Hij heeft helemaal geen snorharen aan die kantquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:30 schreef heaven7 het volgende:
Hij speelt helaas nog niet Gordon maar de rest doet ie wel
@Pippi, lief van je!
Foto van het oog nadat ik de zooi schoongemaakt had:
[ afbeelding ]
Ziet er schoon en rustig uit toch?
En nog even 1 voor de leuk
[ afbeelding ]
Als ie van dingen af valt of ergens tegenaan loopt (ik noem maar wat) zal ie toch echt moeten leren om voorzichtig te zijn. Je kunt hem moeilijk de rest van zn leven de hele tijd in de gaten houden en tegenhouden van vallen en botsenquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Oh met één oog kan hij ook geen diepte meer zien natuurlijk.
Mag ie wel uitkijken. Katten doen nogal eens acrobatische kunsten.
Dat valt me nu pas op.. best zielig want juist nu kan ie een aantal blinde-geleidestokken in z'n wang gebruikenquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:34 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Hij heeft helemaal geen snorharen aan die kant
Diepte zien wordt wel een stuk lastiger maar het is wel een voordeel dat ie ermee opgroeit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Is. Niet. Zo.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik krijg spontaan theorieën over vuur in mn hoofd en dat dat dan ook weer met zn oog te maken heeft, maar ik zal wel te hard van stapel lopen want de rest van de vacht op zn koppie ziet er prima uitquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef Cat22 het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die snorharen? Zijn die er met de operatie afgeknipt en groeien ze nog terug? Want dat is voor Joey wat vervelender, kan hij niet inschatten of hij wel of niet in een smal gangetje past.
Nou ja aanname, als ik een oog dicht doe en ik hou twee voorwerpen voor me op afstand van elkaar, dan zie ik die afstand niet goed terwijl ik dat met twee wel zie. Voor zover ik wist was het dus een feit.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Is. Niet. Zo.![]()
[sub](sorry, word altijd een beetje moe van die aanname. Met één oog kun je ook prima afstanden inschatten. In mijn geval in ieder geval genoeg om auto te mogen rijden en zo.)[/sub
quote:In principe kunnen wij met één oog de wereld om ons heen waarnemen. Onze hersenen geven meestal door ervaring de juiste interpretatie voor afstanden (diepte). Voor een echte dieptewaarneming zijn echter twee ogen onontbeerlijk. De meeste mensen zien met twee ogen, waardoor zij in staat zijn tegelijkertijd twee iets verschoven beelden waar te nemen. Door deze zogenaamde parallax kunnen we de afstand tot datgene wat wij zien inschatten: hoe verder iets van ons af staat, des te dichter bij elkaar zal het beeld daarvan op het netvlies van beide ogen worden geprojecteerd. Dit vermogen speelt voornamelijk een rol bij het zien van diepte op korte afstanden. Het is voor mensen die een oog hebben verloren daarom moeilijk om op korte afstand diepte te schatten. Door het bewegen van het hoofd kan een indruk worden gekregen.
Ik vind het altijd jammer dat zoveel mensen voorbij gaan aan het feit dat je daarvoor leert compenseren. Tuurlijk is het wennen als je opeens met één oog ziet maar als je niet beter weet of het een tijd hebt dan kun je prima meekomen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nou ja aanname, als ik een oog dicht doe en ik hou twee voorwerpen voor me op afstand van elkaar, dan zie ik die afstand niet goed terwijl ik dat met twee wel zie. Voor zover ik wist was het dus een feit.
[..]
En Cat rijdt prima auto!quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:44 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Is. Niet. Zo.![]()
(sorry, word altijd een beetje moe van die aanname. Met één oog kun je ook prima afstanden inschatten. In mijn geval in ieder geval genoeg om auto te mogen rijden en zo.)
Hoe zit het eigenlijk met die snorharen? Zijn die er met de operatie afgeknipt en groeien ze nog terug? Want dat is voor Joey wat vervelender, kan hij niet inschatten of hij wel of niet in een smal gangetje past.
Scheelt dat Joey zo jong is ja.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:59 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ik vind het altijd jammer dat zoveel mensen voorbij gaan aan het feit dat je daarvoor leert compenseren. Tuurlijk is het wennen als je opeens met één oog ziet maar als je niet beter weet of het een tijd hebt dan kun je prima meekomen.
Dan weet je dat nu in ieder geval.
Klopt inderdaad. 1 van onze katten hebben we als pubertje gekregen van iemand die niet zo goed in staat was om ervoor te zorgen en hem graag afstond. Toen we hem kregen had ie maar een paar snorharen en er is veel tijd overheen gegaan maar gelukkig ziet het er nu normaal uitquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:21 schreef athlonkmf het volgende:
Snorharen groeien best langzaam terug. We hebben per ongeluk de snorharen van onze kat kortgewiekt. Heeft een half jaar geduurd voordat het terug is gegroeid.
quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:28 schreef SiGNe het volgende:
Wij hadden weer een kat die de snorharen van de andere kat afbeet, is namelijk ook een teken van dominantie schijnt.
Oog ziet er netjes uit, en die foto voor de leuk +1quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:30 schreef heaven7 het volgende:
Hij speelt helaas nog niet Gordon maar de rest doet ie wel
@Pippi, lief van je!
Foto van het oog nadat ik de zooi schoongemaakt had:
[ afbeelding ]
Ziet er schoon en rustig uit toch?
En nog even 1 voor de leuk
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 14 augustus 2011 22:29 schreef heaven7 het volgende:
Nu waggelt hij in rap tempo door de kamerNet floepte hij de gang al op en stond de keuken al te verkennen
![]()
Zal ook eens kijken of ik een filmpje kan plaatsen. Hij wiebelt echt zo cute
Blijkbaar heeft Joey daar geen last vanquote:Op zondag 14 augustus 2011 22:40 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik hoorde een x dat katten het evenwicht kwijt zijn als je snorharen wegknipt,
Nee maar Joey is ook geen kat. Da's een superkat. Met superbaasje(s)!quote:Op zondag 14 augustus 2011 23:31 schreef pasopikbijt het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft Joey daar geen last van
Dat! Laat dat alsjeblieft aan de DA over!quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:53 schreef Pippi het volgende:
Geen adviezen geven over puntje van de tube zalf of een klein insulinespuitje in de operatiewond steken . Dat is niet hygienisch en daar kan je infecties van krijgen
![]()
Zelfdokteren kan juist problemen veroorzaken die kleine ielige maar dappere Joey er niet bij kan hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |