Waarom zouden mensen die het verschil niet boeit überhaupt bij de bakker binnenlopen?quote:Op maandag 15 augustus 2011 07:41 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Volgens mij gaat hier de 90/10 regel ook op. 90% van de mensen (zelfs al gaan ze naar een echte bakker) boeit het niet zo verschrikkelijk veel hoeveel beter het brood bij een bakker is ten opzichte van een supermarkt en 10% wel. Tenzij je in een echt grote stad je bakkersbedrijf voert, kun je niet leven van die 10% dus moet je concessies doen. De truc is niet genoeg concessies te doen om (een groot deel van) die 90% binnen te krijgen, maar niet te veel concessies om je brood echt te laten lijken op supermarktbrood
Je kunt ook streven naar een mooi product en goede kwaliteit. Kijk eens hoe weinig bakkers er al over zijn. De groenteboer waar ik heen ga heeft het te danken aan de kwaliteit van zijn spullen. En ik kan je zeggen dat het een erg drukke winkel is.quote:Op maandag 15 augustus 2011 07:41 schreef Cinderella_Man het volgende:
[..]
Volgens mij gaat hier de 90/10 regel ook op. 90% van de mensen (zelfs al gaan ze naar een echte bakker) boeit het niet zo verschrikkelijk veel hoeveel beter het brood bij een bakker is ten opzichte van een supermarkt en 10% wel. Tenzij je in een echt grote stad je bakkersbedrijf voert, kun je niet leven van die 10% dus moet je concessies doen. De truc is niet genoeg concessies te doen om (een groot deel van) die 90% binnen te krijgen, maar niet te veel concessies om je brood echt te laten lijken op supermarktbrood
Omdat er in de sluitingstijden wet staat dat op zondagochtend bakkers hun winkel niet mogen openen. Supermarkten mogen dat wel.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit. Ik snap niet waarom bakkers dat niet doen in NL. Fuck die maandag voor ze. Ga lekker open op zondag ochtend. Op zondag ben ik juist bereid om lekkere broodjes bij het ontbijt te doen omdat je de tijd hebt. En ik spreek heel veel mensen die dat ook een goed idee vinden.
Hij maalt het zelf, dus het mag ook wel goed zijn. Maar eerlijk is eerlijk, het brood is briljant en ze doen er niet te deftig mee. Ook goeie koeken!quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:41 schreef Miss_sexyhouse het volgende:
Hartog maakt heerlijk brood met ECHT volkorenmeel. Ook de koeken e.d. zijn allemaal volkoren.
Eenvoudig en gewoon goed.
Je zou bijna zeggen dat er een markt zou zijn voor een goede bakker.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik dit topic zo lees is men niet tevreden over wat bakkers zo presteren.
Ik zei al eerder, volgens mij gaan ze liever klagend faillietquote:Op maandag 15 augustus 2011 18:53 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Je zou bijna zeggen dat er een markt zou zijn voor een goede bakker.
Nu moeten de bakkers nog ontdekken dat je niet nauwelijks beter brood dan de AH voor een 50 % hogere prijs kunt verkopen terwijl je ook nog eens klote openingstijden aanhoudt. Dat win je toch niet.
hehe, se SP zal voor voor ze op de bres springenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zei al eerder, volgens mij gaan ze liever klagend failliet
Allereerst succes!quote:
Gek dat iedere bakker in frankrijk het wel voor elkaar krijgt, ja dat je in tunesie, algarije, vietnam en laos geweldig stokbrood kan krijgen, maar niet in Nederland.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:39 schreef DrukVout het volgende:
Vorige week een stokbrood bij de AH gehaald. Die avond gegeten. Best aardig (komt niet in de buurt van een Franse maar toch)
Vandaag een bij de bakker gehaald. Wat een rot ding. Wel knapperig. Maar eenmaal een plakje afgesneden was het een taai ding...
Jaah, nog meer keurmerken.quote:Op zondag 14 augustus 2011 23:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Ze zouden een keurmerk moeten oprichten en een site met daarop waar je ze kunt vinden
Of gewoon een website met fanatieke bakkers die zelf nog hun brood maken zonder allemaal toevoegingen.quote:
Beter ideequote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Of gewoon een website met fanatieke bakkers die zelf nog hun brood maken zonder allemaal toevoegingen.
Ik ken een bakker die zich laat voorstaan op biologisch, beste ingredienten en nog meer van die onzin, in de bakkerij worden broodverbeteraars gebruikt en koekjes die over datum zijn worden herverpakt en van nieuwe datum voorzien.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Of gewoon een website met fanatieke bakkers die zelf nog hun brood maken zonder allemaal toevoegingen.
Mja daar zeg je zo eens wat, maar ik wil ze kunnen vinden op de 1 of andere manier. En dan zoiets als een viskraampje op de markt he, geen elitair gedoe en chique doen, gewoon mooie producten voor schappelijke prijzen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ken een bakker die zich laat voorstaan op biologisch, beste ingredienten en nog meer van die onzin, in de bakkerij worden broodverbeteraars gebruikt en koekjes die over datum zijn worden herverpakt en van nieuwe datum voorzien.
Tja ik ook.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Mja daar zeg je zo eens wat, maar ik wil ze kunnen vinden op de 1 of andere manier. En dan zoiets als een viskraampje op de markt he, geen elitair gedoe en chique doen, gewoon mooie producten voor schappelijke prijzen.
In de meeste plaatsen heb je niet echt een alternatief.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:16 schreef Nitzer het volgende:(je HOEFT natuurlijk zo'n busbrood niet te kopen
)
Oh ja en voor mensen die denken dat bakkers alleen maar poeders gebruiken: Dat is dus niet zo... Meestal is het een toevoeging aan het meel/bloem. (bv 5% van het bloemgewicht). In deze poeders zitten wat enzymen voor de malsheid en wat emulgatoren om volume te trekken. Maar verder zit er in wat er ook in "het brood van vroeg zat" zoals melk(poeder), Desem (gedroogd, maar hetzelfde principe), Vet (danwel plantaardig) enz.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |