Niet mijn topic, gewoon een vervolg.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 22:57 schreef RodaJC-Limburg het volgende:
.of de Limburgers zelf.![]()
Hier kan ik dus echt niet tegen,
Wat limburg wel niet allemaal heeft:![]()
- Een gezellig accent
- Steenkool
- Parkstad Limburg
- 3 landenpunt
- De hoogst liggende plekken van Nederland
- Lekker vloaien!![]()
- De gezellige steden Maastricht, Roermond, Venlo etc.!
- Het leukste Carnaval![]()
Hoe kun je nu nog iets tegen Limburg hebben?
Ja, maar ten opzichte van de Randstad zijn Limburg en Brabant wel één pot nat, dat vind ik dan. Maar wat is zoal verschillend tussen Brabant en Limburg dan?quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:06 schreef ZuidGrens het volgende:
Goed bezig man.
Maar geloof me, Limburg is heel anders dan Brabant.
Lastig uit te leggen. Ik vind Limburgers (over het algemeen) iets arroganter en achterbakser. Brabanders zijn meer van het gemoedelijke en voelen zich ook meer 'Nederlands'. Limburgers hebben het vaak over 'die Hollanders'. Dat hoor je een Brabander niet zeggen...quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:09 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja, maar ten opzichte van de Randstad zijn Limburg en Brabant wel één pot nat, dat vind ik dan. Maar wat is zoal verschillend tussen Brabant en Limburg dan?
Ja idd, het is maar net waar je opgroeit en wat je gewend bent. Maar ik vind Limburgers ook arroganter dan Brabanders, vooral om dat 'Hollanders' gedoe. Maar ook hoe ze vaak over 'jullie land' praten als ze het over de rest van Nederland hebben. Net alsof Limburg een onafhankelijke staat is.quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:12 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Lastig uit te leggen. Ik vind Limburgers (over het algemeen) iets arroganter en achterbakser. Brabanders zijn meer van het gemoedelijke en voelen zich ook meer 'Nederlands'. Limburgers hebben het vaak over 'die Hollanders'. Dat hoor je een Brabander niet zeggen...
Maar goed, ik begrijp dat als je uit de Randstad komt weinig verschil zit. Voor mij zijn Tukkers en mensen uit Drenthe ook ong. hetzelfde, en veel verschil tussen een Utrechter of een Amsterdammer merk ik ook niet..
Dit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:15 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ja idd, het is maar net waar je opgroeit en wat je gewend bent. Maar ik vind Limburgers ook arroganter dan Brabanders, vooral om dat 'Hollanders' gedoe. Maar ook hoe ze vaak over 'jullie land' praten als ze het over de rest van Nederland hebben. Net alsof Limburg een onafhankelijke staat is.
--edit--quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:05 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet mijn topic, gewoon een vervolg.
Doet dat maarquote:Op zondag 14 augustus 2011 04:16 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Dit.
Maar goed, ik ga die gasten wel eens opvoeden.
Venlo ligt ook op de rand.quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:16 schreef Saavedra het volgende:
Venlo, dat is toch eerder iets negatiefs?
Ja, ik zag het. Zie mijn edit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:19 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ik ben ten eerste niet Limburgs, ten tweede: Limburgen ten derde is het vorige topic wel al op slot.
Mensen die iets tegen Limburg hebben
Bedoel je het verschil tussen Belgisch Limburg en Nederlands Limburg?quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zuid Limburg is weer anders dan Noord Limburg.
Nee in Weert en Venlo wonen andere Limburgers dan In Maastricht, Heerlen en Sittard.quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:26 schreef Rezania het volgende:
[..]
Bedoel je het verschil tussen Belgisch Limburg en Nederlands Limburg?
Welke zijn de meer ontwikkelde?quote:Op zondag 14 augustus 2011 04:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee in Weert en Venlo wonen andere Limburgers dan In Maastricht, Heerlen en Sittard.
Geen één van de twee dusquote:Op zondag 14 augustus 2011 04:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die nog beetje verstaanbaar zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |