abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100676107
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:31 schreef ausweiss het volgende:
Ik heb een paar jaar in .BE gewoond.
En daar is het brood al stukken beter dan hier.
Plus ze zijn allemaal op zondag tot een uur of 12 open (is hun beste dag).
Brood wordt steeds minder smaakvol in nld helaas.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:39:01 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100676250
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:28 schreef Erasmo het volgende:

[..]

De site ziet er veelbelovend uit, wel jammer dat ze margarine gebruiken in het brood.
Jep, maar dat is vanwege de vegetariers die er veel komen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100676301
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, maar dat is vanwege de vegetariers die er veel komen.
Meeste veggies hebben weinig tegen zuivel dacht ik?
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:44:54 #29
45206 Pietverdriet
pi_100676455
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Meeste veggies hebben weinig tegen zuivel dacht ik?
Wel tegen reuzel
pi_100677913
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:31 schreef ausweiss het volgende:
Ik heb een paar jaar in .BE gewoond.
En daar is het brood al stukken beter dan hier.
Plus ze zijn allemaal op zondag tot een uur of 12 open (is hun beste dag).
Dit. Ik snap niet waarom bakkers dat niet doen in NL. Fuck die maandag voor ze. Ga lekker open op zondag ochtend. Op zondag ben ik juist bereid om lekkere broodjes bij het ontbijt te doen omdat je de tijd hebt. En ik spreek heel veel mensen die dat ook een goed idee vinden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 15:35:09 #31
45206 Pietverdriet
pi_100677951
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 15:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit. Ik snap niet waarom bakkers dat niet doen in NL. Fuck die maandag voor ze. Ga lekker open op zondag ochtend. Op zondag ben ik juist bereid om lekkere broodjes bij het ontbijt te doen omdat je de tijd hebt. En ik spreek heel veel mensen die dat ook een goed idee vinden.
Die gaan liever klagend failliet denk ik wel eens.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:49:12 #32
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_100680246
Hier is een bakker
  zondag 14 augustus 2011 @ 01:13:24 #33
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_100699623
Het kostte me een week of 2 in Wales, voordat ik een diep respect ontwikkelde voor de Nederlandse bakker.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_100706520
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:13 schreef Tanin het volgende:
Het kostte me een week of 2 in Wales, voordat ik een diep respect ontwikkelde voor de Nederlandse bakker.
Het koste mij een dag of 1 in Belgie, voordat ik de Nederlandse bakker diep verafschuwde.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:06:10 #35
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_100719136
Jammer dat er zo negatief over de bakkers wordt gepraat. Het probleem is dat er vraag is naar dat sponzige volume brood. Een bakker MOET daar helaas dus
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 11:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het koste mij een dag of 1 in Belgie, voordat ik de Nederlandse bakker diep verafschuwde.
Een Belgische bakker gebruikt precies dezelfde grondstoffen als een Nederlandse bakker. Een Belgisch brood heeft alleen een korter proces waardoor dit brood minder ontwikkeling heeft gehad en vervolgens ook minder volume krijgt en een compactere kruim. Bak dit brood stevig met een dikke korst en je hebt een Belgisch brood.

Een Belgisch brood is dus vele malen makkelijker te maken dan een Nederlands brood. Om een Nederlands "bus" brood precies zo vol volume te krijgen, de juiste scheuring en een fijne kruim structuur is ervaring nodig. En tijd! Voordat een Nederlands brood gebakken is ben je al snel 4 uur verder! In de Nederlandse bakkerijen zit zeker evenveel ervaring en vakmanschap als bij een Belgische bakker. Alleen is de vraag in Belgie naar een ander brood.

Afgelopen week heb ik een kast opgeknapt. Dit was een antieke kast ooit door een echte timmerman in elkaar gezet. Nergens een boutje, nergens een schroef, alles in elkaar geklonken en op maat gemaakt. Echt een vakmanschap!!!! Tegenwoordig kopen de mensen meubels uit grote warenhuizen en komen de kasten uit mega fabrieken. Daar doet men niet moeilijk over. Als een bakker gaat "automatiseren" zijn de mensen ineens kritisch en is het allemaal maar niks.

Je moet het ook eens vanuit de bakker bekijken. Als een bakker zoals vroeger het brood met de hand gaat maken, de grondstoffen van vroeger gaat toevoegen krijg je inderdaad het brood "van vroeger". Maar dan moet je dat zelfde brood helaas voor het dubbele van de prijs gaan verkopen omdat je er anders geen cent aan verdient. Dat gaan de mensen niet doen. Vervolgens nemen de mensen het mee naar huis, stoppen het in de vriezer of eten het een dag later, wat krijg je: Bakker, mijn brood is droog en niet meer te eten. De standaard van vroeger is niet meer de standaard van vandaag.

De VRAAG in Nederland is Bus brood met veel volume en wat ook nog eens minimaal 3 dagen mals moet blijven. Daarnaast heeft iedere bakker ook nog wel een assortiment met speciale broden. Als de mensen die hierboven de ambachtelijke bakkers nou niet zo afkraken maar eens met deze bakkers in gesprek gaan dan weet ik zeker dat deze bakker iets wil gaan ontwikkelen wat jullie willen. Dit zal nooit een omzet knaller worden maar dan zijn jullie ook tevreden (je HOEFT natuurlijk zo'n busbrood niet te kopen ;) )

Ik ga vanaf september een leuke uitdaging aan en dat is het runnen van een eigen bakkerij. Het gros zal busbrood worden zoals de klant dat wil. Daarnaast zal er ook zeker een leuk assortiment komen waar wat minder vraag naar is maar wel de moeite en de uitdaging waard is!

Ik vind het jammer dat er veel mensen zo negatief praten want een bakker is en blijft een ambacht. De bakkers staan zich de hele nacht uit te sloven om het brood te maken waarnaar wordt gevraagd. En dat is wel de kracht van de ambachtelijke bakker. Het brood is niet al een dag oud maar ovenvers!

Oh ja en voor mensen die denken dat bakkers alleen maar poeders gebruiken: Dat is dus niet zo... Meestal is het een toevoeging aan het meel/bloem. (bv 5% van het bloemgewicht). In deze poeders zitten wat enzymen voor de malsheid en wat emulgatoren om volume te trekken. Maar verder zit er in wat er ook in "het brood van vroeg zat" zoals melk(poeder), Desem (gedroogd, maar hetzelfde principe), Vet (danwel plantaardig) enz.
  zondag 14 augustus 2011 @ 17:12:22 #36
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_100719381
Jullie zullen toch maar even de grens naar Vlaanderen over moeten gaan.
pi_100719412
Succes met je zaak ^O^
pi_100719643
Goeie koffiekoeken zijn hier ook bijna niet te vinden.
Niet alleen van die in de roze fondant gedoopte rozijnen rondjes.

zondag 14 augustus 2011 @ 17:39:39 #39
45206 Pietverdriet
pi_100720290
Tja, mrZ je zal gelijk hebben, maar, neemt niet weg dat ik het brood KUT vindt..
Net zoals het vlees wat de meeste slagers verkopen. Ik weet waarom hij niet aan gemarmerd vlees doet, libelle huivrouwtjes roepen dan iiiiiiiiiii VET! Maar neemt niet weg dat het graatmagere te kort afgehangen vlees kut met peren is.
Dat het brood zo vaak kut is, komt door mensen als Weltscherz die bang zijn vol te zitten 1 sneetje.
Voor een hard bolletje betaal ik bij een NL bakker 50 cent en krijg dan een kutproduct, ga ik de grens over krijg ik geweldig lekkere witte bolletjes voor 20, die wel een krokante korst hebben en geen harde droge.
Waarom bakt geen enkele NL bakker een fatsoenlijke croissant, maar hebben Duitse, Franse en Belgische bakkers daar geen moeite mee.
Appleltaart? Gemakzuchtig klef deeg met blikappels en gelei met abrikozensmaak.
Eerstbeste huisvrouw maakt zo een betere.
Gek trouwens dat mensen die wel echt brood bakken, brood van menno, wel zo geliefd zijn. En als die bakkers zo goed zijn, waarom is het doorsnee brood dan niet beter dan supermarkt brood?
pi_100720578
Brood van Menno, echt zo heerlijk smaakvol _O_
pi_100738160
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:06 schreef Mr-Z het volgende:
Jammer dat er zo negatief over de bakkers wordt gepraat. Het probleem is dat er vraag is naar dat sponzige volume brood. Een bakker MOET daar helaas dus

[..]

Een Belgische bakker gebruikt precies dezelfde grondstoffen als een Nederlandse bakker. Een Belgisch brood heeft alleen een korter proces waardoor dit brood minder ontwikkeling heeft gehad en vervolgens ook minder volume krijgt en een compactere kruim. Bak dit brood stevig met een dikke korst en je hebt een Belgisch brood.

Een Belgisch brood is dus vele malen makkelijker te maken dan een Nederlands brood. Om een Nederlands "bus" brood precies zo vol volume te krijgen, de juiste scheuring en een fijne kruim structuur is ervaring nodig. En tijd! Voordat een Nederlands brood gebakken is ben je al snel 4 uur verder! In de Nederlandse bakkerijen zit zeker evenveel ervaring en vakmanschap als bij een Belgische bakker. Alleen is de vraag in Belgie naar een ander brood.

Afgelopen week heb ik een kast opgeknapt. Dit was een antieke kast ooit door een echte timmerman in elkaar gezet. Nergens een boutje, nergens een schroef, alles in elkaar geklonken en op maat gemaakt. Echt een vakmanschap!!!! Tegenwoordig kopen de mensen meubels uit grote warenhuizen en komen de kasten uit mega fabrieken. Daar doet men niet moeilijk over. Als een bakker gaat "automatiseren" zijn de mensen ineens kritisch en is het allemaal maar niks.

Je moet het ook eens vanuit de bakker bekijken. Als een bakker zoals vroeger het brood met de hand gaat maken, de grondstoffen van vroeger gaat toevoegen krijg je inderdaad het brood "van vroeger". Maar dan moet je dat zelfde brood helaas voor het dubbele van de prijs gaan verkopen omdat je er anders geen cent aan verdient. Dat gaan de mensen niet doen. Vervolgens nemen de mensen het mee naar huis, stoppen het in de vriezer of eten het een dag later, wat krijg je: Bakker, mijn brood is droog en niet meer te eten. De standaard van vroeger is niet meer de standaard van vandaag.

De VRAAG in Nederland is Bus brood met veel volume en wat ook nog eens minimaal 3 dagen mals moet blijven. Daarnaast heeft iedere bakker ook nog wel een assortiment met speciale broden. Als de mensen die hierboven de ambachtelijke bakkers nou niet zo afkraken maar eens met deze bakkers in gesprek gaan dan weet ik zeker dat deze bakker iets wil gaan ontwikkelen wat jullie willen. Dit zal nooit een omzet knaller worden maar dan zijn jullie ook tevreden (je HOEFT natuurlijk zo'n busbrood niet te kopen ;) )

Ik ga vanaf september een leuke uitdaging aan en dat is het runnen van een eigen bakkerij. Het gros zal busbrood worden zoals de klant dat wil. Daarnaast zal er ook zeker een leuk assortiment komen waar wat minder vraag naar is maar wel de moeite en de uitdaging waard is!

Ik vind het jammer dat er veel mensen zo negatief praten want een bakker is en blijft een ambacht. De bakkers staan zich de hele nacht uit te sloven om het brood te maken waarnaar wordt gevraagd. En dat is wel de kracht van de ambachtelijke bakker. Het brood is niet al een dag oud maar ovenvers!

Oh ja en voor mensen die denken dat bakkers alleen maar poeders gebruiken: Dat is dus niet zo... Meestal is het een toevoeging aan het meel/bloem. (bv 5% van het bloemgewicht). In deze poeders zitten wat enzymen voor de malsheid en wat emulgatoren om volume te trekken. Maar verder zit er in wat er ook in "het brood van vroeg zat" zoals melk(poeder), Desem (gedroogd, maar hetzelfde principe), Vet (danwel plantaardig) enz.
Respect!
pi_100738457
Mr z, het is heel niet wat klanten willen. Voor zulk brood kun je net zo goed terecht bij de ah. Klanten willen lekker, vers brood. Als jij je als bakker niet voldoende onderscheidt van een supermarkt ga je dood als bakker. Een fout die veel bakkers al gemaakt hebben. Wat is je meerwaarde.
pi_100738939
In Tilburg heb je bakkerij Amman (is Nederlandse naam geen Turkse) die alles nog zelf maakt, van brood tot de chocolaatjes. Heeft geen website (achter de Besterd voor de mensen die bekend zijn in Tilburg) en is nu dicht vanwege vakantie. Uiteraard duurder dan de gewone bakker maar wel heerlijk :9

Van hem trouwens ook gehoord dat in elke stad wel een bakker is te vinden die alles nog zelf maakt, je moet alleen wel een beetje zoeken :)
pi_100739418
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:23 schreef sk888er het volgende:
In Tilburg heb je bakkerij Amman (is Nederlandse naam geen Turkse) die alles nog zelf maakt, van brood tot de chocolaatjes. Heeft geen website (achter de Besterd voor de mensen die bekend zijn in Tilburg) en is nu dicht vanwege vakantie. Uiteraard duurder dan de gewone bakker maar wel heerlijk :9

Van hem trouwens ook gehoord dat in elke stad wel een bakker is te vinden die alles nog zelf maakt, je moet alleen wel een beetje zoeken :)
Ze zouden een keurmerk moeten oprichten en een site met daarop waar je ze kunt vinden ;(
  maandag 15 augustus 2011 @ 03:27:33 #45
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_100746829
Weet iemand nog een goede bakker in groningen dan?
  maandag 15 augustus 2011 @ 03:45:27 #46
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_100747061
Krijg trek van dit topic :~
pi_100748563
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mr z, het is heel niet wat klanten willen. Voor zulk brood kun je net zo goed terecht bij de ah. Klanten willen lekker, vers brood. Als jij je als bakker niet voldoende onderscheidt van een supermarkt ga je dood als bakker. Een fout die veel bakkers al gemaakt hebben. Wat is je meerwaarde.
Volgens mij gaat hier de 90/10 regel ook op. 90% van de mensen (zelfs al gaan ze naar een echte bakker) boeit het niet zo verschrikkelijk veel hoeveel beter het brood bij een bakker is ten opzichte van een supermarkt en 10% wel. Tenzij je in een echt grote stad je bakkersbedrijf voert, kun je niet leven van die 10% dus moet je concessies doen. De truc is niet genoeg concessies te doen om (een groot deel van) die 90% binnen te krijgen, maar niet te veel concessies om je brood echt te laten lijken op supermarktbrood :)
pi_100748602
Net weer even een lekker volkoren gehaald bij Hartog in Amsterdam :9
pi_100748655
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 07:46 schreef tjoptjop het volgende:
Net weer even een lekker volkoren gehaald bij Hartog in Amsterdam :9
Deze dus. Hartog is geweldig in zijn eenvoud.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_100748704
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 07:53 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Deze dus. Hartog is geweldig in zijn eenvoud.
Al heeft de website nu wel zo'n yuppige uitstraling gekregen. De winkel en de prijzen zijn nog niet yuppig gelukkig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')