quote:Relatieve rust in Britse steden
LONDEN - In de Britse steden hebben zich woensdagavond geen grootscheepse rellen meer voorgedaan. Dagenlang was het iedere avond in steeds meer wijken in Londen en uiteindelijk ook in andere steden raak. Grote groepen relschoppers trokken plunderend door de straten, een spoor van verwoesting achterlatend. Premier David Cameron liet woensdag weten dat alles in het werk werd gesteld om 'recht en orde in de straten te herstellen'.
Relatieve rust in Britse steden
Groot-Brittannië accepteert niet dat er op straat een cultuur van angst ontstaat, zei hij. De politie heeft een rampenplan opgesteld, waarbij de inzet van een waterkanon tegen relschoppers niet langer taboe is. Ook het gebruik van rubberkogels wordt overwogen.
Cameron heeft het parlement teruggeroepen van zomerreces. Donderdagmiddag wordt een spoeddebat over de crisis gehouden. De premier zal in het Lagerhuis, vooral door het oppositionele Labour, vermoedelijk zwaar onder vuur worden genomen over de plannen van zijn regering om fiks te bezuinigen op de politiebudgetten. In Londen werden dinsdagavond maar liefst zestienduizend agenten op straat ingezet, bijna drie keer zoveel als de voorgaande dagen. Ook woensdagavond was de politie massaal op de been. Het lijkt erop dat dit machtsvertoon zijn uitwerking niet heeft gemist. Bezuinigingen op het politieapparaat zijn, gezien de huidige ontwikkelingen, volledig misplaatst, zo luidt de kritiek.
Niet alleen de politie was woensdagavond in Londen en andere steden paraat. Ook waren her en der buurtwachten actief. Het bleef dan ook relatief rustig. In de Zuid-Londense wijk Eltham deed zich even een incident voor toen agenten met flessen werden bekogeld. Volgens de politie kon hiertegen 'afdoende' worden opgetreden.
Alleen al in Londen zijn sinds het begin van de rellen nu 820 mensen aangehouden. Honderden van hen zijn al aangeklaagd. Onder de aangehouden verdachten zijn veel jongeren. De jongste is 11.
quote:Slachtoffers herdacht in Birmingham
In Birmingham hebben zo'n 200 mensen kaarsen aangestoken om de drie mannen te herdenken die gisternacht met een auto werden doodgereden. Vermoedelijk wilden de drie plunderaars stoppen.
Gisteren werd Birmingham bezocht door premier Cameron. Hij prees de politie en noemde de dood van de mannen een vreselijk incident. Een 32-jarige verdachte is aangehouden.
Debat
De vader van een van de slachtoffers heeft een oproep gedaan om met de rellen te stoppen.
In de politiek gaan intussen stemmen op om een streep te zetten door de bezuinigingen op de politie. Mogelijk gaat premier Cameron daar vandaag op in tijdens een extra debat over de rellen in het parlement.
quote:Rellen Londen eisen leven
AMSTERDAM - De rellen in Groot-Brittannië hebben een eerste leven geëist. Een 26-jarige man die in de nacht van maandag op dinsdag werd neergeschoten in het Zuid-Londense Croydon, is dinsdag aan zijn verwondingen bezweken.
Dat meldt de BBC op basis van informatie van de Londense politie.
quote:Cameron roept parlement terug om crisis
(Novum/AP) - LONDEN - De Britse premier David Cameron heeft dinsdag het parlement teruggeroepen van reces om de crisis in Londen en andere Engelse steden te bestrijden. Cameron zei niet het leger te zullen inzetten om de orde te herstellen. Tim Godwin, commissaris van Scotland Yard, deelde mee dat alle verloven van politieagenten zijn ingetrokken.
Cameron roept parlement terug om crisis
Cameron sprak van 'misselijke' taferelen in Londen, die hard zullen worden aangepakt. De komende 24 uur worden zestienduizend agenten ingezet. Momenteel zijn 450 personen ingerekend, maar dit aantal neemt de komende dagen nog veel verder op, beloofde hij. De premier veroordeelde de rellen en plunderingen, die veelal door jongeren worden gepleegd. "Als je oud genoeg bent om deze misdrijven te plegen, ben je oud genoeg om de straf te ondergaan", zei hij.
Jemig.. wat je ook van haar vindt/vond..quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)amy_leeggeroofd.html
quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)amy_leeggeroofd.html
Dit is geen klasseverontwaardiging. Dit is gewoon lijkenpikkerij en niemand zegt dat dat erger is dan andere plunderingen omdat Amy Winehouse bekend was.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:02 schreef Copycat het volgende:
Niet om het een of ander, maar dit is imo net zo respectloos als alle andere plunderingen. Omdat Amy Winehouse recentelijk gestorven is, is het toch niet erger?
Soort klasseverontwaardiging.
Zit nou niet zo te miepen joh. Gelijksheidsfundamentalist.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:02 schreef Copycat het volgende:
Niet om het een of ander, maar dit is imo net zo respectloos als alle andere plunderingen. Omdat Amy Winehouse recentelijk gestorven is, is het toch niet erger?
Selectieve verontwaardiging.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:02 schreef Copycat het volgende:
twitter:emmabirchley twitterde op donderdag 11-08-2011 om 09:34:3755 met police officers carry out four co-ordinated raids on flats in pimlico's Churchill estate related to #londonriots. reageer retweet
Ze hep gelaik!quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zit nou niet zo te miepen joh. Gelijksheidsfundamentalist.
Heb je een betrouwbare link of goede post die ik erin kan zetten?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:03 schreef Kingstown het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog steeds niets over de 3 doden in de OP staat.
Het is een op zichzelf staand gevalquote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Staat deze roof in verband met de onrust in Londen eigenlijk of is het een op zichzelf staand geval.
Ik volg het meeste de Engelse media en ik neem dat je liever iets Nederlandstaligs hebt?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Heb je een betrouwbare link of goede post die ik erin kan zetten?
Dus jij vindt dat die rellers, nadat ze de hele buurt leeggeroofd hadden, en bij het volgende adres aankwamen A hadden moeten weten dat dat het huis van Amy Winehouse was en B na roof, diefstal, beroving, brandstichting en weet ik wat dan ook hadden moeten zeggen, jongens, we hebben huizen afgefikt, mensen mishandelt, geplunderd en geroofd, maar Amy Winehouse is nog maar even dood, dit gaat moreel gezien toch ECHT te ver?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 09:58 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jemig.. wat je ook van haar vindt/vond..dit is zó respectloos
![]()
Doet me denken aan die lui die het afgebrande huis van dat echtpaar hier in Nederland hebben leeggeroofd.... echt, respectloos..
Nu welquote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:03 schreef Kingstown het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog steeds niets over de 3 doden in de OP staat.
Schijnbaar het laatste, begrijp ik.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:08 schreef yvonne het volgende:
Selectieve verontwaardiging.
Ik vind het ook erg dat hardwerkende winkeliers hun hele hebben en houden kwiujt zijn.
Staat deze roof in verband met de onrust in Londen eigenlijk of is het een op zichzelf staand geval.
Precies, lekker boeiend zegquote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Schijnbaar het laatste, begrijp ik.
Ik heb net wat meer medelijden met die hardwerkende, levende winkeliers die hun hele hebben en houden in rook hebben zien opgaan dan met een dode rockster.
Het was een losstaand iets dusquote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:11 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat die rellers, nadat ze de hele buurt leeggeroofd hadden, en bij het volgende adres aankwamen A hadden moeten weten dat dat het huis van Amy Winehouse was en B na roof, diefstal, beroving, brandstichting en weet ik wat dan ook hadden moeten zeggen, jongens, we hebben huizen afgefikt, mensen mishandelt, geplunderd en geroofd, maar Amy Winehouse is nog maar even dood, dit gaat moreel gezien toch ECHT te ver?
Ze heeft helemaal geen gelijk. De enige die selectief verontwaardigd is is zijzelf, want niemand die beweert dat dit erger is dan de rest puur en alleen vanwege haar bekendheid. Maargoed, waarschijlijk staat dit op zichzelf wat het nog steeds een vieze, opportunistische misdaad maakt.quote:
Daar ben ik het mee eens. Dat was dan ook het punt. Het is allemaal zo moreel verwerpelijk, anders had ik niet verwacht dan dat ze niet zouden stoppen bij Amy's huis.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:13 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het was een losstaand iets dusEn ja, natuurlijk
al was het fijner geweest als ze dan ook gedacht hadden 'hé, deze middenstander hebben we nodig en doet goede zaken, laten we dit niet doen..' bij alle andere winkels die ze getrashed hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |