abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101160331
nou gisteren auto weer terug

oorzaak: eigenlijk hebben ze geen idee, het blijkt dat de DFP regeneratie-cyclus steeds niet geheel heeft kunnen lopen en daardoor het filter steeds meer verstopt raakte en uiteindelijk helemaal niet meer schoongebrand kon worden, teveel weerstand ging geven en de auto dus in noodloop ging...

oplossing: roetfilter is onder garantie en dus op kosten van Mitsubishi vervangen voor een nieuwe en dat is het.

nu merkte ik vanmorgen alleen wel dat de auto nog steeds een beetje rauw loopt en niet regelmatig loopt als je sommige constante snelheden wil rijden (50 in 3, 60 in 4 en dergelijke). Dit deed hij na de laatste software update en voor de laatste problemen ook al dus dat wordt ook weer een tripje naar de dealer....

Ergo: wat een KUT auto -O-
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_101160738
damn, sterkte ermee. Fijn he al die electronica en milieudingen in auto's tegenwoordig ^O^
Gelukkig heeft mijn carisma nog de rekenkracht van een zakhorloge en daar ben ik enorm blij mee. Werkt tenminste altijd :P
Ik heb jaren geleden al eens gezegd dat al die computerrommel in auto's alleen maar minder betrouwbare auto's opleverd en voila... ik heb gelijk gekregen.

Mechanische apparaten die software updates nodig hebben :')...
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_101160898
ik heb hiervoor 160.000km in een seat ibiza 1.9 tdi gereden en het enige wat stuk ging was de remlichtschakelaar bij 140.000km :') Voor de rest nooit gezeik mee gehad.

de bijna 20.000km in de voor mij tijdelijke skoda octavia combi 1.9tdi was ook probleemloos

en nu ben ik dus in 9 maanden vaker bij de dealer geweest dan in de voorgaande 5 jaar bij elkaar :')
pi_101162126
Ik heb echt nooit gezeur gehad met mitsubishi en mijn ouders hebben vroeger ook altijd mitsubishi gereden en daar hebben ze ook echt nooit wat mee gehad. Lijkt me vreemd dat de kwaliteit van mitsubishi in een paar jaar zo hard achteruit gehold zou zijn. Misschien eens een andere dealer proberen.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_101162250
zolang over de gehele wereld gepost wordt op forums door mensen met dezelfde problemen ga ik de oorzaak van de problemen niet bij de dealer(s) zoeken die tot nu naar mijn auto gekeken hebben.

Mitsubishi heeft blijkbaar moeite nieuwe & verplichte technieken (zoals het roetfilter) goed en foutloos te implementeren....
pi_101164627
Volgens mij hebben japanners ook veel minder ervaring met het bouwen van diesels dan met het bouwen van benzinemotoren. Alleen europa rijdt voor een groot deel op diesel, de rest van de wereld rijdt allemaal op benzine. Vroeger hadden japanse merken vaak niet eens diesels in het assortiment zitten dus tja kan best zijn dat ze de knowhow gewoon (nog) niet goed hebben.
Ook toyota schijnt wat problemen gehad te hebben met hun dieselmotoren in bv de avensis.
pi_101322421
the story continues:

woensdag dus de auto opgehaald (roetfilter vervangen + nog een nieuwere versie van de software: versie 10(!) :') ) en hij bleek toch nog wat te schokken. Deze schokken werden de afgelopen 400km steeds erger en ik had al een afspraak gemaakt voor vanmorgen bij de dealer. De auto besloot gisteren echter te gaan rijden als een bokkende dolle stier en vloog niet lang daarna weer in de noodloop met dezelfde DPF filter melding op het dashboard.....

oftewel: auto vanmorgen weer bij de dealer gedumpt, deze heeft ook geen idee meer en gaat Mitsubishi maar weer om hulp vragen. Gaat wel weer even duren ben ik bang.......
pi_101666431
nu 1,5 week later zegt de dealaer dat ze de oorzaak gevonden denken te hebben: het oliepeil zou te hoog zijn (door diesel in de olie) waardoor de regeneratiecyclus van het roetfilter niet plaats kon vinden en de auto dus uiteindelijk in de noodloop belandt.

ze gaan dus nu mijn olie verversen en dan zou het opgelost moeten zijn :')

iets zegt me dat ik over 400km weer in die noodloop beland 8)7
  woensdag 7 september 2011 @ 13:52:58 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_101671077
Hoe komt de diesel in de olie dan? Lijkt me handig als ze dat eerst uitzoeken en verhelpen voordat ze je weer op pad sturen..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Redactie Frontpage woensdag 7 september 2011 @ 13:56:58 #35
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_101671221
Reedt?

Ik ben eigenaar van een Mits (weliswaar een ander model), maar dat ding rijdt perfect met 53k op de teller (6jr oud).
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_101671329
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:52 schreef fathank het volgende:
Hoe komt de diesel in de olie dan? Lijkt me handig als ze dat eerst uitzoeken en verhelpen voordat ze je weer op pad sturen..
dat gebeurt tijdens een regeneratiecyclus en schijnt 'normaal' te zijn :') (en vandaar dat de oliepijlstok al een keer uit zijn houder geknalt is en het hele motorcompartiment onder een olie/diesel mengsel zat :') )

oftewel: als over 400km weer een regeneratie afgetrapt wordt (dit schijnt iedere 400km te gebeuren...) dan zal ik hoogstwaarschijnlijk weer hetzelfde probleem hebben....

ik heb al een belletje gehad dat de auto klaar zou zijn, dus die ga ik vanmiddag maar weer ophalen :) het zal me benieuwen: de vorige keer kon ik hem ook op woensdag ophalen en stond ik zondag alweer met de problemen. Ik ga denk ik maar zo snel mogelijk die 400km op de teller zetten
  woensdag 7 september 2011 @ 14:25:51 #37
157922 fathank
pi_101672167
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:59 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

dat gebeurt tijdens een regeneratiecyclus en schijnt 'normaal' te zijn :') (en vandaar dat de oliepijlstok al een keer uit zijn houder geknalt is en het hele motorcompartiment onder een olie/diesel mengsel zat :') )

oftewel: als over 400km weer een regeneratie afgetrapt wordt (dit schijnt iedere 400km te gebeuren...) dan zal ik hoogstwaarschijnlijk weer hetzelfde probleem hebben....

ik heb al een belletje gehad dat de auto klaar zou zijn, dus die ga ik vanmiddag maar weer ophalen :) het zal me benieuwen: de vorige keer kon ik hem ook op woensdag ophalen en stond ik zondag alweer met de problemen. Ik ga denk ik maar zo snel mogelijk die 400km op de teller zetten
Ik zou eens een andere dealer opzoeken of contact opnemen met de importeur. Je kan mij niet wijsmaken dat door een regeneratiecyclus van een roetfilter het normaal is dat er diesel in de olie komt.
pi_101672404
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 14:25 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zou eens een andere dealer opzoeken of contact opnemen met de importeur. Je kan mij niet wijsmaken dat door een regeneratiecyclus van een roetfilter het normaal is dat er diesel in de olie komt.
dit laatste probleem is in behandeling bij een andere dealer dan waar ik normaal kom voor onderhoud. Ook mijn onderhouds-dealer heeft al met dit hogere olieniveau te maken gehad (hij heeft bij de laatste onderhoudsbeurt het motorcompartiment schoon mogen maken :P ) en kwam met hetzelfde verhaal.

ook op internet is te lezen dat eigenlijk elke diesel ASX hiermee te maken heeft, alleen de een iets erger dan de ander. Dus ook in andere landen zoals de UK. Mitsubishi Japan heeft ook al onderkent dat dit zich voordoet. Er is zelfs al een terugroepactie geweest waarbij weer een nieuwe versie (dat was versie 9) van de software geladen werd en op kosten van Mitsubishi de olie ververst werd. Dit heeft bij mij dus allemaal niets geholpen....

ook is het olieverversen en regenereren wat ze nu dus gedaan hebben juist in opdracht van de importeur gebeurt (geeft me ook lekker veel vertrouwen in de importeur...)

ofwel ik dus minimaal 180.000km en/of 4 jaar aan deze auto vastzit en ik nu dus nog ruim 3 jaar te gaan heb wordt ik hier echt oprecht happy van O+

:')
  woensdag 7 september 2011 @ 15:25:11 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_101674002
quote:
11s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 13:43 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

:o dan heb ik mazzel gehad (of niet want dan had ik een andere auto gekregen :P )
Ik zou je uitlaat nog eens flink tectyleren; wat een pechbak zeg ;(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_101674108
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 15:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zou je uitlaat nog eens flink tectyleren; wat een pechbak zeg ;(
dat of net zo lang rotondes rond gaan rijden tot ik een keer in de flank aangereden wordt en de auto hopelijk total-loss is

maar ja dan zul je zien dat de verzekering alleen een nieuwe ASX wil vergoeden en geen andere auto :')
  woensdag 7 september 2011 @ 19:49:42 #41
157922 fathank
pi_101684933
Issie gekocht of geleased?

Ik zou m'n verlies nemen en dat ding terug brengen naar de dealer. Wat een rothok.
pi_101684965
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 08:10 schreef Leipo666 het volgende:
nou gisteren auto weer terug

oorzaak: eigenlijk hebben ze geen idee, het blijkt dat de DFP regeneratie-cyclus steeds niet geheel heeft kunnen lopen en daardoor het filter steeds meer verstopt raakte en uiteindelijk helemaal niet meer schoongebrand kon worden, teveel weerstand ging geven en de auto dus in noodloop ging...

oplossing: roetfilter is onder garantie en dus op kosten van Mitsubishi vervangen voor een nieuwe en dat is het.

nu merkte ik vanmorgen alleen wel dat de auto nog steeds een beetje rauw loopt en niet regelmatig loopt als je sommige constante snelheden wil rijden (50 in 3, 60 in 4 en dergelijke). Dit deed hij na de laatste software update en voor de laatste problemen ook al dus dat wordt ook weer een tripje naar de dealer....

Ergo: wat een KUT auto -O-
ik heb een deja vu ;(

auto vanmiddag terug, olie vervangen en geforceerd geregenereerd, auto rijdt weer maar nog steeds problemen met constant rijden: 50 in 3 en 60 in 4 betekent schokkerig rijden: net als de vorige keer...

voorspelling: na 400km zal ik weer hetzelfde probleem hebben :') we zullen zien of die voorspelling uitkomt

helaas is het een lease-auto en ben ik dus niet degene die de beslissing mag nemen dat hij weg moet......
pi_101685061
de monteur was ook zo'n mooie: op mijn vraag waarom het olieniveau dan gestegen was gaf hij aan dat dat niet mocht gebeuren, maar op mijn vraag wat dan de oorzaak is kreeg ik het antwoord: ja dat weet ik niet...

nee dat geeft een mens vertrouwen :')
  woensdag 7 september 2011 @ 20:04:11 #44
157922 fathank
pi_101685542
Ik zou em in z'n vrij op een steile helling zetten :@.
pi_101685657
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 20:04 schreef fathank het volgende:
Ik zou em in z'n vrij op een steile helling zetten :@.
het schijnt dat sommige ASXen problemen hebben met de handrem die spontaan kan lossen op een helling :')
dus dat is altijd nog een plausibel verhaal om tegen de verzekering te zeggen :P
  woensdag 7 september 2011 @ 20:09:45 #46
157922 fathank
pi_101685817
Wat een auto :').

Ik heb ook een Mitsubishi, maar gelukkig geen problemen mee *O*.
pi_101686155
echt he :')

gelukkig is het een lease auto want je zou maar ruim 30k voor dit barrel betaald hebben :{
maar ik vraag me af hoeveel gezeik je moet hebben voordat een fabrikant/importeur een auto terugneemt.....
  Redactie Frontpage woensdag 7 september 2011 @ 21:05:14 #48
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_101688574
Toch erg raar dit. Mitsubishi is doorgaans super betrouwbaar en ook coulant.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_101689108
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:05 schreef JeMoeder het volgende:
Toch erg raar dit. Mitsubishi is doorgaans super betrouwbaar en ook coulant.
tja, ik zou willen dat ik dit alles uit mijn grote duim zou zuigen, maar toch is dit de waarheid :{
Ik heb ook voor deze auto gekozen omdat het merk bekend staat om zijn betrouwbaarheid, maar ik denk dat dat imago dus niet voor elk model geldt.....
  Redactie Frontpage woensdag 7 september 2011 @ 21:49:50 #50
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_101690893
quote:
15s.gif Op woensdag 7 september 2011 21:15 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

tja, ik zou willen dat ik dit alles uit mijn grote duim zou zuigen, maar toch is dit de waarheid :{
Ik heb ook voor deze auto gekozen omdat het merk bekend staat om zijn betrouwbaarheid, maar ik denk dat dat imago dus niet voor elk model geldt.....
Nee dat blijkt. Ik neem aan dat Mits hier ook wel mee in haar maag zit en er toch wel een oplossing zal komen....? Maar goed, domme pech dus. Volgende keer een Lancer of Outlander? Of een L200 als dat bij je vakgebied past ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')