SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.
Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.
Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).
Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!
Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!
PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
Mijn figuur is vooral veranderd, qua gewicht ben ik volgens mij een kg kwijt ofzoquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:27 schreef V1z0R het volgende:
Je bent wel afgevallen sinds januari aurum
Heupen 1cm, taille 3cm, borst 8cmquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:30 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Mijn figuur is vooral veranderd, qua gewicht ben ik volgens mij een kg kwijt ofzo
Maar ik merk echt wel dat mijn buik een stuk platter is en er is een paar cm af bij mijn kont
oh en ik merk dat ik sterker word met trainen, het gaat makkelijker lijkt het wel![]()
Goede actie van die ouders.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:34 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article3748107.ece
Ja, dat. Goed dat ie in een spoiler staat.quote:
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:47 schreef Nallie het volgende:
Één van mn beste vriendinnetjes gaat trouwen![]()
Ik ben maar een ietsie pietsie jaloers
Ja hij is super voor haar! En ze zijn ook al ruim 8 jaar samen dus t magquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:51 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
jeeeeeej. Jarloers is begrijpelijk he
![]()
leuk zeg! met een leuke vent ook nog eens?
*push-up-mietje-boksquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:56 schreef motorbloempje het volgende:
Boh, erg hè? En ik doe ze ook vanaf de knieën. 10 lukte gisteren nét! Dus ik ga week 3 proberen, maar als dat niet lukt ga ik ook terug denk ik
Nee dat ligt niet aan jou.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:05 schreef V1z0R het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of lijkt het soms net alsof relatiebreuken een domino-effect teweeg brengen?
Zo gaat 1 stel uit elkaar, zijn het er 3 dagen later al 3
Dat idee heb ik ook vaak! Van die golven ofzo?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:05 schreef V1z0R het volgende:
Ligt het trouwens aan mij of lijkt het soms net alsof relatiebreuken een domino-effect teweeg brengen?
Zo gaat 1 stel uit elkaar, zijn het er 3 dagen later al 3
Nee, idd, dat heb ik me ook al eens afgevraagd! Alsof de één de ander aansteekt.quote:
Echt hoorquote:
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:22 schreef Razztwizzle het volgende:
Rare soep?
En ik zou de gehaktballetjes nemen bij de IKEAnom!
En sit-ups doen als er één kat op je tenen zit te bijten en de andere kat bovenop je komt zitten is niet optimaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al gok ik dat die van Razz geen megafoon had
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:30 schreef V1z0R het volgende:
Zoiets Razz?BobsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al gok ik dat die van Razz geen megafoon had!
Nee, mijn kleine mormeltje zat op m'n tenen te knagen en ons grote bakbeest kwam vrolijk op m'n borstkas zitten om z'n staart te gaan wassen.
En hier kunnen ze elke dag naar buiten, en dat hebben ze ook wel nodig. Straks zitten ze twaalf dagen binnen, als wij op vakantie zijn, en ik ben benieuwd hoe chagrijnig ze gaan worden, of hoevaak ze uit protest ergens in huis gaan pissen.
Bier!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:42 schreef Nallie het volgende:
Het is hier (Haarlem) grijs maar wel droog. Ook niet koud.
Ik heb een FML moment en ik heb geen chocola
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:41 schreef Perruche het volgende:
Jagar, het is rotweer in de randstad
Ze komen niet buiten bij de kennel?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:37 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Bobs!
Nee, mijn kleine mormeltje zat op m'n tenen te knagen en ons grote bakbeest kwam vrolijk op m'n borstkas zitten om z'n staart te gaan wassen.
En hier kunnen ze elke dag naar buiten, en dat hebben ze ook wel nodig. Straks zitten ze twaalf dagen binnen, als wij op vakantie zijn, en ik ben benieuwd hoe chagrijnig ze gaan worden, of hoevaak ze uit protest ergens in huis gaan pissen.
Ook niet!! En ik hou niet van bierquote:
TMIquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:38 schreef Jagärtrut het volgende:
oh, en ik woog vanmorgen na het ontbijt en na het poepen 81 kilo! En voorheen woog ik altijd 85, dus in een keer zijn er 4 kilo weg, zonder dat ik er iets voor gedaan heb. Nu hopen dat ze ook weg blijven!
heb ik ook hoor, gaat primaquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:30 schreef Perruche het volgende:
Ik zou wel alleen katten nemen als ik ze ook de ruimte kon bieden om een beetje te chillen. Vriendin van mij heeft katten in een appartement en hoewel dat goed gaat, zou ik dat echt nooit doen..
kan niet iemand langskomen om ze binnen/buiten te laten?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:37 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Bobs!
Hebben we geprobeerd, maar ze zijn vrij schuw en komen niet binnen als iemand anders ze roeptquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:53 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
kan niet iemand langskomen om ze binnen/buiten te laten?
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:57 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Hebben we geprobeerd, maar ze zijn vrij schuw en komen niet binnen als iemand anders ze roeptkoppige beesten.
De buurvrouw komt ze wel eten geven, maar dan verstoppen ze zich al voor haar op zolder.
een kleinequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:03 schreef MarMar het volgende:
Ik heb het idee dat de naproxen idd beter aanslaat dan de diclofenac, nog te vroeg om te juichen, maar het lijkt een klein beetje te temperen.
Diclofenac is echt rotspul vind ikquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:03 schreef MarMar het volgende:
Ik heb het idee dat de naproxen idd beter aanslaat dan de diclofenac, nog te vroeg om te juichen, maar het lijkt een klein beetje te temperen.
Schijnt echt per persoon anders te gaan, bij anderen is het weer andersom.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Diclofenac is echt rotspul vind ik. Naproxen bevalt mij ook stukken beter. Niet dat ik qua pijn te vergelijken ben met jou, maar ik merk ook het verschil.
^^quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:08 schreef XcUZ_Me het volgende:
Naja, fijn dat het de betere kant op lijkt te gaan iig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:16 schreef Siral het volgende:
[..]
MET een bolletje ijs, en 2 toeven slagroom, EN vanillesaus, belachelijk lekker!!
Belachelijk lekkerquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:16 schreef Siral het volgende:
[..]
MET een bolletje ijs, en 2 toeven slagroom, EN vanillesaus, belachelijk..
Wat?quote:
Zag 'm gisteren ook!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:20 schreef Perruche het volgende:
[..]
Wat?
Ik zie trouwens als ik naar huis fiets steeds een advertentie van ABN
"In het pashokje je saldo checken"
...
...
...
quote:
quote:
idd. Mooi meisjequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:30 schreef loveli het volgende:
[..]
^^
Mooi gezicht ook, moet zeker niet magerder worden.
Thanks ...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:30 schreef loveli het volgende:
[..]
^^
Mooi gezicht ook, moet zeker niet magerder worden.
Aw iedereen is zo lief hahaquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:32 schreef Mixende_match het volgende:
[..]
idd. Mooi meisje![]()
Hee pst pst mooi meisje. Hee psst pssst. HE HOER.
hihi sorry moest ik ineens aan denken hahaUiteraard niet naar siral bedoeld hoor
![]()
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
beetje kwak uit zitten lachen..
Jouw D klinkt very nice en very gezond! Toetje lekkerquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:39 schreef Goodbye het volgende:
Blegh, ik ben verkouden geworden sinds ik terug ben in Nederland. Lamlendig gevoel ook de hele tijd![]()
O: 2 kleine volk. boterhammetjes met een gekookt ei en wat mayo
T: bekertje cappuccino en een chocolate chip cookie gedeeld met A. in de bios
L: volkoren triangelbroodje met tonijnsalade, glas sourcy groen
T: stuk meloen
D: - reuzengarnalen met knoflook, peterselie en limoen/mayo dip
- zalmpakketje uit de oven, gegrilde aubergine, beetje zelfgemaakte aardappelgratin
- gegrilde ananas met een bolletje ijs
Thanks, we gaan koken voor mijn schoonmoeder als bedankje dat ze drie weken op onze kat heeft gepast. Ik vond dit wel een goede combinatie van gezond en lekker!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:54 schreef Nallie het volgende:
[..]
Jouw D klinkt very nice en very gezond! Toetje lekker
me 3quote:
Bedoel je gisteravond? Die soep was erg machtig, gewoon een gebonden soep hoor. Maar ik had 's avonds op m'n werk wel honger jaquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:03 schreef V1z0R het volgende:
[..]
me 3
Maar nog 2 uur en dan vakantie! /jompels
Voor het eerst sinds dec. 2009 2 weken vrij
SDB, op fruit en soep kun je de helft van de dag toch niet doorkomen?
Dat was mij nog niet opgevallen maar bedoelde eigenlijk vandaag...quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 15:05 schreef shinydiscoball het volgende:
[..]
Bedoel je gisteravond? Die soep was erg machtig, gewoon een gebonden soep hoor. Maar ik had 's avonds op m'n werk wel honger ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |