dat gebeurt tijdens een regeneratiecyclus en schijnt 'normaal' te zijnquote:Op woensdag 7 september 2011 13:52 schreef fathank het volgende:
Hoe komt de diesel in de olie dan? Lijkt me handig als ze dat eerst uitzoeken en verhelpen voordat ze je weer op pad sturen..
Ik zou eens een andere dealer opzoeken of contact opnemen met de importeur. Je kan mij niet wijsmaken dat door een regeneratiecyclus van een roetfilter het normaal is dat er diesel in de olie komt.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:59 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat gebeurt tijdens een regeneratiecyclus en schijnt 'normaal' te zijn(en vandaar dat de oliepijlstok al een keer uit zijn houder geknalt is en het hele motorcompartiment onder een olie/diesel mengsel zat
)
oftewel: als over 400km weer een regeneratie afgetrapt wordt (dit schijnt iedere 400km te gebeuren...) dan zal ik hoogstwaarschijnlijk weer hetzelfde probleem hebben....
ik heb al een belletje gehad dat de auto klaar zou zijn, dus die ga ik vanmiddag maar weer ophalenhet zal me benieuwen: de vorige keer kon ik hem ook op woensdag ophalen en stond ik zondag alweer met de problemen. Ik ga denk ik maar zo snel mogelijk die 400km op de teller zetten
dit laatste probleem is in behandeling bij een andere dealer dan waar ik normaal kom voor onderhoud. Ook mijn onderhouds-dealer heeft al met dit hogere olieniveau te maken gehad (hij heeft bij de laatste onderhoudsbeurt het motorcompartiment schoon mogen makenquote:Op woensdag 7 september 2011 14:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik zou eens een andere dealer opzoeken of contact opnemen met de importeur. Je kan mij niet wijsmaken dat door een regeneratiecyclus van een roetfilter het normaal is dat er diesel in de olie komt.
Ik zou je uitlaat nog eens flink tectyleren; wat een pechbak zegquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:43 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dan heb ik mazzel gehad (of niet want dan had ik een andere auto gekregen
)
dat of net zo lang rotondes rond gaan rijden tot ik een keer in de flank aangereden wordt en de auto hopelijk total-loss isquote:Op woensdag 7 september 2011 15:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik zou je uitlaat nog eens flink tectyleren; wat een pechbak zeg
ik heb een deja vuquote:Op donderdag 25 augustus 2011 08:10 schreef Leipo666 het volgende:
nou gisteren auto weer terug
oorzaak: eigenlijk hebben ze geen idee, het blijkt dat de DFP regeneratie-cyclus steeds niet geheel heeft kunnen lopen en daardoor het filter steeds meer verstopt raakte en uiteindelijk helemaal niet meer schoongebrand kon worden, teveel weerstand ging geven en de auto dus in noodloop ging...
oplossing: roetfilter is onder garantie en dus op kosten van Mitsubishi vervangen voor een nieuwe en dat is het.
nu merkte ik vanmorgen alleen wel dat de auto nog steeds een beetje rauw loopt en niet regelmatig loopt als je sommige constante snelheden wil rijden (50 in 3, 60 in 4 en dergelijke). Dit deed hij na de laatste software update en voor de laatste problemen ook al dus dat wordt ook weer een tripje naar de dealer....
Ergo: wat een KUT auto
het schijnt dat sommige ASXen problemen hebben met de handrem die spontaan kan lossen op een hellingquote:Op woensdag 7 september 2011 20:04 schreef fathank het volgende:
Ik zou em in z'n vrij op een steile helling zetten.
tja, ik zou willen dat ik dit alles uit mijn grote duim zou zuigen, maar toch is dit de waarheidquote:Op woensdag 7 september 2011 21:05 schreef JeMoeder het volgende:
Toch erg raar dit. Mitsubishi is doorgaans super betrouwbaar en ook coulant.
Nee dat blijkt. Ik neem aan dat Mits hier ook wel mee in haar maag zit en er toch wel een oplossing zal komen....? Maar goed, domme pech dus. Volgende keer een Lancer of Outlander? Of een L200 als dat bij je vakgebied pastquote:Op woensdag 7 september 2011 21:15 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
tja, ik zou willen dat ik dit alles uit mijn grote duim zou zuigen, maar toch is dit de waarheid![]()
Ik heb ook voor deze auto gekozen omdat het merk bekend staat om zijn betrouwbaarheid, maar ik denk dat dat imago dus niet voor elk model geldt.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |