Rechtsextremisten bestormen Sziget festivalquote:Tientallen extreem rechtse jongeren hebben vrijdag het terrein van het Hongaarse rockfestival Sziget bestormd. Ze probeerden zonder toegangskaarten binnen te komen. Beveiligers wisten de groep tegen te houden.
Dat meldde het Hongaarse persbureau MTI. Zeker vijf extremisten zijn opgepakt. Een van hen is lid van het Hongaarse parlement voor de ultranationalistische Beweging voor een Beter Hongarije (Jobbik). Het is niet bekend wat de radicale jongeren wilden bereiken met hun actie.
Sziget, dat in de Hongaarse hoofdstad Boedapest wordt gehouden, is een van de grootste festivals in Europa. Elk jaar komen er vele tienduizenden bezoekers, onder wie ook veel Nederlanders.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:28 schreef autodief het volgende:
Tja zou liever dat hebben dan marrokanen die tasjes stelen van oma's
Niet zeuren jij op die manier zijn ze niet in Nederlandquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:30 schreef Piet_Piraat het volgende:
Al die buitenlanders die daar beetje komen feesten.
Nee..quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:24 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Rechtsextremisten bestormen Sziget festival
Je bent ook nergens veilig voor die lui zeg.
Veel vrienden van mij zitten daar nu. Het schijnt dat de Nederlanders de grootse groep zijn in Sziget?
Het is niet bekend wat de radicale jongeren wilden bereiken met hun actie..quote:Zou het multiculturele aspect hen niet bevallen of omdat er een hippie sfeertje hangt?
Zei de autodief.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:32 schreef autodief het volgende:
[..]
Niet zeuren jij op die manier zijn ze niet in Nederland
Los van de Hongaren, dacht ik. Maar nu lees ik dat er ook veel Duiters zijn. Soit.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:34 schreef Tism het volgende:
[..]
Nee..![]()
[..]
Het is niet bekend wat de radicale jongeren wilden bereiken met hun actie..
Hongaren in Nederland stammen uit 1956, verder kom je ze weinig tegen hier.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:32 schreef autodief het volgende:
[..]
Niet zeuren jij op die manier zijn ze niet in Nederland
Heb je dat zelf ondervonden?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:40 schreef JackHerrer het volgende:
Als je naar Sziget gaat met vrienden met een kleurtje, laat ze geen bier halen, meestal worden ze als laatste geholpen. Het viel me ook op dat er buiten de festivalpoorten vaak een groepje neo-nazi's in vol ornaat stond.
En dit jaar zijn er evenveel Nederlanders als Hongaren op de camping, voor de meeste is het festival inmiddels te duur geworden.
Ik had het ook over de buitenlanders die daar kwamen en daarmee duiden ik natuurlyk op niet Europeese mensen:¤quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hongaren in Nederland stammen uit 1956, verder kom je ze weinig tegen hier.
Het is een nogal nationalistisch volk.
Hongaren zijn niet dol op vreemd bloed en ook Europeese mensen vallen daaronder.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:42 schreef autodief het volgende:
[..]
Ik had het ook over de buitenlanders die daar kwamen en daarmee duiden ik natuurlyk op niet Europeese mensen:¤
Daar kunnen wij Nederlanders veel van lerenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hongaren zijn niet dol op vreemd bloed en ook Europeese mensen vallen daaronder.
Toevallig heb ik veel te maken gehad met Hongaren omdat ze hele goede paarden fokken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:47 schreef autodief het volgende:
[..]
Daar kunnen wij Nederlanders veel van leren
Meen je dit serieus?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:47 schreef autodief het volgende:
[..]
Daar kunnen wij Nederlanders veel van leren
Klinkt wel als goed volkquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:51 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Toevallig heb ik veel te maken gehad met Hongaren omdat ze hele goede paarden fokken.
Ik kan je zeggen dat ze toch wel beetje beperkt zijn in hun denken en erg trots op hun land.
Nederland is een samenraapsel van Hollanders, Zeeuwen, Brabanders, Limburgers, Friezen, Groningers en nog wat spul ertussen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:53 schreef autodief het volgende:
[..]
Jazeker we zijn veel te soft allemaal een beetje nedelandse trots mag wel
Genoeg mooievaar geschiedenis oa VOC tijdquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:56 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nederland is een samenraapsel van Hollanders, Zeeuwen, Brabanders, Limburgers, Friezen, Groningers en nog wat spul ertussen.
Er is een groot verschil tussen trots zijn op Nederland en bloedracisme.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:53 schreef autodief het volgende:
[..]
Jazeker we zijn veel te soft allemaal een beetje nedelandse trots mag wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |