Excuus, verkeerd gelezen/begrepenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:39 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik vind handelen in currency en grondstoffen (waar hij in het verleden mee bezig was) per definitie een afrader, dat was mijn punt eigenlijk.
Ik zeg toch niet dat hij in het wilde weg maar wat moet gaan doen?
Oke, ga dan maar goud/silver/olie kopen/shorten en forex handelen en speculeren to-the-max als je denkt dat dat een betere lange termijn ROI geeft dan (bijvoorbeeld) een tracker op grote indexen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:41 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
In de tussentijd kan je alleen ook 90% van je waarde verliezen(beurskrach 1929) en kunnen bedrijven die jij hebt failliet gaan
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat op korte termijn aandelen ook niet alles zijn. En 90% verliezen gebeurde op de Dow Jones tussen 1929 en 1932, en dat zie je in de grafiek die je post niet juist terugkomenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:48 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Oke, ga dan maar goud/silver/olie kopen/shorten en forex handelen en speculeren to-the-max als je denkt dat dat een betere lange termijn ROI geeft dan (bijvoorbeeld) een tracker op grote indexen.
En in 1 klap 90% van je portfolio verliezen doe je sowieso al iets fout denk ik.
Tsja, wat raad je TS dan aan? Op de bank zetten is 'het veiligste' natuurlijk, dan weet je zeker dat ie niets kwijt raakt maar blijf je nauwelijks inflatie voor.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:51 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat op korte termijn aandelen ook niet alles zijn. En 90% verliezen gebeurde op de Dow Jones tussen 1929 en 1932, en dat zie je in de grafiek die je post niet juist terugkomen
Eerst goed inlezen via boeken/forum's en daarna pas beslissen welk risico TS wil lopen, op welke termijn hij rendement wil behalen e.d. Een paar duizend investeren in aandelen is ook niet alles, want je loopt ook nog aan tegen je transactiekostenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:57 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Tsja, wat raad je TS dan aan? Op de bank zetten is 'het veiligste' natuurlijk, dan weet je zeker dat ie niets kwijt raakt maar blijf je nauwelijks inflatie voor.
Je bedoelt 500E per maand aan dividend als passief inkomen?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:15 schreef computerprobleem het volgende:
Ik wil er uiteindelijk (over 4 jaar) per maand minstens 500 euro aan verdienen. In de tussentijd krijg ik ook steeds meer geld, over 4 jaar heb ik waarschijnlijk zo'n 100 duizend dollar, maar wat ik daarmee ga doen weet ik nog niet. Heb zelf nog zo'n 5000 euro spaargeld, bij mijn pa zo'n 7300 dollar* (ik weet niet wat het nu in euro's is, zag dat er vandaag sprake was van herstel?). Ik wil niet alles gebruiken voor aandelen natuurlijk, gewoon max 2 duizend om even dingen 'uit te proberen'. Natuurlijk wel voorzichtig, wil geen onnodige risico's nemen.
Ja, winst dus. Ik hoef het niet perse elke maand op mijn rekening te krijgen, liever niet zelf, maar als ik over 4 jaar elke maand 500 euro winst maak en daarmee nog meer aandelen koop, dat is mijn doel zeg maar. Dus wat ik ermee verdien ga ik niet opmaken of eraf halen, daarmee wil ik nog meer kopen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:18 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Je bedoelt 500E per maand aan dividend als passief inkomen?
http://www.thedividendguy(...)-with-600-per-month/
Je hebt 2000 euro om mee te starten en je doel is om over 4 jaar maandelijks 500 winst te maken. Kortom: je wilt in 4 jaar van 2000 naar 26000 gaan.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:21 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ja, winst dus. Ik hoef het niet perse elke maand op mijn rekening te krijgen, liever niet zelf, maar als ik over 4 jaar elke maand 500 euro winst maak en daarmee nog meer aandelen koop, dat is mijn doel zeg maar. Dus wat ik ermee verdien ga ik niet opmaken of eraf halen, daarmee wil ik nog meer kopen.
Dus je wilt een jaarrendement van 6000 euro. Laten we voor het gemak nu eens uitgaan van een heel positieve handel en je maakt een rendement van 10% op jaarbasis. Dan heb je dus over 4 jaar ¤ 60.000 nodig aan beleggingen die renderen met 10% per jaar, hetzij in dividend hetzij in koersstijging.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:15 schreef computerprobleem het volgende:
Ik wil er uiteindelijk (over 4 jaar) per maand minstens 500 euro aan verdienen.
Een vriend van mij heeft wel eens gezegd dat dit een goed begin is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 05:28 schreef JumpingJacky het volgende:
Dan nu de hamvraag: Hoe ga je van je huidige ¤ 2000,- ¤ 60.000,- maken in 4 jaar tijd, zodat je die 500 E per maand ook kan gaan realiseren over 4 jaar?
Vast niet door beleggen, of wel?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:15 schreef computerprobleem het volgende:
over 4 jaar heb ik waarschijnlijk zo'n 100 duizend dollar
Omdat het jou ook geen reet aangaat toch? Als ik wil vertellen hoe ik aan mijn geld kom, dan vertel ik dat wel. Jij bent te nieuwsgierig, daar houd ik niet van.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
nee, maar hoe wel wilde hij in zijn andere hoe wordt ik later rijk topics ook niet onthullen
Je doet niets anders dan constateren in mijn topics, daar heb ik niets aan en dat weet je zelf ook. Doe dat voortaan a.u.b. niet meer, want ik zie daar het nut niet van in. Na 500 duizend keer weet ik ook wel dat je iets geconstateerd hebt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik vraag er ook niet naar, ik constateer alleen een patroon in jou topics.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |