abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130590424
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:11 schreef Godtje het volgende:
En nog twee niet bevestigde mogelijke workarounds

[..]

[..]

Ook die optie heb ik bekeken, maar ik kon geen smb.conf vinden. Nu kijk ik weer in /usr/syno/etc en staat hij er wel, weird shit maar nu kan ik het wel testen. Waarschijnlijk had hij nog geen configfile weggeschreven, heb hem opgestart, geconfigureerd en in gebruik genomen. De eerste reboot kwam van de week pas met de DMS 4.3 update.
Powered by JanetjeŽ
pi_130590451
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:15 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar streamen van een film naar mijn tv gaat ook goed?
of valt dateigenlijk onder fileserver?
Streamen gaat zonder problemen van alle Synology NAS'en, juist zelfs aangezien de transfer snelheid zo hoog ligt tov andere NAS'en.
Powered by JanetjeŽ
pi_130590470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:17 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Streamen gaat zonder problemen van alle Synology NAS'en, juist zelfs aangezien de transfer snelheid zo hoog ligt tov andere NAS'en.
ik denk dat mijn keuze nu wel snel gemaakt is :) *O*
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_130590922
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:15 schreef sjoemie1985 het volgende:
maar streamen van een film naar mijn tv gaat ook goed?
of valt dateigenlijk onder fileserver?

en connectie met een eventuele xbmc apparaat?
Hangt meer van de films en de setup af.
20gb blu-ray over wifi is nooit grappig.
pi_130591677
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:11 schreef Godtje het volgende:
En nog twee niet bevestigde mogelijke workarounds

[..]

[..]

Nu ik eindelijk een smb.conf heb kon ik eindelijk de aanpassing maken bij de shares, en zojuist is er succesvol een image backup gemaakt. Ik denk niet dat het door DSM 4.3 komt iig, had de changelog al nagelopen en kon niets vinden wat op dat gebied een verbetering zou moeten brengen. Het toevoegen van “strict allocate = yes” lijkt gewerkt te hebben. Dan kan ik nu eens uit gaan zoeken waarom hij niet in hibernation wil.
Powered by JanetjeŽ
pi_130591689
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:59 schreef Dubbeldrank het volgende:

[..]

Nu ik eindelijk een smb.conf heb kon ik eindelijk de aanpassing maken bij de shares, en zojuist is er succesvol een image backup gemaakt. Ik denk niet dat het door DSM 4.3 komt iig, had de changelog al nagelopen en kon niets vinden wat op dat gebied een verbetering zou moeten brengen. Het toevoegen van “strict allocate = yes” lijkt gewerkt te hebben. Dan kan ik nu eens uit gaan zoeken waarom hij niet in hibernation wil.
*O*
pi_130591745
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 12:35 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hangt meer van de films en de setup af.
20gb blu-ray over wifi is nooit grappig.
tv is wel met wifi verbonden op dit moment, maar kan altijd een kabel er naar toe leggen gelukkig :)
de nas wordt natuurlijk wel met kabel verbonden :P
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_130592069
Streamen over wifi is iets wat je sowieso niet wil. Internet op je tv via wifi of een youtube filmpje streamen is geen punt, maar zodra je met HD materiaal aan komt zetten kan wifi nog wel eens tekort schieten. Nu is dat wel een beetje afhankelijk van je situatie, toch zou ik je een kabelverbinding aanraden.
Powered by JanetjeŽ
pi_130592199
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:12 schreef Dubbeldrank het volgende:
Streamen over wifi is iets wat je sowieso niet wil. Internet op je tv via wifi of een youtube filmpje streamen is geen punt, maar zodra je met HD materiaal aan komt zetten kan wifi nog wel eens tekort schieten. Nu is dat wel een beetje afhankelijk van je situatie, toch zou ik je een kabelverbinding aanraden.
Ik stream over wifi :7
Te lui om een kabel te trekken. Wel staat de Synology en mijn mediaplayer erg dicht bij elkaar.
Het gaat 99% van de tijd goed. Als ik iets verder weg zit en het signaal zwakker is gelijk een stuk slechter. Dan stream ik naar mijn ipad. Die ipad kan daar ook een rol in spelen. Ben ik nog niet achter.
pi_130592282
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:16 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik stream over wifi :7
Te lui om een kabel te trekken. Wel staat de Synology en mijn mediaplayer erg dicht bij elkaar.
Het gaat 99% van de tijd goed. Als ik iets verder weg zit en het signaal zwakker is gelijk een stuk slechter. Dan stream ik naar mijn ipad. Die ipad kan daar ook een rol in spelen. Ben ik nog niet achter.
Dat bedoel ik inderdaad met situatie afhankelijk, het kan ook vaak wel maar niet altijd. Daarom adviseer ik altijd een kabel als die makkelijk te leggen is.
Powered by JanetjeŽ
pi_130592298
Als ik een film zat te kijken en 1% van de tijd had ik geen beeld, zou ik dat behoorlijk irritant vinden :P
pi_130592376
quote:
14s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 13:18 schreef KomtTijd... het volgende:
Als ik een film zat te kijken en 1% van de tijd had ik geen beeld, zou ik dat behoorlijk irritant vinden :P
Het is of een hele film of serie kut of helemaal goed :P

Dat is wel het gekke. Ook een hele enkele keer dus wel bij een episode van een serie gehad van 2GB terwijl ik 5 min later met gemak een 12gb film stream
pi_130627592
Photo Station ziet er nu echt mooi uit zeg. Is er al iets slims te bedenken / bedacht om makkelijk foto's vanuit je iPhoto library naar je NAS te krijgen? Of moet ik gewoon maar alles handmatig gaan zitten exporteren?

Foto's blijven nu een beetje 'vast' staan op m'n Mac, merk ik. Photo Station lijkt me wel mooi om ze met familie e.d. te kunnen delen.
  zondag 1 september 2013 @ 17:13:46 #222
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_130709752
Ik heb twee vragen (heb een DS212j):

- de transfersneldheid is belachelijk laag (350 Kbs) als ik bestanden overzet van mijn laptop naar de NAS (foto's), dat kan toch niet kloppen? Ook tijdens dit proces is de processor voor 100% belast, dat is toch ook raar bij een simpele kopie?

- ik zoek een tootlje die automatisch bestanden (voornamelijk foto's en muziek) naar de NAS kopieert als ik ze op mijn laptop zet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_130710623
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 17:13 schreef static het volgende:
Ik heb twee vragen (heb een DS212j):

- de transfersneldheid is belachelijk laag (350 Kbs) als ik bestanden overzet van mijn laptop naar de NAS (foto's), dat kan toch niet kloppen? Ook tijdens dit proces is de processor voor 100% belast, dat is toch ook raar bij een simpele kopie?

- ik zoek een tootlje die automatisch bestanden (voornamelijk foto's en muziek) naar de NAS kopieert als ik ze op mijn laptop zet.
ligt vast aan je wifi netwerk ik heb zelf een DS212+ en ik haal iets van een 3MB/s via wifi
ik plug altijd mijn externe hardeschijf in de nas als ik veel dingen tegelijk moet kopieren

ik heb cloudstation zelf nooit gebruikt maar dat kan je gebruiken voor een volledige map te syncroniseren al had ik wel eens gehoord van andere mensen dat het niet mogelijk was om 2 verschillende folders te doen.
pi_131108035
Is er iemand de me kan helpen met het volgende? Heb nu een kleine maand een DS213j en had daarop NZBget geīnstalleerd. Deze heb ik afgelopen zondag verwijderd, bij het updaten naar een nieuwe. Niet heel handig.

Nu installeer ik het opnieuw, maar het programma kan geen mappen aanmaken.

Dat heeft volgens mij iets met permissions te maken. Heb echt heel google zitten afstruinen, maar kan geen oplossing vinden die voor mij werkt.

Hier iemand die misschien weet wat de oplossing is?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 12 september 2013 @ 21:31:19 #225
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_131108717
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:19 schreef Happel het volgende:
Is er iemand de me kan helpen met het volgende? Heb nu een kleine maand een DS213j en had daarop NZBget geīnstalleerd. Deze heb ik afgelopen zondag verwijderd, bij het updaten naar een nieuwe. Niet heel handig.

Nu installeer ik het opnieuw, maar het programma kan geen mappen aanmaken.

[ afbeelding ]

Dat heeft volgens mij iets met permissions te maken. Heb echt heel google zitten afstruinen, maar kan geen oplossing vinden die voor mij werkt.

Hier iemand die misschien weet wat de oplossing is?
Mss een open deur maar heb je de Synology gereboot?
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_131108739
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:31 schreef Gambolputty het volgende:

[..]

Mss een open deur maar heb je de Synology gereboot?
Yup. Maakt geen verschil.

edit: Opgelost..het pad naar de downloadfolder klopte niet...ik voel me dom. :{

[ Bericht 15% gewijzigd door Happel op 12-09-2013 21:56:57 ]
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_134109401
Yo,

Leuk en wel mijn sinology en ik wil niet zonder en het energieverbruik is laag.
Toch staat die meestal uit zijn neus te vreten. Handmatig aan en uit geen optie want dat vergeet ik.
Ik zou hem eigenlijk uit willen hebben tussen 00.00 en 16.00 en daarna weer aan

Is dit te scripten of schedulen?
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:39:21 #228
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134109784
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 10 december 2013 @ 10:44:12 #229
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_134109889
Je kan instellen dat de harde schijf na x aantal minuten in hibernate gaat als ie niks te doen heeft. De NAS slingert de schijf vanzelf weer aan als ie 'm nodig heeft.

Stroomverbruik is te verwaarlozen als de schijf is uitgeschakeld.
pi_134109997
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 10:44 schreef .Neovo. het volgende:
Je kan instellen dat de harde schijf na x aantal minuten in hibernate gaat als ie niks te doen heeft. De NAS slingert de schijf vanzelf weer aan als ie 'm nodig heeft.

Stroomverbruik is te verwaarlozen als de schijf is uitgeschakeld.
Ik wil hem uit hebben. Met alle automatische checks is het ook niet te verwaarlozen.
pi_134113887
Mijn ouders willen een NAS en nou dacht ik ze de DS213j aan te smeren. Heeft iemand daar ervaring mee?

Belangrijk voor hun is dat er automatisch backups gemaakt worden van de documenten op hun (windows) computers zonder dat ze er zelf iets voor hoeven doen, zo te zien gaat dat wel goed komen met de bijgeleverde software.

Belangrijk voor mij is dat ik er via SSH of FTPS of iets dergelijks bij kan om er zelf backups op te gooien. Kan dat met dit apparaat? Kan er op de website van Synology weinig over vinden.
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:17:50 #233
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134113916
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:16 schreef KomtTijd... het volgende:
Mijn ouders willen een NAS en nou dacht ik ze de DS213j aan te smeren. Heeft iemand daar ervaring mee?

Belangrijk voor hun is dat er automatisch backups gemaakt worden van de documenten op hun (windows) computers zonder dat ze er zelf iets voor hoeven doen, zo te zien gaat dat wel goed komen met de bijgeleverde software.

Belangrijk voor mij is dat ik er via SSH of FTPS of iets dergelijks bij kan om er zelf backups op te gooien. Kan dat met dit apparaat? Kan er op de website van Synology weinig over vinden.
Prima ding voor dat doeleinde.

http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/454
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:22:12 #234
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134114026
quote:

Ik heb de 1 disk variant en via de interface kan je het zo gek maken als je zelf wil, backups zijn geen probleem en je kan het zo veilig opzetten als je zelf wenst.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_134114237
quote:
hier de DS212J aan het spinnen ( zelfde model basically ) en daar kun je precies mee wat jij wilt, en dan nog 100.000 dingen :-)

kijk maar eens naar de DSM Demo op de site van Syno ;-)
pi_134114470
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:22 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb de 1 disk variant en via de interface kan je het zo gek maken als je zelf wil, backups zijn geen probleem en je kan het zo veilig opzetten als je zelf wenst.
Werkt het ding met self-signed certificaten of regelt Synology een certificaat voor SSL-verbindingen?
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:30 schreef HalveZware het volgende:

[..]

kijk maar eens naar de DSM Demo op de site van Syno ;-)
Ah zie dat er iig SFTP/FTPS functies in zitten. Dan moet het wel goed komen.
pi_134114546
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:38 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Werkt het ding met self-signed certificaten of regelt Synology een certificaat voor SSL-verbindingen?

[..]

Ah zie dat er iig SFTP/FTPS functies in zitten. Dan moet het wel goed komen.
Standaard zijn ze self-signed, ik heb er zelf een certificaat in geknoeid ( wat kost dat nou helemaal?)
en eigenlijk is self-signed voor een of twee users (thuis users dan he ) niet zo erg.

Zakelijk (ja ik gebruik 'm zakelijk) wil je inderdaad je SSL en dergelijke goed op orde.
maar al met al, allemaal lekker makkelijk te regelen.

SFTP/FTPS/SSH en dus ook SCP zijn allemaal prima te doen inderdaad! :-)
rSync met een beetje stoeien ook, TimeMachine had U verder nog iets te wensen? dan zijn er leuke "hacks" (soort jailbreaks) beschikbaar, en een zooi alternatiefe repo's waar je software vandaan kan toveren :-)
  dinsdag 10 december 2013 @ 13:43:53 #238
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134114621
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:38 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Geen idee eerlijk gezegd, ik heb me er verder niet in verdiept. Ik zag het alleen bij de opties staan :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_134114667
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:41 schreef HalveZware het volgende:

[..]

Standaard zijn ze self-signed, ik heb er zelf een certificaat in geknoeid ( wat kost dat nou helemaal?)
en eigenlijk is self-signed voor een of twee users (thuis users dan he ) niet zo erg.

Zakelijk (ja ik gebruik 'm zakelijk) wil je inderdaad je SSL en dergelijke goed op orde.
maar al met al, allemaal lekker makkelijk te regelen.
Ja voor eigengebruik maakt dat idd niet zoveel uit, ik kijk zelf wel ff of het certificaat klopt op het moment dat ik 'm accepteer.
quote:
SFTP/FTPS/SSH en dus ook SCP zijn allemaal prima te doen inderdaad! :-)
rSync met een beetje stoeien ook, TimeMachine had U verder nog iets te wensen? dan zijn er leuke "hacks" (soort jailbreaks) beschikbaar, en een zooi alternatiefe repo's waar je software vandaan kan toveren :-)
Da's mooi. Voor mijn ouders moet het backuppen vooral zonder gedoe werken op de manier zoals de fabrikant het bedacht heeft, voor mij moet er liefst een beetje low-level toegang zijn zodat ik het op mijn eigen manier kan doen.
pi_134114699
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Da's mooi. Voor mijn ouders moet het backuppen vooral zonder gedoe werken op de manier zoals de fabrikant het bedacht heeft, voor mij moet er liefst een beetje low-level toegang zijn zodat ik het op mijn eigen manier kan doen.
Precies wta je hebt met Syno
pi_134114740
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 december 2013 13:45 schreef KomtTijd... het volgende:
Mijn eerste idee was ook "geef me SSH op die bak, en dan komt het wel goed" uiteindelijk ben ik wonder boven wonder toch voor de webinterface gegaaan, het zal je verbazen hoeveel je daar mee kan als je de weg eenmaal beetje weet.
( nou zit ik ivm werk ook wel al genoeg naar terminals en code te staren, maar dat terzijde )
  dinsdag 10 december 2013 @ 15:40:40 #242
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_134118000
Kreeg net een mailtje van synology dat ze vanwege serveronderhoud tijdelijk offline gaan. Wist niet eens dat ik me had opgegeven voor hun nieuwsbrief :p
pi_134511422
Boh, heb de Synology up and running.
pi_134511846
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 december 2013 00:15 schreef KomtTijd... het volgende:
Boh, heb de Synology up and running.
vergeet niet in package center in setting en dan package recources syno community toe te voegen.

hier is een lijstje dat ik heb maar eigenlijk alleen synocommunity is van belang:
aangezien de andere wat out of date kunnen zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2013 00:27:51 ]
pi_134512355
Zal het in gedachte houden, voorlopig ben ik nog lang niet uitgekeken op de main repo.
pi_135725404
Heb de 112. Erg tevreden ermee!
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:41:18 #247
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_136618267
http://tweakers.net/nieuw(...)-minen-bitcoins.html

Probeer nu via SSH in te loggen, maar zodra ik mijn naam en wachtwoord heb ingevuld bij putty, dan sluit de sessie direct weer af...

Maar even zien of ik ook besmet ben.
pi_136618428
quote:
4s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:41 schreef .Neovo. het volgende:

Probeer nu via SSH in te loggen, maar zodra ik mijn naam en wachtwoord heb ingevuld bij putty, dan sluit de sessie direct weer af...

Doet user: root en ww van de admin account het wel?
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_136620101
quote:
4s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:41 schreef .Neovo. het volgende:

Je moet ook niet met je useraccount inloggen, maar zoals hierboven al gezegd als root met het wachtwoord van het admin account.