quote:
Lenehe, bewaar dat plukje echt goed in een plastic zakje oid! Ik had als kind een plukje haar van m'n hondje bewaard in een heel goed afgesloten snuiftabakdoosje in m'n nachtkastje. En toch hadden de larven van
tapijtkevers het voor elkaar gekregen om zich een weg naar binnen te wurmen en van het haar niets meer over te laten dat wat korrelige stukjes stof. En dat terwijl er verder in huis geen enkele tapijtkever te vinden was.
Uit verdriet ben ik toen Internet gaan afspeuren naar info over die beesten en zo kwam ik erachter dat ze in de meeste huizen wel een paar voorkomen, ook al is er geen sprake van een plaag. Ze leven 's zomers buiten en komen 's winters binnen om te overwinteren De larven leven van organisch materiaal, veren van vogels bijvoorbeeld, en komen ook vaak voor op opgezette dieren. En een plukje haar weten ze helaas moeiteloos te vinden.
Ik had werkelijk geen idee van het bestaan van die beesten, tot ik dat doosje openmaakte.

En nu zie ik er ook hier in het ons nieuwe huis wel eens een op de muur zitten. Het zijn miniscule, langwerpige, behaarde beestjes.
Sorry voor deze banale, praktische noot tussendoor, maar het zou zo zonde zijn.
[ Bericht 5% gewijzigd door Ssserpente op 02-10-2011 14:38:44 ]