abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 juni 2002 @ 00:58:21 #1
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_4815816
Mijn auto heeft vanmiddag minder dan 3 uur onder een boom gestaan (ter info: tijdens Zuid-Korea/Turkije) en zat direct onder een paar goede klodders vogelpoep (van die paarse besjes). Ik heb aan het begin van de avond de klodders er afgehaald en heb de stront eraf gewassen. Nu bleek dat er op sommige plaatsen een doffe vlek was ontstaan die ik er met wassen niet af kreeg. Ik heb het ook met Turtle Wax geprobeerd, maar dit hielp ook niet.

Mijn vragen:
1. Hoe kan ik die extreem lelijke vlekken van mijn lak afhalen (wassen en waxen met normale was helpt dus niet!)
2. Ik las op een Amerikaans forum dat men in dit soort gevallen "Clay Bars" aanraadt. Is dat in NL te koop? En onder welke naam?
3. Waar kan ik op zondag dit soort spullen kopen in de regio Den Haag? Het kan namelijk echt niet wachten, anders wordt het volgens mij steeds erger!

Ik heb deze auto net een paar weken, dus als iemand me kan helpen, graag!

Success is nothing more than taking advantage of an opportunity...
pi_4815868
Wat dacht je van goed boenen met sopje en borstel (wel een zachte gebruiken, i.v.m. krassen). Dan gaat het er wel van af.
Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
pi_4815882
quote:
Op zondag 30 juni 2002 00:58 schreef Hitman het volgende:
(ter info: tijdens Zuid-Korea/Turkije)
Ach, als je toeter het nog maar doet.
  zondag 30 juni 2002 @ 01:07:09 #4
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_4815894
quote:
Op zondag 30 juni 2002 01:04 schreef ABC-tje het volgende:
Wat dacht je van goed boenen met sopje en borstel (wel een zachte gebruiken, i.v.m. krassen). Dan gaat het er wel van af.
Heb ik gedaan; speciale auto shampoo in warm water en eerst in laten weken. Zelfs toen kreeg ik het er met moeite af (met een spons, de eerste die met een borstel aan mijn auto komt moet een paar weken door een rietje eten ). Daarna dus nog Turtle Wax eroverheen, maar kwam niet eens verandering in, het werd dus ook niet minder!
  zondag 30 juni 2002 @ 01:13:23 #5
26467 raphidae
...antichrist...
pi_4815948
Grote kans dat je lak gewoon aangevreten is door het zuur in de volgelpoep.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_4815968
quote:
Op zondag 30 juni 2002 01:13 schreef raphidae het volgende:
Grote kans dat je lak gewoon aangevreten is door het zuur in de volgelpoep.
Zit inderdaad salpeterzuur in.

Gewoon je auto ergens anders neerzetten

zondag 30 juni 2002 @ 01:21:07 #7
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_4816011
Tja, ik weet dat het niet zulk lekker spul is, maar er zijn methodes om de aangetaste lak te behandelen, en ik vroeg me af of mensen weten wat ik moet doen en waar ik de juiste middelen kan halen...
  zondag 30 juni 2002 @ 01:25:48 #8
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_4816053
Als de vlekken niet meer weg te poetsen zijn dan moet je waarschijnlijk met cleaner aan de gang.
Het beste kan je dan Commandant 4 gebruiken (http://www.autoshop.nl/techniek/commadant.htm), dit kan je overal kopen, ook bij de meeste benzinepompen.
Het is een slijpmiddel waarmee je je lak weer als nieuw krijgt.
Wel een hele klus, maar wel de moeite waard.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zondag 30 juni 2002 @ 10:03:42 #9
21673 Hitman
Probleemoplosser
pi_4817280
Ik heb net weer even gekeken bij daglicht, en het ziet er echt niet goed uit. Je ziet het al van een afstand en als je met je vinger er overheen gaat is het helemaal ruw.
Commandant 4 ben ik een beetje huiverig voor, maar misschien dat ik begin met Commandant 7, in ieder geval bedankt voor de tip.
Als mensen andere oplossingen/middelen hebben, dan hoor ik het graag.
pi_20853035
Hoge druk reiniger! Dat is het beste middel.
Commandand zal ik pas in het laatste stadium gebruiken!! Meestal gaat het na een paar keer wassen wel helemaal weg.
pi_20853238
quote:
Op zondag 25 juli 2004 21:08 schreef bennieboog het volgende:
Commandand zal ik pas in het laatste stadium gebruiken!! Meestal gaat het na een paar keer wassen wel helemaal weg.
Anders reageer je op een topic van 2 jaar oud .
oh..
  zondag 25 juli 2004 @ 21:17:15 #12
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_20853265
quote:
Op zondag 25 juli 2004 21:08 schreef bennieboog het volgende:
Nuttig, dat topickicken!
For great justice!
pi_20884038
Uhm dat is het voordeel van een forum! Vogens mij weten jullie nog niet hoe dat werkt? De functie zoeken?? aangezien nog niemand een goed antwoord heeft gegeven
pi_20884070
ik neem aan dat de auto onderhand al schoon is dus dat kicken is vrijwel zinloos..?!
pi_20884108
------> PTA
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_20884243
deze gaat idd naar PTA.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_20890163
Misschien kan mijn vraag hier ook nog bij, paar dagen terug heb ik wat dozen naar de auto gesleept, er zat een goedkopere doos bij met geel en lichtgeel glanzend karton, perongeluk raakte ik de zijkant van de auto ermee , daardoor een streep op de lak die je er niet vanaf krijgt, heeft iemand nog een idee, waarmee schoon te maken ?
pi_20891594
over 2 jaar krijg je antwoord...
Je kan alles laten schuimen met een beetje goeie wil
pi_40205633
Ik verwacht morgen dus het antwoord.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_40206482
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:12 schreef noidea het volgende:
  woensdag 26 juli 2006 @ 16:43:36 #21
20694 FCDB
The Blue White Dragons!
pi_40206778
quote:
OMG.. Had dan nog 1 dag gewacht!
Nobody likes us.We Don't Care
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:36:31 #23
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_40208484
quote:
Geniaal
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  woensdag 26 juli 2006 @ 17:38:25 #24
54403 Mr-Z
Makkers staakt uw wild geraas
pi_40208538
geweldig Heb je hier nou 2 jaar op zitten wachten?
pi_40212743
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 17:38 schreef Mr-Z het volgende:
geweldig Heb je hier nou 2 jaar op zitten wachten?
idd, ik wil het gewoon weten en ik heb best ff geduld.
pi_40218924
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 15:35 schreef dp81 het volgende:
Misschien kan mijn vraag hier ook nog bij, paar dagen terug heb ik wat dozen naar de auto gesleept, er zat een goedkopere doos bij met geel en lichtgeel glanzend karton, perongeluk raakte ik de zijkant van de auto ermee , daardoor een streep op de lak die je er niet vanaf krijgt, heeft iemand nog een idee, waarmee schoon te maken ?
Ik weet toevallig dat die auto een maandje geleden verkocht is, die kartonvlek is gewoon vergeten al die tijd net als dit topic trouwens
pi_40227952
Ja mooi verhaal, en m'n kartonvlek dan?
pi_40228724
Heeft ook iemand iets voor mijn auto?

Kon er godver niet eens de weg mee op man, en dat terwijl ik hem net voor een spoedritje nodig had. Heb ik het alleen nog maar over de voorruit he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_40240173
Het heeft inmiddels geregend, dus er zal wel iets af zijn dan.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 21:36:50 #30
46960 StefanP
polemicist
pi_40307286
In de was zetten is zinloos. Was vult hele lichte krasjes op waardoor de auto gladder lijkt, en brengt een beschermende laag om je lak aan. Polijsten haalt hele lichte krasjes weg, maar als je het verkeerd doet dan ben je de lul. Clayen is in dit geval zinloos, clayen is om je lak vlak te maken want zelfs na goed wassen voel je de rommel nog op je lak zitten als je er met je vingers overheen gaat. Jouw verf is gewoon aangetast, dus je moet dat laagje verf er af halen. Polijsten dus. Laten doen. Ik zou geen commandant gebruiken, ik vertrouw liever bewezen materiaal dat slechts 1 doel heeft. www.autopia.org is trouwens je vriend.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_40448987
Probeer anders wat spullen van www.meguiars.com, wordt voornamelijk gebruikt onder de tuners onder ons. Ik gebruik het sinds kort ook, helaas peperduur maar wel goed spul.
Life's not over 'till you die.
pi_40456037
Voor vogelpoep en lichte krasjes (waar je niets van voelt als je er met je nagel overheen gaat) kan je het beste met Commandant 4 weg krijgen, ook als het metallic lak is. Kost een pleuro of 10 en heeft op mijn auto echt wonderen verricht. Zo'n beetje alle krassen, vogelpoep aanslag mee weggekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')