abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100748706
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 07:41 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Volgens mij gaat hier de 90/10 regel ook op. 90% van de mensen (zelfs al gaan ze naar een echte bakker) boeit het niet zo verschrikkelijk veel hoeveel beter het brood bij een bakker is ten opzichte van een supermarkt en 10% wel. Tenzij je in een echt grote stad je bakkersbedrijf voert, kun je niet leven van die 10% dus moet je concessies doen. De truc is niet genoeg concessies te doen om (een groot deel van) die 90% binnen te krijgen, maar niet te veel concessies om je brood echt te laten lijken op supermarktbrood :)
Waarom zouden mensen die het verschil niet boeit überhaupt bij de bakker binnenlopen?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_100748942
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 07:41 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Volgens mij gaat hier de 90/10 regel ook op. 90% van de mensen (zelfs al gaan ze naar een echte bakker) boeit het niet zo verschrikkelijk veel hoeveel beter het brood bij een bakker is ten opzichte van een supermarkt en 10% wel. Tenzij je in een echt grote stad je bakkersbedrijf voert, kun je niet leven van die 10% dus moet je concessies doen. De truc is niet genoeg concessies te doen om (een groot deel van) die 90% binnen te krijgen, maar niet te veel concessies om je brood echt te laten lijken op supermarktbrood :)
Je kunt ook streven naar een mooi product en goede kwaliteit. Kijk eens hoe weinig bakkers er al over zijn. De groenteboer waar ik heen ga heeft het te danken aan de kwaliteit van zijn spullen. En ik kan je zeggen dat het een erg drukke winkel is.
pi_100749470
Ah dit topic doet mij denken aan mijn croissant problemen. De beste croissant die ik in Nederland ooit gegeten heb kwam uit de diepvries van de Aldi. De Nederlandse bakkers moeten zich diep schamen. In België kocht ik croissants bij de supermarkt die onnoemelijk veel beter waren dan wat hier de warme bakker heeft. Een croissant van een Belgische ambachtelijke bakker heb ik nooit aangedurft.

Zoals een Brusselse collega op bezoek in Nederland tegen mij zij: "Allez Fixers, ik kocht hier 'ne croissant bij de bakker en het was echt een shitcroissant. Zelfs de Delhaize heeft betere..."

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit. Ik snap niet waarom bakkers dat niet doen in NL. Fuck die maandag voor ze. Ga lekker open op zondag ochtend. Op zondag ben ik juist bereid om lekkere broodjes bij het ontbijt te doen omdat je de tijd hebt. En ik spreek heel veel mensen die dat ook een goed idee vinden.
Omdat er in de sluitingstijden wet staat dat op zondagochtend bakkers hun winkel niet mogen openen. Supermarkten mogen dat wel.

@MrZ: Ik weet niet waar jij je brood vandaan haalt, maar het brood dat ik hier krijg is de volgende dag oud en taai en eigenlijk niet meer eetbaar. Laat staan dat je het 3 dagen zou kunnen bewaren. Onlangs had ik hier witte bolletjes die op de dag van aankoop 's avonds al niet meer te eten waren. Duidelijk van minstens een dag oud.

Eerlijk gezegd koop ik liever mijn brood bij de supermarkt dan bij een van de twee waardeloze 'warme' bakkers hier in het dorp. Bij de super hebben ze vaak wat hardere ongesneden broden. Verser en smakelijker dan het waldkornschuim, oh wacht ze hebben een andere mixjesleverancier het heet nu anders.

Als je een succesvolle bakkerszaak wilt: doe jezelf dan onderscheiden met écht goed brood. Ook busbroden kan je beter maken dan wat er nu te koop is. Ik als ik hier zo lees heb ik er het volste vertrouwen in dat je zeker kan slagen als je niet conformeert aan libellelezeressen die die denken dat donkerdergeverfdbrood ook gezonder is.
pi_100749479
Oeps, dubbel.
pi_100749627
Wij hebben in Delft twee heerlijke keuzes:

Een echte bakkerszaak die al enkele tientallen jaren bestaat. Waar ik het brood nog weleens eet zonder beleg zo lekker is het! Grappige naam wel: De Diamanten Ring.

En er is onlangs een echte franse bakkerszaak gekomen. Ik heb er nog niets gekocht, maar hoorde wel al goede verhalen. Gebak zag er ook heerlijk uit. "Michel", met een frans bord en een franse bakker.
pi_100749695
Hier in Leiden heb ik nog geen fatsoenlijke bakker gevonden. Alle bakkers bij mij in de buurt zijn http://vanmaanen.meesterbakker.nl/
En anders krijg je de supermarkten.
pi_100750074
Hartog maakt heerlijk brood met ECHT volkorenmeel. Ook de koeken e.d. zijn allemaal volkoren.
Eenvoudig en gewoon goed.
Het beste wat je kunt worden is jezelf
( Hans Ubbink )
pi_100750165
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:41 schreef Miss_sexyhouse het volgende:
Hartog maakt heerlijk brood met ECHT volkorenmeel. Ook de koeken e.d. zijn allemaal volkoren.
Eenvoudig en gewoon goed.
Hij maalt het zelf, dus het mag ook wel goed zijn. Maar eerlijk is eerlijk, het brood is briljant en ze doen er niet te deftig mee. Ook goeie koeken!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100756074
Ik wil nog even terugkomen op een bakker die (gelukkig) al langs is gekomen. Bakkerij Frank Rood in Oudkarspel (in de driehoek Alkmaar-Heerhugowaard-Schagen).

Ik ken deze bakkerij zeer goed dus kan er ook wat meer over vertellen. Frank heeft de bakkerij jaren geleden overgenomen van zijn vader en ook daarvoor is het altijd een bakkerij geweest.

Het deeg voor het brood wordt gemaakt door de verschillende soorten meel af te wegen en daarbij nog de andere ingrediënten toe te voegen (zoals gist en broodverbeteraar). Ook al het gebak en taarten worden zelf gemaakt. Ook de bodems hiervan! Daarnaast maken ze zelf ontbijtkoek, tulbanden (krententulband!) en de WestFriese Krentenmik.

Dus ja dit is een echte warme banketbakker en geen warme afbakbakker zoals veel van de bakkers tegenwoordig zijn (ik ken ook die verhalen, zoals de "verse" oliebollen voor O&N al in oktober maken want dan is het nog zo lekker rustig. Of met kerst een grote hoeveelheid stollen maken, dan kun je namelijk de helft invriezen en dan heb je in het voorjaar tadaaaaa paasstollen).

Iedereen moet zelf weten waar hij/zij z'n brood vandaan haalt maar ik ben erg kieskeurig en wil dan ook best wel geld ervoor neerleggen (al betaal je in de supermarkt voor het "luxe" brood al zo ongeveer net zoveel als bij de bakkerij).
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:11:02 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100756304
Als ik dit topic zo lees is men niet tevreden over wat bakkers zo presteren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100770741
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik dit topic zo lees is men niet tevreden over wat bakkers zo presteren.
Je zou bijna zeggen dat er een markt zou zijn voor een goede bakker.
Nu moeten de bakkers nog ontdekken dat je niet nauwelijks beter brood dan de AH voor een 50 % hogere prijs kunt verkopen terwijl je ook nog eens klote openingstijden aanhoudt. Dat win je toch niet.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:30:17 #62
45206 Pietverdriet
pi_100811165
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:53 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Je zou bijna zeggen dat er een markt zou zijn voor een goede bakker.
Nu moeten de bakkers nog ontdekken dat je niet nauwelijks beter brood dan de AH voor een 50 % hogere prijs kunt verkopen terwijl je ook nog eens klote openingstijden aanhoudt. Dat win je toch niet.
Ik zei al eerder, volgens mij gaan ze liever klagend failliet
pi_100811375
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zei al eerder, volgens mij gaan ze liever klagend failliet
hehe, se SP zal voor voor ze op de bres springen :P
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:45:49 #64
45206 Pietverdriet
pi_100811705
Oh, het krentebrood met spijs van Bakker bril uut voorst is erg lekker, de rest van zijn brood niet.
pi_100812812
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:06 schreef Mr-Z het volgende:

(...)

Allereerst succes!

Ik heb zelf tussen mijn 16de en 18de op zaterdag in een bakkerij van een supermarkt gestaan waar ze nog vers brood bakte. Niet afbakken, nee, het hele proces. Die stonden er ook al om 2 uur als het moest, ik ook. Ik weet er dus wel ietsje vanaf. In vergelijking met jou, bijna misschien niets, maar toch. En ik heb bijzonder veel respect voor ze, voor de echte dan.

Die bakker in belgie die ik bedoelde, is een bakkertje in Herbeumont tegen de franse grens aan. Het lijkt wel alsof hij in steen of houtoven bakt met ingredienten die een stuk puurder zijn dan hier. Brood waar 10.000x meer smaak aan zit, een harde maar niet droge korst, een binnenkant zo zacht en smeuig als perzikkenschil en een geur zo lekker.... Wit of donker, het maakt niet uit. Niet lang houdbaar maar als er een bakker bij mij zou zitten met die kwaliteit zou ik met plezier een half uur eerder mn nest uit gaan, iedere dag weer. Met zo'n bakker in de buurt is het iedere dag genieten. Zo'n enorm verschil als dat is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_100822008
Vorige week een stokbrood bij de AH gehaald. Die avond gegeten. Best aardig (komt niet in de buurt van een Franse maar toch)

Vandaag een bij de bakker gehaald. Wat een rot ding. Wel knapperig. Maar eenmaal een plakje afgesneden was het een taai ding...
pi_100822059
Kan iemand mij een fatsoenlijke bakker in Rotterdam aanbevelen?
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:42:26 #68
45206 Pietverdriet
pi_100822151
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:39 schreef DrukVout het volgende:
Vorige week een stokbrood bij de AH gehaald. Die avond gegeten. Best aardig (komt niet in de buurt van een Franse maar toch)

Vandaag een bij de bakker gehaald. Wat een rot ding. Wel knapperig. Maar eenmaal een plakje afgesneden was het een taai ding...
Gek dat iedere bakker in frankrijk het wel voor elkaar krijgt, ja dat je in tunesie, algarije, vietnam en laos geweldig stokbrood kan krijgen, maar niet in Nederland.
pi_100824402
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ze zouden een keurmerk moeten oprichten en een site met daarop waar je ze kunt vinden ;(
Jaah, nog meer keurmerken.
Oh, and that's a bad miss!
pi_100824581
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:24 schreef Brentmeister het volgende:

[..]

Jaah, nog meer keurmerken.
Of gewoon een website met fanatieke bakkers die zelf nog hun brood maken zonder allemaal toevoegingen.
pi_100824741
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Of gewoon een website met fanatieke bakkers die zelf nog hun brood maken zonder allemaal toevoegingen.
Beter idee ;)
Oh, and that's a bad miss!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:54:48 #72
45206 Pietverdriet
pi_100826091
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:27 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ik ken een bakker die zich laat voorstaan op biologisch, beste ingredienten en nog meer van die onzin, in de bakkerij worden broodverbeteraars gebruikt en koekjes die over datum zijn worden herverpakt en van nieuwe datum voorzien.
pi_100826864
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ken een bakker die zich laat voorstaan op biologisch, beste ingredienten en nog meer van die onzin, in de bakkerij worden broodverbeteraars gebruikt en koekjes die over datum zijn worden herverpakt en van nieuwe datum voorzien.
Mja daar zeg je zo eens wat, maar ik wil ze kunnen vinden op de 1 of andere manier. En dan zoiets als een viskraampje op de markt he, geen elitair gedoe en chique doen, gewoon mooie producten voor schappelijke prijzen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:22:35 #74
45206 Pietverdriet
pi_100827854
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Mja daar zeg je zo eens wat, maar ik wil ze kunnen vinden op de 1 of andere manier. En dan zoiets als een viskraampje op de markt he, geen elitair gedoe en chique doen, gewoon mooie producten voor schappelijke prijzen.
Tja ik ook.
Ik word alleen zo verdrietig van de rotzooi die er verkocht wordt met een zogenaamd keurmerk, en mensen die denken dat het goed is omdat het biologisch is.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:29:42 #75
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100828322
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:16 schreef Nitzer het volgende:(je HOEFT natuurlijk zo'n busbrood niet te kopen ;) )

Oh ja en voor mensen die denken dat bakkers alleen maar poeders gebruiken: Dat is dus niet zo... Meestal is het een toevoeging aan het meel/bloem. (bv 5% van het bloemgewicht). In deze poeders zitten wat enzymen voor de malsheid en wat emulgatoren om volume te trekken. Maar verder zit er in wat er ook in "het brood van vroeg zat" zoals melk(poeder), Desem (gedroogd, maar hetzelfde principe), Vet (danwel plantaardig) enz.
In de meeste plaatsen heb je niet echt een alternatief.

En ik wil juist brood zónder melkpoeder, gedroogde desem, vet, toegevoegde enzymen, emulgatoren en andere onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')