abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101668122
Heerlijk straks weer zo'n schoon huis nobody. Je hebt het zelf ook wel verdient hoor!

Ik ben gisteren maar weer eens naar een flessencontainer geweest :@ , hopelijk is dat over een tijdje voorbij.

Morgen ophogen naar 3x5mg.

Ik ben gisteren eens aan het lezen geweest in het 1e topic waar Purple mee gestart is. Toen werd er met minimaal 3x 10mg en hoger gestart. Fleure was ook een van de eersten daar en die slikte op een gegeven moment 80mg of meer en kon toch de drank niet weerstaan.
Ze kon het patroon niet doorbreken. Ik moet nog een paar pagina;s daar lezen maar volgens mij is ze ineens weggebleven.

Nou ik moet eens wat gaan doen, ben lui.

Veel plezier met de grote schoonmaak nobody ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door Donia op 07-09-2011 12:07:57 (typo) ]
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_101722326
Hoi allemaal, wat is het hier rustig.
Maxum alles ok? Je bent zo stil.

Nobody flink aan het opruimen geweest, als je bij jou klaar bent mag je hier ook je best doen want ik heb nog nergens puf voor :@

Dat ligt niet aan de baclofen maar aan de wijn. Ben vandaag begonnen met 3x 5 mg en tot nu toe geen bijwerkingen. Als dat zo blijft wil ik zondag gaan ophogen met 5 of 10 mg.

Fijne avond.
pi_101738923
Hoi Donia,

Heb net een naar familie bericht gehad. Wij vertrekken daarom morgen ochtend met spoed naar Italie. Ik voel me even heel verdrietig en onwerkelijk.. Het gaat om mijn vader, waar ik zielsveel van hou. Hij ligt in het ziekenhuis met een (gelukkig lichte) Tia. Maar ben me helemaal kapot geschrokken.. En voelde me genoodzaakt om een halve strip valium op te vreten. Ik laat al mijn werk vallen en boek een enkele reis, weet nog niet wanneer ik terug vlieg.

Verder gaat het qua Baclo goed. Ook qua alcohol (nog steeds geen druppel gedronken) Baclofen is top spul. Ben de afgelopen week erg druk geweest met de montage van mijn productie in Spanje. Ik check het forum dagelijks. Fijn om te lezen dat je nog geen vervelende bijwerkingen hebt. Ook goed om te lezen dat je het rustig aan doet met opbouwen. Ga zo door! De echt positieve effecten zal je waarschijnlijk gaan merken bij 40 a 50 mg pd. Nog even geduld dus. Okey, ik ga slapen, ben helemaal uitgeput.. Meld me weer als ik in NL ben.

Hoop verder dat iedereen goed gaat!
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_101744060
Sterkte Maxum. En beterschap voor je vader.
Voorspoedige reis met je lief.

Ja, ik heb geduld. Fijn dat het qua baclo goed gaat.

We horen wel als je terugbent.
pi_101889609
Good meurning c_/

Hier weer even een berichtje van mij.
Het gaat hier helemaal goed, ik heb wel weer verhoogt met 5 mg, omdat ik het gevoel had, dat het mis dreigde te gaan.
En dat risico wilde ik niet nemen, nu het zo goed met me ging.
Wel weer wat last van lichte bijwerkingen, maar niet hinderlijk.

Ik hoop dat het met iedereen goed gaat.
Ik ben vooral nieuwsgierig hoe het met jou gaat Donia.
Hoe gaat het met de drank en heb je veel last van bijwerkingen?

Maxum, hoe is het met jou, trek je het allemaal?
Ik hoop dat het allemaal goed gaat met je vader en dat je je valium gebruik een beetje onder controle hebt.
Ik kan me voorstellen, dat je na zo'n bericht, meer valium behoefte hebt.
We horen het wel van je als je terug bent.
Ik wens jou en je familie iig sterkte toe.

Ik wens iedereen, een hele fijne drug en drankvrije dag toe. :W
pi_101895423
Hey Nobody, goed van je te horen.

Je gaat goed meid, Groot gelijk om een beetje op te hogen, ik denk dat je nu op 55mg zit?
Huisje lekker schoon?

Ik zit nu op 20mg per vandaag. En nog aan de wijn. De laatste neem ik (5 mg) als ik al een paar glazen op heb en daar word je toch mistig van :o

De craving blijft heel erg, al smaakt de wijn me niet meer zo, toch drinken hè. De tijd zal het leren.

Bijwerkingen vallen mee, komt ook door het langzame ophogen. Af en toe een beetje hoofdpijn en soms wat licht in het hoofd.

Mag ik jouw schema eens zien, Nobody en heb je dat aangepast toen je nog maar 1 glas dronk?

Het voordeel is dat jij nu weer een gewoon dag en nachtritme hebt, dat late drinken is voorbij. _O_

Ik hoop ook dat het goed gaat met Maxum en uiteraard zijn vader. TramaDolletje is erbij, dus dat is extra steun.

Hele fijne (nuchtere) dag gewenst :W
pi_101898684
wat is craving nu exact kunnen jullie dat eens omschrijven?
pi_101898870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 14:25 schreef missyB het volgende:
wat is craving nu exact kunnen jullie dat eens omschrijven?
Zin hebben in drugs/middelengebruik.
pi_101899038
dat begrijp ik, maar hoe uit zich dat in lichamelijke dingen dan?
pi_101899225
missyB,
Craving = een onweerstaanbare trek hebben in drank of drugs.
Bij onthouding krijg je last van een opgejaagd gevoel, transpireren, hoofdpijn, misselijkheid en beven.
Je moet en zal iets nemen.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
pi_101899846
Hoi Donia,

Zoals je weet, ben ik begonnen met 3 x 5 mg de eerste 3 dagen.
Toen verhoogt naar 3 x 10 mg.
De 6e dag verhoogt naar 3 x 15 mg en toen hevige bijwerkingen.
Na een paar dagen heb ik de porties verdeeld naar 4.
Nu zit ik op 55 mg per dag.
Ik neem 's morgen om 08.00 uur 10 mg, 's middag om 13.00 uur 15 mg, om 18.00 uur 15 mg en om 23.00 uur de laatste 15 mg
Dit werkt voor mij heel goed.
Ik heb geen trek meer in drank, maar drink af en toe wel 1 a 2 glaasjes.
Mijn huisarts is ook heel enthousiast en ik denk ook dat ze het gaat gebruiken voor andere verslaafden *O*
Als je vragen hebt, je kan me altijd bellen hè :Y
pi_101900257
ik krijg ook een hele droge mond en droge lippen. Als ik moe ben en/of gespannen wordt het nog een graadje erger.

Ik heb besloten om vandaag naar de 25mg te gaan ipv 20. De opbouw is nog steeds langzaam. Dus dat drinken is ook niet zomaar gestopt. Ik probeer te minderen en water tussendoor te drinken.
En ja, Nobody, ik heb je nummer(s) *) Merk je iets van die laatste dosis? Als je naar bed gaat?
Ik bedoel slaap je goed of minder?
pi_101900561
Na wat ik erover heb gelezen blijf iktoch sceptisch.
Willen jullie echt stoppen met drinken of ''gecontroleerd'' drinken?
Sowieso lijkt het me beter om iig een lange tijd helemaalniks te drinken.
Als je blijft drinken terwijl je baclofen slikt en je stopt met baclofen dan is er helemaal niks veranderd en komt de verslaving weer net zo hard (of harder) terug.

En wat voor gevoel geeft het eigenlijk? Vervang je zo niet de ene verslaving door de andere?
pi_101901163
@KwadeAfdronk: ik kan niet voor anderen spreken maar ik wil zeker stoppen. De kans is heel groot dat als je stopt met baclofen en je drinkt er nog wat bij je heel snel een terugval krijgt. Die terugval kun je ook krijgen als je niet meer drinkt en stopt met de baclofen.

Aan baclofen kun je niet verslaafd raken, het is een medicijn. Denk aan zoiets als insuline, dat moet je ook blijven gebruiken maar is niet verslavend.
pi_101901714
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:50 schreef Donia het volgende:
@KwadeAfdronk: ik kan niet voor anderen spreken maar ik wil zeker stoppen. De kans is heel groot dat als je stopt met baclofen en je drinkt er nog wat bij je heel snel een terugval krijgt. Die terugval kun je ook krijgen als je niet meer drinkt en stopt met de baclofen.
Aan baclofen kun je niet verslaafd raken, het is een medicijn. Denk aan zoiets als insuline, dat moet je ook blijven gebruiken maar is niet verslavend.
Dat is ook zo,alleen denk ik dat je het jezelf veel makkelijker maakt om helemaal te stoppen met drinken. Als je dan stopt met baclofen heb je al een heel leven opgebouwd rondom niet drinken en wordt de kans op terugval volgens mij een stuk kleiner.
Maar ben je dan van plan om deze medicijnen altijd te blijven slikken?
Ik veroordeel niemand hoor ik ben gewoon benieuwd.
pi_101902431
KwadeAfdronk, verslaving is een ziekte, net als een diabetes patient, die heeft zijn leven lang insuline nodig om zijn/haar bloedsuiker op peil te houden en zo heeft een verslaafde de baclofen nodig om zijn verslaving onder controle te houden.
Het mooie aan dit medicijn is, dat je niet als geheel onthouder door het leven moet.
Je kan gerust een glaasje drinken, zonder dat je afglijd en het is niet verslavend.
pi_101908154
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 15:30 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Na wat ik erover heb gelezen blijf iktoch sceptisch.
Gezien je vragen zou ik lekker sceptisch blijven of meer lezen. ;)
De antwoorden zijn gewoon te vinden...
  woensdag 14 september 2011 @ 14:21:36 #143
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_101937251
Kwade-Afdronk,
dat je sceptisch bent kan ik helemaal begrijpen maar tussen lezen en gebruiken zit een hemelsbreed verschil.
Toen ik een jaar geleden een artikel over Baclofen las had ik ook zoiets van "ja hoor" zal wel.
Had al veel medicatie geprobeerd en div. opnamen achter de rug, die mij niet hielpen en dan zou zo'n pil me kunnen redden ?
Ben er toch "sceptisch" mee begonnen, met het idee, helpt toch niet en nu:

12 mnd. verder = 12 mnd. droog
(sorry, op de eerste start-week na)

en ja, ik blijf het gebruiken (dit is persoonlijk dus) zolang het goed gaat, heb geen zin om weer in m'n oude patroon te vervallen, neem dus ook het risico niet om ermee te stoppen.
Het gevoel wat ik gekregen heb is eindelijk "rust in m'n hoofd" , niet meer die spanning van "hoe kan ongezien weer een slok nemen en merken ze aan me dat ik weer gedronken heb, niet meer s'morgens zitten rillen/zweten/kotsen totdat ik eerst weer een halve liter jenever naar binnen had en zo kan ik nogwel even doorgaan (begrijp je ?).
Mijn inziens is het niet verslavend, ik neem het vrijwillig in en stop als ik wil (resultaat ???) en dat kan ik van alcohol niet zeggen.
Hoop je nieuwschierigheid opgelost te hebben.
Groetjes
  woensdag 14 september 2011 @ 14:33:52 #144
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_101937629
Héé 2772011 goed dat je nog aanwezig bent, sorry voor de posting, was niet speciaal voor jou bedoeld maar meer voor de "starters", ik zal nooit iemand afvallen die al wat langer bezig is, ieder doet het op zijn manier, toch..., maar probeer wel de starters te attenderen op het gebruik van...
Gaat je goed man !
  woensdag 14 september 2011 @ 15:09:51 #145
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_101938821
Hoi Donia, die droge mond hoort erbij in het begin (had ik ook), gaat vanzelf over, flink drinken en dan bedoel ik dus "water" :Y , spoelt gelijk ook je lichaam goed schoon, droge lippen.... :?
Wat het stoppen van drinken (alcohol) betreft, gebeurde bij mij zomaar ineens, van de één op andere dag, dus niet te veel erover nadenken, komt echt wel ongedultje ( lief bedoeld).
Verder ga je toch goed, geen extreme bijwerkingen, ga door zo !

Succes
pi_101943905
quote:
0s.gif Op woensdag 14 september 2011 14:33 schreef Kratos58 het volgende:
Héé 2772011 goed dat je nog aanwezig bent, sorry voor de posting, was niet speciaal voor jou bedoeld maar meer voor de "starters", ik zal nooit iemand afvallen die al wat langer bezig is, ieder doet het op zijn manier, toch..., maar probeer wel de starters te attenderen op het gebruik van...
Gaat je goed man !
Het ging me ook niet alleen om die opmerking(en) hoor maar het komt zo raar over. In dit topic heeft toch ieder zijn eigen specifieke problemen en gaat daar op zijn eigen manier mee om. Dat is al lastig te volgen voor buitenstaanders en als we dan onderling ook nog gaan hakketakken wordt het helemaal zo'n onnavolgbare brei. ;)

Eigenlijk komt het gewoon op het volgende neer:
- ja Baclofen werkt en nee
- het werkt niet voor iedereen hetzelfde.

Kleine statusupdate (niet dat er veel veranderd is) maar ik zit nu op 135mg en het gaat prima. Die ene (zater)dag (5 biertjes) in de week drinken hou ik er nog even in ook al dient het geen enkel doel.
Mijn slaapprobleem wordt alleen wel echt problematisch, ik ben af en toe echt niet te genieten, heel warrig (boh gek!?!) en het ligt nu op een gemiddelde van hooguit 2,5 à 3 uur per nacht en dat ook nog eens verdeeld in minimaal 3 blokken...
Nou ja 1 voordeel, ik ben af en toe zo moe dat ik genoegens van staand kunnen slapen inmiddels ook ontdekt heb. :D
pi_101945422
Dit is een heftige documentaire van de BBC. Gaat over 4 alcoholisten. Het begint met het 1e deel, en rechts zie je de andere delen.
Ja Kratos, de velletjes hangen eraan eind van de middag. Drinktijd. Volgens die klojo van die kliniek waar ik kwam om baclofen en moest blazen 8)7 is dat een ontwenningsverschijnsel.
Nou ja, er zijn ergere dingen.

Balen 2772011, dat slapen van je. Als ik geen slaappillen zou slikken zou ik hetzelfde hebben. En ik weet dat ik helemaal daas word als ik geen slaap krijg. Staand slapen is me nooit gelukt, jij staat blijkbaar heel stabiel op je benen :7

Trouwens, vanochtend werd ik wakkergeschud door lawaai van de verbouwing bij de buren, het was 9.00 en ik kon nog een paar uur blijven liggen. Ik dacht, ik ga mijn 1e dosis baclofen vervroegen dus nam 10mg in. Ik heb tot 11.00 geslapen :z

Ik voel me goed en positiever. Voordat ik met de baclo begon stond ik de laatste tijd somber op, dat is voorbij. Het lijkt ook wel of ik wat meer energie krijg.

quote:
komt echt wel ongedultje ( lief bedoeld)
*; haha, Kratos, ik ben gewoon een ongeduldig type. Maar met de baclo ben ik wel voorzichtig. Nobody heeft me geadviseerd heel laag te beginnen ivm bijwerkingen en ik heb haar advies opgevolgd. Ben begonnen met 3x 2,5mg. Voordeel is dat ik (nog) niet misselijk ben geweest, licht in mijn hoofd ook maar 1x (had ik voor het baclo-tijdperk ook regelmatig) en nadeel is dat het langer duurt voordat de craving weg is.

Morgen heb ik de afspraak met mijn eventuele nieuwe huisarts. Hij heeft me op 16.30 gezet dus ik ben de laatste patiënt, hij wil blijkbaar de tijd nemen voor me. Mag ook wel want ik wacht al heel lang op deze afspraak en op legaal voorgeschreven baclofen.
pi_101967465
Succes Donia vanmiddag bij de huisarts.
Ik hoop dat je de baclofen op de normale manier krijgt ^O^
pi_101969646
Dank je wel Nobody. Ik hoop het ook.
pi_101983628
Nee dus. Hij zei dat hij niet veel van baclofen wist behalve dat het nare bijwerkingen heeft. Daarbij wilde hij het niet in heel hoge doses voorschrijven. Hij vindt eigenlijk dat dit bij een verslavingszorg hoort, en ondersteuning van een opname zou hij wel goed vinden. Hij gaat volgende week de begeleidster bellen waar ik een tijd terug gesprekken mee heb gehad. Ik heb toen tegen haar gezegd dat ik het pas zinvol vond om met de begeleiding door te gaan als ik baclofen had.

Ik had mijn schema meegenomen, dat wilde hij graag houden. Ik had ook info van Wikipedia meegenomen en nog wat, nou, de belangstelling was niet heel groot.

Op dit gesprek met hem heb ik dus 6 of 7 weken moeten wachten en dan word je weer met lege handen naar huis gestuurd. Ik baal enorm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')