Ieder is vrij in het maken van keuzes tot op bepaalde hoogte.
En dat verschilt per persoon. Ik denk dat het belangrijk is bewust te zijn van je eigen situatie en de doelen die je wil bereiken hier in het leven. Niet constant natuurlijk, een mens moet ook kunnen chillaxen

Persoonlijk heb ik iets meegemaakt waardoor het mij duidelijk is wat ik in ieder geval niet wil.
Ik wil geen mensen bedriegen en voorliegen. Ik wil niet doen alsof omdat het ongemakkelijk voelt waarheden of bevindingen uit te spreken, omdat dat de makkelijkste weg is. Ik wil niet bang zijn waarheden of feiten uit te spreken, alleen door wat anderen denken en zeggen of alleen omdat het zo gek klinkt. Ik zie dat juist als realistisch.
Ik zie niet in waarom ik me zou moeten schamen als ik opzoek ben naar de waarheid van iets.
Er gebeuren bijv veel dingen in ons rechtssyteem en OM die totaal tegen ons wetten ingaan.
Veel corruptie, weinig transparantie. Dat moet verbeteren.
Betekent dat dat je niet mag genieten in het leven, omdat je ziet dat anderen lijden en ziet wat er aan de hand is?
Natuurlijk mag je wel genieten, je bent toch hier om te leven!
Ik denk ook niet dat je hier constant bewust mee bezig moet zijn, dan wordt je gek.
En je idd vooral bezig moet houden met de feiten. En niet teveel aan 1 soort ideologie moet vastklampen. En vooral je eigen mening moet behouden.
Bijv ik heb een kind. En op de 1e plaats komt mijn kind en gezin. Het goed zorgen voor ons.
Omdat te bereiken moet je sowieso al gebruik maken van de huidige maatschappij zoals die is (en het dus ook moeten accepteren, want je bent ervan afhankelijk).
Betekent het dat het niet verbetert kan worden? Nee. Natuurlijk kan het verbetert worden.
En ik ben iemand die me daarvoor wil inzetten. Maar niet zodanig dat mijn gezin of ik er geestelijk of lichamelijk onder gaan lijden. Of dat het een obsessie wordt.
Je zou kunnen zeggen dat bepaalde harde activisten, hun leven op het spel zetten (of opofferen).
Ik doe dat niet, ik kies voor mijn gezin en ik probeer me in te zetten voor een betere samenleving voor ons en onze kinderen (dus ook mijn kind).
Maar natuurlijk geniet ik ook. Ik ga ook op vakantie. Ik kijk ook vast naar illuminati films

Ik probeer iets goeds op te bouwen en achter te laten voor mijn kind. Ik probeer goed te leven.

Ik wil er totaal achter staan als ik iets doe. En natuurlijk laat ik me niet graag belazeren
En wij drinken bijv geen CocaCola, maar 7up

Misschien lijkt het onzin, of denken vele who cares.
Maar ik geloof dat je voor zeker 80% oogst, wat je hebt gezaaid.
Dus ik doe wat ik denk en geloof dat goed is en dat doe ik met hart en ziel.
En daar doe ik iedere dag mijn best voor. Maar zelfs dat is veranderlijk, afhankelijk van tijd en ervaring.
Verder vind ik ook dat als je bijv voor een winstgevend bedrijf wil werken of wil starten, dat je daar vrij in bent (afhankelijk van de individu en situatie), daar zal ik mensen niet op beoordelen.
Maar het lijkt me wel belangrijk te weten hoe je dat doet, of je anderen ermee schaad of niet en waar het bedrijf werkelijk voor staat.
Uiteindelijk moeten we allemaal hier met elkaar op deze aarde leven.
Wij zijn nou eenmaal afhankelijk van de samenleving(en) en zijn wetten.
Als mensen bedonderd worden, willen ze dat vaak veranderen. Niemand wil bedonderd worden.
Ik vind dat de dingen die gebeurd zijn en gebeuren wel erg.
9/11 bijv. En ik denk wel dat wij een soort verantwoording naar elkaar toe hebben, als samenleving. En wat is een samenleving gebouwd op leugens?
De meesten proberen goed voor zichzelf te zorgen en proberen er het beste ervan maken.
Anderen proberen de top van de piramide te bereiken.
Iedereen heeft hier zijn eigen ideeen over en handelt naar zijn weten en ideeen.
Maar niemand is perfect. Ieder maakt fouten.
Ik ben nog steeds zeer sterk van mening dat de maatschappij verbetert kan worden.
[ Bericht 0% gewijzigd door heartz op 16-08-2011 14:42:34 ]