Hitman | zondag 30 juni 2002 @ 00:58 |
Mijn auto heeft vanmiddag minder dan 3 uur onder een boom gestaan (ter info: tijdens Zuid-Korea/Turkije) en zat direct onder een paar goede klodders vogelpoep (van die paarse besjes). Ik heb aan het begin van de avond de klodders er afgehaald en heb de stront eraf gewassen. Nu bleek dat er op sommige plaatsen een doffe vlek was ontstaan die ik er met wassen niet af kreeg. Ik heb het ook met Turtle Wax geprobeerd, maar dit hielp ook niet. Mijn vragen: Ik heb deze auto net een paar weken, dus als iemand me kan helpen, graag! | |
ABC-tje | zondag 30 juni 2002 @ 01:04 |
Wat dacht je van goed boenen met sopje en borstel (wel een zachte gebruiken, i.v.m. krassen). Dan gaat het er wel van af. | |
Biene | zondag 30 juni 2002 @ 01:05 |
quote:Ach, als je toeter het nog maar doet. | |
Hitman | zondag 30 juni 2002 @ 01:07 |
quote:Heb ik gedaan; speciale auto shampoo in warm water en eerst in laten weken. Zelfs toen kreeg ik het er met moeite af (met een spons, de eerste die met een borstel aan mijn auto komt moet een paar weken door een rietje eten ![]() | |
raphidae | zondag 30 juni 2002 @ 01:13 |
Grote kans dat je lak gewoon aangevreten is door het zuur in de volgelpoep. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 juni 2002 @ 01:15 |
quote:Zit inderdaad salpeterzuur in. Gewoon je auto ergens anders neerzetten | |
Hitman | zondag 30 juni 2002 @ 01:21 |
Tja, ik weet dat het niet zulk lekker spul is, maar er zijn methodes om de aangetaste lak te behandelen, en ik vroeg me af of mensen weten wat ik moet doen en waar ik de juiste middelen kan halen... | |
Blue-eyes | zondag 30 juni 2002 @ 01:25 |
Als de vlekken niet meer weg te poetsen zijn dan moet je waarschijnlijk met cleaner aan de gang. Het beste kan je dan Commandant 4 gebruiken (http://www.autoshop.nl/techniek/commadant.htm), dit kan je overal kopen, ook bij de meeste benzinepompen. Het is een slijpmiddel waarmee je je lak weer als nieuw krijgt. Wel een hele klus, maar wel de moeite waard. | |
Hitman | zondag 30 juni 2002 @ 10:03 |
Ik heb net weer even gekeken bij daglicht, en het ziet er echt niet goed uit. Je ziet het al van een afstand en als je met je vinger er overheen gaat is het helemaal ruw. Commandant 4 ben ik een beetje huiverig voor, maar misschien dat ik begin met Commandant 7, in ieder geval bedankt voor de tip. Als mensen andere oplossingen/middelen hebben, dan hoor ik het graag. | |
bennieboog | zondag 25 juli 2004 @ 21:08 |
Hoge druk reiniger! Dat is het beste middel. Commandand zal ik pas in het laatste stadium gebruiken!! Meestal gaat het na een paar keer wassen wel helemaal weg. | |
Bal0n | zondag 25 juli 2004 @ 21:16 |
quote:Anders reageer je op een topic van 2 jaar oud ![]() | |
QyRoZ | zondag 25 juli 2004 @ 21:17 |
quote:Nuttig, dat topickicken! | |
bennieboog | dinsdag 27 juli 2004 @ 10:21 |
Uhm dat is het voordeel van een forum! Vogens mij weten jullie nog niet hoe dat werkt? De functie zoeken?? aangezien nog niemand een goed antwoord heeft gegeven | |
zolTan15 | dinsdag 27 juli 2004 @ 10:22 |
ik neem aan dat de auto onderhand al schoon is dus dat kicken is vrijwel zinloos..?! | |
lurf_doctor | dinsdag 27 juli 2004 @ 10:24 |
------> PTA ![]() | |
Vision | dinsdag 27 juli 2004 @ 10:33 |
deze gaat idd naar PTA. ![]() | |
dp81 | dinsdag 27 juli 2004 @ 15:35 |
Misschien kan mijn vraag hier ook nog bij, paar dagen terug heb ik wat dozen naar de auto gesleept, er zat een goedkopere doos bij met geel en lichtgeel glanzend karton, perongeluk raakte ik de zijkant van de auto ermee , daardoor een streep op de lak die je er niet vanaf krijgt, heeft iemand nog een idee, waarmee schoon te maken ? | |
buxol | dinsdag 27 juli 2004 @ 16:43 |
over 2 jaar krijg je antwoord... | |
noidea | woensdag 26 juli 2006 @ 16:12 |
Ik verwacht morgen dus het antwoord. | |
muzas | woensdag 26 juli 2006 @ 16:35 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
FCDB | woensdag 26 juli 2006 @ 16:43 |
quote:OMG.. Had dan nog 1 dag gewacht! ![]() | |
Skorpija | woensdag 26 juli 2006 @ 16:46 |
tvp ![]() | |
Martijn85 | woensdag 26 juli 2006 @ 17:36 |
quote:Geniaal ![]() | |
Mr-Z | woensdag 26 juli 2006 @ 17:38 |
geweldig ![]() | |
noidea | woensdag 26 juli 2006 @ 19:56 |
quote:idd, ik wil het gewoon weten en ik heb best ff geduld. | |
bloodyserious | woensdag 26 juli 2006 @ 22:45 |
quote:Ik weet toevallig dat die auto een maandje geleden verkocht is, die kartonvlek is gewoon vergeten al die tijd net als dit topic trouwens ![]() | |
noidea | donderdag 27 juli 2006 @ 08:24 |
Ja mooi verhaal, en m'n kartonvlek dan? | |
Dr_Flash | donderdag 27 juli 2006 @ 09:20 |
Heeft ook iemand iets voor mijn auto? ![]() ![]() Kon er godver niet eens de weg mee op man, en dat terwijl ik hem net voor een spoedritje nodig had. Heb ik het alleen nog maar over de voorruit he ![]() | |
noidea | donderdag 27 juli 2006 @ 15:40 |
Het heeft inmiddels geregend, dus er zal wel iets af zijn dan. | |
StefanP | zaterdag 29 juli 2006 @ 21:36 |
In de was zetten is zinloos. Was vult hele lichte krasjes op waardoor de auto gladder lijkt, en brengt een beschermende laag om je lak aan. Polijsten haalt hele lichte krasjes weg, maar als je het verkeerd doet dan ben je de lul. Clayen is in dit geval zinloos, clayen is om je lak vlak te maken want zelfs na goed wassen voel je de rommel nog op je lak zitten als je er met je vingers overheen gaat. Jouw verf is gewoon aangetast, dus je moet dat laagje verf er af halen. Polijsten dus. Laten doen. Ik zou geen commandant gebruiken, ik vertrouw liever bewezen materiaal dat slechts 1 doel heeft. www.autopia.org is trouwens je vriend. | |
sonny | donderdag 3 augustus 2006 @ 13:46 |
Probeer anders wat spullen van www.meguiars.com, wordt voornamelijk gebruikt onder de tuners onder ons. Ik gebruik het sinds kort ook, helaas peperduur maar wel goed spul. | |
Boccaccio | donderdag 3 augustus 2006 @ 17:18 |
Voor vogelpoep en lichte krasjes (waar je niets van voelt als je er met je nagel overheen gaat) kan je het beste met Commandant 4 weg krijgen, ook als het metallic lak is. Kost een pleuro of 10 en heeft op mijn auto echt wonderen verricht. Zo'n beetje alle krassen, vogelpoep aanslag mee weggekregen. |