dat kan allemaal wel zo zijn, maar die gevoelens zijn er. die zijn echt en oprecht.

seks is nu eenmaal ook gewoon een hormonenkwestie en met electrodingsjes die door je lijf geleidt worden en bladieblabla <insert wetenschappelijk gedoe>. als dat alles zou zijn, dan zou iedereen snel klaar zijn met neuken. edoch :+ emperisch bewijs levert dat zulks niet het geval is *)
Dit.
Want dan kun je alles wel weg redeneren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:05:05 #90
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_100826734
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Punt wat ik wilde maken is dat het voor mij wel de waarheid is. Ik leef met mezelf en kan niet buiten mijn eigen gevoelens om. Dat het voor een ander anders is of kan zijn, dat realiseer ik me heus wel. Maar dat zijn niet mijn gevoelens.
Is ook helemaal prima, capricia, ik veroordeel je niet, ik vind het heerlijk voor je dat je zo geniet van dat frummeltje in je buik! Punt dat ik wilde maken was dat je je gevoelens niet altijd als leidraad kan nemen, je zult, of je wil of niet, ook moeten kijken naar de praktische gevolgen van je keuze voor die gevoelens. Geen idee wat jouw situatie is, maar in die van Amor is het niet ideaal.
Prrrrr
pi_100827247
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:05 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Is ook helemaal prima, capricia, ik veroordeel je niet, ik vind het heerlijk voor je dat je zo geniet van dat frummeltje in je buik! Punt dat ik wilde maken was dat je je gevoelens niet altijd als leidraad kan nemen, je zult, of je wil of niet, ook moeten kijken naar de praktische gevolgen van je keuze voor die gevoelens. Geen idee wat jouw situatie is, maar in die van Amor is het niet ideaal.
het een sluit het ander niet uit. het is niet of gevoel of ratio. beide aspecten hebben een plaats in zulke moeilijke dingen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:15:00 #92
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_100827351
Vandaar de 'ook'.
Prrrrr
pi_100827407
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:05 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

De praktische gevolgen zal ze ook echt wel meenemen in haar beslissing, daar twijfelt toch niemand aan? Maar de gevoelens die ze heeft over haar kindje zijn wel echte gevoelens en ook een deel van haar waarheid en leven. Die kun je niet simpel wegredeneren met de gedachte 'het zijn vast hormonen die me voor de gek houden'.
Als ze geen beslissing kan maken, is dat in feite ook een beslissing. Dan komt dat kindje er gewoon.

Ik vind het eigenlijk wel een heel fijn idee dat zo'n beslissing moeilijk is en dat er heel veel gevoel (of hormonen zoals jij dat noemt ;) ) bij komt kijken. Daarom is het goed dat die beslissing bij de vrouw ligt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_100827522
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:15 schreef capricia het volgende:

[..]

De praktische gevolgen zal ze ook echt wel meenemen in haar beslissing, daar twijfelt toch niemand aan? Maar de gevoelens die ze heeft over haar kindje zijn wel echte gevoelens en ook een deel van haar waarheid en leven. Die kun je niet simpel wegredeneren met de gedachte 'het zijn vast hormonen die me voor de gek houden'.
Als ze geen beslissing kan maken, is dat in feite ook een beslissing. Dan komt dat kindje er gewoon.

Ik vind het eigenlijk wel een heel fijn idee dat zo'n beslissing moeilijk is en dat er heel veel gevoel (of hormonen zoals jij dat noemt ;) ) bij komt kijken. Daarom is het goed dat die beslissing bij de vrouw ligt.
Die hormonen moet ze naar mijn inziens wel wegstempelen... Als ik haar vriendje zou zijn in een vaste relatie zou ik waarschijnlijk papa worden (zonder hormonen die keuze)
*kingtoppie wordt papa *O* * Onee toch niet. :s)
Rustig aan.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:18:53 #95
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_100827591
Zeker waar Capricia. Het is heel goed dat die beslissing bij de vrouw ligt, zij is degene die er (sorry, dit klinkt onaardig) voor de rest van haar leven aan vast zit, ik wens iedere moeder ontzetted veel geluk bij en met het opvoeden van een door haar gewenst kind. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je dan, als de ander duidelijk aangeeft niet te willen, toch aan zo;n man blijft trekken.
Prrrrr
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:20:37 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_100827710
quote:

[..]

Als je een kind krijgt (en zeker als je in je eentje een kind krijgt) dan is het vooral jouw kind, en niet zozeer zijn kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_100827761
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Die hormonen moet ze naar mijn inziens wel wegstempelen... Als ik haar vriendje zou zijn in een vaste relatie zou ik waarschijnlijk papa worden (zonder hormonen die keuze)
*kingtoppie wordt papa *O* * Onee toch niet. :s)
Ik denk dat de vriend an sich helemaal niet zo belangrijk is bij haar beslissing. Het gaat hier puur om haar, en haar band / wens mbt dit kindje.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_100827795
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je een kind krijgt (en zeker als je in je eentje een kind krijgt) dan is het vooral jouw kind, en niet zozeer zijn kind.
Ik heb dan toch het idee dat... je het als vrouw niet leuk vind dat hij de vader was en dat je liever een hele lieve man gehad had, of zeg ik rare dingen?
Rustig aan.
pi_100827919
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:21 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik denk dat de vriend an sich helemaal niet zo belangrijk is bij haar beslissing. Het gaat hier puur om haar, en haar band / wens mbt dit kindje.
Je begrijpt me verkeerd.... ik bekeek het vanuit ''mijn'' oogpunt, niet die vanuit haar of haar ''vriend''...
Gewoon zonder hormonen dus ipv met
Rustig aan.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:23:38 #100
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_100827942
Er zijn ook vrouwen die een kindje krijgen omdat ze het idee hebben dat er niemand écht van ze houdt.
Prrrrr
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')